Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Jak odpowietrzyć układ wspomagania ?


gjwp

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie przewodu ciśnieniowego i zalaniu kierownica wlsćiwie nie chodzi, dopiero jak wejdę na obroty to dziala, a przy okazji strasznie wyje, ale inaczej niż przy braku płynu.

czy układ może być zapowietrzony?

Kesli tak to jak go odpowietrzyć.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mi to cały czas wyje , chyba ze to normalne , jak bym nie włączył radia to nie dało by sie jechać co zrobić czy kupić pompe wspomagania czy pokombinować przy tym cos ..

Wstrzymaj sie z szukaniem pompy a narazie wymień płyn bo jego brak lub zuzycie moze byc przyczyną wycia. Ja mialem to samo... wymienilem płyn i działa bez zarzutu :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio wymienialem magla(opis w dziele warsztat i tam jest jak odpowietrzyc)na pracujacym silniku czekasz 3min niech chodzi, pozniej w prawo i lewo do oporu krecisz kierakiem tak dlugo az plyn przestanie sie pienic moze to potrwac nawet 15 min,popros 2 osobe ty krec a ona niech pilnuje poziomu w zbiorniku bo jak zassa powietrza z braku plynu jest ciezko i dlugo bedzie trwalo ponowne odpowietrzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie zatarłeś już pompy.

Zalewanie płynem powinno wyglądąc tak:

- układ suchy i skęcony

- zalewasz płyn

- bez odpalania auta kilkakrotnie na max kręcisz kierownicą w lewo i prawo

- uzupełniasz płyn

- powtórka kręcania w lewo i prawo bez odpalania

- uzpełniasz płyn

- odpalasz auto i po chwili kręcisz lewo prawo do oporu - tu już nie przytrzumuj kierownicy w max. skręcie

- jak jest potrzeba dolewasz płynu

Warto to robić w dwie osoby jedna obseruje poziom w zbiorniczku i w razie potrzeby dolewa płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja już nie mam sił z tą pompa normalnie jak bym mial na plecach traktor za sobą, tak mi wyje. Szukałem dziś pompy wspomagania jade jutro po pompe , mam do was pytanie co mnie jeszcze trapi ten wąż ciśnieniowy o jakich numerach on powinien być bo wydaje mi sie ze jakiś włoch już go wymieniał , więc jak przyjdzie nowa pompa to nie chciał bym jej znów zajechać , poradzie pany coś bo nerwy mnie już biorą na to autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dzikidzidz

Panowie ja już nie mam sił z tą pompa normalnie jak bym mial na plecach traktor za sobą, tak mi wyje. Szukałem dziś pompy wspomagania jade jutro po pompe , mam do was pytanie co mnie jeszcze trapi ten wąż ciśnieniowy o jakich numerach on powinien być bo wydaje mi sie ze jakiś włoch już go wymieniał , więc jak przyjdzie nowa pompa to nie chciał bym jej znów zajechać , poradzie pany coś bo nerwy mnie już biorą na to autko.

czy płyn ci się pieni, wyrzuca go?

Wyje ci w sytuacji gdy masz koła na wprost, czy jak zaczynasz kręcić?

Taka sytuacja może też wskazywać na "spieprzony" zawór w wężu magiel-pompa, podobne są objawy.

Może założyłeś zły przewód, powiniwn działać w ten sposó, że puszcza płyn od magla, i blokuje jego cofanie....

Czy pompa była sprawna przed wymianą płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem pompe wspomagania ( nie na nową ) ale gość mi zapewniał ze z pompa jest wszystko ok , pompa była z samochodu co miał przejechane niecałe 150 tyś co fakt nie jest to przebieg najmniejszy ale wydaje mi sie ze pompa powinna jeszcze śmigać, wymieniłem zalałem płynem pierwsze wrazenie super troche ciszej , jade do stalowej woli. i rozczarowanie dalej to samo wyje i wyje czy skrecam czy nie skrecam jednym słowem ten samochod co kupiłem to złom! bo mnie już .... bierze.

Jeszcze raz przeczytałem twojego posta i fakt masz racje jak furka przyjechała od włocha to faktycznie wydawalo mi sie ze ten wąż był wymieniany ale jak to makaroniarz to wszystkiego mozna sie po nim spodziewać , napisz mi jak masz mozliwosc jaki to powinien być wąż katalogowy nr albo cos w tym stylu albo jak ten wąż sprawdzic czy jest poprawny założony. tutaj już nie chodzi o 100 czy 200 zł bo juz w te wycie ładna kaske włożyłem !:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam widze ze kolega ma ten sam problem co ja w swojej audi no nie idzie usiedziec w aucie tak jak mowisz gdyby nie radio to nie ma po co jezdzic nawet nie na skreconej kierownicy moze mi cos podpowiesz ???????????czy rozwiazales ten problem i w jaki sposob http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=27386.new#new

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie zatarłeś już pompy.

Zalewanie płynem powinno wyglądąc tak:

- układ suchy i skęcony

- zalewasz płyn

- bez odpalania auta kilkakrotnie na max kręcisz kierownicą w lewo i prawo

- uzupełniasz płyn

- powtórka kręcania w lewo i prawo bez odpalania

- uzpełniasz płyn

- odpalasz auto i po chwili kręcisz lewo prawo do oporu - tu już nie przytrzumuj kierownicy w max. skręcie

- jak jest potrzeba dolewasz płynu

Warto to robić w dwie osoby jedna obseruje poziom w zbiorniczku i w razie potrzeby dolewa płynu.

zalewam plyn i zakrecam korek?? czy bez zakrecania korka??

jak mozesz to dodaj szczegoly[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2008, 15:39 _________________________________________________Pogoglowalem troche i na stronce www.lauber.pl, znalazlem o to taki opis :

INSTRUKCJA ODPOWIETRZENIA UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICY

• Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas pracy silnika.

• Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5 lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.

• Sprawdź poziom płynu.

• Sprawdź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to, że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30 minut, a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2.

• Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.

UWAGA: Należy sprawdzić czy wszystkie połączenia i węże hydrauliczne w układzie wspomagania są szczelnie zamontowane. W układzie występuję wysokie ciśnienie ,które może spowodować zasysanie powietrza do wewnątrz układu ,a co za tym idzie skutkować to może głośna pracą pompy wspomagania a w skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia pompy wspomagania.

ZALECENIA

• WYMIANA PRZEWODÓW HYDRAULICZNYCH

Jeżeli pojazd jest kilkuletni, zaleca się dokonania wymiany przewodów hydraulicznych łączących przekładnie kierowniczą z pompą wspomagania. Stare i uszkodzone przewody mogą stanowić zagrożenie w postaci odrywających się z nich resztek starego oplotu lub gumy, które to z kolei mogą powodować wadliwe działanie całego układu.

• UWAGA

Jeżeli układ wspomagania kierownicy zostanie zatrzymany na 10-15 sekund na końcu skoku (suwu) przekładni kierowniczej to niektóre części mogą zostać uszkodzone z powodu wysokiej temperatury, lub wysokiego ciśnienia panującego w układzie. Dotyczy to zarówno przekładni kierowniczej jak i pompy wspomagania.

• WAŻNE

Po przejechaniu 500 km należy wymienić płyn w układzie wspomagania w celu wypłukania pozostałych zanieczyszczeń.

Powyzszy tekst pobrany zostal :http://www.lauber.pl/component/option,com_docman/task,doc_view/gid,4/Itemid,80/lang,pl/

I oswiadczam, ze nie jestem jego autorem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie zatarłeś już pompy.

Zalewanie płynem powinno wyglądąc tak:

- układ suchy i skęcony

- zalewasz płyn

- bez odpalania auta kilkakrotnie na max kręcisz kierownicą w lewo i prawo

- uzupełniasz płyn

- powtórka kręcania w lewo i prawo bez odpalania

- uzpełniasz płyn

- odpalasz auto i po chwili kręcisz lewo prawo do oporu - tu już nie przytrzumuj kierownicy w max. skręcie

- jak jest potrzeba dolewasz płynu

Warto to robić w dwie osoby jedna obseruje poziom w zbiorniczku i w razie potrzeby dolewa płynu.

zrobiłem jak napisałeś tyle ze przy wyłączonym silniku płyn wylewał się i po odpaleniu pienił się dalej powtarzałem te czynnośc z 15 min czy masz jakies poropozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowietrzałem/zalewałem układ płynem w ten sposób:

przednie koła w górze, na zgaszonym silniku kręciłem w prawo do oporu, potem w lewo do oporu i cały czas powoli dolewałem płynu, jak przestał ubywać płyn w zbiorniczku, odpaliłem auto i znowu gibanie od prawej do lewej kilka razy na sam koniec auto na glebę i dalej kręcenie (pod obciążeniem). Dolałem płynu ile trzeba było i fajrant. Bzdura jakaś że płyn ma się przestać pienić, delikatna pianka będzie jeszcze przez jakiś czas ale nic złego się nie dzieje, pilnować tylko płynu reszta sama się dokładnie z czasem odpowietrzy. Jak pompa wyje z obciążeniem to jest szrot, jak wyje bez obciążenia to.... :facepalm: wspomaganie ma być niesłyszalne, mają tylko kamienie z pod kół strzelać :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie:

Wymieniłem przewód łączący pompę z przekładnią.

Po wymianie pompa wspomagania głośno pracuje, wyje przy skręcaniu.

Przewód był regenerowany w sprawdzonej firmie.

Co może być powodem ?

Kup oryginalny przewód może być używany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...