Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z Turbiną


zgnilek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zacznę od tego ze mam a4 z silnikiem 1.8T, a problem objawia się tym że podczas jazdy po wciśnięciu pedału gazu do podłogi turbina powinna lekko gwizdać(tak zawsze było) i auto momentalnie przyśpieszało po osiągnięciu min 2800 obr, teraz jest tak ze tego gwizdu nie ma, a auto jest poprostu zamulone, po 3 tys obrótów auto bardzo wolno się zbiera tak jakby turbina nie pracowala wiecej jak na 30 % mocy i kolejny objaw ze czasami turbina szarpie tzn jest chwilowe normalne przyśpieszenie takie jak powinno byc ale to trwa kolo 1 sek i znowu jest auto zamulone

Dzisiaj podłącze vaga wieczorem i moje pytanie co mam dokładnie w sprawdzic, i prosze o sugestie w czym ,moze tkwic problem- czy łopatki turbiny, czy wałek w turbinie się wyrobił, oraz jezeli ktos taki posiada to opis demontazu turbiny najlepiej z fotostory

Z góry przepraszam jeżeli taki temat był, proszę o porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskaźnik do turbiny masz? masz pewnie AEB więc inaczej nie zobaczysz ile ci turbo pompuje..Vaga możesz podlączyć i posprawdzać co i jak ale sprawdź najpierw DV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci że tutaj to do wyboru masz dużo rzeczy :) czyli czeka cię metoda eliminacji cząstkowej, bez vaga troche zabawy bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam wskaźnika doładowania turbiny, za jakąś godzinę będę miał logi to kilka kwestii zostanie co to może być będą odrzucone, a pod vagiem pokaże mi że z przepływką może być coś nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samego cisnienia nie pokarze ale zobaczymy jakie jest wysterowanie n75 na tej podstawie tez mozna w przyblirzeniu okreslic doładowanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ze tak długo to trwało ale mialem jeszcze inny problem, padł mi moduł zapłonowy, juz wymienilem, natomiast po podlaczeniu do vaga niestety logow nie mam jak zrobic bo nie mam laptopa, pokazał mi taki błąd:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 907 557 T

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D05

Software Coding: 04001

Work Shop Code: WSC 06325

1 Fault Found:

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-00 - Output Open

Wiem ze chodzi tutaj WG ale jak sie do niego dobrac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nei WG ale zaworek N75 ktory nim steruje, zobacz czy wtyczka ci się nie wypięła od niego, znajduje się on za/pod lewym reflektorem (patrząc od przodu na auto) ewentualnie będzie on do wymiany, koszt ok 190zł nówka ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka ok, wyjąłem, popatrzyłem czy styki nigdzie nie pozapiekane, czy przewody do kostki są w porządku, jednak chyba będzie do wymiany, jutro zadzwonię do aso sprawdzę ile kosztuje

---------- Post dopisany 16-08-2012 at 12:17 ---------- Poprzedni post napisany 08-08-2012 at 20:55 ----------

Czy ktoś moze mi powiedziec czy to są orginalne wtryski o tych nr - "280 150 447", oraz turbina "530410Co91D" co do turbiny to nie jestem pewien czy dobrze zobaczylem, spisywalem poprzez lusterko i dosć słabo widoczne cyfry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szukam mocy w moim AEB i dziś rozebrałem cały dolot do turba. Moje podejrzenie budzi zawór dv. Gdy go wyjąłem dmuchając ustami w otwór nr 2 powietrze uchodzi otworem nr 1. Dmuchnąć w otwór nr. 1 się nie da, ale zasysając powietrze zostaje ono zaciągnięte przez dziurkę nr 2. Czy tak ma być? Jeśli podciśnienie, które otwiera zawór dv (dziurka 1 przewód łączy ją z kolektorem ssącym) będzie uciekać, przedostawać się do otworu nr 2 to przecież membrana się nie uniesie? Jak to jest może ktoś pomóc?

http://img20.otofotki.pl/obrazki/tf370_141129323.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcisnij membrane przez otwor nieoznaczony na zdjeciu czyli ten druby dlugi, teraz wez paluchem zatkaj mały krociec i pusc membrane, powinno zassac ci palec przy tym malym otworze i powinno podcisnienie sie utrzymac

generalnie dmuchajac w grube krocce nie powinno byc przepuszczane powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie dmuchajac w grube krocce nie powinno byc przepuszczane powietrze

tylko dmuchając w nr 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgada sie moj blad, nr2 powinien byc montowany od do rury idacej juz do icka jakby co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcisnij membrane przez otwor nieoznaczony na zdjeciu czyli ten druby dlugi, teraz wez paluchem zatkaj mały krociec i pusc membrane, powinno zassac ci palec przy tym malym otworze i powinno podcisnienie sie utrzymac

generalnie dmuchajac w grube krocce nie powinno byc przepuszczane powietrze

Naciskam tłoczek zatykam mały króciec, puszczam tłoczek i nic się nie dzieje... Żadnego podciśnienia. Dmuchając w otwór nr. 2 powietrze uchodzi małym króćcem. Także zawór przepuszcza powietrze tylko z otworu nr 2 idącego już do icka do małego krućca i tylko w tym kierunku. Niemożliwe jest dmuchnięcie w mały króciec natomiast zaciągnięcie powietrza przezeń jest możliwe i te powietrze pochodzi z otworu nr. 2 Więc jaki werdykt? DV do wymiany czy ma zostać?

Auto jakieś słabe, gdy silnik schodzi z obrotów słychać jakieś dziwne szemranie niejednostajne... Raczej takie mało wyraźne takie głuche... Podczas jazdy po puszczeniu nogi z gazu auto bardzo szarnie tzn. tak nagle przestaje jechać, ze można głową walnąć o kierownicę. Ogólnie to chodzi tak jakby turbiny nie miał, mimo tego, że ją słychać od ok. 2800 obr jak delikatnie gwiżdże. Luz na wirniku znikomy prawie wcale nie wyczuwalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, w takim razie dv będzie nowy. Zastanawiam się jeszcze tylko pomiędzy dv a bovem jakimś, ale w temacie 1.8T siedzę od niedawna i nie wiem czy jest sens kombinować czy nie lepiej kupić ori.

Po wyczyszceniu N75 sprawdzeniu wszystkich wężyków od podciśnienia i ciśnienia nie jest nic lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...