Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie asystenta zmiany pasa ruchu - Audi Side Assist 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

AUDI SIDE ASSIST

DIY jest oparty na Systemie MOST (światłowód) oraz MMI 2G HIGH w modelu auta do 05. 2009 r. . W pierwszej kolejności sprawdzamy czy nas Moduł GATEWAY obsługuje powyzszy System . W miarę mozliwosci uzupełniane będą numery .

Na filmiku mamy zasadę działania AUDI SIDE ASSIST :)


Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualne

 


Asystent zmiany toru jazdy (SWA) kontroluje obszar z boku i z tyłu samochodu. Jeśli w przypadku zamiaru zmiany toru jazdy (sygnalizacja poprzez uruchomienie kierunkowskazów) w tym obszarze rozpoznane zostaną obiekty, które mogą stanowić niebezpieczeństwo, kierowca zostanie o tym poinformowany za pomocą optycznych wskazań w bocznych lusterkach. Za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy można aktywować / dezaktywować asystenta zmiany toru jazdy. W menu systemu MMI można zmienić ustawienia systemowe asystenta zmiany toru jazdy. Jasność wskazania ostrzegawczego w bocznych lusterkach można ustawić na 5 stopniach. Jeśli zamontowany sterownik rozpoznawania przyczepy rozpozna, że samochód holuje przyczepę, informacja ta zostaje przekazana do sterownika asystenta zmiany toru jazdy. Sterownik asystenta zmiany toru jazdy automatycznie wyłącza wówczas oba czujniki. W zestawie wskaźników po rozpoczęciu jazdy pojawia się wówczas następujący komunikat: Audi side assist niedostępny w trybie holowania przyczepy. W przypadku trybu holowania przyczepy zapoznać się z kodowaniem sterownika asystenta zmiany toru jazdy!

Sterownik asystenta zmiany toru jazdy MASTER (sterownik nadrzędny) i sterownik 2 asystenta zmiany toru jazdy SLAVE (sterownik podrzędny) wymieniają dane poprzez prywatną magistralę CAN High-Speed. Sterownik 2 asystenta zmiany toru jazdy jest użytkownikiem rozszerzonej magistrali CAN, aby mógł wymieniać dane z innymi użytkownikami magistrali poprzez interfejs diagnostyczny magistrali danych . Sterownik nadrzędny odpowiada także za wczytywanie przycisku asystenta zmiany toru jazdy . Natomiast sterownik podrzędny steruje lampkę ostrzegawczą asystenta zmiany toru jazdy w lusterku zewnętrznym po stronie kierowcy i lampkę ostrzegawczą asystenta zmiany toru jazdy w lusterku zewnętrznym po stronie przedniego pasażera .

Warunki włączenia / wyłączenia
Włączony asystent zmiany toru jazdy może być aktywny lub nieaktywny. Aby system został aktywowany, muszą być spełnione dwa warunki: należy przekroczyć minimalną prędkość 60 km/h, a aktualny promień skrętu nie może być mniejszy od 170 m. Jeśli jeden z dwóch warunków nie jest spełniony, asystent przechodzi w tryb nieaktywny. Rzeczywistą prędkość samochodu i promień skrętu można odczytać w funkcji Prowadzone funkcje, odczyt bloków wartości mierzonych. Warunki wyłączenia przy włączonym systemie to:
- Zapis w pamięci usterek sterownika asystenta zmiany toru jazdy
- Jeśli sterownik nadrzędny ze sterownika rozpoznawania przyczepy poprzez magistralę CAN systemu Komfort i rozszerzoną magistralę CAN otrzyma informację, że do samochodu podłączona jest przyczepa, wyłącza on czujniki w zderzaku. Po rozpoczęciu jazdy w zestawie wskaźników pojawia się następujący komunikat: AUDI SIDE ASSIST niedostępny w trybie holowania przyczepy. W tym przypadku należy zwrócić uwagę na prawidłowy kod sterownika asystenta zmiany toru jazdy w trybie holowania przyczepy. W przeciwnym razie pojawia się komunikat: AUDI SUDE ASSIST niedostępny: czujniki zablokowane, a system zostaje wyłączony.

Działanie asystenta zmiany toru jazdy w zależności od systemu
Działanie asystenta zmiany toru jazdy zależy od następujących ustawień:
- Wyposażenie: asystent zmiany toru jazdy nie jest systemem montowanym seryjnie. Klient musi zamówić go oddzielnie. Jeśli asystent zmiany toru jazdy jest zamontowany, zawsze zamontowany jest też czujnik rozpoznawania deszczu i światła .
- Kodowanie: asystent zmiany toru jazdy musi zostać zakodowany w interfejsie diagnostycznym magistrali danych i w sterowniku przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji (system MMI), aby można było aktywować system lub dokonać zmian indywidualnych ustawień klienta. Automatyczne kodowanie sterowników podlegających diagnozie własnej następuje w funkcji Prowadzone funkcje poprzez porównanie wartości wymaganych z rzeczywistymi.
- Dopasowanie: aby można było wyświetlić ustawienia dla asystenta zmiany toru jazdy w menu CAR systemu MMI, musi on zostać zakodowany w kanale dopasowania 01 Sterownik przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji . Dopasowanie wykonywane jest poprzez Prowadzone funkcje.

Zachowanie systemu w przypadku usterki .
W przypadku zapisanej i aktywnej usterki (statyczna, nie sporadyczna) w sterowniku asystenta zmiany toru jazdy system asystenta zmiany toru jazdy zostaje wyłączony, przy czym na wyświetlaczu w zestawie wskaźników tablicy przyrządów pojawia się komunikat tekstowy. Komunikat tekstowy wyświetlany jest zawsze w połączeniu z emisją gongu w zestawie wskaźników tablicy przyrządów. Wymienione komunikaty o usterkach pojawią się tylko wówczas, gdy asystent zmiany toru jazdy jest włączony. Jeśli system zostanie wyłączony przyciskiem, w zestawie wskaźników tablicy przyrządów nie są sterowane żadne komunikaty tekstowe lub gongi.

asystenthella.jpg
assystenthella1.jpg

Radarowe czujniki skanują sąsiednie pasy ruchu i w razie spodziewanej kraksy ostrzegają kierowcę o zagrożeniu.
Hella, we współpracy z Audi, opracowała do nowego A4 system typu asystenta zmiany pasa, który stosowany jest już także w seryjnych pojazdach innych producentów samochodów, zarówno europejskich, jak i azjatyckich. Urządzenie znacznie zmniejsza ryzyko przeoczenia nadjeżdżających z tyłu pojazdów podczas manewru zmiany pasa. System nieprzerwanie analizuje sąsiednie pasy jazdy w czasie jazdy z prędkością powyżej 50 km/h i jeśli wykryje na sąsiednim pasie inny pojazd ostrzega kierowcę za pomocą światełka w lusterku zewnętrznym podczas manewrów wyprzedzania i zmiany pasa.

Podstawą funkcjonowania asystenta zmiany pasa są dwa (niewidoczne z zewnątrz) zintegrowane w karoserii czujniki radarowe (24 GHz), które po obu stronach auta wykrywają innych uczestników ruchu, zarówno znajdujących się za samochodem, jak obok niego czy w tzw. martwym punkcie. Według zapewnień producenta czujniki działają w zakresie 50 m, ich działanie jest w dużym stopniu niezależne od warunków pogodowych, a dzięki tak dużemu zasięgowi kierowca jest ostrzegany z odpowiednim wyprzedzeniem nawet przy dużych różnicach prędkości zbliżających się pojazdów.

Asystent zmiany pasa skonstruowany przez firmę Hella znalazł zastosowanie już w sześciu różnych typoszeregach samochodów, a wkrótce będzie montowany w kolejnych. Stało się to możliwe dzięki zastosowaniu 24-gigahercowych radarowych czujników, które są dopuszczone do stosowania na całym świecie.

W obudowie lusterek zewnętrznych nowego Audi A4 są umieszczone specjalne wskaźniki. Począwszy od prędkości 30 km/h AUDI SIDE ASSIST przy pomocy dwóch czujników radaru o maksymalnym zasięgu 50 metrów mierzy odstęp i różnicę prędkości rozpoznanych na drodze pojazdów i porównuje je z parametrami własnego samochodu. Gdy AUDI SIDE ASSIST uzna różnicę prędkości i odstęp między pojazdami za wartości krytyczne dla zmiany pasa ruchu, w wskaźniku lusterka zapala się sygnalizacja ostrzegawcza (poziom informacyjny). Sygnalizacja ta, wykonana w technice LED, jest widoczna jeśli lusterko ustawiono w prawidłowej pozycji. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz, a AUDI SIDE ASSIST jednocześnie zarejestruje zbliżający się pojazd, wskaźnik w lusterku sygnalizuje migającą diodą ryzyko kolizji (poziom ostrzegawczy). Natężenie światła diody w lusterku można zaprogramować w systemie MMI.




Spis poszczególnych części

- lusterka z obudowami pod SIDE ASSIST

obudowyasystentpasa.jpg

- 1J0 973 332 wtyki 2 PIN do lampek w obudowach lusterek 2 szt.

asystentwtkalampkacopy.jpg

1j0973332.png

- 000 979 020E ( 1 kabelek zakonczony 2 pinami ) 2 szt.

020eo.png

- 8K0 907 568 B sterownik Asystenta zmiany pasa SLAVE 1szt.
- 8KO 907 566 B sterownik Asystenta zmiany pasa MASTER 1 szt.

sterownikipasa.jpg

- N 908 974 01 srubki mocujące sterowniki 6 szt.

wiazkaasystentzderzak.jpg

- 4E0 972 713 wtyka 12 PIN do sterownikow 2 szt.

wtykadosterownika.jpg

- 000 979 009 E piny

009ex.png

- 8T0 907 468 Q ( AA ) Sterownik Gateway obsługujący AUDI SIDE ASSIST 1 szt.

modulgateway.jpg

8t0907468q.jpg

- 000 979 009 E ( 1 kabelek zakonczony 2 pinami ) 1 szt.

009ex.png

- 8K1 035 423 A blenda głośnika dla pojazdow z Asystentem zmiany pasa ( Bang&Olufsen )
lub
- 8K1 035 423 blenda głośnika dla pojazdow z Asystentem zmiany pasa

blendaglosnikaasystentp.jpg

- 8K1 927 451 przycisk włączania Asystenta pasa 1szt.
- 4B0 971 636 wtyka 6 PIN 1 szt.

asystentwtykaprzycisk.jpg

- 4F0 972 112 wtyka 12 PIN łączaca zew.sterowniki z instalacja wew. auta 1 szt.

wtyka12pin.jpg

- 000 979 012 E

012ed.png




- 000 979 035 E piny do wtyki 27 PIN ( 1 kabelek zakonczony 2 pinami ) 3 szt.



- 000 979 034 E piny do wtyki 27 PIN ( 1 kabelek zakonczony 2 pinami ) 3 szt.

 

 

 

40920.jpg


- Przewody 0.35 mm około 40 mb dopasowac do odpowiednich długości :decayed:
- Lutownica , cyna , tasma izolacyjna

TEMATY POMOCNE PODCZAS MONTAZU :)

:arrow2:DEMONTAZ TAPICERKI DRZWI
:arrow2:DEMONTAZ LUSTERKA
:arrow2:DEMONTAZ BLENDY GŁOŚNIKA
:arrow2:DEMONTAZ TYLNEGO ZDERZAKA
:arrow2:DEMONTAZ TAPICEREK




 

 

 




elementywsolpracujacepa.png

Elementy współpracujące
Asystent zmiany toru jazdy potrzebuje wielu informacji od przeróżnych sterowników podłączonych do różnych magistral. Poniżej opisane jest, z jakimi sterownikami asystent zmiany toru jazdy wymienia dane poprzez magistrale danych i co to są za informacje lub wielkości.
1: Lampka ostrzegawcza asystenta zmiany toru jazdy w lusterku zewnętrznym po stronie kierowcy
2: Lampka ostrzegawcza asystenta zmiany toru jazdy w lusterku zewnętrznym po stronie przedniego pasażera
3: Sterownik asystenta zmiany toru jazdy
4: Przycisk asystenta zmiany toru jazdy
5: Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów
6: Sterownik systemu ABS
7: Interfejs diagnostyczny magistrali danych
8: Sterownik przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji
9: Sterownik rozpoznawania przyczepy
10: Centralny sterownik systemu Komfort
11: Sterownik instalacji elektrycznej samochodu
12: Sterownik układu zezwolenia na wejście i uruchomienie
13: Czujnik rozpoznawania deszczu i światła
14: Sterownik 2 asystenta zmiany toru jazdy

Połączenie poprzez magistralę danych: na schemacie przedstawiono, poprzez jakie magistrale danych podzespoły są połączone ze sobą.

Czujnik rozpoznawania deszczu i światła
- Poprzez swój sterownik nadrzędny magistrali LIN, sterownik instalacji elektrycznej samochodu przekazuje do asystenta zmiany toru jazdy aktualnie zmierzoną jasność otoczenia. Dzięki temu jasność lampek ostrzegawczych może zostać optymalnie dopasowana do warunków otoczenia.
Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów
- Informuje kierowcę za pomocą tekstów usterek o zakłóceniach dotyczących asystenta zmiany toru jazdy. Dodatkowo emituje także sygnał akustyczny.
Sterownik systemu ABS
- Dostarcza do asystenta zmiany toru jazdy informacje na temat przyspieszenia kątowego i aktualnej prędkości kół. Na podstawie tych wielkości między innymi obliczona zostaje aktualna prędkość samochodu i aktualny promień skrętu.
Sterownik rozpoznawania przyczepy
- Przekazuje do asystenta zmiany toru jazdy informację o tym, czy samochód aktualnie holuje przyczepę, czy nie. Jeśli samochód holuje przyczepę, funkcja zostaje wyłączona, ponieważ istnieje niebezpieczeństwo, że zasięg czujnika zostanie ograniczony.W takim przypadku kierowca otrzymuje następujący komunikat z zestawu wskaźników: „Audi side assist niedostępny w trybie holowania przyczepy“
Centralny sterownik systemu Komfort
- Wysyła informację o tym, czy uruchomiony jest lewy lub prawy kierunkowskaz.Na tej podstawie asystent zmiany toru jazdy rozpoznaje zamiar zmiany toru jazdy.Sterownik systemu Komfort przekazuje do asystenta zmiany toru jazdy także informacje o tym, czy światła cofania są aktualnie włączone, czy nie.Podczas jazdy do tyłu asystent zmiany toru jazdy nie jest aktywny.
Sterownik układu zezwolenia na wejście i uruchomienie
- Wysyła numer aktualnie używanego kluczyka samochodu. W ten sposób po „włączeniu zapłonu“ przejęte zostaje indywidualne ustawienie jasności lampek ostrzegawczych.
Sterownik przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji
- Tym samym klient może ustawić wymaganą jasność lampek ostrzegawczych. Wartość zostaje zapisana w sterowniku asystenta zmiany toru jazdy razem z odpowiednim kluczykiem.


asystent1.png

Zestawienie montażowe asystenta zmiany pasa ruchu
1 - Lampka ostrzegawcza asystenta zmiany pasa ruchu w lusterku zewnętrznym po stronie kierowcy
2 - Przycisk asystenta zmiany pasa ruchu
3 - Lampka ostrzegawcza asystenta zmiany pasa ruchu w lusterku zewnętrznym po stronie przedniego pasażera
4 - Śruba
5 - Elektryczne złącze wtykowe
6 - Śruba
7 - Sterownik asystenta zmiany pasa ruchu
8 - Sterownik 2 asystenta zmiany pasa ruchu
9 - Śruba
10 - Elektryczne złącze wtykowe
11 - Śruba

asystentstwerownik.png

Wymontowanie i zamontowanie sterownika asystenta zmiany pasa ruchu

– Wymontować osłonę tylnego zderzaka
– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe 3.
– Wykręcić śruby 1 i 2.
– Wyjąć sterownik asystenta zmiany pasa ruchu z mocowania w zderzaku (strzałka) .

oslonaglosnikaside.png
asystent2.png

Wymontowanie i zamontowanie przycisku asystenta zmiany pasa ruchu

– Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu.
– Wymontować osłonę głośnika wysokotonowego
– Przycisk asystenta zmiany pasa ruchu 2 wyjąć z blokady (strzałka) .
– Odłączyć elektryczne złącze wtykowe 1.
- Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności .


gatewatpiny2.png

Złącza wtykowe interfejsu diagnostycznego magistrali danych
A
1 - Magistrala MOST
2 - Złącze wielostykowe, 20-stykowe (T20d), czerwone
B
Złącze wielostykowe, 20-stykowe (T20d), czerwone
1 - Zacisk 30
2 - Magistrala LIN 1 od alternatora -C- / sterownika układu kontroli akumulatora -J367-
5 - Magistrala CAN Low (system Komfort)
6 - Magistrala CAN Low (napęd)
7 - Magistrala CAN low (Extended)
8 - Magistrala CAN Low (zestaw wskaźników)
9 - Magistrala CAN Low (diagnoza) do wtyczki diagnostycznej (T16)
10 - Magistrala CAN Low (system Infotainment) (przy radiu)
- Przewód diagnozy przerwy (przy systemie MMI)
11 - Zacisk 31
14 - Zacisk 15
15 - Magistrala CAN High (system Komfort)
16 - Magistrala CAN High (napęd)
17 - Magistrala CAN High (Extended)
18 - Magistrala CAN High (zestaw wskaźników)
19 - Magistrala CAN High (diagnoza) do wtyczki diagnostycznej (T16)
20 - Magistrala CAN High (system Infotainment) (przy radiu)
- Masa ekranu (przy systemie MMI)

:arrow2:DEMONTAZ SCHOWKA PASAZERA

zlacze2opin.png
gatewaydemontaz.png

Wymontowanie i zamontowanie interfejsu diagnostycznego magistrali danych
– Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu.
– Wymontować podręczny schowek .
– Wykręcić śrubę 2.
– Wysunąć interfejs diagnostyczny magistrali danych 3 z uchwytu (strzałka).
– Odłączyć elektryczne złącze wtykowe 4.
– Odłączyć złącze wtykowe 1 światłowodu.


PIERWSZY ETAP MONTAZ STEROWNIKOW W ZDERZAKU Z WIĄZKĄ

111id.jpg

112lh.jpg

114lnm.jpg

115npy.jpg

113bya.jpg

116lp.jpg

118wgx.jpg

DRUGI ETAP INSTALACJA WEWNETRZNA

laczenie12pin.jpg

rozwtyka.jpg

wtykatylna.jpg

bezpiecznik5.jpg

wtykazasilanie.jpg

wtykazebezpieczenie.jpg

zabezpieczeniewtyka1.jpg

uziemienie.jpg

121qbg.jpg

Po przeciągnięciu przewodów do przodu znajdujemy się przy słupkach A . Tutaj łaczymy przewody z lampkami jak i jednej strony tak i z drugiej.
120le.jpg

przodinstalcja.jpg

119rs.jpg

Po wcześniejszym ściągnięciu schowka pasazera ( opis demontazu jest na początku wątka w opisie ) demontujemy Moduł Gateway na nowy . Kable które ciągliśmy do przodu CANY (oczywiście muszą być skręcone w warkoczyk) podłączamy do czerwonej wtyki 20 PIN .

321ho.jpg

322tg.jpg

Przechodzimy na strone kierowcy :) Tutaj też łączymy przewody idące z lampki drzwi oraz przycisku Asystenta Pasa .
Łączymy wszystko w słupku dolnym poprzez wtyki miedzy drzwiami a karoserią ( czarna duza wtyka 27 PIN) .
Pozostanie nam przewod do Modułu Centralnej Elektryki czyli czarna wtyka 20 PIN-owa PIN numer 17 . Idzie od niego zasilanie ( iluminacja przycisku Asystenta Pasa) . W tym celu musimy dostać sie do wtyki i zmostkować znajdujący sie tam przewod.

324tn.jpg


326ln.jpg

Oczywiście teraz wszystko składamy do qpy :wink4:

lampkab1.jpg

lampkab2.jpg

ETAP TRZECI instalacja lampek oraz demontaz tapicerek drzwi

44745276.jpg
31128635.jpg
39701579.jpg
15787200.jpg
94461621.jpg
17899799.jpg
52769614.jpg
52586667.jpg
14980116.jpg
kostka1m.jpg
kostka2r.jpg
kostka3h.jpg

mmi1o.jpg
mmi2.jpg
mmi3r.jpg



schematasyastentazmiany.png

schematlaineasist1.png

lampkipasaasystent.png

KODOWANIE DLA MMI 2G HIGH :


Kodowanie w Asystencie Zmiany Pasa 00101 bez instalacji haka .

assist1.png
assist2.png
assistkodowanie.png
 

Kodowanie w 07 Control Head MMI 2G HIGH do istniejącej wartości w Adaptacji 10 dodajemy +8192 i

Resetujemy MMI .

mmiassist.png
mmiassist1.png
mmiassist2.png
mmiassist3.png
mmiassistrestart.png



Pózniej wchodzimy w GATEWAY 19 ---> Instalation List i fajkujemy 3C ---> SAVE Coding i wychodzimy .
 

gateway99.png
19gateway1.png




Dla posiadaczy MMI 3G kodowanie w GATEWAY 19 , 3C jest to samo ( nic nie kodujemy w 07 CONTROL HEAD brak sterownika !!! tylko w 5F ).

Kodowanie dla MMI 3G ( adres sterownika 5F ) :

Oczywiscie mamy odblokowane ukryte zielone MENU :

CAR ---> cardevicelist ---> odznaczamy kwadracik .

---> carmenuoperation ---> wartosc SUWAKA ustawiamy na 5 pozniej RESTART MMI .
 

MMI 3G PLUS   adres 5F    kodowanie w zielonym menu:

- car -> cardevicelist -> Lane change assist (SWA): zaznaczyć kwadrat obok

j1o6QQH.jpg

- car -> carmenuoperation -> Lane change assist (SWA): suwak na 5

MkQi910.jpg

- car -> carbusassignment -> Lane change assist (SWA): wybrać [CAN Extended] 5/9

4Errd3i.jpg

Reset MMI.




Oczywiście zostanie jeszcze Kalibracja Systemu w ASO :)

Na potrzeby kalibracji czujników radarowych opracowano narzędzia specjalne. Mowa tutaj o płycie kalibracyjnej z generatorem Dopplera :blink: , o tarczach mocowanych na kołach i o przyrządzie do pomiaru odległości z laserową techniką pomiarową. Płyta kalibracyjna stosowana jest zarówno do kalibracji czujników radarowych asystenta zmiany toru jazdy, jak również do kalibracji kamery cofania.

asystentkalibracja1.png

Kiedy należy kalibrować system?
Sytuacje, w których konieczna jest kalibracja asystenta kontroli toru jazdy:
W pamięci usterek sterownika asystenta zmiany toru jazdy lub sterownika 2 asystenta zmiany toru jazdy zapisana jest usterka lub nieprawidłowe Nastawy podstawowe / adaptacja-.
- Sterownik asystenta zmiany toru jazdy lub sterownik 2 asystenta zmiany toru jazdy , albo oba sterowniki zostały wymienione.
- Uszkodzenie tylnego zderzaka, np. stłuczka na parkingu.
- Tylny zderzak został wymontowany i ponownie zamontowany w samochodzie.

http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk3/vehicle_electrics/electrical_system/lights_lamps_switches_inside_anti-theft_system/lane_change_assist/calibrating_lane_change_assist_control_unit_j769/j770/



Zostało jeszcze parę niedociągniec w temacie a w szczgólnosci info o błędach oraz Blokach Pomiarowych





 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrclaguna

- Tylny zderzak został wymontowany i ponownie zamontowany w samochodzie.

Czyli modów wymagających demontażu tylnego zderzaka po kalibracji już nie będzie czy za każdym razem -400PLNów plus kilka miesięcy oczekiwania :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrclaguna

- Tylny zderzak został wymontowany i ponownie zamontowany w samochodzie.

Czyli modów wymagających demontażu tylnego zderzaka po kalibracji już nie będzie czy za każdym razem -400PLNów plus kilka miesięcy oczekiwania :kox:

Zderzak już nie będzie ruszany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrclaguna nie długo nie będziesz miał co robić bo braknie modów :wink4:

A tak poważnie dobra robota :good:

Jaki jest miej więcej koszt takiego bajeru?

Obudowy lusterek oczywiście dostępne są w różnych kolorach?

Pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik Gateway kosztuje ok 1400 zł nowy

Sterowniki Asystenta zmiany pasa ok 3000 tys nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUDI SIDE ASSIST nie byl montowany w seryjnej B8 :) Było to doposazenie autka a co sie wiąże to koszta podczas kupna sie zwiekszały .

Wazną rzecza podczas MODA jest posiadanie czujnika deszczu/swiatła w przedniej szybie :) .

AUDI SIDE ASSIST potrzebuje wielu informacji od przeróżnych sterowników podłączonych do różnych magistral. Poniżej opisane jest, z jakimi sterownikami asystent zmiany toru jazdy wymienia dane poprzez magistrale danych i co to są za informacje lub wielkości.

- Lampka ostrzegawcza asystenta zmiany toru jazdy w lusterku zewnętrznym po stronie kierowcy

- Lampka ostrzegawcza asystenta zmiany toru jazdy w lusterku zewnętrznym po stronie przedniego pasażera

- Sterownik asystenta zmiany toru jazdy

- Przycisk asystenta zmiany toru jazdy

- Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów

- Sterownik systemu ABS

- Interfejs diagnostyczny magistrali danych

- Sterownik przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji

- Sterownik rozpoznawania przyczepy ( nie musimy posiadać wystarczy zmienić kodowanie :) )

- Centralny sterownik systemu Komfort

- Sterownik instalacji elektrycznej samochodu

- Sterownik układu zezwolenia na wejście i uruchomienie

- Czujnik rozpoznawania deszczu i światła

- Sterownik 2 asystenta zmiany toru jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUDI SIDE ASSIST nie byl montowany w seryjnej B8 :) Było to doposazenie autka a co sie wiąże to koszta podczas kupna sie zwiekszały .

Wazną rzecza podczas MODA jest posiadanie czujnika deszczu/swiatła w przedniej szybie :) .

AUDI SIDE ASSIST potrzebuje wielu informacji od przeróżnych sterowników podłączonych do różnych magistral. Poniżej opisane jest, z jakimi sterownikami asystent zmiany toru jazdy wymienia dane poprzez magistrale danych i co to są za informacje lub wielkości.

- Lampka ostrzegawcza asystenta zmiany toru jazdy w lusterku zewnętrznym po stronie kierowcy

- Lampka ostrzegawcza asystenta zmiany toru jazdy w lusterku zewnętrznym po stronie przedniego pasażera

- Sterownik asystenta zmiany toru jazdy

- Przycisk asystenta zmiany toru jazdy

- Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów

- Sterownik systemu ABS

- Interfejs diagnostyczny magistrali danych

- Sterownik przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji

- Sterownik rozpoznawania przyczepy ( nie musimy posiadać wystarczy zmienić kodowanie :) )

- Centralny sterownik systemu Komfort

- Sterownik instalacji elektrycznej samochodu

- Sterownik układu zezwolenia na wejście i uruchomienie

- Czujnik rozpoznawania deszczu i światła

- Sterownik 2 asystenta zmiany toru jazdy

Grzegorz, czy przy Concercie da się tego moda zrobić ???:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazna rzecz jest aby Gateway był w wersji HIGH :wink:

Bez problemu wtedy mozna załozyć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wazna rzecz jest aby Gateway był w wersji HIGH :wink:

Bez problemu wtedy mozna załozyć .

Dzięki Grześ, chyba będę razał:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja mam pytanie dotyczace lusterka. U mnie po stronie kierowcy gorna czesc obudowy trzama sie tylko z jednej strony, cos tam musi byc ulamane bo nie siedzi jak nalezy, jak zdjac ta obudowe? Foto lub schemat mile widziane. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja mam pytanie dotyczace lusterka. U mnie po stronie kierowcy gorna czesc obudowy trzama sie tylko z jednej strony, cos tam musi byc ulamane bo nie siedzi jak nalezy, jak zdjac ta obudowe? Foto lub schemat mile widziane. Dzieki

Zestawienie montażowe lusterka zewnętrznego

1 - Szyba lusterka

2 - Śruba

3 - Śruba

4 - Osłona

5 - Jednostka regulacji lusterka

6 - Śruba

7 - Mocowanie jednostki ustawiania lusterka

8 - Kierunkowskaz boczny

9 - Obudowa lusterka zewnętrznego

10 - Śruba

11 - Lampka ostrzegawcza asystenta zmiany pasa ruchu

12 - Śruba

13 - Uszczelka

223c.png

Wymontowanie wkladu lusterka

- Zabezpieczyć krawędzie obudowy na górze i na dole za pomocą taśmy klejącej przed uszkodzeniem lakieru.

- Wycisnąć szybę lusterka 1za pomocą dźwigni demontażowej 2 na górze i na dole z jednostki ustawiania lusterka .

224j.png

– Odłączyć elektryczne złącza wtykowe 2 i 3 ogrzewania szyby lusterka z tyłu szyby lusterka 1.

– Jeśli jest, odczepić elektryczne złącze wtykowe 5 od uchwytu.

– Odłączyć elektryczne złącze wtykowe 4.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

– Umieścić szybę lusterka na jednostce ustawiania lusterka i wcisnąć szybę lusterka.

Trzeba zwrócić uwagę na to, aby podczas naciskania szyby lusterka naciskać tylko na środek lusterka.

225wk.png

Wymontowanie i zamontowanie obudowy lusterka zewnętrznego

– Wymontować szybę lusterka

W celu zabezpieczenia lakieru obszar wokół obudowy lusterka okleić miękką szmatką.

– Wykręcić śruby 4 i 5.

– Odblokować występy mocujące 3 zgodnie z kierunkiem strzałki A.

– Odblokować klamrę mocującą 1 i zdjąć obudowę lusterka zewnętrznego z osłony 2 strzałki B .

– Nacisnąć jednostkę ustawiania lusterka w dół i wyjąć obudowę lusterka zewnętrznego w górę.

– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe kierunkowskazów bocznych.

– Zdemontować kierunkowskaz boczny z obudowy lusterka zewnętrznego .

226u.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są jakieś poliftowe zamienniki radarów? 8K0 907 568 B

... o ile sobie przypominam to nie mają CP, tak? :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , te sterowniki nie maja OCHRONY :wink: Jesli chodzi o wersje to nie bedzie problemu z działaniem .

U mnie sa teraz 8K0907568H i 8K0907566H . Trzeba pamietac aby zawsze były z tymi samymi koncowkami literowymi np. H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :hi:

jedną ustawia się na matkę a drugi działa "niewolniczo" czyli można też szukać z H!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge sprawdzić w ETCE jakie sterowniki idą :wink:

jak byś mógł :hi:

...a ja pozbieram graty do kupy aby założyć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, miałbym jedno pytanie. Jak wygląda mocowanie sterowników do zderzaka? Po prostu przykręca się śrubkami, czy trzeba do tego jakiejś specjalnej obudowy / specjalnego zderzaka?

Na zdjęciach z montażu wyraźnie widać specjalne plastikowe uchwyty od wewnątrz zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...