Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przycisk zdalnego otwierania klapy bagażnika (4E4/4E5)


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Montaż przycisku zdalnego otwierania tylnej klapy (by Bart-S)

Witam w kolejnym DIY – tym razem zajmiemy się dołożeniem małego gadżetu nieco usprawniającego współpracę z klapą bagażnika.

Niektóre z naszych aut zostały doposażone w przycisk, który po naciśnięciu zwalnia blokadę zamka tylnej klapy a w przypadku sedana B7 dodatkowo pozwala na całkowite uniesienie tylnej pokrywy. Prztyczek ten montowany jest w kieszeni tapicerki drzwi kierowcy bardzo często w połączeniu z fabrycznym alarmem (fotka poniżej). W nadwoziu B6 oraz Cabrioletach (także B7) funkcja ta zwalnia jedynie blokadę zamka (klapa unosi się o kilka cm). Ten wariant w wyposażeniu opisany jest kodem 4E4. W przypadku sedana B7, dzięki zastosowaniu dodatkowych "wspomagaczy" system ten zmodyfikowano tak, że po użyciu przycisku klapa podniesie się całkowicie - wariant ten oznaczony jest kodem 4E5. Jeśli nie posiadamy tej opcji, w kodach znajdziemy 4E0 czyli standardowe odblokowywanie bagażnika - klamką z zewnątrz.

alarmklapa.jpg

Potrzebne części (wariant 4E4):

8E1 959 527 A – panel przycisku (wersja tylko pod otwieranie klapy) // 35zł

8E1 959 527 B – panel przycisku (wersja dla alarm fabryczny + klapa) // 35zł

8H1 959 527 A - panel przycisku dla Cabrio (wersja tylko pod otwieranie klapy) // 35zł

8H1 959 527 B - panel przycisku dla Cabrio (wersja dla alarm fabryczny + klapa) // 35zł

8E1 959 831 5PR – przycisk // 71zł

8L0 972 980 – wtyczka // 40zł

000 979 018 E – pin do wtyczki przycisku // 18zł (x3)

000 979 009 E - pin do 32-pinowej szarej wtyczki w sterowniku drzwi (tylko jeśli ta kostka ma oznaczenie zaczynające się od 1J0 - jeśli oznaczenie zaczyna się symbole 8L0, stosujemy pin podany wiersz wyżej)

Zależnie od tego czy posiadamy fabryczny alarm czy nie – zamawiamy odpowiednią wersję panelu mocującego. Jeśli nasze auto ma fabryczny alarm – montaż będzie bardzo uproszczony (podmiana panelu i dołożenie przycisku).

panel.JPG

button.JPG

Jeśli nie – trzeba będzie wyciąć otwór w kieszeni i przykleić panel do tapicerki...

otwor.JPG

glue.JPG

W autku posiadającym fabryczny alarm, montaż wiązki elektrycznej jest o tyle prostszy ponieważ nie trzeba lecieć z wszystkimi kablami do sterownika drzwi (poza jednym pinem wszystko co potrzebne jest w kostce przycisków alarmu).

Najpierw wrzucę schemat i za chwilę objaśnię co i jak…

ptk.jpg

Zaczynamy od ściągnięcia tapicerki:

trimdrvside.jpg

Do instalacji używamy kabli o przekroju 0,35mm. Piny 1 i 2 w przycisku to masa (przełącznika oraz jego podświetlenia). Pin 7 to zasilanie podświetlenia przycisku a pin 3 to sygnał dla sterownika w drzwiach.

Zaczynamy od podłączenia pinu 3 w przycisku do pinu 9 w szarej, 32-pinowej kostce podłączonej do sterownika drzwi...

32.JPG

Pozostałą część instalacji będziemy mostkować z istniejącą już wiązką… Podane przeze mnie na schemacie piny 21 i 6 znajdujące się w szarej, 32-pinowej kostce podłączonej do sterownika drzwi są już obsadzone – szukamy kabelków brązowego (pin 21, masa) i niebiesko/brązowego (pin 6, zasilanie) i podłączamy pod odpowiednie piny w przycisku (czyli masę pod pin 1 i 2 oraz zasilanie pod pin 7). Jeśli auto ma fabryczny alarm – nie trzeba ryć w instalacji bo wszystko co potrzeba jest tuż obok w takiej samej 10-pinowej kostce przycisków alarmu (masa pod pinami 3, 4 i 6 – brązowy kabelek, a zasilanie pod pinem 1 – niebiesko/brązowy).

Po montażu nie są wymagane, żadne zmiany w sterownikach – nie ruszamy kodowań ani adaptacji (system po dołożeniu w/w komponentów po prostu zaczyna działać).

W przypadku gdy przyjdzie Wam ciąć tapicerkę (wariant tylko pod przycisk klapy) przykładacie panel przycisku i mierzycie jak dużą dziurę trzeba zrobić (wystarczy taka aby przeszła wtyczka). Panel przycisku przymocujecie do tapicerki drzwi przy pomocy „glue gun-a”.

gluegun.JPG

Potrzebne części (oprócz wcześniej wymienionych, dodatkowe dla wariantu 4E5 w sedanie B7):

8E5 827 552 K - siłownik // 139zł (x2)

4F5 827 665 A - sprężyna // 74zł (x2)

8E5 827 249 G - odbojnik // 19zł (x2)

8E5 827 301 H - zawias lewy // 150zł

8E5 827 302 H - zawias prawy // 150zł

100_2085.jpg

100_1991.jpg

Montaż: (w przygotowaniu!!!)

Jaki jest sens montażu przełącznika w wersji 4E4? Dla codziennego użytkownika A4 raczej kiepska funkcjonalność ale wiele razy spotkałem się z sytuacją, gdzie osoba, którą podwoziłem miała problem aby zabrać swoją torbę z bagażnika (mimo usilnych starań, nie dawała rady znaleźć klamki :wink:). No i przy niepogodzie nie ubrudzimy sobie rąk (jak ktoś próbował otworzyć bagażnik po trasie w deszczu wie o co chodzi :decayed:).

To tyle. Udanych modyfikacji i jeśli będą jakieś pytania to pisać :decayed:

Edytowane przez Bart-S
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Bartku za świetny opis :hi: brakowalo mi tego przycisku bo zeby otworzyć klape musiałem wyciagac kluczyk i trzymac srodkowy przycisk, teraz w pełni zostana wykorzystane siłowniki ze sprężynkami z rs4. super opis jak zawsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku a nie potrzebne są jeszcze inne siłowniki do klapy ? Ktoś ostatnio sprzedawał na forum... (mowa oczywiście o sedanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sedan B6 ma dwie wersje siłowników:

4B5 827 552 G - dla zwykłej klapy

8E5 827 552 B - dla klapy ze spojlerem

Przy okazji można też dopisać Avanta:

8E9 827 552 E - standardowa

8E9 827 552 F - z interstopem

W B7 jest tego jeszcze więcej...

Dla sedana:

8E5 827 552 J - standard lub z przyciskiem

8E5 827 552 K - otwieranie klapy z obszaru kierownicy (raczej chodzi o otwieranie z kluczyka, może jak jest w stacyjce)

Dla Avanta:

8E9 827 552 G - interstop do końca stycznia 2007

8E9 827 552 L - interstop od lutego 2007

8E9 827 552 H - standard do końca stycznia 2007

8E9 827 552 K - standard od lutego 2007

Z tego wynikałoby, że nie ma siłowników specjalnych pod ten system. Temat do rozkminki - sprawdźcie co siedzi u Was...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tego u siebie nie mam :kox: Tylko ja u siebie zmieniałem ostatnio na zwykłe siłowniki bo jeden już nie trzymał :facepalm:

Graty Bartku jak zawsze :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tego u siebie nie mam :kox: Tylko ja u siebie zmieniałem ostatnio na zwykłe siłowniki bo jeden już nie trzymał :facepalm:

Graty Bartku jak zawsze :thumbup1:

Dzięki Grześ! :wink:

Z siłownikami najprawdopodobniej macie rację. Póki co rozkminiłem temat sedana B7. Siłownik 8E5 827 552 J zwolni blokadę ale nie podniesie całkowicie klapy, natomiast 8E5 827 552 K podniesie klapę całkowicie. Zatem wychodziłoby na to, że dla sedana B6 potrzebny będzie siłownik 8E5 827 552 B (seryjnie jest 4B5 827 552 G i ten też sprawdzony - nie podniesie klapy całkowicie).

Zamówię też siłowniki do swojego modelu i zobaczymy czy da radę jednak dźwignąć klapę Avanta :wink:

---------- Post dopisany at 16:42 ---------- Poprzedni post napisany at 14:48 ----------

W moim dupowozie seryjne siłowniki to 8E9 827 522 E - zamówiłem 2szt. 8E9 827 522 F. Te drugie ponoć obsługują o 10Nm więcej - jestem bardzo ciekawy czy dadzą radę dźwignąć klapę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/stylizacja-tuning-optyczny-19/all-b6-elektrycznie-otwierany-bagaznik-164575/index2.html

tu macie wszystko dokladnie opisane, ja sprzedalem chyba ze trzy komplety takich zestawów do automatycznej klapy..

trzeba zmienic zawiasy (maja mocowanie pod sprezynke która odciagnie klape na okolo 20 cm)

reszte juz robia mocnijsze silowniki jak dobrze pamietam o mocy 680N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieskromnie sie pochwale, ze dzieki Bartowi zrobilem tego moda przed oficjalna premiera tutoriala.

Prosty i przyjemny, teraz tylko pozostaje dorezac silowniki klapy. :banan:

img9384q.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jeden problem Diego - dla Cabrio widzę tylko jeden rodzaj siłownika: 8H0 827 552 B :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche lipa :doh: Ciekawe czy z sedana podejdzie ? W każdym razie szykuje sie rzeźba :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche lipa :doh: Ciekawe czy z sedana podejdzie ? W każdym razie szykuje sie rzeźba :banan:

A zerknij w wolnej chwili na swoje i sprawdź czy numer się zgadza (powinny też mieć opisaną liczbę Nm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawiasy nie podejda od sedana.. silowniki byc moze ale zawias ma calkiem inne mocowanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart, sprawdze te siłowniki i napiszę jakie mają wartości. :)Lukaszxxx, wydaje mi się, że sam mocniejszy siłownik wystarczy. Może jeszcze spręzyna... Klaba bagażnika w cabrio jest z tworzywa co za tym idzie jest lekka. Zresztą.... trzeba będzie pokombinować. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wystarczy sam siłownik bo siłowniki dzialaja od okolo 15-20 cm... do tej wysokosci musi klape podniesc sprezyna..przerabialem ten temat.. musi byc specjalny zawias z miejscem na sprezynke albo tak jak zrobilem u siebie opisane jest w watku moja a4..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja próbowałem nawet zalozyc od a6 o mocy 720N i tez nie daly rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz ma rację - porównując mechanizmy wspomagające otwieranie klapy widać, że w wersji podnoszącej pokrywę jest więcej elementów (sprężyna, odboje, inny zawias).

Zatem:

4E4 stosowane w sedanie i avancie B6 oraz Cabrio B6/B7 to tylko zwolnienie blokady zamka. Natomiast 4E5 w sedanie B7 to właśnie wariant, który otworzy całkowicie klapę.

I teraz - możliwe, że system z sedana B7 da się przeszczepić do sedana B6 ale jeśli chodzi o Avanta to jest blada d*pa (fabrycznego rozwiązania tego tematu nie będzie).

Edytowane przez Bart-S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku nie mozliwe tylko na bank wykonalne.. mówilem ze sprzedalem juz trzy komplety zawias+sprezyna +silownik o numerach jakie podalem pare postow wyzej i ten zestaw dziala z b7 jak i b6 w sedanie... do avanta nie ma takiej opcji, jesli chodzi o cabrio tez nie jestem pewien, ale zawias ma na bank inne mocowanie do karoserii.. otwór mocowania jest w innym miejscu, sa podobne jak w a6 c6, szkoda ze nikt w pobliżu nie ma cabrio bo leza mi zawiasy od a6 c6 ze sprezynkami i mozna vy to sprawdzic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku nie mozliwe tylko na bank wykonalne.. mówilem ze sprzedalem juz trzy komplety zawias+sprezyna +silownik o numerach jakie podalem pare postow wyzej i ten zestaw dziala z b7 jak i b6 w sedanie... do avanta nie ma takiej opcji, jesli chodzi o cabrio tez nie jestem pewien, ale zawias ma na bank inne mocowanie do karoserii.. otwór mocowania jest w innym miejscu, sa podobne jak w a6 c6, szkoda ze nikt w pobliżu nie ma cabrio bo leza mi zawiasy od a6 c6 ze sprezynkami i mozna vy to sprawdzic..

OK. Zatem punkt dla sedana :wink:

Myślę, że z rozkminką Cabrio, Diego chętnie Ci pomoże :decayed:

Poprawiłem DIY dopasowując je do aktualnie zgromadzonych danych :thumbup1:

Edytowane przez Bart-S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tej funkcjonalności.. w moim przypadku to była wiecznie brudna klamka oraz Luba rysująca paznokciami lakier w poszukiwaniu klamki... :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...