Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ALT stuki przy rozruchu - wymiana wariatora, uklad zmiennych faz rozrzadu


benyA4

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem silnika ALT i jak wielu kolegow trapia mnie stuki przy rozruchu trwajace ok 2, 3 sekund. Czytajac fora audi ,vw doszedlem do wniosku wraz z innymi ze do wymiany bedzie wariator. Tu sie wszyscy zgadzamy bo w 100% przypadkow gdy zostal wymieniony stuki zniknely. Sa jednak niezgodnosci dotyczace co powinnismy wymienic przy okazji wymiany wariatora, co do oleju i filtra nie ma co dyskutowac to obowiazek. Mam jednak watpliwosci co do rozrzadu, zwlaszcza ze niedawno wymienialem , no i znajduje sie on po drugiej stronie i nie wspolpracuje bezposrednio z wariatorem. Moje watpliwosci budzi tez wymiana zaworu wysokiego cisnienia oleju, nie wiele znalazlem informacji na jego temat wiec nie wiem jaki on ma wplyw na prace nieszczesnego wariatora , a koszt tego zaworu to ok 1000zl. No i lancuszek rozrzadu laczacy walek ssacy z wydechowym ,poprzez wariator. Wymiane lancuszka uzaleznil bym od jego stanu, a tego nie okreslimy wczesniej niz po rozlozeniu silnika. Prosze o wasze opinie w tym temacie, wiem ze najlatwiej jest wymienic wszystko ale nie na tym rzecz polega.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz to przez 2 sek to faktycznie to olej. TTM:decayed:

Jak będziesz jednak wymieniał więc przynajmniej nowy pasek jak rozrząd masz nowy bo raczej nie zakłada się używanego paska z powrotem. A do wymiany wariatora trzeba niestety wyciągać wałki i rozpinać rozrząd, Zawór wysokiego ciśnienia możesz wymienić zanim wymienisz wariator bo jest większa szansa że to on jest za hałas odpowiedzialny niż sam nastawnik na wałku a przy tym tańszy i łatwiejszy w wymianie.

A stukać może również napinacz łańcuszka, ponieważ klekot przy rozruchu występuje również w silnikach bez wariatora.

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia oleju 2bar na wolnych i 4bar przy 2000tys. Oczywiście przy mocno nagrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mogl by ktos powiedziec gdzie znajduje sie zawor wysokiego cisnienia sterujacy wariatorem i jak sie do niego dostac ?? mile widziane tez zdjecie zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po wyczyszczeniu miski olejowej i smoka pompy oleju, modyfikacji odmy (w tym nowa odma + czwórnik + eżektor), przeczyszczeniu dolotu, przepływki, przepustnicy + adaptacja, zastosowaniu Antykoks'a i zalaniu Castrol 10w40 A3/B4, który spełnia normę VW dla tego silnika, (zgodnie z instrukcją pojazdu), problem DZIWNEGO DZWIĘKU PO ODPALENIU NA ZIMNYM SLINKU niemal ustąpił, poinformuję po przejechaniu większego dystansu.

pozdrawiam.

p.s.

podziękowania z Krakowa dla: Marcin'a za fachową robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do wymiana zaworu wysokiego ciśnienia gościu który specialuzuję się w regenaracji wariatorów mówił żeby go nie wymieniać wystarczy sam wariator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem silnika ALT i jak wielu kolegow trapia mnie stuki przy rozruchu trwajace ok 2, 3 sekund. Czytajac fora audi ,vw doszedlem do wniosku wraz z innymi ze do wymiany bedzie wariator. Tu sie wszyscy zgadzamy bo w 100% przypadkow gdy zostal wymieniony stuki zniknely. Sa jednak niezgodnosci dotyczace co powinnismy wymienic przy okazji wymiany wariatora, co do oleju i filtra nie ma co dyskutowac to obowiazek. Mam jednak watpliwosci co do rozrzadu, zwlaszcza ze niedawno wymienialem , no i znajduje sie on po drugiej stronie i nie wspolpracuje bezposrednio z wariatorem. Moje watpliwosci budzi tez wymiana zaworu wysokiego cisnienia oleju, nie wiele znalazlem informacji na jego temat wiec nie wiem jaki on ma wplyw na prace nieszczesnego wariatora , a koszt tego zaworu to ok 1000zl. No i lancuszek rozrzadu laczacy walek ssacy z wydechowym ,poprzez wariator. Wymiane lancuszka uzaleznil bym od jego stanu, a tego nie okreslimy wczesniej niz po rozlozeniu silnika. Prosze o wasze opinie w tym temacie, wiem ze najlatwiej jest wymienic wszystko ale nie na tym rzecz polega.

Beny potrzebuje Twojej rady. Pilnie. Mam uszkodzony wariator. Potrzebny kontakt, reszta priv.

Jestem posiadaczem silnika ALT i jak wielu kolegow trapia mnie stuki przy rozruchu trwajace ok 2, 3 sekund. Czytajac fora audi ,vw doszedlem do wniosku wraz z innymi ze do wymiany bedzie wariator. Tu sie wszyscy zgadzamy bo w 100% przypadkow gdy zostal wymieniony stuki zniknely. Sa jednak niezgodnosci dotyczace co powinnismy wymienic przy okazji wymiany wariatora, co do oleju i filtra nie ma co dyskutowac to obowiazek. Mam jednak watpliwosci co do rozrzadu, zwlaszcza ze niedawno wymienialem , no i znajduje sie on po drugiej stronie i nie wspolpracuje bezposrednio z wariatorem. Moje watpliwosci budzi tez wymiana zaworu wysokiego cisnienia oleju, nie wiele znalazlem informacji na jego temat wiec nie wiem jaki on ma wplyw na prace nieszczesnego wariatora , a koszt tego zaworu to ok 1000zl. No i lancuszek rozrzadu laczacy walek ssacy z wydechowym ,poprzez wariator. Wymiane lancuszka uzaleznil bym od jego stanu, a tego nie okreslimy wczesniej niz po rozlozeniu silnika. Prosze o wasze opinie w tym temacie, wiem ze najlatwiej jest wymienic wszystko ale nie na tym rzecz polega.

Beny potrzebuje Twojej rady. Pilnie. Mam uszkodzony wariator. Potrzebny kontakt, reszta priv.

Jestem posiadaczem silnika ALT i jak wielu kolegow trapia mnie stuki przy rozruchu trwajace ok 2, 3 sekund. Czytajac fora audi ,vw doszedlem do wniosku wraz z innymi ze do wymiany bedzie wariator. Tu sie wszyscy zgadzamy bo w 100% przypadkow gdy zostal wymieniony stuki zniknely. Sa jednak niezgodnosci dotyczace co powinnismy wymienic przy okazji wymiany wariatora, co do oleju i filtra nie ma co dyskutowac to obowiazek. Mam jednak watpliwosci co do rozrzadu, zwlaszcza ze niedawno wymienialem , no i znajduje sie on po drugiej stronie i nie wspolpracuje bezposrednio z wariatorem. Moje watpliwosci budzi tez wymiana zaworu wysokiego cisnienia oleju, nie wiele znalazlem informacji na jego temat wiec nie wiem jaki on ma wplyw na prace nieszczesnego wariatora , a koszt tego zaworu to ok 1000zl. No i lancuszek rozrzadu laczacy walek ssacy z wydechowym ,poprzez wariator. Wymiane lancuszka uzaleznil bym od jego stanu, a tego nie okreslimy wczesniej niz po rozlozeniu silnika. Prosze o wasze opinie w tym temacie, wiem ze najlatwiej jest wymienic wszystko ale nie na tym rzecz polega.

Beny potrzebuje Twojej rady. Pilnie. Mam uszkodzony wariator. Potrzebny kontakt, reszta priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...