Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

Kompendium wiedzy o hamulcach w A4 B6/7


Wymiary tarcz i oznaczenie z wlepy (jeśli nie wiesz jaki zestaw jest seryjnie w Twoim aucie)
Przód:
280x22 – oznaczenie 1LZ
288x25 – oznaczenie 1LB, 1LE
312x25 – oznaczenie 1LT, 1LF
320x30 – oznaczenie 1LA, 1LC
345x30 – oznaczenie (S4) 1LJ
365x34 – oznaczenie (RS4) 1LP
380x38 – oznaczenie (RS4 ceramika) 1LU

Tył:
245x10 – oznaczenie 1KD
255x12 – oznaczenie 1KP
288x12 – oznaczenie 1KW
300x22 – oznaczenie (S4) 1KE
324x22 – oznaczenie (RS4)

Swap przód:
288 > 312 – Potrzeba: Jarzmo i tarcza
288/312 > 320 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo i tarcza
X > 345 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo, tarcza i osłony (8E0615311C/8E0615312C)

*Zacisk z S4 ma nieco inną budowę niż z 1LA, 1LC. Źle dobrany klocek może się blokować w zacisku
*X oznacza jakikolwiek zestaw

Swap tył:
X > 255 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo i tarcza
X > 288 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo, tarcza i osłony (Dla quattro – 8E0615611Q/8E0615612Q; dla FWD – 8E0615611P/8E0615612P)
X > 300 – Potrzeba: Zaciski, jarzmo, tarcze i osłony (Idealnie pasują osłony z 1KW, w przypadku osłon z S4 trzeba wiercić nowe otwory montażowe)

*W B6 występuje problem z zbyt krótką linką hamulca ręcznego, trzeba szukać z S4. W B7 wystarczy odpiąć linkę z jednego mocowania na tylnym wahaczu.

Przydatne numery oem:
Przednie osłony z S4 - 8E0615311C / 8E0615312C
Tylne osłony z S4 - 4F0615611 / 4F0615612
Tylne osłony 1KW (288x12) Dla quattro – 8E0615611Q / 8E0615612Q; dla FWD – 8E0615611P / 8E0615612P
Linka ręcznego S4 - 8E0609721BA

Felgi:
Zestaw 320/288 - w zasadzie pasuje każda felga aluminiowa 16”, ze stalówkami już gorzej.
Zestaw 345/300 - minimalny rozmiar to 17”
Zestaw 365/324 - minimalny rozmiar to 18” i też nie każda felga

Przydatne linki:


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/153785-oznaczenia-zestawow-hamulcowych-do-naszych-aut/?p=2279159#entry2279159

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/304756-jakie-mam-tarcze-i-zaciski-hamulcowe/#entry4327576

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=717357


Zdjęcia:
P312
2ys5lori.jpg
P320
84axzfo9.jpg
P345
jv3my86e.jpg
T245
fm93oryu.jpg
T288
bqtamohq.jpg
T300
ereyz2ac.jpg
T288 vs T300
ro3sx9l9.jpg

Jak rozróżnić zacisk S4 345 od zacisku 320

Zacisk 345 ma z tyłu numery 981 i 982, na jarzmie 663

Od góry ma pełny otwór

PKKwOE7.jpg

 

Zacisk 320 ma z tyłu numery 973 i 974, na jarzmie 716

Od góry otwór jest dzielony

j7G0RHK.jpg

 

Często zadawane pytania:

- Czy hamulce z A6 C6 pasują do A4 B6/7?

- Pasują tylko przednie zaciski. Tarcze, osłony, tylne hamulce nie pasują.

- Czy przewody hamulcowe należy wymienić, są inne przy swapie na większy hamulec?

- w zasadzie nie trzeba wymieniać, ale warto założyć nowe, bo znając życie nikt ich od nowości nie wymieniał.


Temat w ciągłym rozwoju...

Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione !
Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

  • Pomoc techniczna 4
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

juz co nieco moge napisac...zdecydowany improvement

przy normalnej "dziadkowej" jeździe tego nie zobaczycie ale jak trzeba ostro zheblować np ze 150>50 to widać gdzie tkwi diabeł. Ponadto teraz wreszcie istnieje cos takiego jak lekkie hamowanie.

OGÓLNIE: hample przestały być GUMOWATE :th:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuu huuu huuu.. bajera panie.. roznica musi byc.. widze kolejna konkretna osobe w szeregach forum klubu i jego konkretna robote!!! respect.. pozdrawiam i zycze ostrego hamowania :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki - ciągle w głowie tworzą się nowe koncepcje :th:

generalnie chodzi o to, aby mozliwie jak najrozsądniejszym kosztem zamodzić coś funkcjonalnego i ładnego jednocześnie

  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o 15" mozna zapomniec na dobre ale 16" wchodza bez wiekszego bulu

zaciski kupiłem w PL ale z rozbiórki samochodu przywiezionego z USA > konkretnie A4 2.0TFSI 225KM (najmocniejsza wersja bodajże).

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkretnie A4 2.0TFSI 225KM (najmocniejsza wersja bodajże).

Tak, edycja DTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co proponujesz na foto jest do przyjecia chociaz zamiast naklejki wolalbym miec takie delikatne ringi złobione/frezowane :th:

co do samych naklejek to na allegro juz dawno nie widzialem a pamietam ze kiedys byly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy to ma sens - tylko jak sprowadzic takie nakladki?..konta ebay niemam[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2008, 09:11 _________________________________________________

konkretnie A4 2.0TFSI 225KM (najmocniejsza wersja bodajże).

Tak, edycja DTM.

Z moich informacji wynika, iz wersja 2.0 T dysponuje moca 200 HP a DTM 220 HP ale mogę sie mylić... :mysli:

chyba jednak jest wersja 225KM:

http://www.giamias.com/content/view/17/1/

pewnie jakis limited edition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te co sa na foto czyli ori 16" wchodza na styk bez dystansów

No to przepraszam za dezinformacje :embarrassed:

I gratuluję roboty.

Byłem przekonany, że te zasiski są dwu-tłoczkowe :gwizdanie:

Jak włożę u siebie zacisk S4 B5 to też przymierzę 16" :th:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...