Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne zachowanie silnika po wlaniu 100oktanowej benzyny. Proszę o pomoc!


Mateuszek3212

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wiem, że ten temat już był ale jestem właśnie po diagnostyce komputerowej i ona nie wykazała żadnych błędów. Mam audi a4b6 1.8t AVJ i jakieś dwa tygodnie temu zalałem silnik paliwem V-pover racing 100oktanową. Po jakimś tygodniu silnik zaczął dziwnie pracować. Przy zmianie biegów obroty skaczą do góry a potem powoli opadają i jadać na 2,3 biegu czuć tak jakby lekkie szarpanie. Mechanik u którego robiłem diagnostykę sam jeździ audi s4b6 i twierdzi, że objawy są takie jakby silnik dostawał za bogatą mieszankę. Z tego co czytałem na forum przyczyną skaczących obrotów może być czujnik pedału sprzęgła, zawór DV bądź silniczek krokowy. Dodam jeszcze, że od tamtego czasu przestał działać tempomat. Nie wiem czy ma to jakiś związek tym co napisałem. Jeżeli ktoś miał podobną sytuację proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to moim zdaniem nie obraź się ale to głupota lać 100 oktanową benzynę te silniki są przystosowane do benzyny 95, przeczyść przepustnicę i zrób adaptację, albo zresetuj sterownik bo może sonda mu coś w mapach poknociła, odłącz mu na noc aku a jak rano podłączysz to załącz najpierw zapłon poczekaj chwilkę ok 30 -40 s wyłącz zapłon poczekaj ok 10 s. odpal silnik nie dodawaj mu gazu ni nic tylko noga na sprzęgło i odpalasz jak odpali to niech chwilkę pochodzi i zobaczysz co się będzie działo. :) Powinno ci na nowo zaadoptować przepustnicę i zresetować sterownik może pomoże może nie ale na pewno nic nie kosztuje :) Ale nich ktoś to potwierdzi co ma ten silnik czy po odłączeniu aku nic się z immo nie stanie bo ja mam ADR :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (2.0 alt) po wlaniu 100 oktanów efekt był zupełnie przeciwny niż się spodziewałem. Myślałem, że będzie dynamika a było totalne zamulenie. Nawet ruszał jakiś ospały. Jedynym plusem była może cichsza praca silnika, ale może to sugestia. Po wlaniu 95 oktanów (zalecane na klapie od wlewu) silnik jest narowisty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym plusem była może cichsza praca silnika

Bo im więcej oktanów tym większa odporność paliwa na spalanie stukowe ale wolniejsze spalanie więc spadek dynamiki silnika i wzrost spalania

(odruchowo but idzie w podłogę bo silnik robi się jakby elastyczniejszy/wyciszony i na poszczególnych biegach ciągniemy wyżej z obrotami)

Było już mnóstwo na ten temat i teorii za i przeciw takim eksperymentom 2 razy więcej niż użytkowników forum.:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest taka... auto ma jeździć na takim paliwie na jakie zostało wyprodukowane/ wystrojone :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam że jestem szczerze ździwiony tym faktem ,przecież ECU potrafi skorygować sobie informacje i nie powinno być problemu że zalewamy 100oktanów ,wręcz przeciwnie powinien lepiej chodzić i mniej palić. Ja do swojego jeszcze nie zalewałem ,ale nie raz miałem w moim starym Eclipsie z 1992r Shell V-Power Racing i nigdy nie było jajec żadnych ,chodził lepiej i trochę mniej palił :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...