Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Moduł centralnej elektryki MCE 09

Montaz przełącznika świateł

Montaz czujnika światła

Montaz Coming Leaving Home



http://a4-klub.pl/index.php?/topic/107459-montaz-i-dzialanie-ukladu-samopoziomowania-xenon/#entry1626401

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/46797-all-b6-lusterko-fotochromowe-montaz-i-podlaczenie-fotochrom-samosciemniajace/?p=650921#entry650921

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/53462-all-b7-czujnik-deszczuswiatel-lusterko-fotochrom-oraz-coming-home/

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/117584-all-b6b7-montaz-lusterka-wew-fotochrom-b7-czujnik-do-zwyklego-uchwytu/?p=1752328#entry1752328

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/301862-schemat-instalacji-clh-drl-h7-w-a4-b6/#entry4293771


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/77508-all-b6-swiatla-dzienne-z-wykorzystaniem-swiatel-drogowych/#entry1265619

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/165449-all-b7-montaz-i-dzialanie-ukladu-samopoziomowania-xenon-w-b7-nie-skretne/#entry2340149


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/28598-all-b6-wlacznik-swiatel-rozbiorka-naprawa-podswietlenia/?p=360897#entry360897

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/267688-montaz-modulu-coming-home-nie-ori/?p=3879758#entry3879758

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/233002-jak-wyrezac-reczna-regulacje-w-lampach-bi-xenon-w-audi-a4-b6/?p=3329752#entry3329752

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/227985-montaz-modulu-drl-w-swiatlach-drogowych/?p=3242421#entry3242421



http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_11969.html#1



Kliknij w spojler --->





Moduł Centralnej Elektryki MCE 09

MCEfoto.jpgMCEloc.JPG

Nadwozie B6

Jak sama nazwa wskazuje jest to układ odpowiedzialny za doprowadzenie zasilania dla najważniejszych modułów zainstalowanych w naszym nadwoziu. W maksymalnym uproszczeniu można podsumować to tak, że sterownik ten pełni rolę pośrednika między zasilaniem (akumulator) a danym modułem (np. światła). Dzięki zastosowaniu takiego rodzaju instalacji ulepszono i zwiększono możliwości diagnostyki w stosunku do wcześniejszych modeli Audi.

W pierwszej fazie produkcji moduł występował w trzech wersjach:
- 8E0 907 279 (LOW – dla aut bez komputera pokładowego „FIS”, brak kontroli żarówek)
- 8E0 907 279 A (LOW – dla aut bez komputera pokładowego „FIS, brak kontroli żarówek, ale z obsługą układu zmywania reflektorów)
- 8E0 907 279 B (HIGH – pełna funkcjonalność)

W wersji LOW moduł centralnej elektryki pośredniczył w zasilaniu:
- układu zmywania reflektorów
- wycieraczek
- klaksonu
- przekaźnika redukującego obciążenie (sterowanie silnikami wycieraczek i sprysków)
- świateł postojowych
- świateł drogowych (długich)
- oświetleniu tylnej tablicy rejestracyjnej

W wersji HIGH dodano sterowanie:
- światłami mijania
- światłami przeciwmgielnymi
- światłami tylnymi
- światłami biegu wstecznego
- światłami stopu

Systemy wymienione w wariancie HIGH w przypadku gdy nadwozie posiadało moduł centralnej elektryki w wersji LOW były zasilane bezpośrednio (czyli z pominięciem MCE).

Aby sprawdzić jaki mamy sterownik centralnej elektryki należy podłączyć się przy pomocy interfejsu VAG do modułu 09.

MCEmain.jpg

MCEnr.jpg

Poszczególne wersje i ich funkcjonalność:

„ „ – LOW (bez obsługi spryskiwaczy, bez kontroli żarówek)
A – LOW (spryskiwacze reflektorów, bez kontroli żarówek)
B – HIGH (spryskiwacze reflektorów, kontrola żarówek)
C – LOW (bez obsługi spryskiwaczy, bez kontroli żarówek)
D – LOW (spryskiwacze reflektorów lub bez spryskiwaczy, bez kontroli żarówek)
E – HIGH (spryskiwacze reflektorów, kontrola żarówek)
F – HIGH (CLH, czujnik światła, włącznik auto, spryskiwacze reflektorów, kontrola żarówek)
G – HIGH (???)

Historia modeli:

8E0 907 279 (wycofany ?) -> 8E0 907 279 A (wycofany 01/10/2001) -> 8E0 907 279 D
8E0 907 279 B (wycofany 01/12/2001) -> 8E0 907 279 E (wycofany 01/07/2004) -> 8E0 907 279 F
8E0 907 279 C (wycofany ?) -> 8E0 907 279 D

Porównanie gniazd konektorów w modułach centralnej elektryki nadwozia B6:

centrelek.jpg

Wersja „LOW”

Gniazdo A (10-pin):
Pin 1 – x
Pin 2 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (czerwono/biały) (WY)
Pin 3 – Sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej, 2-gi bieg (zielono/żółty)
Pin 4 – Sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej, 1-szy bieg (czarno/biały)
Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (czarno/żółty) (WE)
Pin 6 – x
Pin 7 – Masa (brązowy)
Pin 8 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (czarno/zielony) (WE)
Pin 9 – Reflektor prawy (czerwony) (WE)
Pin 10 – Reflektor lewy (czerwony) (WE)

Gniazdo B (23-pin)
Pin 1 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [czarno/fioletowy]
Pin 2 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [niebiesko/fioletowy]
Pin 3 – x
Pin 4 – x
Pin 5 – x
Pin 6 – x
Pin 7 – Kierunkowskazy (prawe) [zielono/biały]
Pin 8 – x
Pin 9 – Kierunkowskazy (lewe) [czarno/niebieski]
Pin 10 – x
Pin 11 – x
Pin 12 – x
Pin 13 – x
Pin 14 – x
Pin 15 – x
Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]
Pin 17 – x
Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]
Pin 19 – x
Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy]
Pin 21 – x
Pin 22 – x
Pin 23 – x

Gniazdo C (32-pin):
Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty]
Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty]
Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego i lewego światła tylnego (WY) [szaro/czarny]
Pin 4 – x
Pin 5 – Zasilanie prawego światła postojowego i prawego światła tylnego (WY) [szaro/czerwony]
Pin 6 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary]
Pin 7 – x
Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski]
Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty]
Pin 10 – x
Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy]
Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy]
Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony]
Pin 14 – x
Pin 15 – x
Pin 16 – x
Pin 17 – Sygnał blokady zapłonu (WE) [żółto/czarny]
Pin 18 – x
Pin 19 – x
Pin 20 – x
Pin 21 – x
Pin 22 – x
Pin 23 – x
Pin 24 – x
Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (WE) [szary]
Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (WE) [żółty]
Pin 27 – x
Pin 28 – x
Pin 29 – x
Pin 30 – x
Pin 31 – x
Pin 32 – x


Wersja „HIGH”

Gniazdo A (10-pin):
Pin 1 – x
Pin 2 – zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WY)
Pin 3 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg)
Pin 4 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg)
Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE)
Pin 6 – x
Pin 7 – Masa (brązowy)
Pin 8 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WE)
Pin 9 – Reflektor prawy (WE)
Pin 10 – Reflektor lewy (WE)

Gniazdo B (23-pin) [wyjścia]
Pin 1 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [czarno/fioletowy]
Pin 2 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [niebiesko/fioletowy]
Pin 3 – x
Pin 4 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-tył) [żółto/zielony]
Pin 5 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]
Pin 6 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-tył) [zielono/niebieski]
Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]
Pin 8 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]
Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski]
Pin 10 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny]
Pin 11 – x
Pin 12 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały]
Pin 13 – x
Pin 14 – Zasilanie trzeciego światło stopu [czarno/czerwony]
Pin 15 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (lewe) [szaro/biały]
Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]
Pin 17 – x
Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]
Pin 19 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (prawy-przód) [biało/niebieski]
Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy]
Pin 21 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (lewy-przód) [biało/zielony]
Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały]
Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny]

Gniazdo C (32-pin)
Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty]
Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty]
Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]
Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny]
Pin 5 – Zasilanie prawe światła postojowego (WY) [szaro/czerwony]
Pin 6 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary]
Pin 7 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony]
Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski]
Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty]
Pin 10 – Zasilanie testowe włącznika świateł stopu [biało/czerwony]
Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy]
Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy]
Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony]
Pin 14 – x
Pin 15 – Zasilanie świateł stopu (WE) [czerwono/czarny]
Pin 16 – x
Pin 17 – Sygnał blokady zapłonu (WE) [żółto/czarny]
Pin 18 – Zasilanie czujnika światła i iluminacji włącznika CLH/regulacji świateł (WY) [czarno/niebieski]
Pin 19 – Sygnał z czujnika światła (WE) [biało/fioletowy]
Pin 20 – x
Pin 21 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]
Pin 22 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski]
Pin 23 – x
Pin 24 – Aktywacja systemu Coming/Leaving Home (WE) [biały]
Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (WE) [szary]
Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (WE) [żółty]
Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WE) [szaro/biały]
Pin 28 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WE) [biało/zielony]
Pin 29 – Aktywacja trybu automatycznych świateł do jazdy (WE) [niebieski]
Pin 30 – Zasilanie wewnętrznego lusterka fotochromatycznego (WY) [niebiesko/czerwony]
Pin 31 – x
Pin 32 – ??? [fioletowy]

Kodowanie modułu MCE w nadwoziu B6

0?xxx: Czujnik światła
0 – brak
1 – zainstalowany

0x?xx: Moduł haka
0 – brak
1 – zainstalowany

0xx?x: Reflektory
0 – Halogenowe
1 – Ksenonowe

0xxx?: Kraj
1 – Reszta Świata
2 – Kraje skandynawskie (automatyczne włączanie świateł po zapłonie)
3 – USA
4 – Canada


MCE 09 ---> Adaptation 10 ---> Kanał 081:

Aby rozpocząć proces Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) zapisać 46992 jako nową wartość.




Poniżej schematy porównujące układ zasilania poszczególnych świateł dla wersji LOW i HIGH – opis dla rysunków przygotował kolega Domin79 (wielkie dzięki za podjęcie się tematu i pomoc w prowadzeniu i rozwijaniu tego wątku). Dominik sam wykonał swap modułu C na wersję F.

Światła mijania - tu nie ma problemu bo oba przewody, które trzeba rozdzielić i podłączyć osobno do MCE są przy włączniku świateł (2x żółty)
mijania.jpg

Światła przeciwmgielne - ta sama sytuacja 2x biało/niebieski i 1x szaro/biały (wszystko podzielone we włączniku świateł)
pmgielne.jpg

Lewe kierunki - tu odnajdujemy czerwoną kostkę w panelu konektorów na lewym dolnym słupku A. Interesuje nas gniazdo tej kostki piny 3 i 2 (kolory kabelków jak na schematach) w tej kostce to odpowiednio boczny kierunek i przedni kierunek. Obcinamy oba kabelki pinu 2 i 3 dochodzących do gniazda kostki i podłączamy do odpowiednich wyjść MCE. Resztę czyli dwa obcięte (wcześniej podłączaliśmy końcówki, które pozostały w kostkach) łączymy ze sobą i w ten sposób mamy lewy tylny kierunek (mieliśmy już wyjście do zasilania kierunków więc jeden kabelek mamy już przy MCE), który też podłączamy do odpowiedniego wyjścia MCE.
kierunkiL.jpg

Prawe kierunki - to samo tyle, że na prawym słupku A. Kostka również czerwona i te same piny (oczywiście kabelki do MCE trzeba przeciągnąć na lewą stronę).
kierunkiP.jpg

Światła biegu wstecznego - tu niestety trzeba rozciąć tą wiąchę instalacji w lewym słupku A. Rozcinamy delikatnie izolacje (to taki worek wykonany z izolacji - ostry nożyk i fajnie idzie) na wysokości podstopnika. Szukamy łączenia niebiesko/czerwonych kabelków (powinny być złączone 4 w kupę). Jeden z nich schodzi od góry i jest to jakby zasilanie - ma się łączyć tylko z cienkim tego samego koloru. Pozostałe dwa to odpowiednio lewe i prawe światło wstecznego (niestety tu trzeba włączyć wsteczny, przeciąć kabelek i zobaczyć, który przestał świecić). Po sprawdzeniu zaznaczamy przewód i łączymy go z odpowiednim pinem nowego MCE
swbiegwstecznego.jpg

Światła stopu - tu przyda nam się rozcięcie, którego już dokonaliśmy w lewym dolnym słupku A. Szukamy dwóch przewodzików czerwonych z czarnym paskiem (jeden grubszy drugi cieńszy – przecinamy jeden i sprawdzamy czy świeci trzecie światło stopu - bo od niego ten kabelek). Przy tym zabiegu kluczyki wyjąć ze stacyjki i tylko naciskać hamulec. Teraz dobieramy się do prawej strony i tam też tniemy izolacje w celu odnalezienia jednego kabelka czerwonego z czarnym paskiem (to nasz prawy stop). Przecinamy a następnie oba końce kabelka prowadzimy na lewą stronę (najlepiej dwa kolory). Gdy już mamy przeciągnięte w odpowiednie miejsce łączymy do kupy kabelki od stopów (te, które schodziły z góry wiązek - 3 sztuki) i włączamy je do pinu MCE C32/15. Cała reszta, która pozostała idzie do poszczególnych pinów z MCE (schemat świateł stopu). Został nam jeszcze kabelek zasilający do MCE C32/10 - znajdziemy go w zielonej kostce w lewym słupku A (pin nr.7). Mostkujemy tylko kabelek do fabrycznej instalacji (nic nie obcinamy).
swiatlastopu.jpg

Światła postojowe - postojowe po lewej stronie to czerwona kostka w panelu konektorów na lewym słupku A (pin nr 1 - kolorek kabelków jak na schematach). Interesuje nas oczywiście gniazdo bo do niego podłączamy kabelek i mamy światło postojowe lewe przednie (no i oczywiście w odpowiedni pin w MCE). Resztę, która była podłączona do pinu 1 izolujemy i zostawiamy w całej wiązce ponieważ przy MCE mamy już kabelek od lewej strony w kostce C w MCE i to będzie nasz lewy tylny postój. Prawa strona analogicznie do lewej - kolorek taki jak na schematach (oczywiście kabelek przeciągamy na lewą stronę).
postojowetyl.JPG

Jak widać cała różnica w wiązce elektrycznej między system LOW a HIGH polega na poprowadzeniu zasilania do poszczególnych świateł przez moduł MCE (zamiast bezpośredniego zasilania tj. LOW).

Nadwozie B7

Historia modeli MCE:

Wersje LOW:
8E0 907 279 H (wycofany ?) -> 8E0 907 279 K (wycofany 01/03/2007) -> 8E0 907 279 M

Wersje HIGH:
8E0 907 279 J (wycofany ?) -> 8E0 907 279 L (wycofany 01/10/2005) -> 8E0 907 279 N

Trzeba zaznaczyć, że sterowniki LOW i HIGH różnią się od siebie w inny sposób niż ma to miejsce w nadwoziu B6. Przede wszystkim zmieniono funkcje niektórych pinów oraz sposób komunikacji z przekaźnikami (oznacza to, że nie można przekładać MCE między B6/B7 bez ingerencji w wiązkę elektryczną – ale nad tym popracujemy ;)). Każdy z modułów przewidzianych dla B7 obsługuje sprawdzanie żarówek – przy czym w wariancie LOW kierunkowskazy boczne, oraz przednie światła przeciwmgielne są zasilane bez pośrednictwa MCE (te obwody nie są monitorowane). Oprócz tego brakuje wejść i wyjść dla aktywacji funkcji Coming/Leaving Home, DLR oraz czujnika światła/deszczu i aktywacji automatycznego trybu świateł. Moduł LOW nie obsługuje także układu zmywania reflektorów. Wszystko to zostało dodane w module HIGH – podsumowując, z punktu widzenia B6 obie instalacje montowane w B7 wyglądają (prawie) jak HIGH ;)

Porównanie gniazd konektorów w modułach centralnej elektryki nadwozia B7:

centrelek.jpg

Wersja „LOW”

Gniazdo A (10-pin):
Pin 1 – x
Pin 2 – x
Pin 3 – Zasilanie prawego reflektora (WE) [czerwony]
Pin 4 – Zasilanie lewego reflektora (WE) [czerwony]
Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) [czarno/żółty]
Pin 6 – x
Pin 7 – Masa [brązowy]
Pin 8 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) [czarno/biały]
Pin 9 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) [zielono/żółty]
Pin 10 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów i szyb (WE) [czarno/zielony]

Gniazdo B (23-pin) [wyjścia]
Pin 1 – Zasilanie prawego tylnego kierunkowskazu [żółto/zielony]
Pin 2 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]
Pin 3 – Zasilanie tylnego lewego kierunkowskazu [niebiesko/czerwony]
Pin 4 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny]
Pin 5 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]
Pin 6 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały]
Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]
Pin 8 – Zasilanie trzeciego światła stopu [czarno/czerwony]
Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski]
Pin 10 – Zasilanie tylnego prawego światła przeciwmgielnego [szaro/fioletowy]
Pin 11 – x
Pin 12 – Zasilanie tylnego lewego światła przeciwmgielnego [szaro/biały]
Pin 13 – x
Pin 14 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [niebiesko/fioletowy]
Pin 15 – x
Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]
Pin 17 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [czarno/fioletowy]
Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]
Pin 19 – x
Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy]
Pin 21 – x
Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały]
Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny]

Gniazdo C (32-pin)
Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty]
Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty]
Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]
Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny]
Pin 5 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary]
Pin 6 – Zasilanie prawego światła postojowego (WY) [szaro/czerwony]
Pin 7 – Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny]
Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski]
Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty]
Pin 10 – Masa [brązowy]
Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy]
Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy]
Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony]
Pin 14 – x
Pin 15 – Zasilanie świateł stopu z czujnika hamulca (pin4) (WE) [czerwono/czarny]
Pin 16 – x
Pin 17 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony]
Pin 18 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]
Pin 19 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski]
Pin 20 – „Redundancy” (włącznik świateł pin1) + zasilanie iluminacji włącznika CLH/DLR/regulacja świateł (WY) [czarno/niebieski]
Pin 21 – x
Pin 22 – x
Pin 23 – x
Pin 24 – x
Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (z pinu 14 włącznika świateł) (WE) [szary]
Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (z pinu 13 włącznika świateł) (WE) [żółty]
Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (z pinu 9 włącznika świateł) (WE) [szaro/biały]
Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony]
Pin 29 – x
Pin 30 – x
Pin 31 – x
Pin 32 – “Redundancy” (z pinu 3 włącznika świateł) [fioletowy]

Wersja „HIGH”

Gniazdo A (10-pin):
Pin 1 – x
Pin 2 – zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WY) [czerwono/biały]
Pin 3 – Zasilanie prawego reflektora (WE) [czerwony]
Pin 4 – Zasilanie lewego reflektora (WE) [czerwony]
Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) [czarno/żółty]
Pin 6 – x
Pin 7 – Masa [brązowy]
Pin 8 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) [czarno/biały]
Pin 9 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) [zielono/żółty]
Pin 10 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów i szyb (WE) [czarno/zielony]

Gniazdo A (23-pin):
Pin 1 – Zasilanie prawego tylnego kierunkowskazu [żółto/zielony]
Pin 2 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego, sygnał rozłączenia fotochromu do lusterka (pin 3) [niebiesko/czerwony]
Pin 3 – Zasilanie tylnego lewego kierunkowskazu [niebiesko/czerwony]
Pin 4 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny]
Pin 5 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]
Pin 6 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały]
Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]
Pin 8 – Zasilanie trzeciego światła stopu [czarno/czerwony]
Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski]
Pin 10 – Zasilanie tylnego prawego światła przeciwmgielnego [szaro/fioletowy]
Pin 11 – x
Pin 12 – Zasilanie tylnego lewego światła przeciwmgielnego [szaro/biały]
Pin 13 – x
Pin 14 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [niebiesko/fioletowy]
Pin 15 – x
Pin 16 – Zasilanie prawego światła DLR [biało/żółty]
Pin 17 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [czarno/fioletowy]
Pin 18 – Zasilanie lewego światła DLR [biało/czarny]
Pin 19 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (prawy-przód) [biało/niebieski]
Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy]
Pin 21 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (lewy-przód) [biało/zielony]
Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały]
Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny]

Gniazdo C (32-pin)
Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty]
Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty]
Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]
Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny]
Pin 5 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary]
Pin 6 – Zasilanie prawego światła postojowego (WY) [szaro/czerwony]
Pin 7 – Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny]
Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski]
Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty]
Pin 10 – Masa [brązowy]
Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy]
Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy]
Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony]
Pin 14 – Sygnał z czujnika deszczu/światła (pin 3) [fioletowo/żółty]
Pin 15 – Zasilanie świateł stopu z czujnika hamulca (pin4) (WE) [czerwono/czarny]
Pin 16 – x
Pin 17 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony]
Pin 18 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]
Pin 19 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski]
Pin 20 – „Redundancy” (włącznik świateł pin1) + zasilanie iluminacji włącznika CLH/DLR/regulacja świateł (WY) [czarno/niebieski]
Pin 21 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/nebieski]
Pin 22 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/zielony]
Pin 23 – x
Pin 24 – Aktywacja trybu CLH z włącznika 0/1 (pin 7) (WE) [biały]
Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (z pinu 14 włącznika świateł) (WE) [szary]
Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (z pinu 13 włącznika świateł) (WE) [żółty]
Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (z pinu 9 włącznika świateł) (WE) [szaro/biały]
Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony]
Pin 29 – Aktywacja trybu automatycznych świateł do jazdy (z pinu 7 włącznika świateł) (WE) [niebieski]
Pin 30 – Aktywacja świateł DLR z przełącznika 0/1 (pin 3) [WE] [niebiesko/czerwony]
Pin 31 – x
Pin 32 – “Redundancy” (z pinu 3 włącznika świateł) [fioletowy]


Kodowanie MCE w nadwoziu B7

?xxxx: Nadwozie
0 – Sedan
1 – Avant
2 - Cabrio

x?xxx: Czujnik światła i deszczu
0 – brak
1 – zainstalowany

xx?xx: Moduł haka
0 – brak
1 – zainstalowany

xxx?x: Reflektory
0 – Halogenowe bez DLR
1 – Halogenowe z DLR
2 – Bi-ksenon z DLR
3 – Bi-ksenon bez DLR
4 – Bi-ksenon z DLR (oświetlenie tablicy rejestracyjnej i tylne światła automatyczne)

xxxx?: Kraj
1 – Reszta Świata / kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (Bi-ksenon)
2 – Kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (bez Bi-ksenonu)
3 – USA/Kanada (Bi-ksenon)
4 – Kanada (bez Bi-ksenonu)
5 – Specjalne pojazdy




Przełącznik świateł

LS.jpgLSauto.jpg

Nadwozie B6
Istotnym elementem instalacji elektrycznej zależnym od zastosowanego modułu centralnej elektryki jest także przełącznik świateł. Określając wersję przełącznika możemy stwierdzić jaki sterownik został zainstalowany w naszym aucie... Wystarczy wyciągnąć przełącznik i sprawdzić jego numer – wersja bez literki to wariant LOW, natomiast przełącznik A oraz B (z trybem auto) to opcja HIGH. Można to dodatkowo zweryfikować dzięki wiązce przewodów doprowadzonej do konektora włącznika świateł (opis poniżej).

Wersje przełączników świateł:

8E0 941 531 – włącznik LOW
8E0 941 531 A - włącznik HIGH
8E0 941 531 B - włącznik HIGH z funkcją AUTO (dostępny od grudnia 2002)

Cena dowolnego przełącznika w ASO to kwota ok. 360zł. Na allegro jest różnie – od 50zł za mocno powycierane przez 100-200zł do przełączników w dobrym stanie.

Demontaż przełącznika świateł:
- w pozycji 0, wciskamy włącznik do środka i przesuwamy go zgodnie ze wskazówkami zegara (tylko kawałek, jakieś 5 stopni)
- w w/w pozycji pociągamy włącznik do siebie

e1a.jpge1b.jpg


Porównanie funkcjonalności przełączników świateł na podstawie wiązki elektrycznej:

„Wersja LOW (8E0 941 531)”
Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych po stacyjce (WE) [czarno/żółty]
Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czarno/biały]
Pin 3 – x
Pin 4 – Zasilanie świateł mijania [żółty] (WY)
Pin 5 – x
Pin 6 – x
Pin 7 – x
Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [2x biało/niebieski]
Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [szaro/biały]
Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]
Pin 11 – x
Pin 12 – x
Pin 13 – x
Pin 14 – x
Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]
Pin 16 – Zasilanie świateł postojowych (WY) [szary]
Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [szaro/niebieski]

„Wersja HIGH (8E0 941 531 A)”
Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych po stacyjce (WE) [czarny]
Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czerwono/żółty]
Pin 3 – ??? [fioletowy]
Pin 4 – x
Pin 5 – x
Pin 6 – x
Pin 7 – x
Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]
Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [szaro/biały]
Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]
Pin 11 – Zasilanie świateł mijania (WY) [żółty]
Pin 12 – x
Pin 13 – x
Pin 14 – Zasilanie świateł postojowych (WY) [szary]
Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]
Pin 16 – x
Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [2x szaro/niebieski]

„Wersja HIGH dla instalacji z czujnikiem światła (8E0 941 531 B)
Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych, czujnika światła, CLH, z MCE (WE) [niebiesko/czarny]
Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czerwono/żółty]
Pin 3 – ??? [fioletowy]
Pin 4 – x
Pin 5 – x
Pin 6 – x
Pin 7 – Aktywacja automatycznego włączania świateł do jazdy (WY) [2x niebieski]
Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]
Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [szaro/biały]
Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]
Pin 11 – Zasilanie świateł mijania (WY) [żółty]
Pin 12 – x
Pin 13 – x
Pin 14 – Zasilanie świateł postojowych (WY) [szary]
Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]
Pin 16 – Zasilanie diody AUTO (mostek z pinem 7) [niebieski]
Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [2x szaro/niebieski]

Instalacja włącznika A (lub B) w instalacji LOW (MCE A, C i D):

Odpowiadając na kilka pytań, które dostałem na pw – aby założyć włączniki o zwiększonej funkcjonalności czyli ten z końcówką A lub B (auto) w przypadku gdy wcześniej używaliśmy przełącznika standardowego - wymagane będzie przełożenie pinów w kostce włącznika świateł. I tak aby uruchomić światła mijania, postojowe i pozycyjne (plus ze stacyjki) przekładamy pin 4 do 11. Aby podać stałe zasilanie dla świateł postojowych i pozycyjnych – przekładamy pin 16 do 14.

Swap włącznika A na B (pod kątem przygotowanie do uruchomienia czujnika światła):

Mostkujemy piny 7 i 16 w włączniku świateł (dzięki temu połączeniu zasilimy żółtą diodę AUTO). Oprócz tego pin 7 łączymy z pinem 29 w 32-pinowej kostce MCE (uruchomienie automatycznego włączania świateł gdy włącznik ustawiony zostanie w pozycji AUTO). Następnie łączymy pin 1 przełącznika świateł z pinem 18 w 32-pinowej kostce MCE (ucinamy ori czarny kabelek doprowadzony do pinu 1 w przełączniku świateł, izolujemy go i zostawiamy luzem).

Instalacja włącznika z B7 (C lub D) w nadwoziu B6:

Wystarczy przepiąć żółty kabelek podłączony fabrycznie do pinu 11 w pin 13 (rozwiąże to problem z nie działającymi światłami mijania).



Nadwozie B7

W nadwoziu B7 mamy dwie wersje włącznika świateł – zwykły, bez pozycji AUTO (montowany w instalacjach LOW i HIGH) oraz z funkcją AUTO (tylko w instalacjach HIGH, dla aut wyposażonych w czujnik światła i deszczu). W pierwszych miesiącach produkcji tego nadwozia stosowano włączniki z B6. W styczniu 2005 roku włącznik przeszedł mały lifting (dioda świateł pozycyjnych / postojowych świeci teraz na zielono).

Wersje bez włącznika AUTO:
8E0 941 531 A (do stycznia 2005) -> 8E0 941 531 C

Wersje z włacznikiem AUTO:
8E0 941 531 B (do stycznia 2005) -> 8E0 941 531 D

Porównanie funkcjonalności przełączników świateł na podstawie wiązki elektrycznej:

„Wersja bez pozycji AUTO (8E0 941 531 C)”
Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych (WE) [niebiesko/czarny]
Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czarno/żółty]
Pin 3 – „Redundancy control switch” [fioletowy]
Pin 4 – x
Pin 5 – x
Pin 6 – x
Pin 7 – x
Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]
Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [czarno/biały]
Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]
Pin 11 – ??? do MCE 32/5 (mostek z podświetleniem tablicy rejestracyjnej i iluminacją wybieraka skrzyni automatycznej) [szary]
Pin 12 – x
Pin 13 – Zasilanie świateł mijania (pin 32/26 w MCE) [żółty]
Pin 14 – Zasilanie świateł postojowych (pin 32/25 w MCE) (WY) [szary]
Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]
Pin 16 – x
Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [2x szaro/niebieski]

„Wersja z pozycją AUTO dla instalacji z czujnikiem światła (8E0 941 531 D)”
Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych (WE) [niebiesko/czarny]
Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czarno/żółty]
Pin 3 – „Redundancy control switch” [fioletowy]
Pin 4 – x
Pin 5 – x
Pin 6 – x
Pin 7 – Aktywacja trybu automatycznych świateł mijania (sygnał do MCE 32/29) [niebieski]
Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]
Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [czarno/biały]
Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]
Pin 11 – ??? do MCE 32/5 (mostek z podświetleniem tablicy rejestracyjnej i iluminacją wybieraka skrzyni automatycznej) [szary]
Pin 12 – x
Pin 13 – Zasilanie świateł mijania (pin 32/26 w MCE) [żółty]
Pin 14 – Zasilanie świateł postojowych (pin 32/25 w MCE) (WY) [szary]
Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]
Pin 16 – Zasilanie diody AUTO (mostek z pinem 7) [niebieski]
Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [2x szaro/niebieski]


Czujnik światła (nadwozie B6) oraz czujnik światła i deszczu (nadwozie B7)


Nadwozie B6

mirrorF.JPGmirrorR.JPG

Uzupełnieniem ostatniej wersji przełączników z funkcją automatycznego załączania świateł (B) jest lusterko wewnętrzne wyposażone w czujnik światła (nazywany też czujnikiem zmierzchu, kod wyposażenia PU7). Lusterko to (8E0 857 511) dodano do wyposażenia B6 w grudniu 2002 (wtedy też pojawił się przełącznik świateł z funkcją AUTO). Poza czujnikiem światła, lusterko posiada również funkcję automatycznego samo przyciemniania (fotochrom) gdy na diodę fotooptyczną znajdującą się przy włączniku padnie wiązka światła. Cena lusterka w ASO to 846zł (na allegro jest różnie od 200 do 400zł). Dla nadwozia B6 dostępne są 4 kolory: czarny (4PK), niebieski (F77), jasnoszary (E59) i beżowy (1RS). Na rynku USA dostępna była jeszcze jedna wersja tego lusterka – wyposażona w kompas. Jej oznaczenie to 8E0 857 511 B. Mocowanie zwykłego lusterka pasuje także do wersji z czujnikiem światła – nie wymaga więc żadnych przeróbek.

Zdejmując osłonę wiązki lusterka (przy szybie) uzyskujemy dostęp do 6-pinowego konektora:

pin 1 = zasilanie lusterka (z MCE, kostka 32-pin/18 – w drodze do MCE kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 3 – w lewym dolnym słupku A) [czarno/niebieski]
pin 2 = masa [brązowy]
pin 3 = rozłączenie fotochromu po wybraniu biegu wstecznego (z MCE, kostka 32-pin/30 – w drodze do MCE kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 9 – w lewym dolnym słupku A) [niebiesko/czerwony]
pin 4 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych [fioletowo/biały]
pin 5 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych [fioletowy]
pin 6 = sygnał z czujnika światła oraz rozłączenie fotochromu w przypadku włączenia lampki w podsufitce (do MCE, kostka 32-pin/19 – w drodze do MCE przechodzi przez panel świateł pin 1 -> pin 11 a następnie przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 13 – w lewym dolnym słupku A) [brązowo/czarny – od lusterka do lampki, biało/fioletowy – od lampki do MCE]

Aby uruchomić czujnik światła oprócz poprowadzenia 6-żyłowej wiązki od lusterka do lewego dolnego słupka A, trzeba także poprawne zakodować MCE – szczegóły dot. kodowania znajdują się w sekcji poświęconej MCE.

Nadwozie B7

rainsensmir2.JPGrainsens.JPG

W nadwoziu B7 lusterko z czujnikiem światła przeszło lifting – dodano do niego czujnik deszczu (i tylko w takiej wersji występuje fabrycznie w B7). Kod w wyposażeniu to PU9. Numery lusterek to 4F0 857 511 E oraz 4F0 857 511 F (wersja z kompasem). Montaż tego gadżetu w nadwoziu B7 jest utrudniony przez fakt, iż lusterko z czujnikiem deszczu wymaga innego mocowania niż standardowe – elementu mocującego nie można dokupić osobno, jest on dostępny jedynie z gotową szybą (wariant pod czujnik deszczu). Dlatego też mod ten zalecany będzie przede wszystkim dla osób, którym akurat trafiła się wymiana przedniej szyby ;) Dla maniaków nie pozostanie nic innego jak kupno odpowiedniej szybki czyli 8E0 845 099 AG – jest to szyba termoizloacyjna, (szkło atermiczne), z ciemnym pasem w górnej części i okienkiem na VIN oraz profilem na czujnik deszczu (1050zł w ASO). Pod kątem wyposażenia wypada to blado w porównaniu z B6 ;) Nie oferowano tutaj przedniej szyby w wariancie podgrzewana i dwuwarstwowa - tłumiąca.

Oprócz szyby potrzebne będzie jeszcze kilka gratów:
4E0 955 559 E - czujnik deszczu i światła, zawiera folię żelową czyli podkładkę czujnika 4E0 955 609 (604zł w ASO)
4F0 907 671 A - sprężyna mocująca czujnik (13zł w ASO)
1C0 973 119 B - 3-pinowy konektor czujnika (9zł w ASO)

Rozpiska dla wiązki czujnika deszczu:
Pin 1 – zasilanie z bezpiecznika 17 (10A), mostek (bezpiecznik będzie już miał doprowadzony przewód) [czerwono/fioletowy]
Pin 2 – masa [brązowy]
Pin 3 – sygnał do MCE (32-pinowe gniazdo, pin 14) [fioletowo/żółty]

Rozpiska wiązki lusterka:
pin 1 = zasilanie lusterka (z bezpiecznika 31 15A – w drodze do bezpiecznika kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 3 – w lewym dolnym słupku A) [czarno/niebieski]
pin 2 = masa [brązowy]
pin 3 = rozłączenie fotochromu po wybraniu biegu wstecznego (z MCE, kostka 23-pin, pin 2 – w drodze do MCE kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 9 – w lewym dolnym słupku A) [niebiesko/czerwony]
pin 4 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych (w drodze do lusterek kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 7 – w lewym dolnym słupku A) [fioletowo/biały]
pin 5 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych (w drodze do lusterek kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 8 – w lewym dolnym słupku A) [fioletowy]
pin 6 = rozłączenie fotochromu w przypadku włączenia lampki w podsufitce (do lampki podsufitki, pin 1 – mostek z zasilaniem lampek do czytania) [brązowo/czarny]

Aktywacja czujnika – podobnie jak w modelu B6, przez odpowiednie zakodowanie MCE.

Coming/Leaving Home (CLH) i DLR (światła do jazdy dziennej)


Nadwozie B6

clhbutton.jpgclhlights.JPG

Funkcja doświetlania przestrzeni samochodu przy otwieraniu i zamykaniu zamka centralnego moduł centralnej elektryki włącza przednie światła przeciwmgielne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz tylne światła (ma to ułatwić poruszanie się w okolicy auta gdy zapadnie zmrok). Dzięki współpracy z czujnikiem światła funkcja CLH włącza się tylko po zapadnięciu zmroku.

Aby uruchomić CLH wymagany jest moduł centralnej elektryki w wersji F, oraz włącznik (0/1) montowany po prawej stronie przełącznika świateł. Wiązka, którą musimy spreparować zawiera 3 przewody – masę, zasilanie oraz iluminację włącznika oraz sygnał aktywacji do MCE (dokładny opis tej instalacji poniżej). Aby zainstalować w pełni funkcjonalny CLH, które włączy się dopiero gdy się ściemni – wymagane będzie lusterko z czujnikiem światła oraz pociągnięcie 6-cio (lub 4-ro jeśli nie macie zamiaru uruchamiać fotochromu na zewnątrz) przewodowej wiązki przez podsufitkę do dolnej części słupka A na stronie kierowcy. Mocowanie lusterka z czujnikiem światła jest identyczne jak w przypadku zwykłej wersji zatem jeśli uda się Wam takie zdobyć – wystarczy przełożyć.

Numery oraz wersje włączników CLH:
8E1 919 094 A 5PR – włącznik zasięgu reflektorów i CLH (122zł w ASO)
8E1 919 094 B 5PR – włącznik CLH (97zł w ASO)

Kostka w w/w włączniku jest taka sama dla dowolnego wariantu. Jeśli mamy ręczę regulację świateł, tego elementu nie musimy kupować (8L0 971 88315zł w ASO).

Rozpiska wiązki dla włącznika CLH:
Pin 4 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/18) [czarno/niebieski]
Pin 5 – masa włącznika i iluminacji [brązowy]
Pin 7 – aktywacja CLH (połączenie z MCE, kostka 32-pin/24) [biały]
Pin 8 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/18) [czarno/niebieski]

Nadwozie B7

dlrlive.jpgdlrref.JPG

Jeśli chodzi o funkcję C/LH to jest ona realizowana identycznie jak w przypadku nadwozia B6. Te same kostki, przełączniki, piny, przewody oraz wejścia w MCE.

Dodatkową funkcją jest tutaj włącznik świateł do jazdy dziennej – jest to opcja przewidziana dla reflektorów bi-ksenonowych. W miejscu żarówki świateł długich czyli drogowych H7 (porównanie ze zwykłym reflektorem halogenowym) wpakowano zwykłą żarówkę do jazdy dziennej (21W12V). Światła mijania i drogowe są realizowane dzięki częściowemu lub całkowitemu podniesieniu przesłony palnika ksenonowego. Oczywiście aby uruchomić tę funkcję oprócz reflektora ksenonowego wymagany jest także MCE w wersji HIGH oraz włącznik DLR.

8E1 919 094 C 5PR - włącznik DLR (87zł w ASO)
8E1 919 094 D 5PR - włącznik DLR i CLH (105zł w ASO)

Rozpiska wiązki dla włącznika DLR:
Pin 3 – aktywacja świateł DLR (połączenie z MCE, kostka 32-pin, 30) [niebiesko/czerwony]
Pin 4 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/20) [czarno/niebieski]
Pin 5 – masa włącznika i iluminacji [brązowy]
Pin 8 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/20) [czarno/niebieski]


MCE 09 A4 B7 :

kodowanie 07

? xxxx: Podwozie
0 = Limousine (PR-K8B)
1 = Avant (PR-K8D)
2 = Cabriolet (PR-K8K)
x xxx: Driving Light Switch
0 = Czujnik deszczu / światła (G397) nie jest zainstalowany (PR-8K0 / 8K1 / 9C6 / 8K4)
1 = Czujnik deszczu / światła (G397) zainstalowany (PR-8K3 / 8K7 / 9C7 / 8K9)
xx xx: Trailer Hitch
0 = Nie Zaczep przyczepy zainstalowany (PR-1D0)
1 = Przyczepa zainstalowany układ zawieszenia (PR-1D2)
xxx x:? Światła
Reflektory halogenowe 0 = w / o Światła do jazdy dziennej (PR-8Q0 / 8Q1 + 8K0 / 8K7)
Reflektory halogenowe 1 = Światła do jazdy dziennej z PR-8Q0 (/ 8Q1 + 8K1 / 8K3 / 9C6 / 9C7)
2 = Bi-ksenony ze świateł dziennych (PR-8Q3 / 8Q5 + 8K9 / 8K4)
3 = Bi-ksenony w / o Światła do jazdy dziennej (PR-8Q3 / 8Q5 + 8K0 / 8K7)
4 = Bi-ksenony ze świateł dziennych / Tail / tablica rejestracyjna (PR-8Q3 / 8Q5 + 8K1 / 8K3)
xxxx ?: Kraj
1 = Reszta świata / Nordic Kraje / Dania / Chorwacja / Kraje bałtyckie biksenonowe
2 = kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / Kraje Bałtyckie bez biksenonowe
3 = USA / Kanada z biksenonowe
4 = Kanada bez biksenonowe
5 = pojazdy specjalne

adaptacja 10


Kanał 001: Coming Home Czas

Aktywacja Czas wracać do domu Lighting.

Standardowo: 30 sekund
Zakres: 0 ... 60
Przyrosty: 1 sekunda

Kanał 002: Hamulec Zaciemnienie

Standard: 30%
Zakres: 13 ... 40%

Kanał 003: Ogon Zaciemnienie

Standardowo: 32%
Zakres: 13 ... 40%

Kanał 004: tylne światło przeciwmgielne ściemniania

Standardowo: 28%
Zakres: 13 ... 40%

Kanał 005: Daytime Running Lights Ściemnianie (mijania)

Uczuciowa tylko halogenowe.

Standardowo: 92%
Zakres: 51 ... 100%

Kanał 006: Daytime Running Lights Ściemnianie (High Beam)

Uczuciowa tylko bi-ksenonowe.

Standardowo: 70%
Zakres: 51 ... 100%

Kanał 007: Światła do jazdy dziennej ściemniania (Światła przeciwmgielne)

Uczuciowa tylko w Kanadzie.

Standardowo: 92%
Zakres: 51 ... 100%

Kanał 008: Światła do jazdy dziennej

Standard: 1 (ON)

0 = światła dzienne włączone OFF
1 = Światła do jazdy dziennej ON

Kanał 009: Opóźnienie wyłączenia (mijania)

Mijania Opóźnienie wyłączenia z włącznikiem świateł w pozycji AUTO.

Standardowo: 51
Zakres: 0 ... 64

Kanał 010: mijania odpowiedzi

0 = parking Świeci po upływie Złącze S OFF
1 Światła = parking pozostanie na po Terminal 15 OFF

Kanał 011: mijania odpowiedzi (zacisk 15)

0 = Brak świateł pozycyjnych
1 = Alarm przy otwartych drzwiach
2 = parking wyłączeniu światła na drzwi otwarte

Kanał 012: Autostrada / Comfort Miga

0 = Autostrada / Comfort Miga OFF
1 = Autostrada / Comfort Miga ON

Kanał 013: Konfiguracja wycieraczek

Standardowa: 115

+001 = Prędkość reset
+002 = Zwarcie do Monitoring Plus
+004 = Czujnik deszczu aktywne
+008 = Długi post Wycieranie po umyciu (spadek / Tear Wycieranie)
+016 = Prędkość wycieraczek zależna przedział aktywny
+032 Spryskiwaczy reflektorów system = aktywna
+064 = Bieg wsteczny Wycieranie aktywne

Kanał 014: NAR parking Światło Dezaktywacja

0 = Światła parking nieaktywne
1 = Światła parking aktywne

Kanał 016: Diagnoza zimno światła przeciwmgłowe

0 = Diagnoza zimno światła przeciwmgłowe Lampa aktywne
1 = Diagnoza zimno światła przeciwmgłowe Lampa nieaktywne (tj dla DTM Edition)

Kanał 020: Ustawienia na deszcz / Czujnik światła

Standardowe: 2

+01 = Autostrada światła
+02 = Rain lekki

Kanał 021: Korekta Pomoc Czujnik światła

Standardowo: 59%

Kanał 022: Skrzynia biegów Klasa (Okno z przodu)

Czujnik deszczu transmisji Stopnia przy 880 nm.

Standard: 45%

Kanał 081: Ochrona komponentów

Aby rozpocząć proces Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) zapisać 46992 jako nową wartość.

Na koniec chciałbym bardzo podziękować wszystkim osobom, które użyczyły swoich aut oraz poświęciły swój czas dla celów naukowo-testowych (GRazny, dziadekblack, Antonio, adamooo, dominikt, czaki22, Bieniek, mariuszzgierz, Domin79, Rafal-L, Gili, Flyer, Kerczi, Pepin – mam nadzieję, że nikogo nie pominąłem).

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Adas teraz rob wersje u siebie HIGH :wink4:

Bartku w przyszlosci bedzie dawal MCE B7 z rozpiska pinow :) ciekawi mnie jakie sa roznice :mysli: nie powiem ze chce dolozyc czujnik deszczu :rolleyes:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy ogień poszedł moduł z B6 - teraz zabieram się za B7. Dzięki temu docelowo chciałbym odpalić czujnik deszczu i DLR w B6 bez żadnych zewnętrznych instalacji.

Co do rezania - Adaś ma pipkę bo musi przewalić okablowanie przez MCE. Ty Grzesiu masz wiązkę HIGH więc pozostaje kosmetyka, kilka kabelków dołożyć aby odpalić CLH i czujnik światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oswiec mnie od czego ten akurat czujnik jest :mysli: ( dwa inne to wiem :wink4: )

1ffa1adc5189e296.jpg

kostka jest oczywiscie 6 pinowa ale kabelki urwne sa :confused4: potrzebuje rozpiski :) ktory kolorek do jakiego numerka jest :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pin 1 [czarno/niebieski]

pin 2 [brązowy]

pin 3 [niebiesko/czerwony]

pin 4 = [fioletowo/biały]

pin 5 = [fioletowy]

pin 6 = [brązowo/czarny – od lusterka do lampki, biało/fioletowy – od lampki do MCE]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie jest przetarty numer :disgust: ale jest tak .. 0 857 511 4PK 07S z przodu brakuje dwoch cyferek albo to jest 8E lub moze 8P

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego szukałem.walczę z tym oświetleniem od jakiegoś czasu a tu proszę pierwszy konkret.

Zaryzykuję i kupię lusterko i dodatkowy wł. clh a potem będę was męczył

Dzięki Bart-s ,tego szukałem

Napiszcie czy nie będzie kolidować drl z czujnikiem świateł.Gdyby się przewalały z drl na xenony to był by cud.

Nie wiem czy audi coś takiego przewiduję.Nie widziałem drl i czujnika świateł.

Pozdrawiam wszystkich audifilów [br]Dopisany: 12 Wrzesień 2010, 14:04_________________________________________________czy może ktoś sprawdzić numery lusterka z czujnikiem,włącznika clh do b7

Z góry dziękuję bo na alledrogo jest kilka i nie wiem czy są ściemniające i ściemniające z czujnikiem zmierzchu i jeszcze czujnik wycieraczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest z przyciskiem to na pewno wersja z czujnikiem światła - czy ma czujnik deszczu rozpoznasz po części przylegającej do szyby. Jeśli chcesz bez czujnika deszczu - szukaj 8E0 857 511.

Fabrycznie DLR załącza Ci osobny włącznik - czunik światła załącza światła mijania.

Numer włącznika CLH + DLR to: 8E1 919 094 D (105zł w ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź.Czyli symbol lusterka jest taki sam jak w b6? i po2002 nic się nie zmieniło.A gdybym kupił lusterko z czujnikiem deszczu to jest możliwość odpalenia tego i czy na pewno uda mi się na podstawie

tego opisy tego wątku odpalić clh?udało się to komuś czy tylko teoria?

Poproszę jeszcze symbol lustrka z czujnikiem deszczu by mi czegoś nie wcisneli na allegro

pogrzebałem i zdaje mi się że do a3,a4,a6 i od Q7 bedzie to samo lusterko,na oko niczym się nie różni ceny od 89-300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterka lecą tak:

8D0 857 511 A - zwykłe (stosowane w B6 i B7)

4B0 857 511 C - fotochrom (stosowane w B6 zanim pojawiło się lusterko z czujnikiem światła)

8E0 857 511 - fotochrom + czujnik światła (stosowane w B6)

8E0 857 511 B - fotochrom + czujnik światła + kompas (stosowane w B6 na rynku USA)

8E0 857 511 E - fotochrom + czujnik światła + czujnik deszczu (stosowane w B7)

4F0 857 511 F - fotochrom + czujnik światła + czujnik deszczu + kompas (stosowane w B7)

W sprawie montażu lusterka z czujnikiem deszczu do B6 skontaktuj sie z kolegą czaki22. Z tego co wiem da się to zrobić po naklejeniu na szybę specjlanej gumy (pod sensor). Samego czujnika deszczu nie musisz podłaczać.

Co do samego rezania - jeśli planujesz odpalić wszystko zgodnie z tym co napisałem (czyli masz moduł i wiązkę w wersji HIGH, dołożysz włącznik świateł, CLH oraz nowe lusterko) nie będzie problemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wnioskuje że skoro mam fisa z kontrolą żarówek i spryski świateł to mam moduł ale nie mam wiązki w suficie,Lampa z alarmem i mikrofonem ,drl ale włącznik świateł bez funkcji auto

Pogrzebałem na allegro i jest wiele lusterek na oko takich samych od a4,a6 i Q7.Czekam na symbole.

Czyli ja muszę mieć fotochrom i czujnik światła, symbol bez literki lub z literką E?

Zakładam że czujnik światła jest odpowiedzialny za drogowe i clh? i jest niezbędny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnij włącznik i sprawdź jego numer - wtedy Ci powiem. Najprościej byłoby podpiąć się do MCE i sprawdzić też jego nr.

Lusterka E i F są pod czujnik deszczu - z tego co napisałeś wnioskuję, że nie masz zamiaru go zakładać? Szukaj lusterek 8E0 857 511 lub 8E0 857 511 B (do nadwozia B7 też będą pasować).

Lusterko z czujnikiem światła nie występowało bez fotochromu więc nie masz wyjścia ;) Czujnik światła odpowiada za automatyczne włączanie świateł mijania (gdy włącznik świateł masz w pozycji auto) oraz za sterowanie CLH (aby odpalało tylko po zmroku). Gdybyś założył CLH bez czujnika światła to i tak czujnik musiałbyś zakodować w MCE aby odpalić tę funkcję (dopiero wtedy włącznik CLH dostaje zasilanie). W tym przypadku CLH działa 24h a podświetlenie włącznika będzie mrugać sygnalizując brak lub usterkę czujnika światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę iść i zobaczyć numer włącznika światła tylko ciekaw jestem co to da,przecież jak już tyle zrobie to warto kupić włącznik z auto[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 00:25_________________________________________________włącznik świateł mam BK78E0941531C5PAK27263[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 00:33_________________________________________________może po vin więcej będziesz wiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B7 jeszcze nie badałem, ale tak na szybko - występują tu tylko włączniki w wersji HIGH. Wniosek za tem taki, że instalacja w B7 jest fabrycznie w wersji HIGH - jednak są tutaj dwie wersje modułów więc jakieś różnice pomiędzy tymi instalacjami jednak są.

Muszę pogadać z Kerczim, ostatnio coś zgrzebaliśmy z jego modułem przez gg i nawet zadziałało (robił swapa z K na P jeśli dobrze pamiętam). Robiliśmy wszystko w oparciu o instalację z B6, potrzebuję troszkę czasu aby zebrać i potwierdzić info.

Włączniki z B7:

8E0 941 531 A (włącznik bez auto, stosowany od 11/2004 do 01/2005)

8E0 941 531 C (włacznik bez auto, stosowany od 01/2005 do 06/2008)

8E0 941 531 B (włacznik auto, stosowany od 11/2004 do 01/2005)

8E0 941 531 D (włącznik auto, stosowany od 01/2005 do 06/2008)

Jeśli możesz, rozpisz wiązkę kostki włącznika świateł (pin i kolor przewodu - ew. odnieś się do rozpiski z B6). Przy okazji sprawdź też VAGiem jaki masz moduł komfortu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...