Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki przy ruszaniu i hamowaniu


tomas2012

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy

mam straszny problem od dłuższego czasu przy ruszaniu i przy hamowaniu słychać dziwny dźwięk (stuk, metaliczne tykanie....... ciężko opisać ) pierwszą diagnoza jaką mi zalecono to wymianę przedniego zawieszenia więc tak też zrobiłem wymieniłem całe przednie zawieszenie firmy Lemforder, niestety po wymianie nadal występował ten dźwięk przy ruszaniu i hamowaniu zawieszenie nie było strasznie zużyte może ze trzy wahacze :facepalm: Kolejna rada fachowca i jego stwierdzenie to poduszki po silnikiem więc zakupiłem i wymieniłem owszem były rozje...... i zużyte na maksa bardziej się już nie da. Po wymianie tych poduszek dźwięk występował nadal więc wybrałem się do stacji diagnostyki i tam posprawdzali i stwierdzili że to wina gum tylnego stabilizatora i łączników tylnego stabilizatora więc zakupiłem i zamontowałem owszem łączniki nadawały się do wymiany ale niestety dźwięk jest nadal i mnie nęka :doh: pojechałem jeszcze raz na ta samą stację aby sprawdzili jeszcze raz tam mieli problem ze zdiagnozowaniem tego stuku bo już nie było na co zwalać bo prawie wszystko nowe i wymyślili ze to prawdopodobnie przekładnia kierownicza ale moim zdaniem i jednego z diagnostów tej stacji starego wyjadacza to dziwne że to przekładnia bo ten dźwięk występuje przy ruszaniu i hamowaniu.

Panowie czy ktoś spotkał się z tego typu usterka i mam mądry pomysł co może być przyczyna tego nękającego mnie dźwięku bo nie chce mi się wydawać pieniędzy i bez efektu a regeneracja tej przekładni tez 500zł a do tej pory wydałem na usuniecie tej usterki około 3000zł i jak wydam kolejne 500zł na naprawę tej przekładni i problem nie zniknie to spale tą stacje kontroli i skończy się amatorszczyzna :wink: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie w tym samochodzie ale warto zerknac na wachacze, pamietam ze wyrobione gumy, takie objawy dawaly. Ewentualnie jeszcze górne poduszki od zawiecha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki hamulcowe - mają luz w zacisku - góra - dół ...jak ruszasz to koło kręcąc się do przodu powoduje ruch klocka w górę i masz jego "puk" o zacisk, hamując klocek uderza o dół zacisku i znowu "puk"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mialem takie stuki i wymienilem wahacz. teraz znow mam te stuki przy ruszaniu i hamowaniu, i mysle ze moga to byc te klocki, bo tarcze juz mi sie rozpadaja, tak jakby powloka tarczy schodzila płatami bo byla skorodowana, wiec i klocki o taka tarke sie sie zuzywaja wiec wymienie tarcze i moze klocki, zobacze czy to cos dalo. pozdro za wytrwalosc bo ja po tylu naprawach bez skutku bym zwatpil:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet ni odwiedzam żadnego warsztatu bo w moich oczach to naciągacze a na stacji diagnostycznej stwierdzili ze przekładnia :facepalm: ale jak dla mnie i jednego z pięciu diagnostów to nie przekładnia

też tak myślałem jak dziadek że to coś z hamulcami ale nie sprawdzałam i muszę tam zajrzeć ale czemu te klocki by się tak zachowywały? jak pisze dziadek, za cienkie tarcze czy czy lipne klocki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale czemu te klocki by się tak zachowywały? jak pisze dziadek, za cienkie tarcze czy czy lipne klocki?

one nie chodzą w taki sposób i nie tarcze na to wpływają - klocki chodzą góra-dół a nie na boki w zacisku - można powiedzieć że są "zbyt niskie" i mają za duży luz w zacisku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeżeli się okaże że jest tak jak mówisz to jak temu zaradzić?

Mi mechanik "napawał" (spawarką) końcówki (góra i dół) klocków żeby zmiejszyć ich ruch w zacisku - oczywiście z głową bo one muszą się tam jakoś ruszać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i tak byts musial to zrobic, tylko z glowa, musisz zmniejszyc szczeline w zacisku

---------- Post dopisany at 15:43 ---------- Poprzedni post napisany at 15:40 ----------

to mozesz isc w ta strone, zmniejszyc szczeline w jarzmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mozesz isc w ta strone, zmniejszyc szczeline w jarzmie

lepiej nie bo kiedyś kupi minimalnie inne klocki i będzie miał problem założeniem więc lepiej to z klockami aktualnymi pokombinować :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dniu dzisiejszym sprawdziłem czy to wina klocków, okazało się że luz był minimalny taki jak powinien być. Przy opuszczaniu auta lewarkiem tak zwanej żaby usłyszałem ten stuk i po kilku próbach podnoszenia i opuszczania usłyszałem ten stuk za każdym razem z drugiej strony nie było tego dźwięku wiec co udało mi się ustalić że to z lewej strony i jest zauważalne przy podnoszeniu i opuszczaniu na lewarku oraz przy zatrzymywaniu się oraz przy ruszaniu a także podczas skręcani na postoju (ale nie zawsze czasami i wyłącznie przy odpalonym silniku). Chciałem przypomnieć że zostało wszystko wymienione oprócz amortyzatorów i sprężyn ale na teście diagnostycznym wyszły bardzo dobrze oraz przekładnia jest nie zmieniana od nowości ale nie ma żadnych luzów i wycieków oraz posiada nowe drążki i końcówki.

Co panowie zaradzicie na ten przypadek? :facepalm::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w b5 było to samo i wyszło, że te gumy na mocowaniu amortyzatora były wybite. Zrobiłem to (za 50pln) i po problemie. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeżeli się okaże że jest tak jak mówisz to jak temu zaradzić?

Razem z nowymi klockami (a przynajmniej od TRW) dostajesz takie blaszki (w sumie cztery), które się wkłada między jarzmem a klockiem właśnie w takich przypadkach. Klocek siedzi wtedy sztywno i nie ma ruchu wzdłuż tarczy - vide nie stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...