Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana paska wielorowkowego


clinque

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zbieram informacje jak zabrac sie za wymiane paska wilorowkowego wspomagania, alternatora, wentylatora i pompy cieczy. Na forum znalazlem instrukcje ale do benzyniaka, w ksiazce sam naprawiam jest to ukazane troche inaczej, dlatego nie chce marnowac czasu na niepotrzebne rozkrecanie przodu czy inne glupie rzeczy i spytac kogos kto to zrobil jak sie do tego zabrac.

Jedno jest pewne, musze zrzucic pasek klimy, to raczej nie bedzie trudne, poluzowac 2 sruby napinacza z obrazka i zsunac pasek.

17501862.jpg

Teraz ta trudniejsza czesc zabawy. Czy trzeba wymontowac wentylator? W benzyniaku udalo sie bez wymontowywania, pytanie jest jest w dieslu?

Jesli tak, to jak to szybko i sprawnie wykonac?

Dalej trzeba obrocic w lewo rolke napinacza kluczem 15stka i zdjac pasek z alternatora.

10530145.jpg

Czy majac juz luzny pasek uda sie go stamtad wydostac? Jakies inne cenne wskazowki co do wymiany w dieslu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :)

Sama nigdy nie wymienialam tego paska, ale bylam w warsztacie na wymiane.

Trwalo wszystko razem ok. 15-20 minut.

I wentylatora nikt nie zdejmowal.

O reszcie powiedza koledzy lepiej znajacy sie na rzeczy niz ja.

Pozdrawiam Dana :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie trzeba demontować wystarczy dobry klucz 16 najlepiej oczkowy ja sobie dorobiłem taki, zakładasz klucz pchasz go na duł dosyć dużo siły trzeba użyć pasek robi sie luźny ściągasz go z alternatora napinacz itp i zakładasz nowy i tyle robota na 5 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie trzeba demontować wystarczy dobry klucz 16 najlepiej oczkowy ja sobie dorobiłem taki, zakładasz klucz pchasz go na duł dosyć dużo siły trzeba użyć pasek robi sie luźny ściągasz go z alternatora napinacz itp i zakładasz nowy i tyle robota na 5 min

Super opis...

Ale chyba nie masz klimy...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam klimę :tongue4: ale oczywisty jest demontaż np paska od klimy żeby wyciągnąć pasek od alternatora , napinacz klimatyzacji jest przykręcony na 2 śruby wiec duzym problemem poluzowanie ich nie jest a ,az tak szczegółowego opisu nie robiłem ze trzeba podnieść maskę pasek założyć w odpowiednim kierunku ipt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale oczywisty jest demontaż np. paska od klimy żeby wyciągnąć pasek od alternatora , napinacz klimatyzacji jest przykręcony na 2 śruby wiec duzym problemem poluzowanie ich nie jest.

No i raczej przydal by sie kanal lub podnosnik, bo z gory to bedzie ciezko...

Chyba mamy problem ogarniety, czy jeszcze cos kolego clinque?

Albo warsztat, wymiana kosztuje ok. 20zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanalu ani podnosnika nie trzeba. Wystarczy schylic sie pod zderzak. A przy montazu najlepiej jako na ostatnie zalozyc pasek na kolo alternatora, ma najmniejsza srednice i jest to zrobic najlatwiej, no i dostep najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie czego jest i kanal wiec no problem, asortyment narzedzi tez calkiem spory. Jesli nie trzeba demontowac przodu ani wiatraka to sporo sprawe ulatwia :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche zrecznosci i temat sam ogarniesz. Jeszcze lepiej kiedy masz kogos do pomocy, wtedy o wiele latwiej umiescic pasek na kolach. Zalozysz na dolne kola i pilnujesz zeby nie spadl a druga osoba ogrania to od gory i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zbieram informacje jak zabrac sie za wymiane paska wilorowkowego wspomagania, alternatora, wentylatora i pompy cieczy. Na forum znalazlem instrukcje ale do benzyniaka, w ksiazce sam naprawiam jest to ukazane troche inaczej, dlatego nie chce marnowac czasu na niepotrzebne rozkrecanie przodu czy inne glupie rzeczy i spytac kogos kto to zrobil jak sie do tego zabrac.

Jedno jest pewne, musze zrzucic pasek klimy, to raczej nie bedzie trudne, poluzowac 2 sruby napinacza z obrazka i zsunac pasek.

17501862.jpg

Teraz ta trudniejsza czesc zabawy. Czy trzeba wymontowac wentylator? W benzyniaku udalo sie bez wymontowywania, pytanie jest jest w dieslu?

Jesli tak, to jak to szybko i sprawnie wykonac?

Dalej trzeba obrocic w lewo rolke napinacza kluczem 15stka i zdjac pasek z alternatora.

10530145.jpg

Czy majac juz luzny pasek uda sie go stamtad wydostac? Jakies inne cenne wskazowki co do wymiany w dieslu?

Byłeś na spocie - mogłem Ci wszystko pokazać :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłeś na spocie - mogłem Ci wszystko pokazać :cool1:

Patrzylismy na niego nawet hehe :decayed: Wypado mi z glowy, ze juz to kiedys robiles...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danu44 powiedz gdzie masz takich tanich mechaników bo za 20zl to oleju nie chcą dolać :polew:

Za daleko mieszkasz mily... :>

A powaznie olej wymieniam za 25zl i za pasek w ubieglym roku powiedzieli mi 20zl.

A co ma sie te chody... :gwizdanie:

Pozdrawiam Dana :)

ps. wkoncu to tylko 5 min. pracy, jak sam napisales.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad odpowiedziałeś sobie na pytanie sam pasek od klimy wystarczy tylko poluzować śruby a pasek wielorowkowy odciągasz napinacz w lewo i ściągasz pasek ja sobie dorobiłem klucz 15 stkę płaski długi dla wygody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko fajnie ale ja mam ta srube np na lewym gwincie i jak to zrobic zeby to na dół pochylic ? klucz 15.

Każdy znas ma tą sróbę z lewym gwintem ....jak złapiesz kluczem 15 za śrubę i będziesz ją niby dokręcał to cała rolka łdnie się obniży i zwolni Ci pasek a ty go złapiesz na kole alternatora i z suniesz z niego i powoli opuścisz klucz a rolka się podniesie sama na sprężynie ale pasek już będzie luźny do ściągnięcia . i tyle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto mieć klucz 15 oczkowy przedłużony - znacznie łatwiej się wówczas operuje. Zwykły płaski łatwo się może zsunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napierasz na klucz do góry ..jak założysz klucz w pionie na śrubę to napierasz na niego w kierunku filtra powietrza ...czy to takie skomplikowane ?:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze OLIVER - jest tam śruba z lewym gwintem, więc żeby odchylić napinacz i poluzować pasek - kręcisz w lewo. Kręcąc w prawo odkręcałbyś śrubę mocującą napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was, dołączam się do tematu wymiany, a mianowicie mógłby podać mi ktoś numer katalogowy tego paska bo podobno są 3 różne długości- motor 1,9TDi 90KM AHH, z góry dzieki za pomoc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was, dołączam się do tematu wymiany, a mianowicie mógłby podać mi ktoś numer katalogowy tego paska bo podobno są 3 różne długości- motor 1,9TDi 90KM AHH, z góry dzieki za pomoc :wink:

bez_tytu_u.jpg

:smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...