Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] AFB padła hydraulika, wypadły 3 dźwigienki i pastylki, przedmuch przez dolot ...


goose

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Oto powstanie problemu.... W czwartek jedzie sobie żonka z pracy a tu audi nagle zaczyna trejkotać jak stary traktor i szarpie silnikiem (oczywiście zaraz wszystko OFF)

Po ściągnięciu do domu odpalam na chwile i okazuje ze pękła gumowa rura łącząca turbinę z filtrem powietrza, gdyz w takt pracy silnika wlotem turbiny wypychało powietrze :slina:

Rozebrałem doloty i potwierdziłem ze to prawa strona silnika

Po odkręceniu prawej kapy okazało się ze spadły 3 dźwigienki (środkowy tłok tylko ssanie , a od strony pasażera jeden ssący drugi wylotowy, oczywiście tylko jena pastylka sie znalazła, dwie pozostałe pewnie są w misce olejowej - dziś to rozbiorę)

Dziwne jest to ze wałki są ok a dźwigienki były dość mocno wyjechanie... (oczywiście wymienię całą hydraulikę, odmę itp.)

Przebieg to naprawdę aż 200 tys (sam sprowadziłem puknięte w tył prosto z placu ubezpieczalni, mam je od 2006 i wszystko regularnie i na czas robione)

Obawy mam jeszcze co do przedmuchu... czy spadając dźwigienka mogła zablokować zawór i spotkał się on z tłokiem .... i stąd ten przedmuch ? - czy może jakieś inne wytłumaczenie ??

Proszę o jakiekolwiek info

pozdrawiam[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2011, 10:26_________________________________________________Witam ponownie

godz 23.45 - wracam z garażu

A wiec tak - głowica prawa już na stole (problem z wtryskami - nie mogę ich wychamrac ale jutro podjadę po ściągacz )

Diagnoza - jeden ssący na pewno już od jakiegoś czasu nie działał gdyż jest zapieczony (ta komora jak i tłok są jakoś bardziej okopcone a la sadza) , ale nadal martwi mnie gdzie jest przedmuch bo na oko po innych ssących nie widać .....

Najlepsze jest to ze wiedziałem iż w misce powinny byc jeszcze 2 pastylki z prawej głowicy - a znalazłem 3 :mysli: (jutro rozkręcam lewa kapę i głowice wiec wszystko się okaże...)

Naprawde dziwne jest to ... widziałem naprawdę powycierane wałki ktore zrobiły w/w efekt a moje sa ok - ogólnie nie rozumiem dlaczego...

pozdrawiam

ps czy firma CI to dobra firma ?

http://allegro.pl/hydraulika-2-5-tdi-audi-a4-a6-vw-passat-skoda-i1560928881.html

[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2011, 23:57_________________________________________________Jeszcze jedno pytanie - czy śruba do spuszczania oleju silnika w AFB nie powinna mieć magnesu ? - aby wyłapywać niepożądane elementy i opiłki ??[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2011, 10:12_________________________________________________Dziś odbieram obydwie głowice od specjalisty zaworowego i szlifowego.... - zobaczymy po poskładaniu co wyniknie... :mysli:[br]Dopisany: 27 Kwiecień 2011, 11:23_________________________________________________Witam

Na chwile obecna smykam już zregenerowanym V6

Ale jako ze pisze sam ze sobą.... - to opisze co dalej następowało - tak w skrócie...

Oczywiście w międzyczasie demontażu lewej głowicy ukręciła się świeca - ale to już dla mnie nie problem - rozwiercałem już kilka razy w tych silnikach

Głowica prawa - wszystkie uszczelniacze wymienione, jeden zwór ssący nie pracował już długi czas, inny przytarł i nie zamykał (powrót w dolot)

Głowica lewa wymienione wszystkie uszczelniacze i jeden zawór - pękniecie jak włos...

Wtryski zawiozłem znajomemu do sprawdzenia - idealne

Oczywiście nowa odma, olej, płyn wspomagania i chłodzący

Nowe uszczelki głowicy - widać na foto

Wałki zostały- jak dla mnie są ok, (w normie) ale cała kompletna hydraulika jest nowa (popychacz, dźwignia, pastylka) - były wytarcia

Oto kilka garazowych fotek w czasie składania

img1653g.th.jpg

img1654av.th.jpg

img1663q.th.jpg

img1660x.th.jpg

img1674i.th.jpg

img1664n.th.jpg

img1672k.th.jpg

img1684dm.th.jpg

img1685r.th.jpg

img1686kc.th.jpg

img1692ky.th.jpg

Mając już to wszystko na wierchu wymontowałem rozrusznik (ale i tak trza jeszcze wychamrac alternator) po rozebraniu i wymyciu nie stwierdziłem aby mu coś dolegało ...

Oczywiście karcher poszedł w ruch i wszystkie doloty oblepione czarna mazia zostały wyczyszczone do stanu jak nowe... - zresztą jak widać silnik też

Foto z poskładania

img1684dm.th.jpg

img1685r.th.jpg

img1686kc.th.jpg

img1692ky.th.jpg

Dokręcenie głowicy - 30n, 60n i 2x po 90 stopni to jest naprawdę wiksa - myślałem ze coś się ukręci przy drugim 90 (ramie klucza ma z 60cm ale i tak jest co robić...)

Blokady rozrządu (pompa, wałki, wał) dorobiłem sobie sam wiec poskladane jest idealnie... ale i tak podczas rozruchu były problemy...

Niestety standard - maxymalne zapowietrzenie vp44 :good:

Po zabiegach odpowietrzajacych usłyszałem piękny rasowy dzwiek V6 TDI :hi:

I to by było na tyle - po-prostu pestka...

Całe garażowe foto w większej rozdzielczości ...

http://hotfile.com/dl/117967424/bc62c08/DCIM.rar.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mnie też czeka zdejmownaie głowic :( Mam kilka takich pytań:

czy mógłbyś mi napisać na co zwrócić uwagę podczas tej roboty?

co należałoby zrobić od razu niejkao przy okazji aby nie trzeba było rozbierac go ponownie?

jakie są orientacyjne koszta takiej operacji?

to chyba wszystko z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje fachowej roboty :) widac że masz pojecie o temacie i nie potrzebujesz korzystac z warsztatow :P Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mnie też czeka zdejmownaie głowic :( Mam kilka takich pytań:

czy mógłbyś mi napisać na co zwrócić uwagę podczas tej roboty?

co należałoby zrobić od razu niejkao przy okazji aby nie trzeba było rozbierac go ponownie?

jakie są orientacyjne koszta takiej operacji?

to chyba wszystko z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Witam

Na pewno odma nowa (rurki będą pościągane egr odkręcony - wiec mniej problemow...

Nowy oring do rurki zasilającej turbo w olej

Sprawdzić wtryski u jakiegoś fachmana (od razu poszukaj kto ci pożyczy ściągacz - łatwo nie wyjdą / albo zrób sam tak jak ja z nakrętki od rurki na wtrysk, 60 cm pręta gwintowanego 12mm i walka mosiądzu którego przewierciłem przekładając przez niego pręt na końcu z dospawaną nakrętką wtrysku a druga stroną skręconymi nakrętkami.... i mamy wybijak

Czarny silikon samochodowy by ładnie uszczelnić wtryski w kapach... - na pewno któreś ciekną

Wiadomo - nowy olej i płyn chłodzenia... - bo się dostanie jeden do drugiego przy ściąganiu głowic (g12 i tak ci nie zejdzie cały nawet jak odkręcisz termostat ...)

Sprawa termostatu - lubi się psoć dość często, kosztuje mało, a teraz będzie na wierzchu...

Wałki i hydraulika - wszystko wyjdzie jak rozbierzesz.... ;(

Mnie to co czytasz od początku posta wyniosło bez kilku groszy 2000 PLN, ale wszystko robię sam (sprawa jest taka ze jak sam nie robisz to oddaj naprawdę do sprawdzonego mechanika bo rożnie to z nimi bywa jeżeli chodzi o v6)

Taki przykład sprzed kilku dni - taki dalszy znajomy w a6 2001 v6 2,5 zalał do zbiornika paliwo z jakimś syfem z karnista i auto po zatankowaniu odpaliło na kilkanaście sekund i zgasło (wyglądało to jakby coś się wytrąciło z ropy). Powiedziałem ze zrobię - nowy filtr, zlanie paliwa z baku, odpowietrzenie vp44 itp - ale było mu za drogo za "taką drobnostkę". Zaciągnął wiec auto do mechanika kowala który jak się okazało przepłukał mu układ benzyną ekstrakcyjną (nieoficjalnie wiem ze zlał tylko paliwo , zalał ekstrakcyjną i kręcił rozrusznikiem). Efekt był taki ze vp44 się zakończyła oraz wtryski poszły do regeneracji. Koszt wszystkiego wyszedł ponad 4600 PLN. Oczywiście mechanior stwierdził ze to wszystko wina tego "paliwa". Jak widać z blachostki zrobił się niezły remont ...

Oficjalnie nie jestem mechanikiem ale pewne rzeczy trzeba robić fachowo !

I to by było na tyle off-topa - jak z czymś masz problem to pisz - postaram się pomóc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję

Co do odmy wymieniłem ją 2 tygodnie temu, a przy tej robocie od razu oring przewodu zasilającego w olej turbinę (od tamtej pory auto zrobiło kilkadziesiąt km to chyba mogą być te same) mam rację czy jednak je wymienić jeszcze raz

płyn, olej filtr i termostat też wymienię od razu (grzech tego nie zrobić mając rozprute V6)

muszę zregenerować zaciski z tyłu to chyba i to od razu zrobię wraz z wymianą płynu hamulcowego

co do wtrysków to sprawdzę dodatkowo jak piszesz w sumie to też grzech tego nie zrobić w takiej sytuacji

sprawdzę szczelność głowicy czy przypadkiem nie ma pęknięcia (jak robić to robić dobrze tak jak napisałeś)

wałki były wymieniane i dźwigienki zaworów (chyba dobrze to napisałem, nie jestem mechanikiem)

co do roboty to sam się nie znam na tyle ale będę dziś w nocy po pracy rozbierał ze znajomym mechanikiem któremu ufam wtedy zobaczymy jak mocno będę płakał :( tak poza tym to PECH GIGANT z tymi uszczelkami :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A wiec tak TRAGEDIA. Nie dość, że i tak się zadłużyłem po uszy ;( aby go naprawić to się okazało:

- prawa głowica pęknięta co widać gołym okiem (szukamy drugiej)

- wałki powycierane mimo iż były wymienione jakieś 30tys km temu ( lany był zły olej castrol 10w40 i być może kiedyś był niski jego stan stąd takie rewelacje) :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

- turbina padnięta, luzy ma straszne, na kolektorach w tej mazi na ściance da się wyczuć piaseczek taki drobny pewnie przez zły, źle założony filtr przedmuchało bo w obudowie też był piach( dziur i pęknięć w obudowie filtra i rurce do turbo nie znaleźliśmy) oraz ten nieszczęsny olej castrola

- zbiorniczek wyrównawczy już ma pęknięcia od tego ciśnienia i też trzeba będzie go wymienić

- lewej głowicy już nie ściągaliśmy na 99,99% jest w porządku

- uszczelka była ok

Ze względu na kasę nie będę robił turbiny. Długi mam straszne, żona nie pracuje i jest w ciąży z drugim dzieckiem :> w sierpniu ubezpieczenie i badania techniczne

Miało być tak pięknie, a wyszło tak jak zawsze. Wdepnąłem w wielkie śmierdzące G z tym autem :( Jestem załamany :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A wiec tak TRAGEDIA. Nie dość, że i tak się zadłużyłem po uszy ;( aby go naprawić to się okazało:

- prawa głowica pęknięta co widać gołym okiem (szukamy drugiej)

- wałki powycierane mimo iż były wymienione jakieś 30tys km temu ( lany był zły olej castrol 10w40 i być może kiedyś był niski jego stan stąd takie rewelacje) :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

- turbina padnięta, luzy ma straszne, na kolektorach w tej mazi na ściance da się wyczuć piaseczek taki drobny pewnie przez zły, źle założony filtr przedmuchało bo w obudowie też był piach( dziur i pęknięć w obudowie filtra i rurce do turbo nie znaleźliśmy) oraz ten nieszczęsny olej castrola

- zbiorniczek wyrównawczy już ma pęknięcia od tego ciśnienia i też trzeba będzie go wymienić

- lewej głowicy już nie ściągaliśmy na 99,99% jest w porządku

- uszczelka była ok

Ze względu na kasę nie będę robił turbiny. Długi mam straszne, żona nie pracuje i jest w ciąży z drugim dzieckiem :> w sierpniu ubezpieczenie i badania techniczne

Miało być tak pięknie, a wyszło tak jak zawsze. Wdepnąłem w wielkie śmierdzące G z tym autem :( Jestem załamany :wallbash:

ulalala trzymaj sie chlopie ! ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj g1zm0

No nie ładnie się stało..., co do wałków to nie zakłada się żadnych nowych typu febi, ruville itp... Wałki TO TYLKO oryginał regenerowane u "swiątka" ale to tylko moje zdanie.(1450 za komplet i oddajesz swoje oryginały)

Drugą głowice tez już ściągnij - za dużo niewiadomych, zawory trza dokładnie oglądnąć (ja miałem pękniecie jak włos na ssącym) i i nie wiadomo jak uszczelniacze .

Co do pęknięcia pierwszej to drugą i tak ściągnij dla spokoju - nie przegrzałeś silnika ?? stąd mogą być efekty.

Z hydrauliki nic nie zaginęło ? (spało do miski ?)

Wiesz że śruby od głowic powinieneś na nowe wymienić ??

Co do olei to castrol szczególnie made in allego w 5 litrówkach to chyba największa podróba...

A wtryski jak - podjechałeś do kogoś kto się zna i sprawdzi ?

Co do V6 to nie są złe silniki tylko trzeba trzymać się zasad (olej na czas, stan oleju, odma, nie jeździć do końca aż coś padnie wcześniej słysząc jakieś dolegliwości, częsciej otwierać maske i sciągać pokrywę silnika :przebiegly:

Kurcze no masz przygodę - nie da się ukryć

Informuj na bieżąco

Trzymaj się i nie stresuj żony - PIENIĄDZE TO NIE WSZYSTKO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka

Wałków ja nie wymieniałem i nie wiem co tam siedzi. Wtryski są ok. Śruby nowe to wiem, a z tym olejem to naprawdę ktoś dał ciała (co za mechanicy te auto wcześniej robili) ja chyba wiem więcej o tym aucie niż oni.

Masz racje pieniądze to nie wszystko ale kiedy ich nie masz i musisz wydać kilka tysięcy to się robi tyci problem.

Idę po coś na uspokojenie "bo mnie nosi"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestescie pewni ze nie da sie tam wsadzic glowic na rolkowych popychaczach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestescie pewni ze nie da sie tam wsadzic glowic na rolkowych popychaczach?

chodzi o glowice silnikow 2.5 na literke B...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestescie pewni ze nie da sie tam wsadzic glowic na rolkowych popychaczach?

chodzi o glowice silnikow 2.5 na literke B...?

nie te z literka K :)

a tak powaznie to nie wszystkie "z literka B" maja inna hydraulike niz te z literka "A" (BFC)

dochodzi problem totalnie nieuzasadnionionych kosztow ... jezeli to A to mamy auto bedace "dziadziusiem" z przebiegiem srednio 250-300tys... hydraulika markowa to "tysiaczek" i na jakies 200tys powinna wystarczyc (jak oczywiscie jest w aucie smarowanie ok, zawory chodza jak powinny itp)... wiec po co kombinowac?

Chyba taniej by wyszlo zmienic ten silnik na inny niz bawic sie w przeszczepy

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydraulika walki i dźwigienki to tysiączek ciekawe od kiedy. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydraulika walki i dźwigienki to tysiączek ciekawe od kiedy. :cool1:

Witam

Nie widzę napisu "wałki" - jest napisane tylko hydraulika i za tysiączek idze ją kupic ... :hi:[br]Dopisany: 20 Maj 2011, 13:47_________________________________________________Witam

g1zm0 jakieś postępy ? - nic nie napiszesz w sprawie auta ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie postępów nie ma za specjalnie. Znalazłem drugą głowicę jest sprawdzona i splanowana. Załatwiłem sobie dobry olej Valvoline dura blend diesel 5W40 i drugi zbiorniczek wyrównawczy.

robota na razie stoi bo mój mechanik walczy ze swoim autkiem Wymiana skrzyni w subaru. Pewnie przy weekendzie zacznie się go powolutku składać. Oczywiście napiszę potem co i jak.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jeszcze nie. głowica kórą kupiłe okazała sie być głowica lewą nie prawą :kwasny: dopiero mechanik to zauważył przy montażu (splanowana kupione uszczelki itp) nie wiem co za kołki pracują na tym szrocie. Wymienili mi na drugą, udąło mi się też odzyskać kilka złotych za zrobienie bez sensu poprzedniej. Dmuchawa zregenerowana. Termostat uszczelki filtry olej i płyn chłodniczy wszystko jest. W następnym tygodniu będzie składany, ale jest jedno ale w jednym cylindrze są 2 rysy :disgust: będę musiął z takim czymś jeździć. Jestem wk..ny maksymalnie przez to auto. Gdybym wiedział ze to takie pier...nie będzie z naprawą to bym od razu kupił 1.9 110KM mając skrzynie 6, dmuchawe i wtryskiwacze z 2.5 jeśliby pasowały + mapa paliwa nowa, nie musze pisać co by się dzialo :)

jak zrobię odezwę sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski od 2.5 do 1.9? pomijam fizycznosc wymiarow

150/6cylindrow = 25koni/cylinder

110/4 = 27,5/cylinder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jeszcze nie. głowica kórą kupiłe okazała sie być głowica lewą nie prawą :kwasny: dopiero mechanik to zauważył przy montażu (splanowana kupione uszczelki itp) nie wiem co za kołki pracują na tym szrocie. Wymienili mi na drugą, udąło mi się też odzyskać kilka złotych za zrobienie bez sensu poprzedniej. Dmuchawa zregenerowana. Termostat uszczelki filtry olej i płyn chłodniczy wszystko jest. W następnym tygodniu będzie składany, ale jest jedno ale w jednym cylindrze są 2 rysy :disgust: będę musiął z takim czymś jeździć. Jestem wk..ny maksymalnie przez to auto. Gdybym wiedział ze to takie pier...nie będzie z naprawą to bym od razu kupił 1.9 110KM mając skrzynie 6, dmuchawe i wtryskiwacze z 2.5 jeśliby pasowały + mapa paliwa nowa, nie musze pisać co by się dzialo :)

jak zrobię odezwę sie

nikt nigdy na forum nie taił kosztów eksploatacji V6'tki , a poza tym dźwięk i elastyczność V'ki bezcenna :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...