Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Nawiew bagażnika 2001 Avant.


ynos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Parują mi mocno szyby w bagażniku i trochę boczne pasażerów ale główny problem to bagażnik. Filtr kabinowy sprawny, obieg zamknięty jest wyłączony.

Może ktoś powiedzieć czy i jak są zasilane powietrzem te kratki w bagażniku przy bocznych szybach? Przy jakiej nastawie klimatronica? Jeśli są kanały doprowadzające, to może mam zatkane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bagazniku nie ma nawiewu. Te kratki to tylko atrapa.Sciagalem boczki bagaznika w avancie i nic tam nie ma.Jezeli czemus to sluzy to tylko obiegowi powietrza w kabinie. Tez mi parowaly szyby.Wymienilem filtr kabinowy na weglowy i termostat bo byl popsuty i temperatura dochodzila tylko do 70 stopni. Oblukaj jak szybko ciecz chlodzaca osiaga optymalna temperature,tzn.termostat powinien sie otworzyc przy 87 stopniach i to juz po przejechaniu kilku kilometrow od rozruchu przy zimnym silniku.Jezeli nie osiaga tej temperatury to termostat do wymiany.Jezeli masz filtr papierowy to wymien na weglowy.Postaraj sie nie ustawiac ogrzewania na zbyt wysoka temperature bo silnik bedzie dlugo sie nagrzewal.Ja mam ustawione na 18 stopni i takie ustawienie przy temperaturze otoczenia w okolicach 0 stopni w zupelnosci wystarcza. Jezeli jest grubo ponizej zera to po osiagnieciu przez silnik optymalnej temperatury mozna podkrecic ogrzewanie.

Po wymianie termostatu jakis czas jeszcze parowaly mi nieznacznie szyby ale wtedy zawsze gdy opuszczalem pojazd wycieralem je do sucha kawalkiem płótna i po kilku takich zabiegach moge powiedziec,ze problem mam z glowy.

Nawiew mam ustawiony na szyby bo wtedy dmuchawa chodzi na wiekszych obrotach.Gdy dostanie 87 stopni mozna przestawic na auto ale nie wczesniej bo temperature na kabine pusci szybciej,tzn. jeszcze przed osiagnieciem otymalnej temperatury i zaczna spadac obroty dmuchawy i niestety zaczyna skraplac sie na szybach.

Sprawdz takze dywaniki czy nie sa mokre.Jezeli tak jest to zabierz je w miejsce w ktorym mozesz je wysuszyc.Warto to robic co jakis czas gdy pogoda jest deszczowa.

Mozesz tez wlaczyc podgrzewanie szyby w klapie bagaznika na jakis czas i to tym bardziej gdy na zewnatrz roztopy i duza wilgotnosc powietrza.Niektore wozy maja takze pogrzewane boczne szyby bagaznika ale w Audi nie widzialem tego.

Co zrobic gdy na zewnatrz duzy mroz a chcemy aby nasz silnik jak najszybciej osiagnal optymalna temerature?

Po odpaleni czekam jakis czas aby olej troche sie rozgrzal a nastepnie podczas jazdy staram sie aby obroty nie spadaly ponizej 1500 ale nie przekraczaly 2100 do momentu osiagniecia przez silnik optymalnej temperatury.Pozniej mozna krecic wyzej.Jezeli przez pierwszy kilometr moze dwa widze,ze przy wlaczonej trojce mam zbyt niskie obroty(ze wzgledu na zimowe warunki drogowe) to jade na dwojce i krece go tak okolo 2000 obrotow ale staram sie nie przekraczac.Silnik dostaje temperature po kilku kilometrach.Wczesniej krecilem okolo 1500 ale wtedy przewaznie jezdzilem na niegogrzanym silniku.Mialem dylemat czy pokrecic troche wyzej i szybciej nagrzac silnik czy tez uwazac z obrotami bo przeciez jest duzy mroz i wszystko zmarzniete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie wczesniej bo temperature na kabine pusci szybciej,tzn. jeszcze przed osiagnieciem otymalnej temperatury i zaczna spadac obroty dmuchawy

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.

Mógłbym wyjaśnić powyższy cytat tzn.jak obroty zaczną spadać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ogrzewanie dobrze dziala to auto nagrzewa sie bardzo szybko i gdy nie podrecisz temperatury to dmuchawa zwalnia bo nie ma takiej potrzeby zeby dawala na full gdyz mamy juz zamiezona temperature w szoferce ale wtedy moga parowac szyby bo podgrzalismy zamarzniete dywaniki,itp.Cieple wilgotne powietrze unosi sie do gory i mamy efekt zaparowanych szyb.Wtedy trzeba wymusic wentylowanie kabiny,tzn.,ze ma byc ustawiony nadmuch na szyby przy obiegu otwartym zeby nam przegonilo te wilgoc.Nastepnie obserwuje wskaznik temperatury cieczy chlodzacej i gdy osiagnie 87 stopni dodaje kilka stopni do ogrzewania jezeli jest taka potrzeba.Jezeli nie ma mozna ustawic na auto.

Moze to nie sprawdzic sie jezeli z tylu jedzie pasazer.

Jezeli jezdzisz sam badz z pasazerem na przednim fotelu to nie powinienes miec problemow. Przewaznie woze corke na kanapie i szyby mi nie paruja ale kiedys tak nie bylo.

Niektorzy radza sobie w ten sposob,ze jezdza z otwarta szyba ale przy duzej wilgotnosci powietrza to nic nie daje bo przeciez chcemy te wilgoc wypedzic z auta a nie jeszcze dodatkowo nalapac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...