Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kierownica powietrza przy kolektorze ssącym w A4 B6 ALT


daro84.pl

Rekomendowane odpowiedzi

czy jest możliwość wymiany tego wężyka przy kierownicy powietrza i czy można ją bezpiecznie rozebrać żeby sprawdzić stan membrany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o zmienną geometrie dolotu. Wężyk można wymienić wystarczy zsunąć go z króćców przy zaworze i gruszce. Aby skontrolować mębrane trzeba zdemontować gruszkę. Musisz zdjąć klapkę żeby dostać się do środka gruszki tam będą dwie śrubi Torx, które trzeba odkręcić. Następnie delikatnie pociągnąć do siebie. Ze środka kolektora wysunie się wałek, który z gruszką trzyma się jak dobrze pamiętam na dwóch zaczepach, delikatnie rozłączamy i mamy gruszkę na wierzchu. Następnie rozkładamy kulistą część gruszki (łączenie na środku) podwadzająć delikatnie dookoła śrubokrętem. W środku jest membrana i uwaga na sprężynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki o to mi chodziło. Powiedz mi jeszcze czy ten wałek wyjdzie cały z gruszką czy trzeba jego odpiąć i zostanie w kolektorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek trzeba odpiąć bo zamało jest miejsca z przodu żeby go wyjąć, no chyba że zdemontujesz pas przedni to powinna wyjść całość. Jeszcze jedna uwaga pomiędzy wałkiem i gruszką też jest sprężyna więc tzreba uważać zeby nie wypadła. Pozdrawiam i życze powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej będzie jak zdemontuje kolektor to będzie lepszy dostęp bo jeszcze mam zamiar wyczyścić przepustnice i zrobić moda odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba aż tak bardzo ciężko nie jest jego wyciągnąć.Muszę wymienić wężyki przy gruszce i ni chce połamać króćców. Jak bym wymontował kolektor to miałbym dobry dostęp do odmy,przepustnicy i tej gruszki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób jak uważasz ją zrobiłem to wszystko bez ściągania kolektora, bo obawiałem się że. jak go spowrotem poskladam to mogą być gdzieś nieszczelności.myślę że jak się zdecydujesz na ściągnięcie kolektora to kupuj za wczasu nową uszczelke pod niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki nie będę ruszał. Poluzuje opaski i wyjdzie bez gumowych tulei, będzie łatwiej

---------- Post dopisany 25-02-2013 at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany 18-02-2013 at 22:44 ----------

Dzisiaj sprawdzałem czy ta gruszka działa i niestety nie. Po wciśnięciu gazu nie reaguje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam kilka pytań dotyczących " kierownicy powietrza" przy ssącym.

Pod klapką zauważyłem, że to cięgno sterujące jest zerwane. Podczas próby na postoju nic się nie dzieje pod klapką :kwasny: a może dopiero pod obciążeniem zaczyna działać? Czy na LPG może przez to przy ruszaniu lekko szarpnąć (przymulić?)? I na benzynce też coś brakuje mocy.

Z góry dziękuję za podpowiedzi

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "kierownica powietrza" to inaczej sterowanie długością kolektora ssącego czyli jakby przełącza albo moment albo moc.

Przy zerwanym cięgle auto jest wyraźnie słabsze ponieważ nie ma pełnego momentu obrotowego na niższych obrotach.

To cięgienko ruszy się właśnie gdy będzie potrzebny moment a więc na chwilkę ruszy się gdy dodasz gazu. Chyba że masz możliwość podglądać ją w czasie jazdy, wtedy przy niskich obrotach i wcisniętym gazie cięgno będzie cofnięte w kierunku gruszki. A że masz je zerwane więc nie obróci klapkami w kolektorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bys potrzebowal kierownice powietrza to daj znac na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak gazujesz gwałtownie do 3,5tys mniej lub więcej tylko gwałtownie, to powinna ta dźwigienka się ruszać. Jeżeli nie rusza się to najprawdopodobniej membrana jest pęknięta (u mnie było pęknięcie malutkie na 3 może 4mm i to wystarczyło. Skleiłem jak dętkę, a ile to wytrzyma wyjdzie w praniu. Teraz działa. Ta membrana jest w tej gruszce. Jak to zdemontować napisał już powyżej klobusik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich chopaki czy kierownica powietrza bedzie pasowala od fsi 2.0 150kM do 2,0 alt dzieki z gory :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...