Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Tarcza hamulcowa się rusza


amdi92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Oddalem samochod do mechanika na wymiane klockow hamulcowych ,potym jak samochod odebralem cos dziwnie mi huczalo podczas hamowania w prawym przednim kole wiec pojechalem do mechanika aby cos z tym zrobil no i oczywiscie tylko obrobili ranty tarczy. Niesety nic niepomoglo wiec zdjelem kolo i zauwazylem ze tarcza sie rusza, poprostu kreci sie i chodzi na boki. Wedlug mnie tak niepowinno byc czy z tym wlasnie jest zwiazany problem huczenia?? i czy tarcza jest do wymiany? Prosze o pomoc.

Z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to normalne ze tarcza ci sie bedzie krecic a piasta bedzie stac w miejscu i przy zciagnietym kole bedzie minimalnie chodzic na boki, gdyz nie jest ona skrecana dodatkowa sruba z piasta tylko dopiero kolo ja dociska do piasty i wtedy dopiero jest zkrecana z piasta poprzez szpilki. Jakiej firm zakladales klocki ja bym obstawial ze z klockami jest cos nie tak moga byc za twarde, lub po prostu musza sie dotrzec tylko to jest dziwne ze tylko w jednym kole ci huczy. Tarcza kwalifikuje sie wtedy do wymiany gdy jest zacieka, lub bardzo zkorodowana, lub ma bicie, ewentualnie wystepuja duze wrzery w tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcza jest odpowiednio gruba i niezbyt skorodowana. No wlasnie musze bicie zmierzyc ale gdzie u zwyklego mechanika? a klocki firmy Breck [br]Dopisany: 10 Maj 2008, 00:16 _________________________________________________a i huczenie wystepuje jak lekko hamuje lecz ostatnio jak hamowalem gwaltownie z 100km to jakos dziwnie samochod drzal nigdy tak niebylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kazdy mechanik dysponuje takim sprzetem do pomiaru bicia, co do drzenia to bym zciagnol zacisk i tarcze wyszyscil dokladnie piaste ze by tarcza dokladnie przylegala do piasty, wyszysc zacisk przesmaruj prowadnice smarem odpornym na wysoka temperature. Jesli nie pomorze to najprawdopodobniej masz krzywa tarcze i wystepuje drzenie. Napisz jeszcze czy to drzanie wystepuje za kazdym razem czy tylko raz na jakis czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kazdy mechanik dysponuje takim sprzetem do pomiaru bicia, co do drzenia to bym zciagnol zacisk i tarcze wyszyscil dokladnie piaste ze by tarcza dokladnie przylegala do piasty, wyszysc zacisk przesmaruj prowadnice smarem odpornym na wysoka temperature. Jesli nie pomorze to najprawdopodobniej masz krzywa tarcze i wystepuje drzenie. Napisz jeszcze czy to drzanie wystepuje za kazdym razem czy tylko raz na jakis czas.

Przy krzywych tarczach kierownica by chodziła w rękach (tak ok. 100km/h i hamowanie), przerabiałem coś takiego już... wjechałem pewnie autem z rozgrzanymi tarczami w wielką wodę, no i masz. Po wymianie - idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalistą może nie jestem lecz po ostatniej wymianie tarcz i klocków z przodu miałem podobne problemy z dziwnymi odgłosami z lewej strony.

Zdjąłem jeszcze raz tarcze i zacisk i bardzo dokładnie wyczyściłem powierzchnię piasty. Była na niej warstwa rdzy, która mimo czyszczenia szczotką drucianą (przy wcześniejszym zakładaniu tarczy) pozostała w kilku miejscach. Pomogło dopiero delikatne "odpukanie" małym młotkiem, wyrównanie zdzierakiem lub grubym pilnikiem. Trzeba się przyłożyć i zrobić to dokładnie. Po tym zabiegu cisza i radość z jazdy wróciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...