Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Zdjecie miski olejowej


szczepanov

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatam!Mam zamiar wyczyscic smoka oraz zawor na pompie oleju.I chcialbym sie dowiedziec kilku rzeczy zanim sie za to zabiore.A mianowicie, czy da rade zrobic to zdejmujac tylko i wylacznie miske olejowa,czy da sie ja zdjac bez demontazu innych czesci?A jesli nie to co trzeba zrobic zeby ja zdjac?Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatam!Mam zamiar wyczyscic smoka oraz zawor na pompie oleju.I chcialbym sie dowiedziec kilku rzeczy zanim sie za to zabiore.A mianowicie, czy da rade zrobic to zdejmujac tylko i wylacznie miske olejowa,czy da sie ja zdjac bez demontazu innych czesci?A jesli nie to co trzeba zrobic zeby ja zdjac?Pozdrawiam.

Witam i dołanczam sie do pytania!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba było już na forum :wink4:. czy użyliście już opcji :szukaj: ??

Siamka !!! Szukałem na forum ale nie ma nic konkretnego. Puście jakiegoś linka jakby ktoś cos znalazł!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciagnij sobie audi a4 sam naprawiam i tam jest opisane jak zdjac misske olejowa. zastanawiam sie tylko czym sie czysci te rzeczy o ktorych napisales.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka!!! Jak wysoko trzeba unieść silnik zeby bez problemu wyciągnąć miske olejową? I czy wystarczy odkręcić tylko poduszki (prawą i lewą) zeby silnik mozna unieść? Dzieki za rady!!!![br]Dopisany: 06 Czerwiec 2009, 18:38_________________________________________________

Siemka!!! Jak wysoko trzeba unieść silnik zeby bez problemu wyciągnąć miske olejową? I czy wystarczy odkręcić tylko poduszki (prawą i lewą) zeby silnik mozna unieść? Dzieki za rady!!!!

Siemka!!! Silnik podniesiony, śruby odkręcone >chyba wszystkie< nawet te dwie w tych otworach w skrzyni biegów. Co jeszcze moze trzymać, ze miska nie chce odejść? Powinna ona sama odejść czy trzeba użyć siły i czymś podważyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miska zawsze trzyma się po odkręceniu srub trzeba ją podważyć sama nie spadnie mozliwe że juz ktoś zdejmował i na silikon złożona to tym bardziej trzeba podważyc coby zdjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmowałem w moim autko i było duzo z tym problemow. samo odkrecenie to pestka. najgorzej ja wyciagnac. trzeba troche silnik dzwignac i do tego cała belke zawieszenia popuscic na srubach i lekko obnizyc by miske przełozyc przez wystajacy smok. pare godz roboty. i warto miec dobre narzedzia do tego:-) pozdrawiam i zycze miłej pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to stary kotlet odgrzany ale może ktoś by się pokusił na tutorial ze zdjęciami przy okazji zdejmowania miski w swoim np. ADR ? :naughty: W sumie temat ciągle aktualny bo kto nie potrzebuje po jakimś czasie przeczyścić smoka pompy olejowej :)

Koniecznie muszę zrobić to u siebie i nie chciałbym znowu kroci płacić mechanikowi, boje się tylko tego że nie będę miał czym podwiesić silnika itd i wogóle czy temat mnie trochę nie przerasta. Narzędzia są, garaż z kanałem jest i jakieś drobne doświadczenie w grzebaniu przy audi jest ale nie wiem czy nie za małe. Dlatego moja osobista prośba ale pewnie tez w imieniu innych użytkowników ADR'a o mały poradnik z fotkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem demontaż miski w 1.8 ARG oraz w 1,9 tdi AFN w obydwu przypadkach nie jest potrzebne opuszczanie belki zawieszania, zrobimy sobie tylko niepotrzebną robotę.

Niestety zbyt dużo zdjęć nie zrobiłem ale postaram się opisać co i jak. Dużym ułatwieniem będzie tu posiadanie klimy gdyż silnik podnosiłem za pomocą podnośnika hydraulicznego tzw. żaba opierając go właśnie o łapę sprężarki.

No to do roboty:

1) Demontujemy dolot powietrza - rurę łączącą filtr powietrza z przepustnicą, ponieważ przy podnoszeniu silnika zbliża on się do ściany grodziowej co skutkowało by zgnieceniem owej rury

2) Odkręcamy przednie zawieszenie silnika, poniżej foto

DSCF0052.jpg

Tak wyglądają zdemontowane elementy, nie dotyczy aluminiowego elementu jest on przy stalowej misce w 1,9 tdi ale o tym później

DSCF0061.jpg

3) Odkręcamy dolną nakrętkę poduszki silnika od strony pasażera, natomiast w drugiej poduszce odkręcamy dolną i górną nakrętkę ponieważ będziemy ją wyciągać po to aby mieć więcej miejsca na manewrowanie miską.

4) Przystępujemy do podnoszenia silnika, na początku może się nam wydawać że nie podnosimy silnik tylko cały samochód ale spokojnie całe nadwozie uniesie się lekko w górę, dopiero puźniej zobaczymy że silnik się unosi. Należy to robić powoli i zwracać uwagę na wentylator wisco aby nie oparł się o pas przedni bo go połamiemy, ja u siebie musiałem go lekko nagiąć aby minął się z pasem przednim.

5) Silnik podnosimy mniej więcej do momentu w którym będziemy mogli wyciągnąć poduszkę od strony kierowcy i jednocześnie będzie dostęp do odkręcenia śrub w otworach zaznaczonych na czerwono.

image.jpg

Śrubę zaznaczoną na niebiesko będziemy mogli odkręcić bez problemu ale ze względu na jej długość nie wyciągniemy jej bo przeszkadza nam belka, tak więc zostawiamy ją jak już miska będzie luźna wtedy wyciągniemy ją bez problemu pamiętając tylko aby przy montażu miski włożyć ją w pierwszej kolejności.

6) W następnej kolejności odkręcamy wszystkie śruby imbusowe wokół miski, pamiętając o dwóch śrubach zaznaczonych na żółto

7) Aby wyciągnąć miskę przesuwamy ja w stronę lewego koła o dopiero wyciągamy do przodu, w przypadku silnika 1.9 tdi który ma miskę z stalową jest znacznie prościej ponieważ część łącząca ze skrzynią biegów jest oddzielnym elementem widocznym na drugim zdjęciu. W aluminiowych jest to jedna całość z miską.

I to chyba na tyle, oczywiście powierzchnie styku silnika z uszczelką dokładnie czyścimy a miskę myjemy w całości i składamy w odwrotnej kolejności.

Mam nadzieję że o niczym nie zapomniałem bo robiłem to już jakiś czas temu.

Jeszcze mała informacja, miskę zrzucałem u siebie ponieważ wymieniałem ją na tą z czujnikiem oleju i oryginalnie miałem uszczelkę natomiast pod miskę z czujnikiem dałem tylko sam silikon ponieważ rant tej miski jest wyższy o grubość uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego :good: Bardzo dziękuję za odpowiedź. Napewno mi pomoże twój opis. Czyli rozumiem, że mimo umieszczonej fotki ze ściągniętym pasem przednim my tego robić nie musimy ? czy silnik ARG różni się od ADR ? chodzi o sposób demontażu miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego :good: Bardzo dziękuję za odpowiedź. Napewno mi pomoże twój opis. Czyli rozumiem, że mimo umieszczonej fotki ze ściągniętym pasem przednim my tego robić nie musimy ? czy silnik ARG różni się od ADR ? chodzi o sposób demontażu miski.

Pasa przedniego oczywiście nie trzeba ściągać, silniki raczej niczym się nie różnią bo nawet diesel ma w tych samych miejscach śruby. Jeszcze co do przedniej poduszki silnika to można odkręcić napinacz klimy aby był łatwiejszy dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miesiąc temu wymieniałem pompę oleju w adr i musiałem odkręcić cały przedni pas bo nie mogłem odkręcić poduszki z przodu silnika i nawet po podniesieniu silnika trzeba było odkręcić sanki zawieszenia bo miska nie chciała się wysunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miesiąc temu wymieniałem pompę oleju w adr i musiałem odkręcić cały przedni pas bo nie mogłem odkręcić poduszki z przodu silnika i nawet po podniesieniu silnika trzeba było odkręcić sanki zawieszenia bo miska nie chciała się wysunąć.

Nie mogłeś odkręcić dlaczego? przecież te śruby nie rdzewieją i nie są też mocno przykręcone chyba że poprzedni właściciel coś kombinował. Miskę trzeba odsunąć w bok i przechylić bo do przodu nie wyjdzie mniej więcej tak jak zaznaczyłem, skoro nie mogłeś jej wyciągnąć to znaczy że za mało uniosłeś silnik

DSCF0052.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...