Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Szarpanie, kangurki.Przepustnica - kilka pytań


Blackie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Swoje A4 od trzech miesięcy. Mam poszarpywanie przy przyspieszaniu i zwalnianiu w okolicach 2000 rpm. Dodatkowo gdy podczas jazdy puszczam pedał gazu odczuwalne jest szarpnięcie . To samo gdy jadę powoli i nacisnę (nawet delikatnie) to za każdym razem mam kangurki (potrójne szarpnięcie). Zauważyłem że gdy na biegu jałowym delikatnie naciskam pedał gazu to obroty silnika z 900 wskakuja od razu na 1500.

Wymieniłem świece na NGK, przewody WN na Beru, poduszkę pod skrzynią biegów, zakupiłem nowy czujnik Halla do aparatu zapłonowego. Zapłon ustawiony na 3 stopnie. Brak błędów na Vagu. Posiadam instalację gazową i na obu paliwach auto identycznie się zachowuje.

Przepustnica zdemontowana i wyczyszczona.Zmierzyłem multimetrem potencjometr położenia przepustnicy i widać że wartość wzrasta równomiernie. Klapka przepustnicy siedzi sztywno. Pod czarną pokrywą zauważyłem że są tam dwa potencjometry. Ten drugi jest chyba od nastawnika biegu jałowego tylko że nie da się go zmierzyć multimetrem. Przy adaptacji przepustnicy Vagiem widać jak cięgno regulacji biegu jałowego na kole linki przy przepustnicy porusza się ale nierównomiernie tylko skokowo a silniczek wyje równomiernie przez cały czas adaptacji. Nie wiem czy tak powinno być bo nie mam innego auta żeby to zaobserwować. Nie mam też możliwości podmiany przepustnicy a nie stać mnie żeby wymienić ją na nową gdyby okazało się że moja jest sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identycznie mam w swojej OOOO też 1.6 ADP bez lpg. Prawdopodobnie poduszki od silnika. Też czyściłem przepustnice i nic to nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon ustawiony na 3 stopnie.

Czy mógłbyś to bardziej rozwinąć, czemu akurat tyle i czy na jałowym czy przy konkretnych obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tym zapłonem do końca nie zczaiłem. W książce sam naprawiam pisało że zapłon należy ustawić na +-12 st. a jeśli ciężko go ustawić to na +-3 st. Zrozumiałem z tego że zakreś regulacji wynosi od +12 do -12, troche dużo jak dla mnie wiec ustawiłem najpierw na +12 a później na -12 i krótkie jazdy próbne. Nie było zbyt wielkiej różnicy więc ustawiłem na 3 st. Sterownik ma w swojej pamięci ustawione 12 st. Jak włożyłem aparat zapłonowy do silnika to mogłem dość sporo kręcić na boki a silnik cały czas się tak samo zachowywał na VAG 12 st.

Ustawiałem na KTS BOSCH bo mój Vag po włączeniu nastaw podstawowych tak naprawde się na nie nie przełączał bo i tak pokazywał 12 st.

Wracając do przepustnicy. Czy ktoś mógłby sprawdzić u siebie czy środkowy trzpień na ośce przepustnicy (od nastawnika biegu jałowego) pracuje normalnie przy adaptacji czyli płynnie przekręca się w lewo i prawo. U mnie silniczek od nastawnika wyje a przesuwa się skokowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...