Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Kiedy należy zmienić rozrząd


paweela

Rekomendowane odpowiedzi

witam,mam pytanie odnośnie kolejnej wymiany rozrządu w tym silniku.Samochód ma przejechane w obecnej chwili 208 000 km z ksiązką serwisową.Pierwsza wymiana rozrzadu była przy 120 000 km.Kiedy według Waszej wiedzy i doświadczenia powinna być nastepna wymiana rozrzadu?czy należy wymienić komplety rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolego najlepiej już wymieniać niby można robić 120tys ale po przejechaniu 90tys powinno się sprawdzić stan napinacza a jak się to już rozbierze to lepiej wymieniać a jak wymieniać to kpl razem z pompą wody wszystkie rolki napinacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego czytam to co pisza chłopaki na forum i wole sie upewnić kiedy zmienić.Poprzedni właściciel (niemiec) tłumaczył że kolejny na 240 000 km ale to wydawało mi się dziwne bo z tego co mówią fachowcy ,że prawidłowo nastepny co 90 000 km należy robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak w tych silnikach jest wydłużony okres wymian wcześniej było co 60tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pierwsza wymiana byla przy 115tys

autko kupilem z przelotem 216tys (przeglad w niemczech 208tys)

kompletny rozrzad robilem przy 230tys

tak ze spokojnie sie nie spiesz

wymiany w tym silniku sa co 120tysi

ewentualnie dla spokoju ducha możesz ten okres delikatnie skrocic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam podobny dylemat, może mi ktoś podpowiedzieć co ile należałoby wymienić rozrząd w 2.5 tdi AKN. Z góry dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam podobny dylemat, może mi ktoś podpowiedzieć co ile należałoby wymienić rozrząd w 2.5 tdi AKN. Z góry dziękuję za odpowiedź

:szukaj: to nie boli

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=19567.0;highlight=b5+akn+rozrz%B1d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla spokoju wymień kompletny rozrząd,pompa wody,zimeringi na wałku,filtry(wszystkie),olej a jak tak to tylko MOTUL,a jak Motul to tylko od Dzika bo masz od razu super fachową pogadankę na temat auta,a że jesteś z Gorzowa to do Dzika do Szczecina S3 masz 30min :good: Polecam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień ten rozrząd i licz kilometry do nastepnej wymiany :wink4:

olej a jak tak to tylko MOTUL

możesz to uzasadnic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej Motul - najlepszy do silników diesla gdzie układ wtryskowy oparty jest na PD. Miałem juz w zyciu parę dieselków i miałem mieszane uczucia co do tego oleju.Ale po rozmowie z Dzikiem zdecydowałem sie zakupić Motula. Coś niesamowitego!!! Silnik chodzi pod każdym wzgledem bosko!!! Duzo by pisać... najlepiej samemu spróbować.Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie będe przechodził na Mobila niby jest zalany Motul przez niemca i zobaczę czy rzeczywiście jest różnica.

Tata jeździł passatem z takim samym silnikem i cały czas na Mobilu (nic się nie działo), dlatego kazał wymienić mi na Mobila przy kolejenej wymianie. zobaczymy

dam znać co i jak .. :)

A co rozrządu z doświadczenia wymieniam po każdym zakupie auta, lepiej dmuchać na zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiany w tym silniku sa co 120tysi

ewentualnie dla spokoju ducha możesz ten okres delikatnie skrocic

Kolego w 1,9 PD co 90tys wymiana rozrządu,pasek wytrzyma więcej ale rolki nie i nie ma zmiłuj każda książka serwisowa i mechanicy od TDI są zgodni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiany w tym silniku sa co 120tysi

ewentualnie dla spokoju ducha możesz ten okres delikatnie skrocic

Kolego w 1,9 PD co 90tys wymiana rozrządu,pasek wytrzyma więcej ale rolki nie i nie ma zmiłuj każda książka serwisowa i mechanicy od TDI są zgodni.

do roku 2004 co 90 tys. po 2004 co 120tys.

tak jak napisales, ze pasek (powinien) wytrzymac tak samo jak i pozostale czesci (rolki, itd) wiec warto czasem zerknac w ten rozrzad i posluchac :wink4: oraz co jakis czas zrobic logi dyn. i analizowac :naughty: gr 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zmienić kompletny rozrząd przy przebiegu 210 tys km i będzie z dyńki, na 90 tys, pewnie auto prędzej sprzedasz :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie tak dawno kupiłem audi a4 b6 avf 2004 r i w tym tyg odebrałem z wymiany rozrządu,oleju,filtrów. Przebieg licznikowy 192 tys (jaka prawda to nie wiem). Wymieniłem kompletny rozrząd,olej,filtry oraz napinacz,pasek oraz rolke (wszystko 6pk). Za części dałem 1145 plus wymiana i tak jak mówią co 90 tys,lepiej wymienić i miec spokój:) A olej zalałem castrola,zobaczymy jak będzie chodził:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy na dniach szykuj sie do wymianki rozrzadu w a4 b6 wojaszka i teraz pytanko do was,wiem napewno ze jego silnik 1,9 nie ma juz hydraulicznego napinacza ,ale zastanawiam sie czy sa do wymiany potrzebne jakies specjalne klucze? wolalbym sie nei zaskoczyc a dobrze przyszykowac tak wiec prosze o rady.

Dodam ze bede robil najpierw 19 tdi afn a nastepnie dizla od wojka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...