Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Kangoo 2002r 1.9DTI


maf

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu kupiłem wozidło do roboty jak z tematu. Przebieg 148tys udokumentowany. Obecnie zalany jest Castrol 10W40. Chciałbym przejść na jakiś tańszy syntetyk np Mobil Super 3000 5W40, a przed tym zastosować płukankę. Czy waszym zdaniem to dobry pomysł? Na renówkowym forum piszą oczywiście, że najlepiej ELf i co dla mnie dziwne 10W40. To auto ma w końcu turbinę i chciałbym o nią zadbać. Poza tym traktorek miałby zimą lżej przy odpalaniu. Są jakieś przeciwwskazania żeby zalać do niego syntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki sa dosyc wybredne jezeli chodzi o olej, osobiscie proponuję:

Motul X--cess 5W-40 albo lepszy Motul Xclean 5W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xclean ma wyższa norme i mniej jakiś szkodliwych substancji, popiołów chyba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul X--cess 5W-40 albo lepszy Motul Xclean 5W-40

Dokładnie tak jest w katalogu Motula http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=251&modelyear=&vehicle=78221&site=41&region=59&language=7&brand=45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem użytkownikiem megane prawdopodobnie z tym samym silnikiem co twoje kongo 1.9 dti 98 konny i 100 tys. Tym nalatalem na mobil 1 10w40 żaden tam syntetyk,wymiana co 10 tys. obowiązkowa, teraz jest w posiadaniu mojej matuli i dalej bije kilometry. Wedłuk mnie po co przeplacac na syntetyk ale wybór należy do ciebie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o syntetyk to nie przepłacisz

oszczędzisz na paliwie podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszą mnie takie wypowiedzi,że po co przepłacać,turbo musi mieć dobre smarowanie i jaka tu oszczędność, syntetyk 5W40 ma znacznie lepsze właściwości smarne niż półsyntetyk 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykle takie wypowiedzi sa od ludzi których wiedza na temat oleju i pracy silnika sa tak obce

jak fizyka kwantowa :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zmienić oliwę w poniedziałek bo we wtorek pierwsza dłuższa trasa kangurem. Z syntetyków w zaprzyjaźnionym sklepie u mnie w mieście mają:

Mobil Super 3000 5W40

Mobil1 Peak Life 5W50

Mobil1 ESP Formula 5W30

Shell Helix Ultra 5W40

Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40

Co z tego brać ? Do tego będzie płukanka Liqui Moly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykle takie wypowiedzi sa od ludzi których wiedza na temat oleju i pracy silnika sa tak obce

jak fizyka kwantowa :facepalm:

Moja odp. jest oparta na własnym doświadczeniu i użytkowanie tego modelu samochodu, a co do fizyki kwantowej to ciekawe co ty masz do powiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze zmienilem teraz olej z 10W 40 shella helix którego nie polecam, na syntetyk motula 5W40 xclean po kilku dniach jazdy moge powiedziec ze silnik chodzi o niebo ciszej i to nie jest moj wymysl na nizszych obrotach slysze tylko szum opon,jakby motor zgasl :) i rano popychacze nie tluka tak jak na polsyntetyku. co do renault to dbaj o turbo auto do pracy wiec bedzie tluklo km na oleju nie oszczedzaj bierz liqu moly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniony na Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 + płukanka też LM. Robotę zleciłem w warsztacie "zapasowym" ponieważ do "mojego" mam za daleko jak na takie duperele. Mechanik trochę kręcił nosem gdy kazałem wlać do silnika płukankę ale po całej operacji miał "kocią mordę". Powiedział, że po wymianie silnik pracuje jak common rail:-) Sam też byłem w delikatnym szoku jak płukanka wyraźnie i pozytywnie zadziałała w przypadku tego motoru. W mojej A4 aż takiej różnicy nie zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslu zmiane na lepszy olej a ogolnie na swiezy slychac odrazu a to z powodu tego ze stary przepalony nie spelnia juz calkiem swojej roli z powodu substancji ktore zostaja wytracone w procesie pracy silnika zauwaz ze po kilku set km olej jest czarny jak smola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to nie forum Renault ale pozwolę sobie pomęczyć was jeszcze w temacie mojego wozidła roboczego bo na forum Kangoo to na pewno niczego się nie dowiem. Otóż kilka dni temu a kilka dni po wymianie oleju i zastosowaniu płukanki w silniku lub jego pobliżu coś zaczęło dzwonić. Dźwięk jest podobny do tego jakby jakaś metalowa osłona pod wpływem drgań silnika o coś uderzała. Czy ten dźwięk może być następstwem zastosowania płukanki i może pochodzić z wnętrza silnika ? Jeśli tak to co może dzwonić. Dodam, że silnik nie ma żadnych wycieków ani nie ubywa oleju. Przez kilka dni po wymianie oleju i płukaniu chodził wyśmienicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej podejrzewam właśnie osłony. Oby to były one bo motor naprawdę rewelacyjnie pracował po płukaniu i wymianie oleju. Zawory chyba by raczej charakterystycznie klepały. Nie znam budowy silnika DTI i nie mam pomysłu co mogłoby w nim dzwonić. Może pompa oleju się wypłukała i to ona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...