Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Błędy air bag


karolasterka

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam pewien problem. Zmieniłem deskę rozdzielcza i od razu kierownicę na poliftową wraz z taśmą. Po podłączeniu wszystkiego świeci się stale kontrolka air bag wywala mi błędy:

588 zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy- N95 zwarcie do masy

589 zapłonnik poduszki powietrznej pasażera- N131 zwarcie do masy.

Sprawdziłem podłączenie przy poduszce pasażera i wszystko jest ok. Próbowałem kasować błędy programem Polski VAG 4,9 ale nic to nie daje, przy sensorze też wtyczka siedzi jak trzeba. Czy jeżeli bym coś nie tak zrobił przy zmianie taśmy od polifta bądź sama taśma by była uszkodzona to by wywalało też i błąd od poduszki pasażera?

Dziękuję z góry za pomoc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak błędy mówią, jest gdzieś zwarcie. Ja przy zmianie kiery miałem ten pierwszy błąd. U mnie była to wina taśmy - było zwarcie między dwoma stykami. U ciebie problem będzie gdzieś dalej, bo zwarcie idzie na obie poduszki. Możesz sprawdzić jeszcze połączenie kostek które idą do poduszek. Tam generalnie jest taki mechanizm że jak wyciągniesz kostki to specjalne blaszki zamykają obieg i robią tak jakby zwarcie. Może tu leży problem. Generalnie musisz sprawdzić instalacje, takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy są gdzieś jeszcze wtyczki po za tymi przy poduszkach tak żebym mógł je rozłączyć przy wymianie deski? Dziś jeszcze raz rozkręcałem tunel środkowy i zaglądałem czy wtyczka do sensora air bag jest dobrze włożona i wszystko jest ok. aha jak było bez poduszek i bez licznika to na chwilę przekręciłem zapłon w celu ustawienia kierownicy ( wiedziałem że wyświetli się błąd ale sądziłem że vag załatwi sprawę). a czy walnięta taśma by powodowała tego typu błędy na dwie poduszki? aha i jeszcze jedno pytanie przy starej wtyczce od poduchy kierowcy idą dwa przewody zielono żółty dałem jako plus a brązowo biały jako minus- to dobre podłączenie? [br]Dopisany: 16 Październik 2011, 22:19_________________________________________________Może ktoś coś jeszcze wie na ten temat :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do + i - to z tego co czytałem swego czasu to nie ma znaczenia gdzie będzie + a gdzie -, ważne żeby nie podać dwóch +.

Walnięta taśma raczej wywalała by błąd jednej poduszki, tak jak było to u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tylko 2 poduszki ( kierowca, pasażer), jest może gdzieś jakiś przekaźnik bądź bezpiecznik od tych poduszek albo sensora? Może jest gdzieś jakaś jeszcze kostka która łączy wszystkie przewody od sensora :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dołącze się do tematu żeby nie zakładać drugiego.U mnie Jest taki problem że po zapaleniu auta pali się kontrolka airbag dopiero jak dodam gazu gaśnie. . . czy tak ma być czy coś Jest zwalone.Proszę o Odpowiedz pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w auto świecie czytałem że "egzemplarze z lat 1995-97 były wzywane na akcje naprawczą chodziło o wadliwe działanie sterownika air bagów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde ale to byłby dziwny zbieg okoliczności, akurat wymieniałem deskę, fakt nie odłączyłem aku, w trakcie prac przekręciłem zapłon na chwilę by ustawić prosto kierownicę ( jeszcze bez podłączonych poduszek i bez licznika) uważałem że należy wykasować potem błąd i po sprawie ale jednak coś jest nie tak, posprawdzam jeszcze tym opornikiem może coś się wyjaśni....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a są jakieś bezpieczniki czy przekaźniki od air baga? Albo jakieś podłączenie pod przewody w słupku przy kierowcy, bo też bym to spr od razu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś próbowałem zlokalizować usterkę , jako że nie mogłem u nas dostać opornika 2.2 żeby spr o kolei to przełożyłem na chwile tasmę air bag z innego samochodu i po podłaczeniu lapka nie było już błędów które wyświetlały się wcześniej ( ani od poduchy kierowcy ani od poduchy pasażera), wyskoczył natomiast jakiś inny też o nr 588 z tym że juz nie zwarcie do masy tylko :zbyt mała oporność. To chyba jednak taśma jest winna ze wyskakują błędy zapłonnika poduchy kierowcy i pasażera zwarcie do masy, a co oznacza to że zbyt mała oporność? Czy jednak szukać dalej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...