Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Montaż tylnej klapy elektrycznie otwieranej i zamykanej do avanta nowe info


ZuKeRs

Rekomendowane odpowiedzi

Moze ktos jest w stanie pomoc ogarnac taki temacik.

Wkrotce bede modzil pamiec fotela kierowcy i zamawiajac boczek drzwi z panelem pamieci przypadkowo pofarcilo sie ze byl tez zamontowany panel przyciskow alarmowych wraz z przyciskiem otwierania klapy. Mam tez kompletna wiazke ORI do tej wersji.

Pomyslalem sobie ze montujac pamiec przy okazji wyjde z wiazkami spod tapicerki do otwierania klapy.

Mam tutaj pare pytan, za kazda fachowa podpowiedz z gory dziekuje :hi: .

Czy w A4 avant byla opcja tylko uchylenia czy tez pelnego otwierania/zamykania klapy ?

Dla porownania A6 C6 avant otwierana klapa byla elektrycznie podnoszona i zamykana.

Czy ktos z was ma ORI otwieranie klapy i ma chwilke czasu aby podrzucic fotki tylnych podnosnikow albo na priv podac nr VIN abym mogl skompletowac czesci niezbedne do ORI instalacji ?

Tutaj furak kolegi z forum ktory ma w A6 elektrycznie otwierana klape

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=165413.0;highlight=klapa+otwierana

Znalazlem fotke na necie jak wyglada i w ktorym miejscu znajduja sie elektryczne silowniki do klapy w A6 avant

1475903544_1.jpg

Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapodaj fotke jak to wyglada ten przełącznik w boczku..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom :tongue4: <---- kurde jest cos czego niemasz w swojej furmance :decayed:

Miales to w ori czy wstawiles?

Jak to u ciebie dziala, uchyla sie klapa czy otwiera do gory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaa :> - wlasnie ta fotka tak znajomo mi wygladala :P[br]Dopisany: 09 Marzec 2011, 20:17_________________________________________________Ja dalej draze temat, znalazlem cos takiego do B8 - koles pisze ze to jest komplet potrzebny do modzika otwierania klapy

http://allegro.pl/a4-s4-8k0-b8-8k-8k9-s-line-klapa-tyl-elektryczna-i1505064990.html

1505064990.jpg

Z tego co widac: 2 silowniki, zamek- chyba jakis z dokladka, silownik do zamka no i te dwa moduly snia mi sie po nocy :wallbash: .

Jeden z nich nazywaja potocznie modul drzwi - tutaj link przykladowy

http://allegro.pl/modul-drzwi-sterownik-audi-a6-c6-4f0-igla-i1476042308.html

1476042308.jpg

Z tego co rozpoznaje to sa te same kostki co w naszych podnosnikach szyby pod tapicerka drzwi kierowcy - tutaj uwazam ze juz rozkminiony temat a numery modulow w drzwi kierowcy w pelnej wersji to:

8E1 959 801 / 802

8E1 959 801E / 802E

8E1 959 801F / 802F

8E1 959 801G / 802G

zaczerpniete z warsztatu modzika pamieci zrobionego przez Bartka

Ten drugi modul na aukcjach z A6 nazywaja go modul swiatel, modul instalacji - tutaj link przykladowy

http://allegro.pl/sterownik-modul-swiatel-audi-a6-c6-4fo907289g-i1506706968.html

1506706968.jpg

Znalazlem modul do A4 B7 ktory ma prawie identyczne wtyczki jak ten z A6 wiec wiadomo czego szukamy - tutaj link przykladowy

http://allegro.pl/audi-a4-modul-sterownik-8e0907279-n-i1475202135.html

1475202135.jpg

1465320024.jpg

Tutaj tez juz raczej wiadomo co to jest za modul - tylko pytanie z jaka literka obsluzy opcje klapy :mysli:

Dobrze sie przygladajac mozna zauwazyc ze modul od A6 ma wszystkie piny w 2 czarnych kostkach a od A4 brakuje po 2,3 piny - moze wlasnie one odpowiadaja za klape - w sumie to moze podejdzie z A6 C6 modul ale tego niewiem :confused4:.

Przelecialem wszystkie litery alfabetu w roznych kombinacjach na alledrogo i nie znalazlem zadnego modulu od A4 ktory mialby komplet pinow w tych 2 czarnych kostkach :wallbash:

Sporo przypuszczen juz rowiklalem :naughty:

Idac dalej tym tropem trzeba byloby teraz ustalic na 100% jakie symbole modulow beda trybic z opcja tylnej klapy otwieranej.

Moze ktos podrzuci jakies schematy :cool1:

Niewiem jak wy ale ja tematu nie odpuszcze i jeszcze tej wiosny postaram sie wymodzic takie cus :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie otwierania bagażnika fabrycznie było dostępne tylko dla sedana B7. W pozostałych przypadkach przełącznik otwiera klapę jedynie wstępnie. Na niektórych rynkach dostępny jest jeszcze wariant w którym przełącznik składa się z dwóch części (dodatkowy otwiera klapkę wlewu paliwa).

MCE, który omawiacie w ostatnim poście nie ma nic wspólnego z klapą (funkcje tego modułu wraz z rospiską pinów są podwieszone w tym dziale). Tym zajmuje się moduł komfortu. Dla przykładu: uruchomienie przełącznika klapy jest monitorowane przez sterownik w drzwiach kierowcy. Ten wysyła odpowiednią informację przez magistralę CAN do modułu komfortu. Ten z kolei daje impuls do zamka. I tutaj trzeba kombinować ;)

Modułu komfortu z B8 nie da się zaadoptować do B6/B7 (już prędzej przejdzie swap z B7 do B6 ale też nie bez problemów ze względu na centralny zamek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Many thx :hi:

Pozostajac na chwile przy niezbednych czesciach to wymiana - MCE - jest zbedna tym modzeniu - dobrze beda mniejsze koszta.

Jesli chodzi o sterownik drzwi to mam juz FULL wersje do pamieci wiec tez mega.

Zostaja silowniki i zamek wraz z odbijakiem do klapy.

Bart-S masz moze jakies pomysly jak wymodzic instalacje - zalozmy ze czesciowo drzwi mamy rozwiazane, bo ori wiazka pomiedzy przycisk-sterownik.

Ze sterownika ktore piny do slupka, i potem ktore do modulu komfortu no i do klapy jakie ida sygnaly z komfortu.

Jesli chodzi modul komfortu to w swoim nowym B7 mam ORI 4x szyby elektryczne, auto-alarm i podswietlenie - narazie brak dostepu do VAG niemoge sprawdzic symbolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie dobry pomysl, tyle ze tutaj jest sporo niewiadomych - kompatybilnosc itp, znalazlem tez cos takiego

http://allegro.pl/vw-touareg-7l6-silownik-hydrauliczny-klapy-i1472959967.html

W sumie to ja myslalem aby efekt koncowy byl taki ze z klucza otwierajac klape aby sama sie otworzyla do gory, a zamykala z przyciska w klapie - wiec zalezy mi na pelnej kompatybilnosci.

Z tourega to wrzucic same silowniki ale wtedy niemam fulla bo pewnie otwieranie z pilota by nie dzialalo no i pytanie czy woogole by odebralo prawidlowo sygnal wykonawczy z przycisku drzwi.

Pomysl :good: tyle ze za duzo pytan, wole zostac przy wersji A6 C6, podjade niedlugo ogladne na zywo te silowniki, jak podejda do naszych zawiasow i zmieszcza sie kolo klapy to dam znac.

Jesli nie to wtedy rzeczywiscie touareg bedzie kolejny do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie duzo nie wiadomych bo nikt tego jeszcze nie robil w a4 :kwasny:

ty chcesz zeby naciskajac przycisk na pilocie i w drzwiach klapa sie otwierala a zamykała jak?? przyciskiem w klapie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom :naughty:

w ori w A6 C6 i A4 B8 jest przycisk w klapie,

prosze przycisk z B8

1505064990_1_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeże kotleta :tongue4:

Chyba będe musiał się poddać z tym modem, widać CCCO nie przewidziało elektrycznie domykanej tylnej klapy w B7 avant a systemy z innych modeli nie podejdą. Poniżej pare fotek w czym tkwi problem.

Wiec tak, może na początek uchwyt fota samych siłowników - strzałkami zaznaczyłem dwa miejsca które muszą być przymocowane do uchwytu

1602614656.jpg

Teraz siłowniki od Q5 wraz z uchwytem - niestety ale nie pasują, czy to kształtem czy też mocowaniem do karoserii - jedna śruba

1611398024.jpg

Teraz uchwyt od A6 C6 który co prawda ma miejsce na mocowanie siłownika i do karoserii przykręca się na 2 śrubki ale niestety część mocująca do klapy jest inna no i ma sporo dłuższy zasięg

1608550344.jpg

1572682123.jpg

Na sam koniec nasze uchwyty które myslałem że można byłoby wyrezać - jeden otwór bez problemu, jest miejsce-myśle sobie zej..... jednak z drugim qpa, brakuje 1cm blachy, w kółeczku zaznaczyłem gdzie brakuje :wallbash:

1588059850.jpg

Aha siłowniki z B8 zdyskwalifikowałem na samym początku bo te które są na ALLE to nierozumiem za grosz w jaki sposób miałyby obracać mechanizmem, czegoś w nich brakuje - może sa od sedana.

W sumie to niemam więcej pomysłu jak to wyrezać aby trybiło jak ORI w C6 :mysli:.

Znalazłem co prawda siłowniki od touarega ale narazie niemiałem siły sprawdzać czy to bedzie trybić z modułem MCE CCCO, ale wyglądają jakby podeszły tylko pytanie jaki zasięg maja te siłowniki, wkleje fote a co mi szkodzi :gwizdanie:

1587229575.jpg

[br]Dopisany: 16 Maj 2011, 05:46_________________________________________________Dzisiaj zamontowałem włącznik otwierania tylnej klapy wraz z ORI wiązka drzwi kierowcy.

Pomyślałem a przetestuje czy coś trybi - i ku mojemu zdziwieniu tylna klapa odskoczyła :tongue4: :tongue4: :tongue4::good: :good: :good:

Oczywiście nie unosi się do góry ale kto wie co wymyśle z czasem :naughty: :naughty: :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślę że nie powinieneś przynajmniej na początku zaprzęgać sobie głowy instalacją elektryczną.

moim zdaniem najważniejsza jest tu sprawa poprawnego zamocowania samych siłowników. takiego żeby dały radę podnosić, jak i spokojnie zamknąć, z domknięciem a nie trzaskiem.

gdy to ogarniesz to podtrzymanie sygnału otwarcia klapy będzie najmniejszym problemem.

po wyzwoleniu zamka klapy, układem elektronicznym podtrzymasz napięcie na czas otwierania. przycisk zamykania w klapie jak również przycisk na pilocie można dostosować do zamykania... kolejny impuls i klapa się zamyka. nie trzeba nic przerabiać w wiązce... dobry elektronik powinien dać sobie radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz ja odświeżę kotleta. w szczególnosci pytanie skierowane do Bart-s

chodzi mi o przycisk w drzwiach kierowcy otwierajacy klape a raczej ja zwalniajacy bo reszte robia za nas zawiasy w klapie, chodzi mi oczywiscie o sedana.. chciałem taki przełącznik założyc do siebie bo zeby otworzyć klape musze wyciagnac kluczyk i przytrzymac w pilocie środkowy guzik..

czy przełącznik w drzwiach zwalnia klape gdy auto jest zapalone, ewentualnie gdy kluczyk jest w stacyjce?? Jak to podłączyc?? da sie w drzwiach czy trzeba do modułu komfortu ciagnac jakies kable??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk w kieszeni drzwi kierowcy zwalnia blokadę zamka w każdej sytuacji (nieważne czy jest zapłon, czy włączony motor itd.). W Avancie, gdy blokada zamka zostaje zwolniona powoduje to jedynie minialne uniesienie się klapy - w sedanie jest to tak skonstruowane, że po zwolnieniu blokady klapa otworzy się całkowicie.

Montaż tego systemu wymaga jedynie dołożenia odpowiedniego przycisku w kieszeni drzwi kierowcy oraz poprowadzeniu brakujących kabelków do sterownika w drzwiach. Troszkę więcej grzebania będzie jeśli nie mamy fabrycznego alarmu (wtedy trzeba wycinać otwór w kieszeni i dołożyć oraz dokleić panel trzymający przycisk (opisałem to w warsztacie przy okazji dokładania pamięci lusterek i fotela kierowcy).

...jak będzie potrzeba przygotuję schemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Bartku :hi:

jakbys mógł ten schemacik przygotowac to byłbym bardzo wdzieczny, posiadam alarm fabryczny wies sprawa powinna byc prosta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz alarm to sterownik w drzwiach jest w wersji HIGH i będzie miał wymagany pin.

Schemat, numery oraz ceny potrzebnych części pojawią się jeszcze dziś w dziale warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tu jest maly problem bo wymienialem sterowniki w drzwiach jak zakladalem skladane lusterka i mam teraz sterownik jak dobrze pamietam bez literki na koncu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...