Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca, problem z odpalaniem, okopcone świece


Paavali_xD

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

posaidam a4 b5 adp 1.6. mam problem z odpaleniem audi gdy jest zimna a mianowicie ma straszne problemy z odpalaniem, gdy już załapie silnik chodzi tak jak by na pól gara, ciezko ma na początku wskoczyć na obroty. Ma okopcone swiece. Gdy jest ciepla odpala dobrze, silnik równo pracuje. Dobrze wchodzi na obroty. Błagam o pomoc.

---------- Post dopisany at 20:21 ---------- Poprzedni post napisany at 09:08 ----------

W przewodzie od powietrza od gaźnika do odmy znajduje sie olej.

---------- Post dopisany at 21:02 ---------- Poprzedni post napisany at 20:21 ----------

Przewody i swiece wymienione na nowe a problem pozostał ten sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było vaga podłączyć, bo może to być jakiś czujnik a może też wtryskiwacz czy filtr paliwa. Jak ciepły to dobrze chodzi? Przepustnice warto byłoby też zobaczyć w jakim jest stanie, nie falują ci obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem u siebie, Audioli zdarzało się nie odpalać albo odpalać z wielkimi problemami. Do 2 tys. obrotów kręciła straasznie wolno, pomagało zgaszenie i natychmiastowe odpalenie na nowo auta. U mnie usterką był czujnik położenia wałka o ile mnie pamięć nie myli. Tez mam 1.6 ADP.

a co ciekawe największy przypał był jak wracałem z wakacji w tamtym roku ze znajomymi z Mazur. Pod Wawą w miejscowości Janki stanąłem przy MacDonaldzie i po szamanku auto nie chciało odpalić dwie godziny.. A że jestem ze Śląska, to stresu się trochę najadlem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mechanior na to wpadł, wiec Ci nie powiem. Ale mozesz tez miec cos nie tak z czujnikiem hall'a, te same objawy ponoć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1 prawdopodobnie akumulator do wymiany jeśli zładowaniem jest ok

ad2 na początek wykonaj adaptację przepustnicy (tylko nie tym vagiem), czasami pomaga

ad3 wymień czujnik temperatury cieczy

i problemy powinny ustąpić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem zwiekszone obr tz 1100-1400 mechanior wymienil czujnik halla i przedmuchal przepustnice obroty sa w normie 800 i pali na pierwszego strzala:naughty:

---------- Post dopisany at 05:33 ---------- Poprzedni post napisany at 05:32 ----------

takze mysle zeby zaczac od przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień tylko czujnik temperatury. Problem z odpalaniem i złą pracą na zimnym to klasyczny przykład uwalonego czujnika temp. Szukaj z tyłu silnika nad kołnierzem skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) W jaki sposób czyści sie przepustnice włącznie z czujnikiem położenia nastawnika przepustnicy?

2)Czy jest jakieś zawór zwrotny aby nie cofało sie paliwo?

---------- Post dopisany 03-07-2012 at 14:01 ---------- Poprzedni post napisany 29-06-2012 at 14:41 ----------

Adaptowałem sama przepustnicę bez czyszczenia w ten spsób

Wyciągnij wtyczkę od przepustnicy, potem podepnij, włącz zapłon na 1 minutę, nic nie dotykaj, oczywiścią wyłącz wszystkie urządzenia elektryczne i czekaj.

Bedzie wtedy słychać dzwięk spod maski, silniczek nastawnika przepustnicy.

Jak przestanie nastawnik pracować, to odczekaj jeszcze jakieś 30-40 sekund (będzie słychać cichutkie kliknięcie jakby przekaźnika).

Potem wyłącz zapłon i ciesz się zaadaptowaną przepustnicą.

I teraz odpala za 1-2 razem kiedy wcześniej odpalała za 15-20 razem. Ale tak jakby chodziła nierówno i faluja jej obroty co dalej robić??

---------- Post dopisany 06-07-2012 at 10:47 ---------- Poprzedni post napisany 03-07-2012 at 14:01 ----------

Dzisiaj próbuje odpalic i znowu to samo odpaliła za 8 razem :( W sobote bede czyścił przepustnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat bo mam podobny problem, czasami ciężko pali trzeba dodać gazu zimny ciepły bez różnicy, czasami ciężko kreci do 2 tys obrotów 0 błędów na kompie delikatnie falują obroty trzeba dobrze się przyjrzeć. silnik 1.8t mechanik powiedział że być może trzeba będzie przejrzeć cały układ dolotowy i go przeczyścić, co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyścić jak przeczyścić, ale ja bym wpierw sprawdził pod kątem szczelności cały dolot+wężyki od podciśnień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, mój ADP też cos zaczyna fochać po raz kolejny. I coś czuje, że znowu będzie wina tego samego co rok temu :polew: Od kilku dni jakieś problemy z odpalaniem, wczoraj musiałem b. długo kręcić aż załapie i przy całej nodze na gazie obroty góra do 1100 i ani trochę więcej. Po pół minuty takiego gazowania nagle wszystko działa, obroty poszły w góre i nie było problemów tylko, ze auto lekko przycinało na obrotach. Zgasiłem, odpaliłem i już bez żadnych problemów. Daj znać co tam u Ciebie wyjdzie wkoncu, bo jestem ciekaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dzisiaj czyściłem przepustnice (zajeło mi to około 4 godziny w tym przerwa na obiad) i oczywiscie potem adaptacje. I otóz miałem wrażenie jakby nigdy nie była czyszczona była bardzo zasyfiona. Po podłączeniu wszystkiego odpaliłem samochód i odpalił za pierwszym razem troche sie silnik potrząsł ale mineło to po 15 sekundach. Po 5 godzinach odpalam i niespodzianka odpalił za 6 razem. Jak myślicie co dalej robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaj autko do jakiegoś kumatego mechanika i niech się bawi przez tydzień/dwa tyg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś Ty, ja w tamtym roku miałem te same objawy [pisałem Ci wyżej] i auto stało u mechanika półtora tyg. Bo od pierwszych dni paliło mu za szlagiem.. :) zapłaciłem 200 zł, w tym była juz cena czujnika, a mechanik mi jeszcze sporo rzeczy w aucie porobił. nie ma co sie bać, jedź, zagadaj i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z godnie z tym co napisał Ci kolega grzemo

ad3 wymień czujnik temperatury cieczy

albo wymień ten czujnik w ciemno ( jak nie był nigdy wymieniany to na pewno nie działa prawidłowo) albo sprawdź jego styki( piny/wtyczka)

czy nie zaśniedziałe ewentualnie ohmomierzem sprawdzasz jego charakterystykę.

Ten czujnik albo masz jeden czteropinowy (dwa czujniki w jednej obudowie) albo dwa pojedyncze. Ważny jest ten który daje sygnał na ECU

(ma złocone piny ale tylko oryginał z ASO). Wszystkie zamienniki są nic nie warte bo styki są srebrzone (zaraz śniedzieją) i problem stale powraca.

Jak to nie pomoże to pozostanie jeszcze wymiana całej przepustnicy (tak co do błędu 670).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód zrobiony. Nie pisałem wcześniej bo chciałem mieć 100% pewność ale chodzi juz normalnie, odpala za 1 razem, wskakuje normalnie na obroty. Uszkodzony był czujnik temperatury płynu chłodzącego, kupiłem nowy orgianlny. Dodam że poprzedni był nawet nie orginalny a więc coś już musiało być przy tym wcześniej robione. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...