Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Przepustnica....


Kulis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wczoraj zdjąłem osłonę silnika.... moim oczom ukazała się przepustnica, jednak ... dosyć "spocona" ....

Teraz pytanie... Czy to może być wina jakiejś uszczelki, czy cała przepustnica będzie do wymiany?

Postaram się na dniach dodać zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam nie ma przepustnicy, pewnie chodzi CI o zawór EGR

[br]Dopisany: 09 Sierpień 2011, 13:34_________________________________________________7241D.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wielkie dzięki :)

Sory za moją nieświadomość ;) jednak .... kiedys trzeba się tego nauczyć i dowiedzieć :)

Wielkie dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się tak dziwnie utarło, że przepustnica kojarzy się tylko z silnikami benzynowymi. Element wewnątrz obudowy zaworu EGR na jego początku wlotu powietrza jest różnie nazywany : klapą gaszącą, klapą dławiącą, przepustnicą powietrza doładowanego itd. i dla mnie jest żadnym błędem jeśli ktoś nazywa to przepustnicą a że w dieslu reguluje ona dopływ tylko samego powietrza to chyba jest zrozumiałe. W starszych silnikach TDI (w przypadku A4 pierwszy w 1.9 TDI montowana dopiero w silniku AJM) działa ona tylko w czasie gaszenia silnika ale już w nowszych (2.0 TDI sterowana elektronicznie przez V157) przymyka się i działa płynnie zmniejszając dopływ świeżego powietrza kiedy otwiera się zawór EGR więc nie jest już wtedy tylko klapą dławiącą - działa tak samo jak przepustnica. Oczywiście, wyciek oleju ma miejsce z otworków wyrównujących ciśnienie pod membraną siłownika podciśnienia zaworu EGR ale zdarzają się przypadki, że wycieki mają miejsce również z uszczelnienia osi obrotu przepustnicy powietrza doładowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztomel dobrze pisze miałem to samo napisać dzisiaj właśnie wyciągałem egr wraz z przepustnicą.

z jakiego auta? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież wystarczy odłączyć podciśnienie od siłownika zaworu EGR a otworki zakołkować lub w inny sposób zaślepić i problem wycieku ma się z głowy. W nowszych silnikach gdzie sterownik sypnie błędem zaworu EGR wystarczy go wyciąć programowo - koszt takiego zabiegu to około 100 zł (w zależności od cennika fachmana, który to zrobi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie każdy chce się pozbywać EGRu... Ja np nie widzę w tym żadnego sensu nawet przy dłubanym aucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie to zrobiłeś... ale to nie dla mnie :decayed:

klapa musowo musiala zostac wiec wszelkiego rodzaju przejsciowki nie wchodzily w gre

a ze przy okazji pozbede sie wyciekow oleju z otworkow to tylko cieszy hehe

dlaczego nie dla ciebie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik zmienia glos pracy jakiś taki twardy nie przyjemny, a korzyści nie widzę, parę koni nie robi różnicy nawet jeśli uda się zyskać po takim zabiegu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślepiony egr ma też i plusy. Czyste powietrze a nie zmieszane ze spalinami. Kolektor się mniej syfi. Korekty w bloku 013 się poprawiają. Z minusow to turbo się szybciej kręci na wolnych obrotach i głośniejsza praca zimnego silnika. To co pisze to fakty zauważone przezemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ERG to nie temat tego watku (ERG to marka stacji benzynowej we wloszech)

mowa o EGR

a nawet o klapie gaszacej !!!! :ot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...