Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] Jasność zegarów


Szymon_Irl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Odkąd posiadam samochód (a4 b5 2000 1.9 TDI PD) czyli jakies 2 tygodnie denerwują mnie ciemne zegary. Teoretycznie świecą i dobrze podświetlają ale brat posiada identyczną b5tke z tego samego roku i jego zegary świecą o wiele jaśniej. Wyczytałem że w zegarach jest ściemniacz ale nie mam pojęcia jak się go ustawia (wyczytałem że trzeba kręcić na boki lewym pokrętłem) w mojej to nie podziałało więc pomyślałem, może ten potencji się odlutował (ludzie pisali o takiej możliwości) ale ustawianie zegarka normalnie działa a co lepsze próbowałem też na wszystkie sposoby ustawić dimmer w aucie brata i też bez reakcji. Mogli byście mi podać jaka jest kombinacja ustawiania tego ściemniacza? Ewentualnie jakie mogą być przyczyny tego problemu? Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Odkąd posiadam samochód (a4 b5 2000 1.9 TDI PD) czyli jakies 2 tygodnie denerwują mnie ciemne zegary. Teoretycznie świecą i dobrze podświetlają ale brat posiada identyczną b5tke z tego samego roku i jego zegary świecą o wiele jaśniej. Wyczytałem że w zegarach jest ściemniacz ale nie mam pojęcia jak się go ustawia (wyczytałem że trzeba kręcić na boki lewym pokrętłem) w mojej to nie podziałało więc pomyślałem, może ten potencji się odlutował (ludzie pisali o takiej możliwości) ale ustawianie zegarka normalnie działa a co lepsze próbowałem też na wszystkie sposoby ustawić dimmer w aucie brata i też bez reakcji. Mogli byście mi podać jaka jest kombinacja ustawiania tego ściemniacza? Ewentualnie jakie mogą być przyczyny tego problemu? Dzięki

przekręcasz w prawo i trzymasz by świeciło mocniej,oczywiście lewym pokrętłem,u mnie tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ani u mnie ani u brata nic się nie dzieje po przytrzymaniu w prawo ani w lewo. A robisz to z kluczykiem w stacyjce/włączonymi światłami/bez kluczyka? A właśnie oboje mieszkamy w Irl i on ma Irlandzką wersję a ja Angielską. Może w "anglikach" inaczej się to ustawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ani u mnie ani u brata nic się nie dzieje po przytrzymaniu w prawo ani w lewo. A robisz to z kluczykiem w stacyjce/włączonymi światłami/bez kluczyka? A właśnie oboje mieszkamy w Irl i on ma Irlandzką wersję a ja Angielską. Może w "anglikach" inaczej się to ustawia?

z kluczykiem i bez działa trzeba tylko żeby zegary były podświetlone odpal auto lub włącz światła co do anglików to się niz znam ale skoro mają kierownice po innej stronie to moze prawe pokrętło :)) hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jak jest u Ciebie z tymi zegarami, ja jak odpalam samochód to świeci tylko kratka kilometrów fis i zegarek a tarcze i konsola są ciemne (sprawdzone na dwóch anglikach). Konsola, klimatronik i tarcze zaświecają się TYLKO gdy włączę światła. Też tak masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jak jest u Ciebie z tymi zegarami, ja jak odpalam samochód to świeci tylko kratka kilometrów fis i zegarek a tarcze i konsola są ciemne (sprawdzone na dwóch anglikach). Konsola, klimatronik i tarcze zaświecają się TYLKO gdy włączę światła. Też tak masz?

jak odpale auto świeci mi sie licznik,obrotomierz...jak włącze światła zapala się konsola środkowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do anglików to się niz znam ale skoro mają kierownice po innej stronie to moze prawe pokrętło :)) hehe

Hehe strzał w dziesiątkę, siedzę sobie w aucie kombinuje i w końcu myślę sobie a spróbuje - prawe pokrętło w prawo a tu nagle stała się jasność :D Dzięki wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do anglików to się niz znam ale skoro mają kierownice po innej stronie to moze prawe pokrętło :)) hehe

Hehe strzał w dziesiątkę, siedzę sobie w aucie kombinuje i w końcu myślę sobie a spróbuje - prawe pokrętło w prawo a tu nagle stała się jasność :D Dzięki

wielkie.

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ruch prawostronny i ściemniacz zegarów też po prawej:grin:

myślę że bardziej pokierowane jest to tym że lewej strony ustawia się zegarek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też mam EU i mam podświetltnie po prawej stronie a ustawienie zegarka po lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odwrót czy nie - ważne że odkryłem nową funkcję w Audi :decayed: no bo sorry ale tam bym tego nigdy nie szukał :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja też mam problem z ciemnymi zegarami.

2ooo r 1.9 TDI PD. Lewym kołkiem ustawiam tylko datę i godzinę a prawy- do kasowania dziennego przebiegu się kręci. I ma pewien zakres regulacji, nie można kręcić nim "w kółko". Domyślam się że to właśnie potencjometr do jasności, tylko że żadnej różnicy nie ma po kręceniu...

Dodam że czujnik nasłonecznienia w prędkościomierzu jest sprawny- sprawdziłem ledową latarką z telefonu- jak tylko poświecę w ten czujnik od razu zegary i cała konsola środkowa robią się mocno jaśniutkie a jak zgaszę latarkę wszystko ciemnieje niezależnie od ustawienia tego prawego pokrętła...

Co może być przyczyną?

---------- Post dopisany 02-03-2013 at 05:49 ---------- Poprzedni post napisany 28-02-2013 at 13:17 ----------

Koledzy, podrzuci ktoś jakąś ewentualną przyczynę? Czyżby walnięty był ten potencjometr skoro czujnik naslonecznienia teoretycznie działa ale efekt jest taki jakby się ,,zawiesił,, w pozycji nocnej i zegary cały czas są przyciemnione?

A może ten czujnik da się jakoś obejść, po prostu go wymontowac żeby samemu sobie jasność ustawić raz a dobrze?

---------- Post dopisany 04-03-2013 at 11:44 ---------- Poprzedni post napisany 02-03-2013 at 05:49 ----------

He, coś widzę Koledzy że cisza więc albo nie występuje u Was podobny problem albo dla nikogo innego nie jest to "problem" i tylko ja jestem taka maruda =P domyślam się że Audi stawiało na komfort i wygodę montując czujnik nasłonecznienia i samościemniające się zegary ale mnie osobiście denerwuje jak jadę nocą przez teren niezabudowany- zero innych świateł czy latarni i muszę wytężać wzrok żeby dostrzec jakiekolwiek wskazania na zegarach =)

W takim razie przy weekendzie może jak czas pozwoli bedę musiał się do tego potencjometra dobrać i coś spróbować metodą prób i błędów poradzić =P

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam żadnego czujnika :decayed: Po prostu kręcę pokrętłem i działa :naughty:

Widocznie nikt nie miał takiego problemu tutaj, ale jak znajdziesz rozwiązanie to się nim podziel :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz zegary z A6

Koledzy ja też mam problem z ciemnymi zegarami.

2ooo r 1.9 TDI PD. Lewym kołkiem ustawiam tylko datę i godzinę a prawy- do kasowania dziennego przebiegu się kręci. I ma pewien zakres regulacji, nie można kręcić nim "w kółko". Domyślam się że to właśnie potencjometr do jasności, tylko że żadnej różnicy nie ma po kręceniu...

Dodam że czujnik nasłonecznienia w prędkościomierzu jest sprawny- sprawdziłem ledową latarką z telefonu- jak tylko poświecę w ten czujnik od razu zegary i cała konsola środkowa robią się mocno jaśniutkie a jak zgaszę latarkę wszystko ciemnieje niezależnie od ustawienia tego prawego pokrętła...

Co może być przyczyną?

---------- Post dopisany 02-03-2013 at 05:49 ---------- Poprzedni post napisany 28-02-2013 at 13:17 ----------

Koledzy, podrzuci ktoś jakąś ewentualną przyczynę? Czyżby walnięty był ten potencjometr skoro czujnik naslonecznienia teoretycznie działa ale efekt jest taki jakby się ,,zawiesił,, w pozycji nocnej i zegary cały czas są przyciemnione?

A może ten czujnik da się jakoś obejść, po prostu go wymontowac żeby samemu sobie jasność ustawić raz a dobrze?

---------- Post dopisany 04-03-2013 at 11:44 ---------- Poprzedni post napisany 02-03-2013 at 05:49 ----------

He, coś widzę Koledzy że cisza więc albo nie występuje u Was podobny problem albo dla nikogo innego nie jest to "problem" i tylko ja jestem taka maruda =P domyślam się że Audi stawiało na komfort i wygodę montując czujnik nasłonecznienia i samościemniające się zegary ale mnie osobiście denerwuje jak jadę nocą przez teren niezabudowany- zero innych świateł czy latarni i muszę wytężać wzrok żeby dostrzec jakiekolwiek wskazania na zegarach =)

W takim razie przy weekendzie może jak czas pozwoli bedę musiał się do tego potencjometra dobrać i coś spróbować metodą prób i błędów poradzić =P

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 97 w okolicy 220/km na godzine mam takie oczko jak w nie zaswieci albo slonce walnie to zegary swieca jak zle :D jak jest tam ciemno to swieca tak w sam raz... poza tym lewe pokretlo u mnie tez reguluje natezenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem Ci Kolego flex78 że trochę mnie swoją diagnoza zmartwileś.

Jeśli faktycznie tak jest to od razu wyjaśnia się kwestia skąd poza problemem z jasnością błędne wskazanie paliwa a właściwie jego brak... Z tego co się dowiedziałem z forum z obydwoma problemami jest trochę roboty żeby do porządku doprowadzić jasność i wskaźnik paliwa... I tak jak ją nigdy podobnych rzeczy nie robiłem to mogę sam nie dac rady, chyba nie będę się zabierał w ogóle za to żeby jeszcze czegoś innego nie spieprzyć.

Widzę Artur, że model rok i silnik mamy ten sam, jakbym wrzucił dokładne zdjęcia zegarów potrafilbys stwierdzic że na pewno faktycznie są od A6? Ty też sobie takie rezałes do swojej A4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...