Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Dziwne świszczenie przy dodawaniu gazu ...


Wujek141

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W poniedziałek wymieniłem olej (wcześniej Shell 10W40, obecnie Motul 10W40), filtr oleju i powietrza. Od razu wszystko założone ładnie pięknie. No i wracam od znajomego który się zajmuje mechaniką ( on sam ma a6 z tym samym motorem co ja i wie co w trawie piszczy ). Ale mniejsza o to. Jadę, podjechałem tylko do bankomatu wypłacić sobie pieniądze. Trochę gorąco miałem w aucie więc uchyliłem okno. No i usłyszałem to pieprzone świszczenie. Na jałowym tego nie słychać, tylko przy dodaniu gazu ( tak jakby coś gdzieś z powietrzem było nie teges ) słychać wyraźnie świst. Nie taki jak turbina...

Wojtek zauważył też, że mam strzelony zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego ( jest pęknięty na "frontowej pionowej ściance" tzn patrząc od przodu auta ). Czy to może być przyczyną tego świszczenia? Płynu nie wycieka wiele ale coś tam ucieknie... Do tego dojdzie wyciek oleju spod spodu. Wojtek mówił że to uszczelka misy olejowej gdyż i głowica i pokywa zaworów jest suchutka za to cały "pampers" czyli plastikowa osłona jest cała zarzygana olejem ...

Odma prawdopodobnie też będzie do roboty bo jak odkręcę korek wlewu oleju to mam parowóz :P ale to w listopadzie. Powiedzcie mi, jaka jest przyczyna tego świszczenia, ile kosztuje wymiana odmy no i czy uszczelnię misę olejową od tego wycieku? Trochę obszerny wątek stworzyłem ale po co zakładać 100 tematów.

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi na temat, sugestie, uwagi itd. Pozdrawiam serdecznie i kłaniam się. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zbiorniczka nie sądze, jako że są tanie to i tak możesz wymienić by kłopotu z płynem nie było. Posprawdzaj wszystkie węże od Turbo i IC może gdzieś pęknięty czy coś. Skąd wiesz, że To odma? Może pierścienie strzelone? :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mechanik go oglądał. Mówi, że jak zatyka się odma to wydupia uszczelki i tak właśnie zrobiło z moją uszczelką od misy.

Nic się nie stanie jak będe jeździć z tym świszczeniem ? Wydaje mi się że to wężyk od turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, mi świszcze alternator po regeneracjii, posłuchaj z której strony jest ten dźwięk,.

wymiana odmy???? pytanie jak chcesz to robić, najlepiej wyjąć turbine, i odkręcic cały pająk od wtrysków wtedy najłatwiej,., potem odpowietrzanie itd,.

przy zakupie trzeba zaopatrzeć sie w oringi do węży olejowych do turbo,,.

nowa odma tylko z serwisu, ok 240 zeta, pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazda z zatkana odma sie msci - wycieki pojawic sie moga w nowych miejscach, smarowanie nieszczesnych walkow (zastanow sie jakie bylyby koszta uszczelnienia jakby walnal simering na wale od strony skrzyni...)

=>tymaczasem zostaw niedokracony korek wlewu oleju + drutem zabezpiecz bys nie zgubil korka

=>sciagnij dolna pokrywe i umyj brudasa na myjni z podnosnikiem.... bedziesz widzial czy aby tylko przy miscie cieknie (jak uszczelniac to raz a ne trzy razy...)

do tego silnika lepiej lac 5w40 syntetyk (przebiegiem sie nie przejmuj.... w swoim AFB mam prawie 300tys) - lotosa kupisz za 120/4L z gwarancja ze go nikt nie podrabia (ktos na innym forum wynalazl jakis zachodni w podobnej cenie - to jakbys nie ufal polskiej technice)

swiszczec moze wszystko (sciagnij gume dolotu z T i sprawdz czy wirnik T nie ma luzow przod tyl albo na boki/dozwolone/takie ze ociera wirnik o obudowe)

wymiana odmy bez rozbierania T: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798&highlight=wymiana+odmy

(w tym watku masz numery cesci uszczelek itp) - zebys nie uziemil auta moze lepiej kupic to przez operacja

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dałem za 6 litrów 150 ( MOTUL ) bo do 2.5 wchodzi lekko 5,5 litra i jest to ori olejek.

Trochę się widzę trzeba z tym bawić.. Nie ma na to czasu niestety. Autko pójdzie albo na warsztat albo do ASO Audi tylko podowiaduję się, ile to będzie kosztować tu i tu.

Co do tego świszczenia to zauważyłem, że świszczy tak z lewej strony auta stojąc przed maską. W okolicach właśnie IC.

Co do korka. Jak mam go chycić drutem ? Myślałem, żeby wywiercić mały otwór w korku. Co wy na to?

Góra silnika jest (oby tak dalej) suchutka jak pieprz. Tylko pampers jest cały zarzygany no i bebechy pod spodem nie wyglądają ciekawie jeżeli chodzi właśnie o ten olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz wiercic w korku... efekt bedzie ten sam ale zostanie dziurka, prawda? No chyba ze dziurke traktujesz jako rozwiazanie docelowe :mysli:

wycieki mogly pojawic sie na simeringu od strony rozrzadu, od strony skrzyni, na chlodniczce oleju, na misce i pewnie jeszcze cos by sie znalazlo..... trzeba umyc, przejechac z 10km i dokladnie z lampka ogladnac na podnosniku- z zalozona oslona i na dodatek z usyfionym silnikiem g... zobaczysz

Jezeli oddasz do mechanika u ktorego na placu stoja 4 inne auta ktore musi dzis zrobic prawdopodobienstwo ze wynajdzie wszystkoe wycieki, ktore sa jest zdecydowanie mniejsze niz jak oddasz mu auto wypucowane do polysku + przejechane n km by slepy widzial dzie sie saczy.

Uszczelnienie tego silnika moze troche kasy kosztowac (moze sie wiazac z unoszeniem go, "otwieraniem" przodu...) i wierz mi z doswiadczenia, ze po bardzo polecanym mechaniku poprawialem u innego uszczelnianie (kupilem auto z zatkana odma i prostowalem je na starcie - oplacilo sie... prawie 100tys zrobilem majac przy silniku klopot jedynie z alternatorem i czujnikiem temperatury)

pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego świszczenia to zauważyłem, że świszczy tak z lewej strony auta stojąc przed maską. W okolicach właśnie IC.

Co do korka. Jak mam go chycić drutem ? Myślałem, żeby wywiercić mały otwór w korku. Co wy na to?

Góra silnika jest (oby tak dalej) suchutka jak pieprz. Tylko pampers jest cały zarzygany no i bebechy pod spodem nie wyglądają ciekawie jeżeli chodzi właśnie o ten olej.

to wytłuszczone to głupi pomysł :blink: jeśli nie bardzo głupi :gwizdanie:

a jeśli podpowiedział Ci to mechanik :gwizdanie: ,który ma a6 z tym samym silnikiem to pewnie już wiesz ,że należy go zacząć omijać

wymiana "odmy" to koszt ok.100-150 (robocizna)

miski olejowe również można uszczelnić ,musisz zaopatrzyć się w uszczelki aluminiowe -dostaniesz je w sklepie motoryzacyjnym,np.intercars

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiemy co to za świerszczyk się wdał. Wąż od intercoolera. Mój mechanior jutro się za to weźmie. Uszczelniać i robić odmę będę dopiero w listopadzie. Zobaczymy z resztą jak to jeszcze będzie. Odma i ten wąż na razie najpilniejsze co trzeba z ździrce zrobić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...