Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Przerobienie wentylatora chłodnicy.


Michaloo24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Mam takie pytanie. Czy istnieje mozliwosc przerobić wentylator chłodnicy tak aby sie nie krecił zaraz po odpaleniu samochodu? Jakos tak długo się grzeje samochód. Musze troche przejechać zeby staneło 90* na blacie, a jechałem dzisiaj z kolezanka passatem b5 i u niej duzo szybciej sie nagrzał samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Wnioskuje, że masz uszkodzone sprzęgło wiskotyczne. Sam mam taki problem w swoim aucie, że mi się dość długo nagrzewa. I termostat 100% dobry, obieg płynu też jest i chłodnica nie jest zatkana. Wiskozę to jest ten kręcący się wentylator można sprawdzić tak, że na odpalonym aucie zimnym silniku, powinno się je zatrzymać ręką, a jak jest uszkodzone to nie da się tego zrobić, kręci się twardo i prędzej sobie krzywdę zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Wnioskuje, że masz uszkodzone sprzęgło wiskotyczne. Sam mam taki problem w swoim aucie, że mi się dość długo nagrzewa. I termostat 100% dobry, obieg płynu też jest i chłodnica nie jest zatkana. Wiskozę to jest ten kręcący się wentylator można sprawdzić tak, że na odpalonym aucie zimnym silniku, powinno się je zatrzymać ręką, a jak jest uszkodzone to nie da się tego zrobić, kręci się twardo i prędzej sobie krzywdę zrobisz.

moge normalnie zatrzymac i dosc szybko sie zatrzymuje. nie probowałem na rozgrzanym.

najlepsze z twojej wypowiedzi to to ze w passacie masz taki sam wiatrak jak w swoim-Wisko

a to nie wiedziałem że Passat tez ma na wisko, bo nie zagladałem jej pod maske. Myslałem że to tak jak u mojego ojca w golfie IV bo on nie ma wisko.

No to jak jest tak samo to i tak mega duzo szybciej sie jej nagrzewa niz mi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy klima jest wyłączona dodatkowy wiatrak chłodnicy nie powinien pracować.Chyba że temperatura silnika będzie 92-97 stopni-wentylator odpali na pierwszym biegu a zgaśnie gdy spadnie do 84-91 stopni.Gdy temperatura silnika będżie 99-105 stopni wentylator odpali na drugim biegu a zgaśnie gdy temperatura spadnie do 91-98 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto Ci się wolniej nagrzewa masz problem z termostatem, żadne kombinacje z wisko nic nie dadzą tak samo jak kartoniki i inne wynalazki przed chłodnicą ;).

Ewentualnie jeszcze może być wadliwy czujnik, ale wtedy pewnie w ogóle by Ci nie pokazywał tych 90 stopni na blacie.

Podejrzewam że u Ciebie termostat się albo nie domyka całkiem i część płynu trafia na duży obieg albo otwiera się za szybko.

Na szybkość ogrzewania ma też wpływ choćby osłona pod silnikiem - jak nie masz to pęd powietrza będzie Ci wychładzał olej w silniku co na pewno wpłynie na szybkość łapania temperatury

Mi autko zimą łapie 90 stopni po 6-7 km jazdy miejskiej, ogrzewanie mam na 3 kreski na klimatroniku, temperaturę na 22 stopnie.

Jak chcę jeszcze szybciej nagrzać to włączam obieg wewnętrzny. Tyle mniej więcej czasu powinno zabrać nagrzanie się do temp roboczej dieslowi ze sprawnym termostatem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniałem z 6 miesiecy temu wraz z czujnikiem ktory znajduje sie za blokiem silnika. nie zmienilem na ori bo jeszcze wtedy nie wiedziałem ze lepiej jest zmienic na ori. byc moze i to wina termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te modele tak maja ze nagrzeje sie do 90 po przejechaniu około 7 -9 kilometrów , jeśli dłużnej to wymień termostat i jesli śmigasz na krótkie odcinki włóż miedzy zderzak a chłodnice tekturę :naughty:

To nie lepiej już kocem owinąć :polew:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oprócz tego czym jeszcze się to objawia?

[br]Dopisany: 28 Grudzień 2011, 21:46_________________________________________________bo altem czy wiosną to czasem działają mi dwa, a teraz jakoś nie chcą dwa tylko jeden albo słabiej albo mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oprócz tego czym jeszcze się to objawia?

tym ze jak nagrzejesz auto na postoju i ruszysz to termostat nie utrzymuje temperatury,tylko temperatura podczas jazdy spada :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to tak nie mam w zasadzie maks robię z dwa kilometry może czasem 4 to nie ma jak się nagrzać do 90 no chyba że pociskam na 3(automat) to wtedy normal 90. Próbowałem też na postoju go zagrzać(bez butowania oczywiście tylko delikatnie spokojnie sobie pracował potem lekko więcej gazu) wzrosło do 80 pojechałem no i temperatura nie spadła. Zastanawiam się czy może lepszy inny olej zmieniłby coś w kwestii nagrzewania silnika? choć trochę bo cudów po 3-4 kilometrach to nie oczekuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien termostat i nie butuj go na zimnym.Bo zaraz bedzie watek ze wode wyrzuca albo turbo padlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę potrzeby nowy termostat nic nie da do 4 kilosków spokojnej jazdy. W mieście po około dwóch wzrasta do około 80 więc jest wszystko w porządku moim zdaniem a szukanie problemu na siłę niczemu dobremu nie służy.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...