Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wyciek z miski olejowej


Zeppelin

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem z pocącą się miską olejową, zauważyłem że jest pod nią jakiś czujnik, chciał bym się dowiedzieć co to za czujnik i czy jest możliwe że wyciek jest właśnie spod niego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedzie kłopot bo nie mam kanału :confused4: wiem że to wróżenie z fusów ale chodzilo mi bardziej czy może w ogóle cieknąc spod tego czujnika, a najwyżej jutro pojadę do warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz miske olejowa aluminiowa i w niej na samym dnie jest czujnik oleju wielkosci 5x5 cm.moze z pod niego cieknąc i moze tez cieknąc z uszczelki łoczacą miske z korpusem silnika,najlepiej wyczysc do sucha,jezdzij i obserwuj z kad bedzie sie olej puszczał,i wszystko bedzie jasne.[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 16:57_________________________________________________Raczej bedzie Ci ciekło z uszczelki miski olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać że poprzedni właściciel kiedyś przytarł miską bo jest zadrapana więc całkiem możliwe że gdzieś jest przyszczypnięta i sie poci [br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 19:20_________________________________________________byłem na podnośniku i na pewno nie jest to uszczelka miski olejowej bo jest tam sucho, mechanik dokrecił troche bardziej korek...zobaczymy...panowie a jak zdiagnozowac czy turbo nie bierze oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jak zdiagnozowac czy turbo nie bierze oleju ?

no to chyba dość proste?

1.przede wszystkim jak często dolewasz olej

2. czy nie jest brudne od oleju

3. czy w wężach dolotu i w IC nie ma oleju (osad olejowy może być)

4. czy przy opaskach dolotu nie ma sporo brudu coś jak miks oleju z piachem

5. można tez poruszać wirnikiem turbo może lekko ruszać się poprzecznie ale nigdy wzdłużnie

6. czy nie puszcza niebieskich bączków z wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to AFN ma blaszaną miskę olejową a ona nie posiada wbudowanego czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowisz ze miska jest zarysowana na dole... moze ten wyciek jest z tego zarysowania... ale nie wykluczone ze spod czujnika równiez moze ciec tam jest tylko oring gumowy który moze byc juz stwardniały i delikatnie przepuszcza z czego tworzy sie zapocenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no nie jest przetarte na wylot hehe jest szurnięta jak by po krawężniku ale nie jakoś głeboko....zobaczymy czy po tym dokreceniu korka dalej bedzie się pociło, wszystko wymyłem myjką odtłuściłem itd i trzeba teraz czekać :disgust:

aha no i teraz wiem że były dwa korki w AFN-ach, do jakiegoś miesiąca były śruby do których mozna bylo dokupić podkładki osobno a ja mam już wersję gdzie podkładka uszczelniająca występuje już tylko z śrubą i za każdą wymianą oleju trzeba kupowac śrubę z podkładka a przy montażu ta miedzianą podkładkę dobrze jest podgrzac żeby była bardziej elastyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem kto ci takie rzeczy naopowiadał... korek z podkładka jest dozywotni korek sie przykreca na 25-30Nm i z bani...

co do podkładki miedzianej owszem grzeje sie ale to jest tak banalnie tanie ze szkoda gazu na to fi 14mm na przyszłosc... nawet dla swojego spokoju do siebie równiez mozesz dac dodatkowo podkładke miedziana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naopowiadał mi pan z ASO VW Berdychowski w Poznaniu który według ETKI wysnuł taki wniosek heh ale faktucznie coś w tym bylo bo przyniósł podkładkę z tej wcześniejszej wersji była lużna na trzpieniu/gwincie korka;/ więc coś w tym jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo nie ma nic podkładka sama się ustala centralnie przy dokręcaniu...i co cieknie...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie cieknie z w/w elementów to sprawdź jeszcze dolne mocowanie rurki odprowadzającej gazy z komory korbowo-tłokowej. Po wielu latach eksploatacji lubi się tam kruszyć, a ta nieszczelność potrafi wprowadzić wiele zamieszania. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal gdzieś tam siusia...ale nie jest to pocenie czyli taki "film" z oleju tylko normalnie stróżka oleju na krawędzi miski...nie pozostaje mi nic innego jak kupić nową śrubę z podkładką uszczelniającą i tym razem założyć ją z podgrzaniem

ale co jeszcze zauważyłem, dziś odkręciłem górny wąż który idzie do intercoolera i wsadzając palec do coolera na palcu został mi olej i teraz co to oznacza ?? dziś moze jeszcze zdejmę ten spod auta i zobacze co tam słychać, ale najbardziej chciał bym się dowiedzieć co to oznacza że w coolerze jest olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w coolerze ma być olej, w silniku rozgrzanym z gorącego oleju wydobywają się opary które zasysa turbina i to jest właśnie ten olej o który pytasz, tak ma być, sprawdź jak odkręcisz dolny wąż ile ci skapnie oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok no to spoko, a jak z coolera wyleci powiedzmy nie mało to co to bedzie oznaczało ?? że turbo robi kuku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wykręciłem węże od IC i oleju jest tyle co zostaje na palcu więc tam jest ok

a co do wycieku to jednak uszczelka miski olejowej, tam gdzie byłem wczoraj koles chyba zapomniał założyć okulary, ja pod auto nie wchodziłem bo ufałem że coś tam zobaczy, jednak złota zasada ze chcesz dobrze zrób sam się sprawdza

wuciek namierzony więc od razu kupiłem zimering uszczelniający ten czujnik poziomu oleju i za jednym razem sie to zrobi...problem w tym ze miska w A4 AFN jest wielka jak od STARA i żeby ją wytargac trzeba wywalić a przynajmniej poluzowac sanki;/;/ więc słabo

robocizna wyceniona na 200 zł...zobaczymy czy to się okaze pomocne, po całej operacji dam znac co i jak

prosił bym tez o podpowiedz jakiej uszczelki najlepiej szukac...silikonowej czy metalowe czy jeszcze jakiejś innej :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...