Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Zaślepienie egr - minusy


marcin_o23

Rekomendowane odpowiedzi

panowie takie pytanko czy zaślepienie egr może wpłynąć na większe spalanie?? czy zaobserwoał ktoś jakieś większe minusy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie minusy to

(zauważalne)

1. "twardsza" praca silnika

2. dłuższe nagrzewanie silnika

(niezauważalne)

1. wyższa temp "na tłokach"

2. szybsze kręcenie się turbiny na wolnych

.... ekologia :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekologia to mnie nie interesuje :decayed: , u mnie nagrzewanie przynajmniej teraz latem w sumie podobne, praca silnika nawet nie zauważyłem zbytnio różnicy, tylko zastanawia mnie to czy może wzrostnąć spalanie czy to wogóle nie będzie miało na to wpływu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aju :good:

Dodam od siebie : Przy całkowitym usunięciu EGR-a jak "gaszę" auto to bardziej telepie budą ( nie dwumas , czy wtryski ) .... ale nie zauważyłem żeby więcej palił , niby dlaczego :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aju :good:

Dodam od siebie : Przy całkowitym usunięciu EGR-a jak "gaszę" auto to bardziej telepie budą ( nie dwumas , czy wtryski ) .... ale nie zauważyłem żeby więcej palił , niby dlaczego :mysli:

telepie bo w B6 pozbywając sie EGR pozbywasz sie klapy gaszącej i dlatego telepie. Poza tym mankamentem nie rózni się to od B5 a w B5 mam zaślepione juz rok i żadnych minusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli rezygnowac z EGR to na zasadzie zamkniecia przelotu wydech-dolot.

nie warto pozbywac sie klapy gaszacej - twarde zatrzymane silnika, jest szkodliwe dla nadwozia, poduszek silnika oraz dwumasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie takie pytanko czy zaślepienie egr może wpłynąć na większe spalanie?? czy zaobserwoał ktoś jakieś większe minusy

dodatkowo zależnie kiedy zostało wypuszczone twoje auto to po zaślepieniu pojawi się błąd w engine i palić się będzie kontrolka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poco pozbywać się EGR-a wystarczy zaślepić wężyk sterujący EGR-em efekt ten sam co rezygnacja z EGR-a a klapka gasząca pozostaje. Lepsze rozwiązanie to zaślepić przekładką dolot spalin do EGR-a ,ale ekologia nie pozwala. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja. Ale zaślepia się głównie dlatego że wycieka z niego trochę oleju. Aby ten olej się spalił a nie wyciekał to trzeba to zrobić inaczej niż zdjęcie wężyka. Trzeba go poprostu przerobić. Na forum jest tego dużo jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poco pozbywać się EGR-a wystarczy zaślepić wężyk sterujący EGR-em efekt ten sam co rezygnacja z EGR-a a klapka gasząca pozostaje. Lepsze rozwiązanie to zaślepić przekładką dolot spalin do EGR-a ,ale ekologia nie pozwala. :hi:

a co za roznica czy zaslepisz wezyk sterujacy czy doplyw spalin? ekologia i tak i tak cierpi :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka, że gdy EGR puszcza (jak u mnie :P) to jedynie zaślepka wchodzi w grę.

U siebie mam zaślepki po stronie kolektora ssącego i wydechowego.

Do tego jeszcze rozcięte połączenie odmy z turbiną, od strony turbiny korek od wina a od strony odmy butelka po kefirze :evil:

Poco pozbywać się EGR-a wystarczy zaślepić wężyk sterujący EGR-em efekt ten sam co rezygnacja z EGR-a a klapka gasząca pozostaje. Lepsze rozwiązanie to zaślepić przekładką dolot spalin do EGR-a ,ale ekologia nie pozwala. :hi:

a co za roznica czy zaslepisz wezyk sterujacy czy doplyw spalin? ekologia i tak i tak cierpi :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka, że gdy EGR puszcza (jak u mnie :P) to jedynie zaślepka wchodzi w grę.

U siebie mam zaślepki po stronie kolektora ssącego i wydechowego.

Do tego jeszcze rozcięte połączenie odmy z turbiną, od strony turbiny korek od wina a od strony odmy butelka po kefirze :evil:

Poco pozbywać się EGR-a wystarczy zaślepić wężyk sterujący EGR-em efekt ten sam co rezygnacja z EGR-a a klapka gasząca pozostaje. Lepsze rozwiązanie to zaślepić przekładką dolot spalin do EGR-a ,ale ekologia nie pozwala. :hi:

a co za roznica czy zaslepisz wezyk sterujacy czy doplyw spalin? ekologia i tak i tak cierpi :cool1:

a z tą butelką to nie śmierdzi w aucie?przecież te opary idą na komorę silnika i ta para olejowa to smród
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka, że gdy EGR puszcza (jak u mnie :P) to jedynie zaślepka wchodzi w grę.

U siebie mam zaślepki po stronie kolektora ssącego i wydechowego.

Do tego jeszcze rozcięte połączenie odmy z turbiną, od strony turbiny korek od wina a od strony odmy butelka po kefirze :evil:

ale co puszcza? :cool1:

lepszym rozwiazaniem jest usuniecie i sterowania i polaczenia wydech - EGR przy czym nie eliminuje to popuszczania oleju z EGR, poniewaz za to jest odpowiedzialne uszkodzone uczelnienie trzpienia nim sterujacego. aby sie pozbyc chlapamia, nalezaloby usunac trzpien i otwor zaslepic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzpień usunięty potem trzeba usunąć stare uszczelnienia teflonowe i nagwintować m10 lub śruba z nakrętką m8. Dolot z wydechu zaślepić jakąś blachą i w drogę. Wieczorem dam zdjęcia właśnie mój stary egr został od młodzony. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR jak nie jest szczelny, to cały czas silnik jest truty spalinami.

Dlatego zaślepiłem.

Butelka jest po to, że chmura oleju z korbowodu jak leci, to do butelki, a nie na turbo (mam nowe, nie regenerowane).

Dużo tego nie ma, miedzy wymianą oleju butelka jest wilgotna w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie egr mam zaślepiony, jedynie jak piszecie przy gaszeniu telepie budą, nie zapala mi się kontrolka check engine bo mam go wyłączonego programowo, jak będzie luźna kasa to zakupie nowy egr i będzie jak było, swoją drogą pytałem kilku dobrych tunerów i nikt tego nie odradza, twierdzą że nie jest to szkodliwe dla silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak troszkę z innej beczki mam centralny cooler turbo brd i zastanawia mnie czy tak naprawdę daje coś zamontowanie flanszy zamiast egr :mysli:? Dodam że egr jest prawie nowy i nic się z nim nie dzieje a na pewno zmniejsza średnicę dolotu.Jak na razie nie zdecydowałem się na usunięcie egr, chociaż robiąc cooler bardzo mnie do tego namawiali.Może ma ktoś doświadczenie w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...