Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Gdzie się podpiąć pod centralny zamek ?


alvarokr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym sobie sam podpiąć alarm i prawie wszystko już wiem lecz chciałbym zrobić to troszkę łatwiej ..estetyczniej. Mianowicie miałem sie podpinać pod centralny (zamykanie otwieranie) poprzez pociągniecie dodatkowych przewodów od zamka w drzwiach ale wolałbym zrobić to bardziej fachowo.Może ktoś z was wie gdzie moge sie podpiąć pod które piny i kabelki przy słubku kierowcy.. wiem ze cały moduł od szyb i krańcówek jest pod dywanikiem i tam tez podpatrzyłem sobie u kolegi (A4 B6 2001 - 4 szyby el. ja mam 2002 dwie szyby el.) pod które kabelki sie podpiąć..nie jest to łatwe i też moje pytanie czy ktoś wie które to będą kostki odpowiadające tym samym przewodom z tych przy słupku zaraz pod bezpiecznikami? Wiecie wolałbym to sobie tak porządnie estetycznie zrobić a nie jakaś fuszera :) NIby gość który mi alarm sprzedawał dał mi schemaciki pod konkretny model samochodu no ale dał do a6 po 2002 i A4 do 2000r bo do mojej niama. Szukałem wszędzie po necie no i nie znalazłem. Cały dzień też nie moge przesiedzieć przed kompem ponieważ ktoś musi pracować :) Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to kostka na wsporniku w którą wchodzą tylko dwa kable taka fioletowa ( nie daje głowy bo dawno zakładałem alarm u siebie ) najprościej weź próbówkę kabelek podepnij do masy i dotykaj do pinów z fioletową kostką jeśli usłyszysz prace pompki to znalazłeś i masz pewność że niczego nie spalisz :tongue4: ps jak znajde swój schemat to dokładnie podam ci która to kostka :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie i wogóle w B6 centralny sterowany jest elektrycznie.. gdyby było pneumatycznie to już dawno bym sobie podpiął centralny .. a może jednak sie mylę..jak tak to proszę mnie uświadomić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już jestem pewny ale wciąż nie wiem gdzie podpiąć sie pod centralny (zamykanie otwieranie) bez potzreby ściągania tapicerki drzwi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś starałem się podpiąć wkońcu ten alarm no i lipa. Pod centralny podpiąłem się jednak w drzwiach przy tym module całym (środkowa kostka z 9 przewodami) z moich badań wyszło ze szaro-zielony-otwarcie i szaro-niebieski-zamknięcie chyba że się myle i źle to wybadałem :),pod krańcówki drzwi i klapy oraz komfort podpiąłem się pod dywanikiem kierowcy do modułu: drzwi- pierwszy pin dolny i górny w najszerszej kostce,komfort - czarno-brązowy(pierwsza mała kostka). Dodam mam tylko dwie szyby el. To do czego podpiete są drzwi,klapa i komfort podpatrzyłem u kumpla w jego module pod dywanikiem ... jego autko to a4 b6 sedan 1.9 awx 2001 i 4 el szyby alarm typu ST1- schemat alarmu posiadam. Kolego PIETREK505 ten schemacik przedstawia sposób podpięcia ale w modelu A4 B5 od 1995 roku..mój to B6 2002. Jak to mam sprawdzać próbowką..bo ja to sprawdzałem miernikiem..tylko czy dobrze to nie wiem..mianowicie jeden przewód do plusa a drugim do przewodów..w momencie gdy zamykam np drzwi to po chwili na przewodzie krańcówki znikło napięcie z 12 do chyba zera i odrazu i spowrotem już na 7V. Nie wiem co jest grane pewnie coś źle podpiąłem :/ Jak to najpewniej sprawdzić próbówką i jaką tą próbówką bo chyba nie taką zwykłą na 220V :) A może jest ktoś z Kraka kto mi to podłączy za jakąś symboliczną kwotę.. 3 kabelki są przeciągnięte z modułu pod siedzeniem i 2 przewody z drzwi do wnętrza..pewnie trzeba będzie je tylko podpiąć po inne przewody..Jak coś wiecie to pisać śmiało :) Lepiej bym sie poczuł gdybym sam sobie zamontował ten alarmik :) Ten centralny to najpewniej jak sprawdzac trzymająć kluczyk w zamku krecąc w lewo prawo i szukać na którym pinie pojawi się masa? Aha i powiedzcie mi..czy gdy już bedzie podpiety modół komfortu i w alarmie zaprogramowane bedzie ze po naciśnięciu zamykania pojawi się impuls na komfort 30 sekund to odrazu zamknie drzwi? wtedy musze tylko podpiąć się pod centralny otwieranie czy też oba przewody musze normalnie podpiąć zamykanie i otwieranie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do twojego samochodu przydałby się alarm z obsługą magistrali CAN. Alarm sam czyta informacje o otwartych drzwiach, zapłonie, zamknięciu i otwarciu centralnego zamka z fabrycznego pilota. Jeżeli to jest alarm sterowany dodatkowym pilotem to wymaga to troszkę wiedzy.Sterowanie centralnym zamkiem może odbywać się również na jednym przewodzie. Podanie masy spowoduje zamknięcie drzwi , natomiast aby je otworzyć należy podać masę przez opornik ok 200 ohmów . Impuls komfortu masz na kablu niebiesko-białym w module w drzwiach kierowcy (pin 12). Sprawdź przez podanie masy na niego przez próbówkę czy przy okazji nie zamknie drzwi. Zobacz jeszcze co pojawia się na przewodach z przełącznika do sterowania centralnym zamkiem - tego na boczku drzwi kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

impuls komfortu w module w drzwiach..to dlaczego u kumpla jest pod dywanikiem.. Za bardzo nie chce alarmu sterowanego CANEM ponieważ po wyłamaniu zamka otwiera sie centralny i podobno alarm sie wyłącza. Napewno są przewody w przełączniku na drzwiach zamykające i otwierające lecz przełącznik nie ma funkcji doryglowania drzwi tak jak jest to z pilota lub poprzez przekręcenie wkładki. To czy podanie masy na przewód niebiesko biały spowoduje zamkniecie szyb i zamka sprawdze jutro rano.. MOże ma ktoś rozpiske modułu w drzwiach i pod fotelem gdzie jaki kablem od czego jest? Mam cos w stylu rozpiski gdzie co jak w a4 2001 ale po angielski..moze ktoś przetłumaczyłby po polsku bo u mnie słabo z angielskim :)

http://www.speedyshare.com/599409293.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok A wiec sprawdz to próbówka 12V a nie 230V :tongue4: No tak moja wina nie doczytałem ze masz B6-czkę, jutro zobaczę do książki i jak będzie to Ci podam konkretne kolory i gdzie... Musisz szukać takiego przewodu(nie wiem jak to Ci wytłumaczyć :gwizdanie:) na którym po podaniu minusa zamkną sie wszystkie drzwi(wiązka wychodząca z drzwi kierowcy) a na funkcje komfort masz dodatkowy dodatkowy kabelek/lki) i Jeszcze pytanko po przekręceniu kluczyka i przytrzymaniu szybki Ida do góry? Sprawdzę jeszcze jutro w tej książce czy nie Trzeba zastosować przekaznika centralki(sterowanie 2 przewodowe ) ale nie pamiętam jak jest w B6 bo w mojej B5 montowałem taki właśnie przekażniczek :) Aha możesz mi podać schemacik Twojego Alarmiku. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm CAN nie wyłącza się z wkładki zamka po przekręceniu kluczyka .

Ryglowanie dobre jest na małolata , który wywali szybę i będzie chciał sobie otworzyć drzwi aby wygodniej buszować po samochodzie.Złodziej podejdzie łamakiem i otworzy autko tak jak Ty kluczykiem. Można jeszcze odpiąć wkładkę zamka , ale to już baaardzo ryzykowne bo możesz się sam nie dostać do samochodu w razie awarii pilota :wink4:

Warto jeszcze przenieść gniazdo diagnostyczne , aby "fachowiec" nie zdjął ci fabrycznego immobilisera.

co do kolorów centralnego w drzwiach to tu masz wątek z elektrody

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=588415&highlight=centralny+zamek+audi&sid=

PS.:

Ponieważ złamał mi się przewód głośnikowy w przelotce drzwi , więc przy okazji rozbierania drzwi sprawdziłem i potwierdzam ,że zamykanie i jednocześnie podnoszenie szyb to niebiesko-biały i otwieranie to filoletowo-zielony

(mała czarna kostka w module):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plotik czyli pod przewód niebiesko biały moge podpiąć przewód z alarmu na którym pojawia sie sygnał 30sekund po zamknięciu i wtedy zamkną mi sie drzwi i domknął szyby , a pod fioletowo-zielony otwieranie? Czyli jakby to było to to pozostało tylko znalezienie przewodów od krańcówek drzwi klapy silnika i klapy tylniej. AHA i powiedzcie mi ten czarny gróby przewód idący w wiązce pod ukłaDEM KIEROWNICZYM TO CO TO TAKIEGO? No i tak zebym był pewny to który to przewód i gdzie od pompy paliwa.. Na czym najlepiej poleciacie zrobić odcięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plotik czyli pod przewód niebiesko biały moge podpiąć przewód z alarmu na którym pojawia sie sygnał 30sekund po zamknięciu i wtedy zamkną mi sie drzwi i domknął szyby , a pod fioletowo-zielony otwieranie?

Dokładnie tak.

Z krańcówkami już nie jest tak prosto.Bo sygnał o otwarciu drzwi lata po CANie. Do znalezienia są jedynie w module komfortu sygnał otwarcia maski przedniej i tylna klapa. Z krańcówkami drzwiowymi możesz sobie poradzić ,podłączając alarm do przewodu sterującego oświetleniem wnętrza- otwarcie drzwi zapala lampkę a ta wyzwala alarm.

Blokada silnika najbezpieczniejsza to ten gruby czarny pod kolumną kierownicy (pojawia się na nim +12v po przekręceniu na zapłon i nie gaśnie w momencie rozruchu)

Ja do siebie ,ciągnąłem blokadę silnika z komputera na podszybiu, ale tego nie polecam bo zakończyło się to w moim przypadku wymianą przedniej szyby- pękła w momencie ściągania ramienia wycieraczki ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plotik a powiedz mi krańcówki drzwi ,klapy tylnej i przedniej sterowane są minusem? Jeśli tak to szukając w module pod dywanikiem po otwarciu jakich kolwiek drzwi musi mi sie pojawić na danym przewodzie z 0V na 12V czy odwrotnie po otwarciu z 12V na 0v?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie krańcówki sterowane są minusem .Jeżeli końcówkę miernika podłączysz na stałe do plusa to pokaże ci po otwarciu 12v ale po zamknięciu wcale nie musi pokazać się 0v , często może to być nawet 10v. Ale to w niczym nie przeszkadza.

Maska kolor brązowo-fioletowy w czerwonym konektorze pod dywanikiem po stronie kierowcy,bagażnik biało-żółty w brązowym konektorze też pod dywanem.

Kupując taki alarm narobiłeś sobie tylko problemów. Kolejną sprawą będzie podłączenie kierunkowskazów. Każdy kierunkowskaz jest na oddzielnym kablu-czyli 6 szt , a ty w alarmie posiadasz tylko 2 przewody do sterowania kierunkowskazami. Czeka cię separowanie kierunków diodami prostowniczymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak zauważyłem że po otwarciu drzwi pojawiało się 12V a potem po zamknięciu dopiero jak zgasło światełko spadło do prawie zera i wróciło na około 7V..Plotik skoro mówisz że w niczym to nie przeszkadza to śmiało moge podpiąć wejścia alarmu na krańcówki? z tymi kierunkami to wiem..trudno jakoś dam rade :) Jutro zaczynam ponowną próbę podpięcia tego alarmu..niby kolorki już znam tylko czy będą one się zgadzać..bo tak jak już wcześniej pisałem kolega ma b6 z 2001 sedana 4 szyby elektryczne i w module pod dywanikiem miał troche inne kolorki w danych pinach..przekonam się jutro..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kierunki to za bezpiecznikami koło przekaźników powinieneś mieć moduł 8E0 907 279 C, w środkowej kostce piny 7 i 9 to lewa i prawa strona kierunków. Jak zapodasz tam + to kierunki się zaświecą. Co do sygnału otwiartych drzwi to to króryś z pinów pomarańczowej kostki pod dźwignią otwierania przedniej klapy, tam pojawia się minus po otwarciu drzwi, jednak znika dopiero po 30 s po zamknięciu. Potrzebny więc będzie alarm ze zwłoką na załączanie linii.

Pozostałe czyli klapy przednie i tylna tak jak napisał Plotik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jeśli chodzi o kierunki to za bezpiecznikami koło przekaźników powinieneś mieć moduł 8E0 907 279 C, w środkowej kostce piny 7 i 9 to lewa i prawa strona kierunków"

Moduł jest,kostka jest i tak mniej więcej sprawdzałem miernikiem to przy włączonych awaryjnych sygnał przemienny się pojawia..tylko nie pamiętam czy to był pin 7 i 9..Jesteś pewny tych pinów?..śmiało moge podpiąć tam przewody od kierunków alarmu?

Alarmik podpiąłem ale nie do końca. dzwi się zamykają szybki domykają ale nie działa czujnik wstrząsowy i czujki ruchu..sprawdzałem wyjście z alarmu na czujnik wstrząsowy no i nie ma napięcia i drugi problem taki że gdy alarm zaczyna wyć to nie ma sygnału na przekaźnik odcięcia. Nie wiem czego to jest wina ale mam w poniedziałek jechać do kolesia który prowadzi sprzedaż, montaż alarmów i ma mi go sprawdzić czy nie jest zwalony.

Pozostało mi podpięcie kierunków ale jeszcze nie bardzo wiem gdzie? I pytanie jeszcze moje jest takie czy krańcówkę klapy przedniej mogę połączyć z krańcówką klapy tylniej? w alarmie mam tylko jedno wejście na klapy a drugie jest od drzwi..

Jak już wszystko skończe to wtedy zbiore wszystko do kupy i opisze wszystko gdzie co jak..żeby już ktoś inny nie miał aż kilku dniowej przygody podpinania zwyczajnego alarmu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostało mi podpięcie kierunków ale jeszcze nie bardzo wiem gdzie? I pytanie jeszcze moje jest takie czy krańcówkę klapy przedniej mogę połączyć z krańcówką klapy tylniej? w alarmie mam tylko jedno wejście na klapy a drugie jest od drzwi..

Jeśli chodzi piny 7 i 9 to mogę Ci podpowiedzieć kolory przewodów ale dopiero w sobotę bo bede miał B6 na warsztacie, może nawet jakąś fotke wrzuce. Jeśli chodzi o krańcówki klap to możesz je połączyć ale przez diody prostownicze. Diody łączysz ze sobą anodami (+) i to podłączasz do centralki, katody (-) łączysz z poszczególnymi krańcówkami. Jeśli nie zastosujesz diód to na fisie bedziesz miał błędne informacje o otwartych klapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki to czekam w sobote na info które kolorki to od kierunków..[br]Dopisany: 18 Lipiec 2008, 10:22 _________________________________________________Waters..już niedziela a tu info nie ma :P Wie ktoś które to kolorki tych kierunków w maine wozen :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...