Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Uszczelka pod głowicą ? - proszę o pomoc


mkaspera

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam ubytki płynu chłodniczego, płyn wydostaje się poprzez korek (był już wymieniany) od spodu zbiorniczka. Ubytki widoczne są na dłuższej trasie (150-250km), wtedy muszę dolać ok 0,5 l płynu, na krótkich dystansach ubytek płynu jest znikomy - 200 ml na 3-4 msc. Głównie jeżdżę na tych krótkich trasach, po kilka/kilkanaście km.

Czy jest to uszczelką pod głowicą ? Mieliście podobne objawy ?

Dodam, że efekt taki jest od ok roku czasu, teraz w trasie się nasilił (nigdy wcześniej trasy rzędu kilkadziesiąt/kilkuset km nie wypluwały 0,5 l płynu na raz). Oleju mi nie przybywa, w oleju nie zauważyłem płynu chłodniczego, ani w płynie chłodniczym mazi olejowej.

Dodatkowo dziwnie zachowuje mi się czujnik od temperatury, czasem cały czas pokazuje 55st, czasem od razu po ponownym zapaleniu samochodu 90 st - nie zdarzyło mi się, aby czujnik pokazał więcej niż 90, choć po krótkiej kilkunastu kilometrowej trasie włączają się wiatraki od chłodnicy. Wariowanie czujnika zauważyłem niedawno, wtedy gdy był duży ubytek płynu, wcześniej trudno na 100% stwierdzić, raczej pokazywał dobrze, a ubytek płynu był znikomy.

Mechanik sprawdzał mi obecność CO2 w zbiorniczku i niby wykazało po którejś minucie na przyrządzie (kolor żółty) oraz ciśnienie w układzie chłodzenia - wyszło 0,13 MPa (korek przepuszcza przy 0,14 MPa).

Proszę o pomoc i opinie, czy zacząć od wymiany czujnika temperatury, termostatu, czy od razu rzucić się na wymianę uszczelki pod głowicą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie te same objaw co Ty..ubytki płynu na trasach..przy upalaniu, tez wymieniałem korek, termostat, czujnik nic nie pomaga myślę ze to jednak uszczelka pod głowicą..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna tzw,wywalania płynu ze zbiorniczka wyrownawczego jest zbyt wysokie cisnienie w ukł. chlodzacym,co wskazuje na uszkodzenie uszczelki pod głowica. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MKASPERA, miałem dokładnie taki sam przypadek jak Ty i moi przedmówcy...

problem jest taki że uszczelka jest do wymiany (...na 99% )... ja nie wymieniałem, obserwowałem co dalej... problem narastał i chyba zrobiłem gorzej bo poszły mi też szklanki (niektóre) - tutaj niestety wymiana kompletu.

moja rada: wymień, nie czekaj.

koszt: nie mały, zależy gdzie robisz i skąd masz części. Ja zapłaciłem ok.3tys (doszło kilka innych rzeczy)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak co by nowego wątku nie zaczynać ma ktoś kto robił uszczelkę pod głowicą jakiś spis potrzebnych części?

Jakieś numery , sugestie co by pasowało zrobić niejako <<przy okazji>> itd: Z góry dzięki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za wymianę rozrządu, uszczelki pod głowicą, wahacza i jednej poduszki zapłaciłem za robociznę 1200zł, więc nie jest to jakiś straszny koszt.

PS

Silnik AVF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ęMi też ubywało płynu chłodzącego bałem si że to pęknięta głowica oddałem do mechanika diagnoza uszczelka pod głowicą :decayed: Od razu wymieniłem szklanki bo miały delikatne ślady zużycia, panewki wałka, kompletny rozrząd czyli paski rolki sprzęgiełko alternatora pompa wody itp. głowica poszła do sprawdzenia szczelności na szlif wymianę uszczelniaczy czyli full pakiety. A teraz cena jaką musiałem zapłacić 4500zł cena robocizna + oryginalne części. Do tego została wyczyszczona turbina :decayed: Teraz płynu w ogóle mi nie ubywa i mam spokój z głowicą na kolejne 200tys :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% uszczelka pod głowicą, dla pewności daj jeszcze głowicę do sprawdzenia i splanowania.

A tak co by nowego wątku nie zaczynać ma ktoś kto robił uszczelkę pod głowicą jakiś spis potrzebnych części?

Jakieś numery , sugestie co by pasowało zrobić niejako <<przy okazji>> itd: Z góry dzięki :hi:

Potrzebujesz:

-uszczelkę pod głowicę

-nowe śruby do głowicy

-nowy pasek rozrządu

-nowy płyn G12

reszta to robocizna :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego uszczelka pod kolektor ssący, kolektor wydechowy. Masz tam PD więc i uszczelniacze pompek czy jakoś tak, pasuje też oddać głowicę do sprawdzenia czy nie jest czasem pęknięta. Ja za sprawdzenie głowy w T5 płaciłem ostatnio 300zł + wszystko co się przy niej robi. Łączny koszt z olejem, płynem to 1200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe uszczelniacze zaworów. Rok temu to robiłem i już wszystkiego nie pamiętam. Uszczelki pod kolektory są metalowe, więc ja ich nie wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...