Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Czy podsufitka poliftowa podejdzie do przedlifta?


manny90

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie mogę znaleźć na forum informacji na ten temat. Czy poliftowa podsufitka od avanta podejdzie do przedlifta? Słyszałem,że podobno są jakieś inne zaczepy, ale nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia tej informacji. Oczywiście wiem, że wszystkie lampki trzeba zmienić, słoneczniki również...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję i może jeszcze będę miał taniutko komplet dorwać. Nawet bardziej mi się to będzie opłacało niż dawać swoją do prania ;P

To jak? Podejdzie czy nie? Szyber-dachu nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna podejść ale 100% nie jestem pewny chodzi tu o miejsca dla słoneczek po polift ma mniejsze więc może byc problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocować to niedługo będę wiedział.

Co do lampek to sprawa nie jest oczywista - w polifcie złączki do lampek mają 5+ kabli . przed lifte 3 kabelki (oczywiste: plus, masa stała i krańcówki drzwi).

W polifcie dochodzi podświetlenie przycisków lampek , plus lampka na tylne siedzenie jest zasilana z wiązki przedniej lampki (a nie z boku przez słupki).

Koniec końców bez przeróbek instalacji się nie obejdzie (choćby dociągniecie podświetlenia - bo jest regulowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocować to niedługo będę wiedział.

Co do lampek to sprawa nie jest oczywista - w polifcie złączki do lampek mają 5+ kabli . przed lifte 3 kabelki (oczywiste: plus, masa stała i krańcówki drzwi).

W polifcie dochodzi podświetlenie przycisków lampek , plus lampka na tylne siedzenie jest zasilana z wiązki przedniej lampki (a nie z boku przez słupki).

Koniec końców bez przeróbek instalacji się nie obejdzie (choćby dociągniecie podświetlenia - bo jest regulowane).

Z instalacją nie będzie problemu, oświetlenie pociągnie się z radia, albo któregoś z przycisków w konsoli. Przeciągnięcie kabli przy zwaleniu podsufitki też nie będzie problemem.

Pytanie jak z zaczepami. Jak będziesz wiedział daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest opisanie w odpowiednim dziale u mnie wszystko działa a w tygodniu rezam tylnią lampkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje się za to zabrać w tą sobotę - pogoda dziś mnie skutecznie zniechęciła do czegokolwiek.

pociągnięcie kabli to nie problem - chodzi w sumie tylko o zasilanie podświetlenia.

Jeżeli użytkownicy polifta by powiedzieli czy regulacja natężenie tego podświetlenia też dotyczy lampek to by było wiadomo jaki kabelek ciągnąc.

PS. wolałbym znaleźć coś przy słupku niż rozbebeszać kokpit ;) (znowu)

Plan B = podpięcie podświetlenie na stałe do +12V (będą mocno świecić) ale wtedy robię 3cm mostek na kostce i po sprawie.

Większy problem to rozgryzienie złączek na tych lampach - jest ich sporo więcej niż w przed-lifcie.

Na razie chyba mam tylną lampę (do bagażnika) rozgryzioną (metodą miernika i baterii 9V) (ale nie mam złączki a lutowanie na stałe jakoś mi się nie uśmiecha.

Co do mocowań to:

- tchurzołapki ;) są takie same na oko (tzn mocowania)

- daszki też z jednym wyjątkiem:

- moje miały podświetlane lusterka - w polifcie takich nie było. Światło było (opcjonalnie) z podsufitki (dodatkowe lampki) - co znaczy że albo stracę podświetlane lusterka albo daszki będą w innym kolorze od reszty podsufitki ;) ) - i tak końcówki uszczelek będą inne więc co mi tam.

- inaczej są mocowania do siatki bagażnika (tej pionowej)

- przed liftem mocowania te odstają od samej podsufitki

- po lificie są w tej samej płaszczyźnie (są bardziej płaskie)

- sama siatka powinna spasować bo ma sprężynujące te bolce i trzeba był jak trochę ściskać żeby weszła

Moje obawy również budzi ilość miejsca przy bagażnikowej lampce.

Przed liftem pod anteną był wzmacniacz radia - z tego co wiem po lifice przeniósł on się w inne miejsce (jak nieprawda to poprawcie mnie) i szybki rzut oka -> wytłoczenie w tym miejscu przed liftem jest większe niż w podsufitce poliftowej. Mam nadzieję ze jednak to upchnę (u mnie sprawę gmatwa fakt że mam nie ori antenę wiec wzmacniacz jest "osobno" a nie robi za podstawę anteny).

To tyle rozważań teoretycznych - jak w sobotę plan wypali i będzie pogoda OK to postaram się wrzucić trochę fotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje się za to zabrać w tą sobotę - pogoda dziś mnie skutecznie zniechęciła do czegokolwiek.

pociągnięcie kabli to nie problem - chodzi w sumie tylko o zasilanie podświetlenia.

Jeżeli użytkownicy polifta by powiedzieli czy regulacja natężenie tego podświetlenia też dotyczy lampek to by było wiadomo jaki kabelek ciągnąc.

PS. wolałbym znaleźć coś przy słupku niż rozbebeszać kokpit ;) (znowu)

Plan B = podpięcie podświetlenie na stałe do +12V (będą mocno świecić) ale wtedy robię 3cm mostek na kostce i po sprawie.

Większy problem to rozgryzienie złączek na tych lampach - jest ich sporo więcej niż w przed-lifcie.

Na razie chyba mam tylną lampę (do bagażnika) rozgryzioną (metodą miernika i baterii 9V) (ale nie mam złączki a lutowanie na stałe jakoś mi się nie uśmiecha.

Co do mocowań to:

- tchurzołapki ;) są takie same na oko (tzn mocowania)

- daszki też z jednym wyjątkiem:

- moje miały podświetlane lusterka - w polifcie takich nie było. Światło było (opcjonalnie) z podsufitki (dodatkowe lampki) - co znaczy że albo stracę podświetlane lusterka albo daszki będą w innym kolorze od reszty podsufitki ;) ) - i tak końcówki uszczelek będą inne więc co mi tam.

- inaczej są mocowania do siatki bagażnika (tej pionowej)

- przed liftem mocowania te odstają od samej podsufitki

- po lificie są w tej samej płaszczyźnie (są bardziej płaskie)

- sama siatka powinna spasować bo ma sprężynujące te bolce i trzeba był jak trochę ściskać żeby weszła

Moje obawy również budzi ilość miejsca przy bagażnikowej lampce.

Przed liftem pod anteną był wzmacniacz radia - z tego co wiem po lifice przeniósł on się w inne miejsce (jak nieprawda to poprawcie mnie) i szybki rzut oka -> wytłoczenie w tym miejscu przed liftem jest większe niż w podsufitce poliftowej. Mam nadzieję ze jednak to upchnę (u mnie sprawę gmatwa fakt że mam nie ori antenę wiec wzmacniacz jest "osobno" a nie robi za podstawę anteny).

To tyle rozważań teoretycznych - jak w sobotę plan wypali i będzie pogoda OK to postaram się wrzucić trochę fotek.

Czekamy :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacja w toku.

Są pewne problemy:

- co prawda tchórzołapki są takie same ale ich mocowanie już nie. Inny jest profil podsufitki i w polifcie są "dystanse" do mocowania; przy okazji zmiana śrub z blachowkrętów na maszynowe.

Da się to objeść ale trzeba nawiercać auto bo inaczej nie ma jak ustalić tych dystansów ( a składanie tego bez punktów ustalających to hmmm jak ktoś trafi ze śrubami mając 3 ruchome niezależne części ( i schowany pod podsufitką dystans) to konia z rzędem (a trzeba to zrobić 8 razy ;) ).

Na razie mam problem z tymi śrubami - gwintować u nas nie ma czego (jest tylko cienka blacha, gwint maszynowy się zerwie) - więc trzeba zmienić blachowkręty na dłuższe.

Dziś udało mi się Prakitera odwiedzić i nic z tego co mieli nie podchodzi albo za krótkie, albo jak wystarczająco długie to za grube.

To samo się tyczy uchwytów do siatki bagażnika - są dystanse i punkty ich ustalania (a tego nie ma w przedlifcie) - tutaj przynajmniej problemu ze śrubami nie ma - są takie same.

(dlatego te mocowania opisałem jako płaskie - nie wystają z podsufitki bo podsufitka bardziej "wchodzi" do środka).

Kształt samej podsufitki po zewnętrznym obrysie jest taka sama - podejdzie.

Inaczej jest tłoczona ta nowa:

mówiąc obrazowo na głowami będzie węziej, bo jest taki poziomy dystans przy dachu od strony drzwi i dopiero potem się ona unosi (to jest około 2cm dystansu) - stąd inne mocowania tchórzołapek.

Plastiki (osłony słupków są takie same aczkolwiek zrezygnowano w polifcie z niektórych zaczepów (np brak jednego na tylnym słupku bagażnika w porównaniu do przed liftu (akurat w tą stronę to nie przeszkadza ;) )

Zabawy co niemiara bo wszystkie cztery mocowania pasów do odpięcia (osłony słupków zmieniam bo kolor inny całości) - czyli progi odpięte.

Z elektryką nie jest źle, ale żeby było bardzo ładnie to by trzeba całkiem zdemontować ori instalację do przedniej lampy (czyli deska won). Aż tyle czasu nie mam więc się dopnę z nową instalacją przy słupku do tej ori + oświetlenie przycisków.

zasilanie przycisków na drzwiach w przedlificie nie jest regulowane i jest włączone przy przekręceniu kluczyka.

To trochę upraszcza sprawę bo potrzebny po prostu + po stacyjce (a nie kabelek który wychodzi z potencjometru).

Na razie tyle wieści. Jutro mam ambicję doprowadzić to do końca...

Ech a niby "tylko" podsufitka ;) a tu całe auto leży obok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotek na razie brak bo co tu focić - rozbabrane auto ;). Z rozbiórką problemów zwykle nie ma - zresztą całą tą zabawę można tylko w Avancie robić bo jak wyjąc podsufitkę z sedana nie łamiąc jej lub nie wyjmując szyby to nie wiem.

Generalnie d*pa zbita - w marketach takich blachowkrętów nie ma.

Mam nadzieję że w jakimś normalnym sklepie metalowym się da coś takiego kupić - jak nie to będzie nieciekawie.

Przemyślałem sprawę z elektryka - to co napisałem wyżej to prawda ale jednak trzeba się podpiąć pod instalację oświetleniową (czyli szukamy kabelka).

Powód prosty - technicznie najłatwiej wziąć prąd z zacisku 75X ale jest problem to zacisk wysoko-prądowy a bezpiecznika brak - jakby nie daj boże coś się z tymi lampkami stało to instalację spali.

Ktoś może wie która wtyczka i który kabelek przy słupku lewym to oświetlenie (czy to guzików w drzwiach czy przycisków na konsoli) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja planuję to z radia pociągnąć... Tak czy siak będę miał podświetlane kratki, czyli będę miał już pociągnięty kabel w okolice słupka A... Przyciski będą podświetlane i regulowane natężenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manny - ja kombinowałem tak że: podświetlenie przycisków na drzwiach jest stałe to i w lampkach będzie stałe - a to dlatego że nie świeci po oczach kierowcy więc nie ma po co tego przyciemniać (i to świeci zawsze bo zawsze lampki działają - podświetlenie przycisków tylko przy włączonych światłach)

Nie wiem jak jest w lifcie (czy regulowane czy nie).

Co do podłączenia lampek to jeszcze na 100% nie wiem czy to rozgryzłem, na razie chce mieć "wystawioną" instalację.

Czyli ładnie muszę sobie prąd do oświetlenia wziąć (no bo reszta jest i na starej kostce).

Auto i tak stoi bo śrubek brak - zaczynam się zastanawiać po kiego grzyba robili to przetłoczenie w podsufitce ;)

P.S. Podświetlane nawiewy fajna rzecz ale w tam aucie miałem nie rzeźbić... wystarczy jeden cudak.

I bym się nie brał za ta podsufitkę gdyby nie "Audi quality" oryginalnej podsufitki co to sobie obwisła...

Tera dumam na innym problemem:

po zapaleniu dymi (puszcza baka- to jest OK) a potem na jałowych dymi i dymi. Jak się przejadę tak 1km to przestaje. Macie jakieś dobre typy co to może być?

Wtryski wymieniłem na inne (używane) - to samo (moje podobno otwierały się przy 150 atm (pierwsze stopień) i sa onagarowane na czarno same końcówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lampkach jest podświetlenie razem z lampami tak jak deska rozdzielcza. Lampka jest już rozpracowana nie musisz nic kombinować samemu no chyba że wolisz samemu podłączać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Chyba się inaczej zrozumieliśmy.

Że lampki mają podświetlenie to wiem.

Ale lampki z przed lifta nie miały więc trzeba ciągnąć kabel z podświetleniem (prądem) - i to w ostatnich postach opisywałem.

Kostka lampki przed liftowej to 3 kable, po-liftowej to 6 kabli.

Jeżeli wiesz co znaczy który kabel to chętnie bym zobaczył - rozgryzłem zasilanie i stałą masę ale mam jeszcze 4 ;) (krańcówka drzwi i masa/zasilania podświetlenia to pewniaki ale co robią jeszcze 2??) i nie jestem pewien po co aż 6 kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wszystko podłączyłem a podswietlenie od regulacji swiatla pociaglem. Wszystko jest w dziale zrob to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P-U-M-A, jak ogarnąłeś sprawe z tylnymi oslonami słupków ? bez ciecia sie tsam nie obejdzie, masz foty ktore mocowania przerabiales ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...