Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pompa wspomagania wyje - rozwiązanie


Morus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, miałem problem z pompą wspomagania. Pompa wyła cały czas z tym że na zimnym silniku wspomaganie jako tako działało natomiast po przejechaniu 7-10 km był jego całkowity brak.

Czyściłem układ, wymieniałem olej aż w końcu postanowiłem zastosować inny olej o większej gęstości i współczynniku lepkości(płynięcia).

Więc zamiast lać febi lub hipol ATF II D (gęstość 860 kg/m2 lepkość 7 mm2/s) zastosowałem hipol GL-5 15F (gęstość 880 kg/m2 lepkość ok 27 mm2/s).

Kierownica chodzi lekko jak nigdy dotąd, nie słychać wycia. Wiem ,że wymiana pompy jest nieunikniona ale może ją oddale o pół roku może rok.

Może komuś się w/w info przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Ja na pewno skorzystam bo też mi wyje pompa. :hi:[br]Dopisany: 23 Październik 2010, 11:34_________________________________________________Właśnie wymieniłem płyn na ten który poradziłeś. Jedyne co mogę stwierdzić to: REWELACJA!! Pompa przestała wyć a siła wspomagania w końcu jest taka jak być powinna. Jeżeli ktoś ma pompę wspom. na wykończeniu to powinien spróbować. Na pewno będzie trzeba zregenerować pompę ale zyskuje się czas, a ile tego czasu to się okaże. :good:

P.S. Proponuje przenieść temat do "warsztat- zrób to sam".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest problem tego typu że na wolnych obrotach wspomaganie chodzi ciężko po dodaniu gazu jak są wyższe obroty chodzi lekko płyn zmieniałem na febi może faktycznie spróbować zastosować ten płyn żeby po zimie zmienić pompę wspomagania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Hipol to jest produkcji ORLEN?

http://www.olejesamochodowe.sklep.pl/p,pl,325,hipol+15f+gl-5+85w90+1l.html

Ile litrów tego potrzeba?

1L :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a pomoże ten zabieg w sytuacji kiedy po postoju nocnym nie mam wspomy dopiero po 2 min jak sie nagrzeje to wspomaganie jest dodam że płyn to febi zielony... z nazyw już posotał bo jest już ciemny..?? :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do wspomagania FEBI jest rzadkiej konsystencji w porównaniu do oryginalnego dlatego nie warto oszczędzać kilka złoty lecz kupić to co poleca producent. Nowy olej z ASO nie zmienia koloru tak jak febi. Osobiście zasugerowałem się z forum olejem Febi i po wymianie zacząłem mieć problemy z pompą i wspomaganiem. Po wymianie pompy zastosowałem olej z ASO i wówczas dało się zauważyć, że FEBI to woda w porównaniu do oryginalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goldik,ja początkowo też miałem takie objawy, po 2 miesiącach to już nawet zwiększone obroty nie pomagały. Zalecam Hipol GL-5. Co do ilości to 1L wystarczy na zgubne przepłukanie układu (jakieś 300-400 ml) potem wylej następnie zalej ponownie. Nie wiem dokładnie ale po całym zabiegu została mi jeszcze koło 100ml w butelce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba trzeba zalać oryginalny jak był kiedyś i zobaczymy jak nie będzie poprawy to pompa do regeneracji lub nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn ma byc mineralny zielony zaden szajs

jak wyła pompa i wlaliscie Hipol to tylko półsrodek

zaraz rozszczelni sie przekładnia

tutaj link do płynu:

http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-g004-g002-vw-audi-seat-skoda-i1297055643.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepłukałem układ i zalałem hipol GL-5 ale popa dalej wyje wiec nieunikniona wymiana :kwasny:

Teraz pytanie co kopić

- oryginalna używkę

- zamiennik jeśli tak to jakiej firmy

- oryginał w ASO oddając stara pompę 900 zł :wallbash: ale to i tak zdecydowanie z dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepłukałem układ i zalałem hipol GL-5 ale popa dalej wyje wiec nieunikniona wymiana :kwasny:

Teraz pytanie co kopić

- oryginalna używkę

- zamiennik jeśli tak to jakiej firmy

- oryginał w ASO oddając stara pompę 900 zł :wallbash: ale to i tak zdecydowanie z dużo.

Jak planujesz dłużej jeździć autem to szukaj pompy ZF-a ale oryginalnego a nie za 300 zł bo z takimi też się spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie płynu na oryginał koszt 30 zł objawy moje ustąpiły już na wolnych obrotach kierownica chodzi lekko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umie problemem było zatarte sprzęgło jednokierunkowe alternatora i dlatego popa wyła bo była słabo napędzana

teraz mam zalane do układu hipol gl-5 jest bardzo gesty zobaczymy co będzie w zimie.

Boje sie teraz wrócić spowrotem na oryginał zielony bo on jest zdecydowanie rzadszy :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...