Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana wentylatora chłodnicy.


Liam179

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zgubiłem jedną łopatkę wentylatora chłodnicy (ten duży na wisko). Jak przebiega wymiana samego śmigła ? Da radę bez zrzucania przodu ?

Pozdrawiam !

Edit: Koledzy pomóżcie ;( Już ponad 20 osób zerknęło w temat i nikt się z tym nie spotkał widocznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak wyciagałem alternator to po zluzowania paska odkręcałem wisko z wentylatorem - śruba jest na imbus 8-kę. Gdy miałem alternator wyjęty to z tego co pamiętam są możliwości odkręcenia wentylatora który też jest przykręcony śrubami na imbus w mniejszym rozmiarze. Ja tego nie robiłem bo nie miałem takiej potrzeby, napewno jest trochę ciasno i trzeba uważać aby nie uszkodzić chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz najpierw zdjąć pasek wieloklinowy klucz 15 najlepiej oczkowy zakładasz na śrubę rolki napinacza i z tego co pamiętam to ciągnąc w lewo zwalniasz pasek i zdejmujesz go z rolki alternatora. Następnie blokujesz koło pasowe które ma na czołowej powierzchni takie otworki, wkładasz w nie śrubę z tego chyba 5-tkę (musi mieć z 5-6 cm długości) w celu blokady koła. Te otwory nie są widoczne i wkładasz śrubę na wyczucie najlepiej sobie ją przywiąż sznurkiem aby ci nie spadła niżej. Kluczem imbusowym odkręcasz śrubę która jest schowana w tym aluminiowym elemencie znajdującym się za wisko - klucz zakładasz na wyczucie. Następnie odkręcasz tą śrubę najlepsza będzie mała grzechotka i nasadka z imbusem rozmiar 8. Jak ją odkręcisz to zdejmiesz wentylator z wisko i z kołem. Możesz wtedy spróbować odkręcić ten wentylator ale ja nie pamiętam czy będziesz miał dostęp. Jeżeli nie, to musisz odkręcić i wyjąć alternator i wtedy są większe możliwości manipulowania wentylatorem. Pozostaje Ci jeszcze jedna możliwość demontujesz dolną osłonę silnika ściągasz przedni zderzak, odchylasz chłodnicę Klimy, spuszczasz płyn chłodzący i wyjmujesz chłodnicę która jest montowana na dwa plastikowe kołki. Wówczas masz doskonały dostęp do wentylatora. Powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz najpierw zdjąć pasek wieloklinowy klucz 15 najlepiej oczkowy zakładasz na śrubę rolki napinacza i z tego co pamiętam to ciągnąc w lewo zwalniasz pasek i zdejmujesz go z rolki alternatora. Następnie blokujesz koło pasowe które ma na czołowej powierzchni takie otworki, wkładasz w nie śrubę z tego chyba 5-tkę (musi mieć z 5-6 cm długości) w celu blokady koła. Te otwory nie są widoczne i wkładasz śrubę na wyczucie najlepiej sobie ją przywiąż sznurkiem aby ci nie spadła niżej. Kluczem imbusowym odkręcasz śrubę która jest schowana w tym aluminiowym elemencie znajdującym się za wisko - klucz zakładasz na wyczucie. Następnie odkręcasz tą śrubę najlepsza będzie mała grzechotka i nasadka z imbusem rozmiar 8. Jak ją odkręcisz to zdejmiesz wentylator z wisko i z kołem. Możesz wtedy spróbować odkręcić ten wentylator ale ja nie pamiętam czy będziesz miał dostęp. Jeżeli nie, to musisz odkręcić i wyjąć alternator i wtedy są większe możliwości manipulowania wentylatorem. Pozostaje Ci jeszcze jedna możliwość demontujesz dolną osłonę silnika ściągasz przedni zderzak, odchylasz chłodnicę Klimy, spuszczasz płyn chłodzący i wyjmujesz chłodnicę która jest montowana na dwa plastikowe kołki. Wówczas masz doskonały dostęp do wentylatora. Powodzenia :good:

Wcale nie trzeba tak wszystkiego rozbierać :wallbash:

Ostatnio wymieniałem pasek wieloklinowy, a żeby to zrobić trzeba m.in. odkręcić ten wentylator. Po pierwsze nie musisz kompletnie demontować przodu, a już napewno spuszczać płynu z chłodnicy, czy odkręcać tej od klimy!!

Odkręć i zdejm zderzak, potem odkręć śruby mocujące pas przedni, podstaw coś pod niego żeby nie spadł (ja używałem paleciaka - możliwość podniesienia jest bardzo przydatna). Odchyl delikatnie wszystko razem z chłodnicami na tyle, żeby starczyło ci miejsca na wsadzenie ręki z kluczem. Pas przedni będzie się trzymał na wężach, ale są one elastyczne i w pewnym niewielkim (ale wystarczającym) zakresie można je naciągnąć.

Odkręć same łopatki od wentylatora (nie trzeba wcale całego wykręcać) - trzymają się na czterech śrubach.

Składanie oczywiście w odwrotnej kolejności.

Ot i cała historyja :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem właśnie po wymianie śmigła w moim AFN-ie. I zrobiłem jeszcze inaczej. Poniżej opis czynności:

1. Odkręcamy kratki w zderzaku.

2. Wykręcamy dwie śruby mocujące zderzak (Imbus 6)

3. Ściągamy zabezpieczenie (drucik) z górnego węża chłodnicy i zsuwamy węża z chłodnicy lekko ruszając na boki - z węża się wyleje trochę płynu, a pod otwór od chłodnicy podstawiamy pojemnik (najlepiej 1,5 litrową butelkę z odciętą szyjką)

4. Jak już przestanie wylatywać płyn ok 1 litr, wyciągamy 2 plastikowe kołki mocujące chłodnice od góry(po lewej i prawej stronie)

5. Odciągamy chłodnicę górną częścią na zewnątrz auta - należy uważać, aby górny króciec przy chłodnicy przeszedł nam przez otwór w pasie przednim.

6. Gdy już odchyliliśmy chłodnicę (a szczelina między nią, a górną część pasa przedniego auta wynosi ok.8-10cm), wkładamy jakiś plastikowy przedmiot lub butelkę między górną część chłodnicy a górną część pasa.

7. Mamy teraz swobodny dostęp do 4 śrub przykręcających śmigło(wiatrak) do wiskozy - dopasowujemy nasadkę (u mnie były to zwykłe śruby dlatego nie piszę o imbusach i rozmiarze śrub) i odkręcamy je grzechotką, drugą ręka trzymając sobie plastikowe śmigło)

8. Zakładamy nowe i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...