Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Serwo, zablokowane hamulce, brak podciśnienia - rozwiązanie


MRoger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z hamulcami, poczytałem na ten temat ale nadal czegoś nie kumam, poza tym problem dość specyficzny. Pacjent to VW Passsat 1.9 AWX 2001.

Mam zablokowane hamulce, twardy pedał hamulca, więc układ niezapowietrzony, w serwie nie ma wody (przynajmniej w części od strony silnika, drugiej nie wiem jak sprawdzić bez odkręcania serwa). Sprawdzam podciśnienie i wygląda na to że podciśnienie ginie na serwie. Jak zatkam palcem przewód podciśnieniowy na serwie to podciśnienie wraca do układu. Ssie ładnie i ze stałą siłą więc pompa podciśnienia też odpada, układ podciśnienia nie przepuszcza. Jak podłączam podciśnienie do serwa to brak podciśnienia w całym układzie - baardzo słabe ledwie wyczuwalne.

Mam problem bo nie mogę nawet podjechać do mechanika bo hamulce (wszystkie koła) trzymają ... słabo ale na tyle że szkoda mi reszty elementów żeby gdzieś jechać. Wcześnie był problem z hamowaniem - blokowały się hamulce ale po kilku wciśnięciach, podciągnięciu pedału hamulca puszczało.

1. Jak odblokować hamulce i jak się ma serwo do odpuszczania hamulców (wydawało mi się że wspomaga hamowanie a odpuszcza poprzez ciśnieni hydrauliczne w układzie) ?

2. Co jest przyczyną blokowania się hamulców ?

3. Dlaczego brak podciśnienia w układzie po podłączeniu przewodu do serwa ?

4. Jak zdemontować serwo, (jeśli to serwo zepsute) ?

5. Jak naprawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passat to nie ciężarówka że jak zejdzie powietrze to blokuje koła :wink4: Jeśli hamulce trzymają to cały czas masz ciśnienie w układzie albo hamulce do czyszczenia. Jeśli auto zachowuję się tak jak bez wspomagania to zaczął bym od sprawdzenia wężyka podciśnieniowego który znajduję się miedzy grodzią jeśli jest dobry to stawiam na serwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk sprawdzony, zaworek jednokierunkowy działa .. wygląda jak by serwo było dziurawe bo jak podłączę ten wężyk to nie ma ciśnienia w całym układzie podciśnienia. Jak zatkam palcem ten wężyk (przy serwie) to ciśnienie w układzie jest prawidłowe. Więc wygląda na to że to w serwie puszcza ciśnienie.

Najgorszy problem to jak odblokować hamulce ... czy serwo bierze udział w odblokowywaniu hamulców po hamowaniu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie serwo nie bierze udziału pedał zwalnia nacisk na pomp itp. Sprawdź czy pedał odbija do końca i czy nie jest zablokowany. Mogła przyblokować się pompa hamulcowa i ciągle daje ciśnienie na hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwignia jest jakby ok ale w pierwszej fazie nacisku coś przeskakuje i dopiero potem jest opór, wcześniej żeby odblokować odciągałem je do góry i pomagało, teraz nic już nie pomaga .. może uszkodziłem mocowanie dzwigni do serwa jak ciągnąłem i teraz już się nie da wyciągnąć ... to muszę sprawdzić.

Dobry trop z tą pompą ... można ją zdjąć bez odkręcania serwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , podlaczajac sie pod temat mam pytanie.

Musze wymienic pompe serwa , nowa okolo 900 zl a szukam na allegro i jest tego duzo 200-300 zl ale musze znac numer czesci... czy jest jakas mozliwosc sprawdzic gdzies online numer czesci majac numer silnika AVB 1.9 TDI 2002 r i numer nadwozia ? nie mam mozliwosci sprawdzic w aucie tego a chcialbym kupic jak najszybciej .

Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno w ASO po VIN ale jest dużo rodzajów i nie wszystkie podejdą, czasem nawet w tym samym roku produkcji były trochę inne ... ogólnie masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem drugie serwo, poprzednie siorbało wodę na potęgę tak że wszystko w środku skorodowało i się zesrało po maksie.

Przyczyną były niedrożne odpływy na podszybiu, gdzie zbierała się woda i po pewnym czasie serwo skorodowało rozszczelniło się i podciśnienie zaciągnęło wodę do serwa.

Po wymianie serwa wszystko jak ręką odjął. Hamulce brzytwa.

A tak w ogóle ku przestrodze do czego może prowadzić woda w serwie kiedy pompa tandem zassie ją do silnika :shocked:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=213929

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM mam pytanie, jak można sprawdzić czy serwo albo pompa jest sprawna lub zepsuta bo blokuje mi koła i nie wiem jak jest tego przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak serwo jest zepsute to albo puszcza podciśnienie (brak podciśnienia w układzie) albo blokuje się wewnątrz - pedał hamulca nie wraca do pozycji wyjściowej. To drugie może dziać się również w przypadku uszkodzonej pompy. Warto sprawdzić czy w serwie nie ma wody - co świadczy o jego rozszczelnieniu.

Jeśli odkręcisz przewody hamulcowe przy pompie na serwie i hamulce odpuszczą to zapewne pompa hamulcowa serwo, jeśli po zabiegu nie odpuszczają to zatarte tłoczki przy zaciskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciski sprawne, jak narazie wymieniłem płyn i odpowietrzyłem hamulce, teraz jest git ale zobaczymy jak zrobie troche km czy sytuacja się nie powtórzy:/ jeśli się powtórzy to wezme się za pompe[br]Dopisany: 20 Październik 2011, 13:20_________________________________________________a tak z ciekawości :wink4: jak to jest, wyczytałem gdzieś, że jak blokuje 2 koła po przekątnej to znaczy że pompa zdechła, a co w takim razie z druga parą?? przecież jak druga para działą dobrze a jest zależna od tej samej pompy to cos mi tu śmierdzi:/ wie ktoś coś na ten temat??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...