Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem przy odpalaniu


paweela

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Kilka razy miałem problem z odpaleniem auta,czekam aż zgaśnie komunikat OK i odpalam silnik,muszę przez dłuższą chwilę kręcić i dopiero zaskoczy i silnik sie uruchamia, a w ostatnim czasie miałem przypadki że kręciłem i nic,potrafił zaskoczyć dopiero po 2-3 razie.Prosze o informację co to za przyczyna,że tak sie dzieje. Do tej pory nie miałem styczności z silnikiem 2.5 TDi, jeżdziłem 1.9 TDI AVF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze,odpalasz gdy zgasnie lampka grzania świec,a nie OK,po drugie,na 99% wina świec,w dwaipółtedei często sie przepalają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem akumulator na nowy, faktycznie dwie świece były padnięte więc wymieniłem wszystkie na nowe firmy Beru takie jak były poprzedni. Gdy silnik odpalam po dłuższym postoju ( po nocy lub kilku godzinach postoju) dalej musze dłużej go kręcić, zaskoczy ale obroty wskakują na 1100 obr,silnik chodzi jak traktor,zdarza sie ,że telepie autem, z tyłu widać biały dym i po kilku sekundach obroty spadają na 900 obr i silnik chodzi juz normalnie,nie ma telepania. W węzych paliowych,które są widoczne i przeźroczyste nie widac żadnych bąbli powietrza. Samochód po podłączeniu nie pokazuje żadnych błedów. Skończyły się juz pomysły, może ktoś z Was coś poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

wczoraj byłem z autem u mechanika.będę pisał swoimi słowami bo nie znam się na fachowym nazewnictwie. mechanik podpinał się z komputerem,sprawdzał ciśnienie za zaworach.diagnoza; na każdym cylindrze jest inny pomiar,zaczyna się od 18,5 , 19,8 , 20,4 , 20,6 bara na dwóch pozostałych nie dokonał pomiaru bo był problem z wykręceniem świecy i nie ryzykował.tyle co zrozumiałem,że najgorzej "prawa głowica".po sprawdzeniu okazało się ,że kąt wtrysku jest za wysoki, mówił o cyfrze 5 gdzie powinno być 2 z haczykiem,umówiliśmy się na poniedziałek,że ustawi mi kąt wtrysku i zobaczymy co dalej robić. chciałem zapytać co wg. Was dzieje się z autem i co dalej robić?chciałbym mieć jakim grunt przed dalszą rozmową z mechanikiem aby nie dać się niepotrzebnie naciągnąć finansowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samochodzi nie wykreca sie swiec zarowych dla funu...bo wiaze sie to z ryzykiem urwania. Kat 5atdc moze miec wlyw na zle zapalanie...przyspieszy i powinno sie poprawic troche. Trzeba nylo zaczac od kata wtrysku. Sprawdzania czy sie nie zapowietrza rezystancji na zarowych abpozniej brac sie zabrozlrecanie auta. Zeby pomiar cisnienia byl miarodajny to auto musi miec okreslona temp aku naladowany i sprawny rozrussnik (jak wolniej kreci niz powinien to juz pomiar zanizyc moze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wiadomość,co dalej robić?

---------- Post dopisany 12-12-2013 at 14:27 ---------- Poprzedni post napisany 01-12-2013 at 13:42 ----------

kąt wtrysku ustawiony i problem zniknął:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz, a trzeba bylo od tego zaczać a nie bawiłęś sie w jakies pomiary ciśnienia :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moze ktos sprawdzic kat wtrysku 13:31:31 Group 004: Dynamic Start of Injection Adjustment

835 /min Engine speed 3800-4200 rpm

Late Spec. start 10-14 *BTDC

3.2 °ATDC Actual start 8-16 *BTDC

100.2 % Cold start valve

13:29:36 Group 004: Dynamic Start of Injection Adjustment

835 /min Engine speed 3800-4200 rpm

Late Spec. start 10-14 *BTDC

-3.2 °BTDC Actual start 8-16 *BTDC

100.2 % Cold start valve

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam te same objawy, więc też chyba zrobię ust. kąta wtrysku jednak chciałem się zapytać czy wiecie jakie to są koszty?? sam tego nie zrobię bo jako mechanik to mam 2 lewe ręce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a swiece sprawdzales? jak sa padniete to na zimnym mozna poczuc nierowna prace cylindrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem z moim a4 B7 2.5 TDI (BDG).

VP44 mialem regenerowana - kat wtrysku jest wg mnie ok - 2ATDC na Late oraz 14BTDC na Early.

Swiece wymienilem na nowe, akumulator sprawny.

Problem wyglada tak ze musze zakrecic nim 3-5 sekund zanim odpali po dluzszym postoju (rano).

Jak go zgasze i zzakrece jeszcze raz to od strzala. Na dogrzanym tez pali od strzala.

Zastanawiam sie nad dawka, ktora jest 3,5mg/str (na dogrzanym) - nie powinna byc nieco wyzsza (3-8), powiedzmy 5? Czasami czuje drgania na biegu jalowym co podejrzewam spowodowane jest spadkiem dawki chwilowej ponizej 3mg/str?

Dawka startowa jest ok 17mg/str i utrzymuje sie po odpaleniu na poziomie 10mg/str. Pozniej tak jak napisalem wyzej jest ok 3,5.

Poza dawka zastanawiam sie jeszcze nad rozrusznikiem oraz zaworem na powrocie paliwa z pompy (paliwo mogloby po dluzszym postoju uciekac z pompy i stad to dluzsze krecenie zanim odpali).

Macie jakies doswiadczenia/wskazowki co moze byc przyczyna?

Dodam ze auto zawsze odpala (jak narazie) ale martwi mnie to ze musze nim zakrecic dluzej rano i czasami pojdzie biala chmurka.

Wole to rozkminic i zrobic teraz zeby w zimie nie zostac "na lodzie"

Pozdrawiam

Grzechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałbym bardziej winy w zapowietrzaniu się, sam jak na razie walczę z podobnym problemem w moim 2.5 TDi. Ustaw auto na jakimś wzniesieniu tyłem do góry* i sprawdź wtedy z rana czy jest lepiej czy nie.

*Im większy kąt tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie świece ok , po odpaleniu wszystko równo gra.
Problem jest taki, że po dłuższym staniu (gdy silnik się ochłodzi) muszę dłużej kręcić i przy odpaleniu puszcza niewielką chmurkę. Obroty trzyma normalne. (jeśli dobrze kojarzę to 900obr.)
Gdy złapie nieco temp. problemu z odpaleniem nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Grzechu85 problem z drgawkami występuje w wielu modelach o oznaczeniu silnika BDG. Niestety ten typ tak ma. Naprawa jest bardzo czasochłonna i kosztowna. Kolega Piotruś z forum a6 bardzo dokładnie opisał temat na innym forum. I powiem ze jako jedyny go usunął w kilku autach .Ja w moim bdg mam to samo. Ustaw sobie kat wtrysku jak najbliżej 0 ?Odpalanie powinno się poprawić.

Pzdr

S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie troszkę z innej beczki (nie wiedziałem gdzie szukać na forum), czy znacie kogoś z okolic Radomska kto ładnie ustawi kąt wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz vaga lub vcdsa to ślicznie ustawiasz go sobie sam. Godzina roboty i masz kąt dopieszczony ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz wszystko cacy by było gdybym miał w ogóle jakieś pojęcie o mechanice... niestety to nie moja dziedzina i wolę takie rzeczy zostawić komuś kto się zna :) a po drugie nie mam VAGa ania VCDSa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...