Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 ASB] Problem: silne drgania / wibracje nadwozia przy przyśpieszaniu


danielm81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

problem: przy przyśpieszaniu na 4,5,6 biegu na wciśniętym pedale gazu w podłodze, całym autem zaczyna od 1800-2400 obr/min bardzo wyraźnie trząść, nie mam drgań na kierownicy ani na lewarku. Drgania ustępują przy wyższych obrotach, lub po odjęciu gazu. Jeżeli na tych samych biegach przyśpieszam delikatnie, nic się nie dzieje=nie ma opisanych objawów, dodam że 1,2,3 pedał w podłodze też nie ma żadnych problemów, być może drgania są wyczuwalne, jednak ja ich nie rozpoznaję. Mam wrażenie że drgania wychodzą z przodu po prawej stronie, jednak nie mam pewności, gdyż trzęsie całym autem. Dodatkowo zaobserwowałem nieduże uskoki / ząbkowanie przy skręcie kół max lewo podczas ruszania dobiegające z prawej strony - to również moje wrażenie.

Wątek sprawdzałem narazie w kilku warsztatach, są różne opinie. Jako zielony na tym forum potrzebuje Waszej pomocy. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz przeguby wewnetrzne i zewnetrzne. U mnie powodowały wibracje podobne do tych co opisujesz...

U mnie walniete były 2 wewnetrzne przy skrzyni biegów.

Wszystkie koła wrzuć na wyważarke to powinno wyeliminować chociaż jedną z możliwych przyczyn..

Skrzynia to manual czy automat ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

skrzynia jest manualna. Ostatnio robiłem w nim całe zawieszenie + ustawienie zbieżności i wyważenie kółek więc to wykluczam. Czy po wymianie przegubów wewnętrznych nie masz już tych objawów ? Czy drgania nie uszkodziły niczego poza np. poduszek pod silnikiem, skrzynką, samej skrzynki ?

I najważniejsze: wymieniałeś komplet (półoś kompletna) czy tylko same przeguby wewnętrzne ? jakie źródło ? Wiem że zewnętrzne bez problemu można dostać np w intercars natomiast wewnętrzne już nie. Ponieważ w moim przypadku jest to półoś identyczna jak w RS4 ETKA pokazuje nr części, ale narazie jak pytałem to tylko kpl. jest dostępny. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik seria czy dlubane ? Jak dlubane to możliwe ze podpora wału nie wyrabia dużego niutona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik seria czy dlubane ? Jak dlubane to możliwe ze podpora wału nie wyrabia dużego niutona :)

Witam,

program jest wgrany od nowości przez ABT - 260/540nM. Podporę oglądałem na kanale po zdjęciu osłony. Nie widać na niej uszkodzeń, guma też nie jest wyrobiona=przy pociąganiu po dwóch jej stronach nie widać oznak. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem ,że wewnetrzne tylko w ASO... ale jak sie okazało są dostępne :) Mam zamiennik firmy Kamoka który pisuje sie idealnie. Wymieniłem komplet i swiety spokój. Poduszki silnika i skrzyni jak narazie O.K jak byś nie mógł znaleść to daj znac mam gdzies FV od zakupu swoich to podam adres dystrybutora. Na 100% będą pasowac cena za sztuke chyba około 240 zł moje przejechały juz 60 tys km i stan jak nowe ZERO LUZU. Musisz wskoczyc pod auto i poruszać półosiami.... najlepiej na zgaszonym aucie powodzenia :)

Cena w ASO za kompletna półoske zabija ponad 2tys zł wiec dajcie sobie spokój. ORYGINAŁ jest produkuje firma GKN / SPIDAN jeśli chceice zamienniki sprawdzony to ja polecam tylko wyłącznie KAMOKA

http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=37058[br]Dopisany: 20 Marzec 2011, 21:35_________________________________________________http://allegro.pl/nowy-przegub-wewnetrzny-do-audi-a4-b6-i1508930375.html Ja mam dokładnie takie przeguby wewnetrzne i chyba nawet od Tego spredawcy ;):polew:

Drrania były najbardziej odczuwalne przy predkosciach 70-95 km.h i około 130-150 trzesło ostro budą.

Jeden przegub miał u mnie bardzo duży luz który był widoczny niemal od razu po przeciwnej stronie dopiero po zdemontowaniu było widac ,ze dostał lekko po d*pie. Po wymianie cudowny brak wibracji :D polubiłem znowu swoje auto :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wibracje w 3.0 TDI są popularne , oczywiście tylko po modzie , większość zmniejsza niutona i jest po problemie , większość tez sądzi że to podpora wału , ale nikt jej nie wymienił by to sprawdzić , a czy to samo jest u ciebie , uj wie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Panie

Konstruktywne uwagi jeszcze proszę, w piątek przymierzam się do obejrzenia i jeżeli będzie taka potrzeba wymiany przegubów wewnętrznych. Ktoś jeszcze może z podobnymi objawami jak w początku posta....?

pzdr.

Daniel. [br]Dopisany: 30 Marzec 2011, 23:29_________________________________________________Witam, proszę o zerknięcie ponizej i pomoc:

1. wymieniłem pierścień uszczelniający od strony wału w tylnym moście bo miałem nieduzy wyciek: ori + ori olej do mostu

2. wyważenie wypiętego wału, człowiek który zajmuje się tym od lat powiedział że bicie było praktycznie niezauważalne i dołożył jeden mały ciężarek (od strony mostu). Wpiełem wał z powrotem. Podpora wału wraz z łożyskiem oglądana przez dwóch niezależnych mechaników: uwag brak

3. wymontowałem obie półosie z przegubami z przodu (okazało się że nie trzeba nawet zdejmować kół). Po rozebraniu przegubów wewnętrznych nie zauważyłem zużycia, na kielichach widać było co prawda wytarcia ale to raczej na zasadzie różnicy w kolorze materiału (jaśniejsze miejsca) a niżeli wybrania w materiale.

4. zdecydowałem się zamienić kielichy przegubu wewnętrzenego miejscami to jest lewy na prawy i odwrotnie, aby zniwelować zużycie - na logikę teraz będą pracowały w odwrotnym kierunku (powtarzam, dla mnie niewidoczne)

5. dodatkowo sprawdziłem poduszkę pod skrzynią i te pod silnikiem - stara metoda, ręczny zaciągnięty, gaz i obserwacje na kanale pod dużym obciążeniem, mechanik nie zauważył objaw przechyłu, telepania itp.

6. symulowana jazda na podnośniku: nie można jednoznacznie ocenić gdyż auto nie obciążone nie drga, zachowuje się inaczej

Jazda próbna: ku rozpaczy efekt taki sam - silne drgania przy pełnym przyśpieszaniu wyczuwalne najbardziej na 4,5 i na 6 biegu najsilniejsze. Co stwierdziłem z mechanikiem drgania wydają się być pionowe, a nie poziome, zaczynają się tak jakby z przodu pod nogami i raptem w rezonans i draganie wpada już całe auto wraz ze zwiększaniem się obrotów. zakres 2-2,500obr/min, największe są przy przyśpieszaniu pod wzniesienie. Spokojne przyśpieszanie - delikatnie wciskany pedał gazu do 150km/h nie zauważyliśmy problemu - szybciej już nie było sensu

Proszę o podpowiedź osób, które miały coś podobnego, co może być przyczyną? Czy tak mógłby się zachowywać uszkodzony dwumas, sprzęgło, czy może jednak te przeguby wewnętrzne na których nic nie widać (ori 630PLN/szt.) ?

Ps. mam do prostowania jedną felgę - ma wyraźne jojo - ale ta niedawała by takiego efektu

[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2011, 08:58_________________________________________________Witam,

1. felga wyprostowana, miała spore bicie, reszta też sprawdzone i są proste.

2. miałem możliwość założenia innych opon do już wyprostowanych i sprawdzonych felg, jazda próbna i dalej bez efektu. Drgania jak opisuję powyżej dokładnie takie same.

3. W zakładzie wulkanizacyjnym mechanik zwrócił uwagę na jedną rzecz: luz na przegubach wewnętrznych góra-dół (płaszczyzna pionowa) nie duży, ale możliwy do wyłapania ręką. Większy jest jakby na prawym, mniejszy na lewym. Dodatkowo występuje luz w płaszczyźnie skrzynia-piasta koła (wzdłuż półosi) ale podobno ten jest normalny.

Co wy na to ?

Co sądzicie ? [br]Dopisany: 02 Kwiecień 2011, 16:20_________________________________________________Witam,

Czy ktoś ma jakieś sugestie, miał taką sytuację ? Jeżeli nie to trzeba zamknąć wątek jako nierozwiązany i będę szukał gdzie indziej rozwiązania koledzy.

Pzdr. Daniel. [br]Dopisany: 03 Kwiecień 2011, 21:27_________________________________________________Witam,

czy luzy niezduże góra/dół na półosi, prawdopodobnie na przegubie wewnętrznym przy skrzyni to normalna sprawa czy nie ? Ktoś miał coś takiego ?[br]Dopisany: 05 Kwiecień 2011, 21:17_________________________________________________Witam,

wymieniłem poduszki pod silnikiem obie (ORI), jedna była zerwana, efektu dalej zero, drgania przy silnym wciśnięciu gazu pozostały na 4,5 i najsilniejsze na 6 od około 2000obr/min, chyba pozostają przeguby wewnętrzne. Czy tak mógby się zachowywać dwumas, sprzęgło ?

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie czytam ten temat i osobiscie dochodze do wniosku ,ze gdyby to byl moj samochod, to raczej skupilbym sie na silniku lub jego osprzecie.

Dwumas lub sprzeglo moim zdaniem dalyby znac o sobie na dzwigni zmiany biegow lub kierownicy, a u Ciebie jak sam piszesz ten efekt nie wystepuje.

trzeba by lepiej okreslic zakres obrotow w ktorym wystepuja drgania, na pierwszy rzut oka wyglada to na zalaczanie sie turbo, ale rownie dobrze taki sam efekt wystapuje w momencie uzycia zbyt wysokiego biegu w stosunku do predkosci i dlawienie sie silnika - wiec moze cos z dawka paliwa/wtryski ? wez jakiegos magika z vagiem i sprawdzcie co sie wtedy w komputerze dzieje - to chyba nie bedzie duzy wydatek, a mozna by kolejne teorie do kosza wyrzucic.

jezeli wszystkie poduchy sa sprawne lub nowe, to wydaje mi sie malo prawdopodobne, aby wystepujace drgania na cale nadwozie byly przenoszone tylko poprzez przeguby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drgania występują przy obrotach od 2000obr/min - 4 bieg - pedał max, 1800obr/min - 5 bieg pedał max i 1600obr/min - 6 bieg - pedał max. Nasilają się wyraźnie przy wiekszym obciążeniu np. jazda pod górkę. Błędy z vaga które mi wyrzuca:

008242 - Exhaust Gas Temp Sensor; Bank 1 Sensor 2: Short to GND

P2032 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 254

Mileage: 168494 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 2688 /min

Torque: 191.1 Nm

Speed: 90.7 km/h

Duty Cycle: 1.0 %

Voltage: 14.29 V

Bin. Bits: 00101000

Torque: 592.8 Nm

009236 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Voltage too Low / Air Leakage / Sample Error

P2414 - 002 - Lower Limit Exceeded

Freeze Frame:

Fault Status: 01110010

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 36

Mileage: 168669 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 1386 /min

Torque: 124.8 Nm

Speed: 45.9 km/h

Duty Cycle: 18.9 %

Duty Cycle: 144.4 %

(no units): 1.0

(no units): 144.0

008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High (Rich)

P2196 - 002 - Lower Limit Exceeded

Freeze Frame:

Fault Status: 01110010

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 168796 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 1596 /min

Torque: 0.0 Nm

Speed: 37.0 km/h

Duty Cycle: 1.0 %

Duty Cycle: 177.3 %

(no units): 1.0

(no units): 16.0

Readiness: 0 1 0 0 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

problem został rozwiazany - w aucie siędział destrukcyjny soft prosto z niemiec, który przekazywał zbyt duzy moment na uklad napedowy przy niskich obrotach. Auto postawilem na mineralna do strojenia przez Witka, zostal poprowadzony inaczej moment, nie tak agresywanie. Drgania przy max pedal na 4,5 biegu znikly calkowicie, praktycznie niewyczuwalne zostały na 6 biegu w granicach 2k-2,4k - być może to jest efekt tego że auto jeździło z tym złym programem wcześniej i coś mechanicznie się wyrobiło.

Usunałem również DPF'a mechanicznie i systemowo, auto idzie bardzo dobrze, spalanie w normie jak było. :)

TYCH WSZYSTKICH KTORZY SZUKAJA USZKODZEN MECHANICZNYCH PRZY DRGANIACH PRZY PRZYSPIESZANIU W AUTACH PO "PROFESJONALNYM SOFCIE OD ABT" polecam najpierw sprawdzić program. Szkoda Waszych pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie też pojawiły się te drgania od 60 km/h w górę. Najgorzej było w zakresie 80 - 100, potem troche mniej ale ciągle wyraźnie wyczuwalne. Drgania pojawiały się dopiero po 15 - 20 minutach jazdy. Na zimnym było OK.

Tak jak pisał ghost1717 pomogla wymiana półosi z przodu. Wewnętrzne przeguby miały spore luzy wyczuwalne ręka (bez rozbierania).

Też na nowo polubiłem jazdę tym autem.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Czytałem że jet możliwość przerobienie silnika 90KM na 110KM i to mnie troszeczkę natchnęło. Czy takie drgania mogłyby się pojawić po wgraniu softu od mocniejszego modelu Audi? danielm81 wspominał coś o: "PROFESJONALNYM SOFCIE OD ABT", Moje pytanie: Ile mogło by kosztować sprawdzenie i ewentualna zmiana softu (mniej więcej)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...