Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Rozrząd-wymiana


danu44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegow

Chcialabym w najblizszym czasie wymienic rozrzad w moim Audi.

Rok produkcji 1999 silnik 1.9 Tdi AFN.

I teraz mam pytanie, jakie czesci bede potrzebowala do tej wymiany?

Oraz z jakiej firmy najlepiej byloby uzyc czesci?

Dodam tylko, ze np. jesli chodzi o pompe wody, to w 4 (czterech) roznych miejscach otrzymalam dwie rozne odpowiedzi.

To znaczy jedni mowia, ze pompa jest napedzana paskiem rozrzadu, a inni ze paskiem wielkoklinowym?

Ma to zasadnicze znaczenie bo albo w wypadku awari trzeba rozebrac rozrzad lub jesli pasek wieloklinowy to mysle, ze bez rozrzadu daloby sie wymienic.

I tak np. w serwisie VW ASO (na pasek wieloklinowy) pompa - koszt ok. 300zl.

Na allegro pompa SKF (na pasek rozrzadu) pompa - koszt ok 200zl.

W sklepie niedaleko mnie z czesciami samochodowymi do VW, (na pasek wieloklinowy) i koszt pompy firmy Metelli ok.100zl. Co to za firma?

Moze napisze co chcialabym wymienic to bedzie kolegom latwiej sie wypowiedziec.

1. Pasek rozrzadu i paski wieloklinowe (dwa)... opcjuje za Continental.

2. Rolki napinacza i prowadzaca... opcjuje za Ina.

3. Kolo zebate + sruba na wal korbowy w ASO 150zl w sklepie VW firmy Swag za ok. 100zl.

4. Uszczelniacze (simering) chyba firma Elring. Tylko ile, bo jedni mowia ze 2 a inni ze 3...?

5. Plyn do chlodnicy opcjuje za Prestone jest on w specyfikacji G12+. Allegro 4L koszt ok. 25zl. I nie trzeba mieszac z woda.

6. Uszczelka pod przykrywe zaworow, czy jest potrzebna? Bedzie chyba sciagana do blokady rozrzadu.

7. Napinacz paska wielorowkowego alternatora firmy Febi byl wymieniony ok. 30 tys. km temu. Wiec chyba nie trzeba?

8. Czy rolke napinacza paska klimy nalezaloby wymienic? Profilaktycznie. Nie wiem kiedy byla wymieniana.

Koledzy mam wielka prosbe o pomoc i wypowiedzienie sie w tej sprawie.

To co napisalam wiem z przeczytanych tekstow na forum i z rozmow telefonicznych.

Ale mam prosbe o wasze wypowiedzi i glosy w tej sprawie.

Na pewno bardzo mi to pomoze.

Pozdrawiam serdecznie Dana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe wody masz na rozrzadzie , śmialo mozesz kupic SKF , bardzo dobra firma , jezeli chodzi o pompy wody w serwisie to sa to regenrowane uzywki.Jezeli chodzi o pasek rozrzadu to polecam Contitecha lub Gates i jeden i drugi robia b.dobre paski , rolki INA jak najbardziej , płyn do chlodnicy Prestona rowniez jest OK , simeringi Elringa tez najlepsza polka , uszczelka pod pokrywe tez nowa raczej bo bedzie dekiel sciagany i jak zalozysz stara uszczelke to juz moze przepuszczac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, dziekuje za szybka odpowiedz.

Ale jak to na rozrzadzie...? Skad to wiesz?

Czyli mialoby to znaczyc ze gosc z allegro mial racje, a pan z ASO sie myli.

Dzwonilam tam dzisiaj i podawalam VIN i pan powiedzial ze na 100% pompa jest na pasek wieloklinowy... uff... i co teraz? :mysli: :gwizdanie:

ps. acha i jeszcze jedno bo moze sie komus to przyda. W ASO najpierw zwrot starej pompy a potem mozna kupic nowa. Jesli to naprawde jest nowa? A tak ludzie na roznych forach zachwalaja ORI z ASO... I jak mam zwrocic stara skoro jest w aucie a do naprawy mam przyjechac z czesciami. Pompa rowniez... :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe wody masz na rozrzadzie

Bzdura, w AFN jest na pasku wieloklinowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do tego gościa: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?action=profile;u=10464

podaj mu dane auta i wszystko Ci ogarnie i da dobre, klubowe ceny :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równiez mam AFN i pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu więc ASO posiada odwrotnie proporcjonalną wiedzę do cen:)

Przepraszam za OT, ale muszę....Zrób zdjęcie pompy wody z paskiem, bo nie uwierzę żeby AFN robili w dwóch wariantach napędu pompy wodnej. W moim parchu z 96r modelowo ponoć już 97 pompa wody jest na oddzielnym pasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody jest napędzana paskie wielorowkowym. Nie jest napędzana paskiem rozrządu. Pompa oleju jest na pasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się pompa wodna w AFN-ie napędzana jest paskiem wielorowkowym tym samym pasku co alternator i pompa wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie :)

Dzieki wspanialomyslnosci naszego Admina, moj temat moze dalej funkcjonowac. I bardzo Mu za to dziekuje. :hi:

Zostal on zamkniety dwa dni temu z niecalkiem mi wiadomych przyczyn.

Podobno nie zastosowalam sie do regulaminu. Jesli tak to serdecznie wszystkich za to przepraszam. Widze jednak, ze jest to dosc interesujacy temat, gdyz w ciagu paru godzin przeczytalo go ponad 100 osob.

Ale wracajac do sprawy. Kolego Mlodyy dane auta sa podane, wiec jesli mozesz to prosze wyceniaj. Napewno innych kolegow to rowniez zainteresuje, gdyz ceny od ostatnego roku zmienily sie diametralnie.

Wracajac do pompy wody, gdyz to jest najwiekszy problem i mysle, ze wiekszosc kolegow ma rowniez z tym klopot. Bylam w ASO VW zeby to wyjasnic. Poprosilam majstra aby byl tak dobry i zobaczyl moj motor.

Wiec sie okazalo, ze ja mam pompe wody na pasku wieloklinowym.

Powiedzilam mu, ze sa rozne zdania co do napedu tej pompy. Stwierdzil, ze AFN ma rozne napedy, i nalezy to sprawdzac albo poprzez VIN od numeru do numeru albo wzrokowo.

Tak mi powiedzial wiec Wam to Panowie przekazuje.

Natomiast dalej interesuja mnie takie sprawy jak:

Co warta jest pompa firmy Metelli, czy ktos ma jakies doswiadczenia z ta firma.

Ile uszczelniaczy powinnam wymienic i czy wymieniac, gdyz powiedziano mi, ze jak sa dobre to zeby nie wymieniac.

Czy plyn Prestone moze byc czy tylko G12 z ASO.

Czy rolke napinacza paska klimy nalezaloby wymienic, czy tez nie.

No i ostatnia sprawa, czy wymieniac kolko zebate na wale korbowym.

Podobno jest tam jakis bolec blokujcy ktory sie moze urwac.

Poprosilam rowniez w ASO o pokazanie mi takiego kolka. Niestety ale zadnego bolca tam nie ma.

Na forach pisza zeby raczej wymieniac, mechanicy mowia, ze nie ma takiej potrzeby.

Domyslam sie, ze dla kolegow sa to wszystko sprawy prawie ze oczywiste. Niestety ja jako kobieta nie mam absolutnie o tym pojecia.

I tak musialam duzo przecztac zeby wogole moc zabrac glos i zadac pytania. Oczywista sprawa sa dla mnie finanse. Kupie sobie wszystko sama, tylko chce wiedziec co musze na 100% miec. Zeby auto dobrze funkcjonowalo.

Naprzyklad bardzo kontowersyjna sprawa jest uszczelka pod zawory.

Jedni mowia zeby wymienic drudzy, ze nie trzeba. Koszt takiej uszczelki to 100zl. Wiec nie tak malo.

Jeszcze raz bardzo przepraszm jesli cos napisalam zle lub jest niezrozumiale. I prosze o pomoc i wypowiedzi w tym temacie.

Pozdrawiam Dana

ps. jak sami widzicie cos nieco juz wiem, a wszystko dzieki waszej pomocy i naszemu kochanemu forum :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj co do płynu każdy leje co uważa za stosowne ja np . stosuje preston w obu audi już parę lat a dla tego że jest ogólnie dostepny wszędzie wybór należy do ciebie

rolkę klimy można wymienić mając rozebrany przód koszt chyba 130 ł ostatnio płaciłem za ina

tak jest takie sobie dojście ale da radę zrobić bez rozbierania przodu

co do kola zębatego nic nie wymieniałem a przejechałem już od wymiany 35 tyś uszczelki pod klawiaturą zaworów też nie zmieniałem i nic nie cieknie ona jest metalowa takze nie ma potrzeby wymiany pozdrawiam a pompa wody jest na pasku wielorowkowym :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

goldik, bardzo dziekuje z odpowiedz. Wlasnie o cos takiego mi chodzilo.

A juz o tym ze uszczelka pod klawiature zaworów jest metalowa nie wiedzialam wogole.

Moje wczesniejsze doswiadczenia opieraja sie na Fiat, Polonez. A tam jak pamietam zawsze nalezalo uszczelke wymienic.

I jeszcze jedno, jakie sa konsekwencje jesli nie wymienie tej rolki paska klimy.

Czy uszkodzenie jej moze miec negatywny wplyw na silnik? Cos sie uszkodzi?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona rolka albo się zatrzyma i zerwie się pasek albo rozleci i spadnie pasek w obu przypadkach może się wkręcić w pasek od pompa wody-wspoma-alter. i kłopoty są bo już ten pasek szkód narobi może uszkodzić wiatraki ,przewody od sprężarki,uszkodzić pompę wspomagania a nawet dostać się do rozrządu-pasek sam w sobie jest bardzo mocny do tego dochodzą obroty silnika :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gniady 79 :)

Rozumiem z tego co napisales ze nie wymienienie tej wlasnie rolki moze doprowadzic do powaznych uszkodzeni silnika. I ze jednak wymiana jej jest bardziej polecana i wazna niz wymiana uszczelki pod przykrywe klawiatury zaworów. Tak tez zrobie. Zamiast 100zl na uszczelke wydam 100 zl na rolke.

O cene juz pytalam i tyle kosztuje ORI, a zamiennik ok. 50zl.

Sytuacja zaczyna sie robic powoli coraz bardziej klarowna. Wiem juz co nalezy wymieniac a co nie musi byc wymienione.

Dalej nie wiem tylko czy pompa firmy Melitta jest dobra. Koszt jej to 100zl. Lub SKF za 200zl? :mysli:

I co z tymi uszczelniaczami, ze firma Elring to wiem, ale czy sa tam dwa czy trzy?

No i co z tym kolem zebatym na wal korbowy. Koszt to ok. 150zl ze srubą. Wymieniac czy nie?

Czy naprawde moze sie tam cos urwac po dluzszej eksploatacji? Podobno to bylo wadą produkcyjna w tych modelach. Wie ktos cos na ten temat?

Przepraszam jesli zdaje laickie pytania, ale bardzo ograniczaja mnie finanse. A chcialabym zeby auto bylo w 100% sprawne. I nie przyniesc wstydu firmie Audi stojac gdzies na A4. Tak jak to zobaczylam w ostatnia sobote na A4 Katowice-Krakow. Kilkuletnie BMW z maską do gory stalo na poboczu, a obok samochod Pomocy Drogowej. :gwizdanie:

Pozdrawiam serdecznie Dana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są tu pewne rozbieżności ponieważ kolega powyżej pisze o rolce napinacza paska alternatora natomiast z tego co zrozumiałem pytanie dotyczy napinacza paska klimy. Nie musisz wymieniać tego napinacza paska klimatyzacji jeżeli jest sprawny, zawsze można go wymienić w późniejszym terminie w razie jego niesprawności co objawia się przeważnie piszczeniem łożyska. Co do koła na wał to ja bym się na razie wstrzymał z jego kupowaniem ponieważ klin zrywał się w kołach ale we wcześniejszych modelach silnika 1,9 gdzie był niewielki klin w AFN jest to rozwiązane bardziej trwale. Sam kupiłem to koło po lekturze forum i leży na półce. Aby ocenić czy to koło nadaje się do wymiany trzeba rozpiąć rozrząd i zawsze zdążysz go kupić. Najważniejsze to kumaty mechanik i ja bym się wstrzymał przed kupowaniem uszczelek i uszczelniaczy do wymiany rozrządu. Jak planujesz jeździć autem to zainwestuj w oryginalny zestaw rozrządu w którym masz określony termin przydatności do montażu paska rozrządu i wiesz co montujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak jarek napisał rolka klimy jej uszkodzenie objawia się piszczeniem i to najczęsciej podczas włączania klimatyzacji a jak już trochę popracuje to piszczenie ustaje oczywiscie pasek wielorowkowy i od klimy można przy okazji wymiany rozrzadu wymienić za jednym zamachem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...