Skocz do zawartości
IGNOROWANY

elektrycznie otwierana i ZAMYKANA klapa bagażnika


tomatom

Rekomendowane odpowiedzi

powitać tak mnie natchło na coś takiego jak pod kauf...em pani zrobiła pyk i sie klapa otwarła i zamkła, temat jest o elektrycznym, a wszyscy o jakichś sprężynach i siłownikach czyli powiedzmy,że się jakoś otworzy ,a jak się zamknie -manualnie? więc po co ten cyrk niech sie otwiera i zamyka czy w b7 było w opcji cuś takiego

---------- Post dopisany at 20:01 ---------- Poprzedni post napisany at 19:52 ----------

a jakby coś takiego zastosować ???

IMG_0017Elektryczny siłownik - aktuator liniowy stosowany w szeroko rozumianej automatyce. Cec**ją go doskonałe parametry i perfekcyjne wykonanie. Jest to profesjonalny sprzęt do wielu ciekawych zastosowań, za bardzo przystępne pieniądze. Stosowany w maszynach i urządzeniach, które muszą spełniać odpowiednie standardy i przede wszystkim tam, gdzie jest dostęp jedynie do zasilania 12 VDC. Znajduje on zastosowanie w wielu dziedzinach życia poczynając od automatyki domowej (sterowanie bramami, drzwiami, oknami itp.), a kończąc na profesjonalnym sprzęcie przemysłowym (podnośniki , urządzenia wentylacji, sterowanie przepustnicami, zaworami, itp). Szczególnie przydatny bywa w samochodach, na łodziach, jachtach, itp.

Sprzęt ten posiada szereg zalet, takich jak:

SZCZELNOŚĆ I ODPORNOŚĆ NA WARUNKI ATMOSFERYCZNE

CAŁKOWITA NIERDZEWNOŚĆ

DOGODNE ZASILANIE I STEROWANIE DC 12V

ŁATWE PODŁĄCZENIE PRZEWODÓW ZASILAJĄCYCH

PERFEKCYJNE WYKONANIE

CICHA, PRECYZYJNA I STABILNA PRACA

DOGODNE SKRAJNE MOCOWANIA PRZEGUBOWE

W PEŁNI REGULOWANY WYSUW

(MOŻNA USTALIĆ WYSUW OD KILKU MM DO WARTOŚCI NOMINALNEJ

WSZECHSTRONNOŚĆ ZASTOSOWAŃ, NIESPOTYKANA UNIWERSALNOŚĆ

Siłownik łatwy w montażu i użytkowaniu. Posiada wewnętrzne zabezpieczające wyłączniki krańcowe. Doskonały i prosty sposób sterowania poprzez przyciski lub przekaźniki. Zmiana kierunku wysuwu polega na odwróceniu polaryzacji (biegunowości) - napędzany jest silnikiem DC (silnik prądu stałego). Niezwykle łatwa regulacja styków krańcowych (wysuwu) powoduje, że siłownik ten z powodzeniem mogą zastosować w swoich aplikacjach nawet bardzo niedoświadczeni użytkownicy.

Wysuw jest w pełni, precyzyjnie regulowany - punkt startu i stopu. Zapewnia to niezwykłą elastyczność przy montażu (nie trzeba się martwić o precyzyjne dobranie wymiarów mocowania).

Zaawansowana technologia i doskonale dobrane materiały czynią sprzęt precyzyjnym i niezawodnym. Siłownik nadaje się do wielu zastosowań i pracuje w każdych warunkach pogodowych.

Specyfikacja techniczna siłownika:

Maksymalne napięcie zasilania: 12 VDC

Maksymalny prąd zasilania: 2,5A

Długość wysuwu: 6, 8, 10, 12 cali (150, 200, 250, 300 mm)

Długość po złożeniu: 230 mm + długość wysuwu

Prędkość wysuwu: 10 mm/s

Obciążenie maksymalne: 1000N (100 kg)

Temperatura pracy : -25°C ~ 65°C

Zabezpieczenia : wewnętrzne wyłączniki krańcowe (w pełni regulowane)

Waga: 1,5 kg

---------- Post dopisany at 20:27 ---------- Poprzedni post napisany at 20:01 ----------

tylko jak to elektrycznie ogarnąć coby konkretny czas sie wysuwało a potem konkretny składało ale to pytanie do elektryczno-elektronicznie ogarniętych

si_ownik_elektr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam sie nie znam ale wg opisu samego siłownika to nie bd problemu z czasem wysuwania i składania bo są "wewnętrzne wyłączniki krańcowe (w pełni regulowane)". Nie wiem jedynie czy to by sie nie za powoli wysuwało bo przy minimalnym wysuwie trzeba czekać 15 sekund na wysunięcie...Prędkość wysuwu: 10 mm/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też ten posów mnie ciekawi szukam czy są szybsze brachol troszke w automatyce przemysłowej robi zbada temat w swoich katalogach

wydaje mi się że posów mógłby wystarczyć kwestia dobrania miejsca montażu napewno nie w miejscu zawiasu a raczej gdzieś głębiej żeby pchało ten zawias tak na zasadzie wachadła,wtedy następny temat czy starczy mocy ale są nawet do 300kg tylko że gabarytowo większe

a z ciekawości nawiedziłem aso pan nie był do końca pewien ale ponoć było jako opcja otw/zamyk koszt z osprzętem jakimś tam sterownikiem naliczył śr ok 11000 szaleństwo ale chciał bym taki mechanizm luknąć na żywo znajomy ma bmwe tylko że tam pochowane i nie widać zasady działania w etka też nie widzę takiej części,najbardziej martwi mnie podłączenie elektr musiało by to z jakimś opóźnieniem działąć a centralny elektrozamek działa na impuls chyba że można to jakoś zmienić co by np 5 s. ten impuls trwał

także wszelkie pomysły mile widziane byle elektryczne a nie sprężynowo-manualne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam siłownik to raczej nie problem ja sie rozglądałem do avanta i póki co znalazłem coś takiego:

SIŁOWNIK ELEKTRYCZNY KLAPY VW TOUAREG 7P6 827 851A (3006622468) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

no i teoretycznie jak tylko by mu dać napięcie po naciśnięciu przycisku klapy to by otworzył jeśli tylko wielkość siłowników by pasowała

znalazłem też tylko teraz nie widzę takie siłowniki od klapy skody superb a to już raczej bardzo zbliżona wielkość klapy :naughty:

ale moim zdaniem najwiekszy problem to chyba z zamkiem który w takich automatach ma taki "dociagany zamek" domykanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli coś jak te z LINAKa dlatego chciałbym gdzieś to na żywca zobaczyć zasade działania znaczy jak sie cieplej zrobi to pokombinuje z tym domykaniem dobra uwaga wydaje mi sie że sprężyny zawiasu powinny to już załatwić ale przypuszczam też że siłownik pewnie będzie stawiał opór temat rozwojowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jak będzie elektryczny to będzie sprężyny blokował :) myślę że te od superba mogą podejść tylko żal mi 500zł na używki by to sprawdzić :( a w aso jak zwykle nic nie wiedzą :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z otwieraniem pół biedy bo zawias bedzie ciągnol do góry z zamknięciem może być problem w awancie chyba było by łatwiej z tymi siłownikami które znalazłeś

mechanicznie raczej do ogarnięcia choćby wszystkie podobne patenty z forum ze sprężynami (rozwiązanie manualne)

bardziej martwi mnie elektryka czy komputer nie bedzie wrzeszczał że jakię zwarcie czy inny pobór prądu tu sie moje kompetencje kończą

aczkolwiek w instr obsługi mam obrazek że w drzwiach kierowcy jest otwieradło elektr bagażnika a misio z aso twierdzi że jest jakiś moduł sterujący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no te siłowniki to zdecydowanie bardzoej do avanta :wink: myslę że komputer nie bedzie nic krzyczał jak dasz prąd normalnie z instalacji bo nie ma tam czujników poboru prądu ani tym podobne więc to nie problem :) a skoro są passaty b6 maja klapy elektryczne to czemu i nie a4 b6 :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajer super a w moim przypadku to bardzo by mi się coś takiego przydało. Podczas co rusz kontroli bagażniczka zamiast wychodzić z auta uchyliłbym tylko lekko szybkę:naughty: No ale temat dość trudny i raczej dla wytrwałych. Siłownik elektryczny musiałby zastąpić hydrauliczny. Poza tym temat domykania. Nie może poprzez zawias domykać na siłę tymi 300KG bo by te zawiasy z czasem jak nie od razu pourywało. Więc albo jakiś mechanizm w zamku albo elektryczne siłowniki musiały by od pewnego momentu pozwolić zamknąć się klapie pod własnym ciężarem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to 300kg tylko siłą uciągu do 300 są też słabsze

znalazłem podobny temat na forum a6 tylko wszystko dotyczy awanta są dostępne siłowniki i właśnie ten domyk

tylko k#$#@%$$@&a do a4 w sedan nie ma nic tylko kombiaki

stąd te kombinacje

Audi A6 Klub Polska :: [A6 C6] Elektryczna klapa tył AVANT

chyba sie dobrze wkleiło i sory że a6 mieszam ale to też w końcu Audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ELEKTRYCZNYCH klapach ważne jest zachowanie bezpieczeństwa oraz zatrzymanie ruchu otwarcia-zamknięcia w przypadku problemu.

Nie wiem jak fabryczne systemy mają to rozwiązane, ale moim skromnym zdaniem musi być jakiś czujnik oporu ruchu (tak jak w szybach) aby nie był dalszy ruch klapy.

Wyobraźcie sobie taką sytuację, stoicie tyłem do ściany lub na parkingu przodem w kierunku wyjazdu a za wami bardzo blisko stoi inny samochód. Teraz nie autoryzowane/przypadkowe otwieranie klapy może spowodować w najlepszym wypadku urwanie/spalenie siłownika. o szkodach w innym aucie nie wspominając. W drugą stronę również, gdy coś zostawimy w progu bagażnika klapa nie domknie i ciągle będzie zamykała aż do spalenia/zniszczenia siłownika?

Logiczne jest, że nie wolno zostawiać części ruchomych bez nadzoru ale wypadki się zdarzają więc trzeba "dmuchać na zimne".

W sedanie jest łatwiej zapanować na ruchem otwarcia bowiem nie zmienia on obrysu samochodu, raczej nic nie leży...nie przeszkadza na klapie bagażnika. AVANT niestety potrzebuje miejsca do otwarcia tylnej klapy.

w podanym wątku do A6...... jestem pewny, że tym steruje dodatkowy moduł komfortu, który sprawdza pobór prądu i w przypadku zwiększonego poboru, po prostu odłącza napęd klapy.

w przeróbkach do naszych B6/B7 trzeba ten problem rozwiązać inaczej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze względu na to iż trzeba rozwiązać to inaczej powstał ten wątek

tak w a6 jest moduł komfortu w bagażniku w a6 elektryczna klapa występuje w opcji a w a4 niestety nie wię jak sie chce mieć to kombinować trza

ze względu na np przeciążenie przy jak podałeś zamykaniu bo coś leży na progu lub przy otwieraniu bo przymarzł pewnie potrzebny będzie jakiś myk może jak przy centralnym zamku pozostaje jeszcze kwestja dociągnięcia klapy do zamka żeby zamknoł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że adaptacja samych silniczków siłowników nie przysporzy takiego problemu jak samo rozwiązanie bezpieczeństwa...

W końcu różnica w budowie mocowania tylnej klapy AVANT dla A4/A6 nie powinna być wielka, pewnie brak w dachu punktów mocowania silniczków, to samo dla silniczka dociągajcego zamek samej klapie. to można dospawać (teoretycznie)

Do tego nasunął mi się kolejny punkt wątpliwości...co z przeglądem.

Jak wiadomo diagnosta sprawdza wszystkie drzwi, zamki, pasy. Co jeśli zechce otworzyć taką klapę w aucie które nie miało fabrycznej homologacji na tego typu rozwiązanie....przyczepi się?? podbije dowód??

Żeby nie było....jestem absolutnie ZA takim rozwiązaniem...ale nie chcę aby cała nasza/moja praca poszła na marne z powodu jakiegoś drobiazgu(np.homologacja??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze słysze żeby diagnosta sprawdzał zamki czy drzwi co ma homologacja do elektrycznego otwierania bagażnika

jak będzie chciał otworzyć to mu otworze a niby skąd takie rzeczy ma wiedzieć homologacja nie dotyczy sposobu otwierania bagażnika

a jak zmienie fabryczne radio na nie fabryczne czyli nie zgodne a felgi na większe lub mniejsze to przeglądu nie będzie

nie popadajmy w jakieś straszne domysły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze teoretyzuję...

Lepiej wyjaśnić sobie to na początku zabawy niż zdziwić się że jakiś upierdliwy wymyśli zmianę konstrukcji nadwozia i brak seryjnego wyposażenia, że musi sprawdzić w papierach i takie tam....musimy w takim przypadku podjechać przynajmniej jeszcze raz na badanie....

Nie mów że Polsce diagnosta przy przeglądzie nie nie ciągnie za pasy, czy są sprawne, za drzwi czy się otwierają i lekko zamykają... mnie napisał błąd drzwi tylnych lewych jako.... lekki (zapomniałem ręcznie odblokować...wiadomo, błąd...doors won't "de-safe") i przegląd podbił, ale już w papierach zostało....po co, mogę się tylko domyślać

Do tego pamiętaj, że będziesz jedyny na stacji który w TYM MODELU/ROCZNIKU ma coś takiego zamontowanego. Myślę że nie są głupi i wiedzą że coś takiego nie występowało w danym modelu auta...odruchowo spróbuje pociągnąć za klamkę/naciśnie blokadę KLAPY pod tablicą...a drzwi zamknięte!!!

Ludzie w A6 mają fabrycznie więc dla diagnosty to nie nowość, że podjeżdża gościu furą z "full wypasem"

Nie jestem biegły w takich sprawach ale skoro mam wydać nie małą kasę na przeróbkę wolę po teoretyzować na początku zabawy niż szukać na końcu kto mi co roku podbije dowód .... cała przyjemność psu na budę

Ale skoro was przepisy nie interesują, i interpretacja innych w tym TU....więc nie zdziw się jak za głupotę nie dostaniesz kasy....

Ok. nie będę już zajmował się sprawą formalną/prawną tylko spróbujemy ogarnąć temat technicznie....

z mojej strony...

KONIEC OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak

zmień stacje diagnostyczną z ręką na sercu pierwszy raz słysze o takim przeglądzie raz zabłąkałem sie na" wymagającą"stacje największą fanaberią było mierzenie hałasu zawsze przed wiazdem na stacje moge odpiąć siłowniki i po temacie

w a6 też jest to jako opcja i wcale nie tania a w zasadzie w Polsce jeszcze nie widziałem

w x6 bmw to tak, znajomy ma w x5 ale też w nowej w starych chyba nie ma

do rzeczy poszedłem sobie pomierzyć te siłowniki w max otwartym punkcie klapa w górze od mocowania do mocowania jest 300mm a wysów jaki jest potrzebny żeby otworzyć na max to 90mm problemem może być średnica ok 25 do 30 mm tyle tam wejdzie na maxa

jako że seryjnych nie ma, znalazłem aukcje z siłownikami od insigni czekam aż przyśle wymiary

przeglądam jeszcze katalogi z osprzętem CNC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę zmienić, bo Hiszpania już jest w "EUROSTREFIE"....

przejedź się z kimś na przegląd okresowy.... w innym kraju niż w PL.

tutaj nie kupisz przeglądu, nie wciśniesz łapówki policjantowi, nie ubłagasz kwoty mandatu, a tym bardziej nie przejdziesz przeglądu jak coś nie jest w porządku...np. opisywane już gdzieś rozmiary opon....niestety, a może i STETY...

dobra koniec OT. już więcej w tym wątku nie piszmy o "tych" sprawach...

możemy założyć inny i porównać jak to wygląda w różnych krajach...w końcu "nasi" są wszędzie...:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesto bywam w skandynawii szczerze tam też aż tak drastycznie nie jest nawet, pare razy na teneryfe mnie poniosło tylu poobijanych aut w życiu na oczy nie widziałem

a wątek o spryskiwaczach mgiełkowych z paska do audi to chyba twoje dzieło już nabyłem nawet grzane jak bedzie cieplej próbuje instalować

a wracając do tematu masz inny pomysł

bo ten mój pierwszy z siłownikami Linaka upadł nie wiem czemu myślałem że zawiasy mam w kształcie pałąka:kox:

a w b7 są montowane między klapą a błotnikiem co drastycznie zmniejszyło ilość miejsca:shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie.... przydało by się skompletować najpierw jakieś zdjęcia....

Myślę, że jest kilka osób na forum, które mają zarówno A6 C6 jak i A4

Warto by było zrobić kilka fotek poglądowych, w celu porównania mocowań i długości samych siłowników, teleskopów itd.

Z chęcią próbowałbym coś podpowiedzieć ale nie mam dostępu do A6 więc tym bardziej trudno mi będzie zabierać głos...co wy na to?

Może w sieci uda się komuś coś wynaleźć to niech wkleja będziemy mogli od czegoś zacząć...

Wiadomo co kilka par oczu to nie jedna :wink:

Gdy dojdziemy do jakiegoś consensus, ​uporządkujemy wątek usuwając co niepotrzebne.

Aby w przyszłości było łatwo znaleźć potrzebne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...