Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana paska rozrzadu i pompy wody samodzielnie.Pomocy


raffaele2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,czy ktos z Was ma opis jak wymienic samodzielnie pasek rozrzadu i pompe wody i jak rozkrecic przod.Tak aby to bylo krok po kroku.Poniewaz nigdy nie wymienialismy paska.Czy ktos tez moglby dac dobre rady na co zwracac uwage i ogolnie.Moja Audi to A4 AJM,1.9 TDI 200 rok.

Dzieki za .pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciągasz zderzak, pas przedni wyciagasz razem z lampami i chodnica, pamiętaj zebyś wczesniej płyn spuścił ;). Zostanie Ci chłodnica klimy która możesz dać na bok bez spuszczania gazu. Nie nastawiaj się, że wymienisz tylko pasek rozrządu i pompę wody, zwróć uwagę na napinacz hydrauliczny w jakim stanie jest, czy się nie spocił czy nie lata, jak jeszcze nie był zmieniany to niestety kwalifikuje sie do wymiany a nie jest tani ok 250-350zł, jak go nie zmienisz to może się rozlecieći wtedy będziesz miał duży problem, Jeżeli nigdy nie robiłeś tego to nie wiem czy sobir poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AJM nie jest łatwym silnikiem do wymiany paska dla laika ze względu na nietypowy napinacz. Także albo zrób to z kimś kto ci zaprezentuje lub pokieruje co i jak albo odpuść sobie i oddaj do mechanika bo możesz sobie więcej szkód narobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AJM nie jest łatwym silnikiem do wymiany paska dla laika ze względu na nietypowy napinacz. Także albo zrób to z kimś kto ci zaprezentuje lub pokieruje co i jak albo odpuść sobie i oddaj do mechanika bo możesz sobie więcej szkód narobić.

... kolega ma racje sam możesz nie ogarnąć tematu. masz tak na szybko (poglądowe fotki) może coś pomogą :wink:

1_9_AJM.jpg

1_9_AJM_1.jpg

1_9_AJM_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego niezbędne Ci będą też blokady rozrządu.

Sam u siebie wymieniałem rozrząd ( koszt ok 1000 zł )

Tu jest link do wymiany w silniku AJM Wymiana rozrządu silnik TDI PD - AJM : FAQ - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Na Twoim miejscu sam bym nie próbował wymieniać rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odgrzeję trochę temat, Dzisiaj zabrałem się za wymianę rozrzadu w AFN-ie i chciałby zasięgnąć porady czy takie ustawienie znaku na wale jest OK. Na zdjęciach i filmikach w necie 0 jest prawie przy końcu okienka a u mnie po zablokowaniu pompy wtryskowej znak na wale jest jakieś 8 mm od prawej strony. Wałek rozrządu po założeniu blokady jest około 0,8 mm przesunięty w lewo ale z tym to nie ma problemu bo odkręcę koło pasowe i ustawię równo. Zastanawia mnie ten znak na wale. Czy pasek mógł się tak rozciągnąć, że znak się przesunął. Porobiłem fotki na starym pasku. Ktoś porobił znaki na kółkach i znaki idealnie się pokrywają, ale na wale jest zonk. Silnik bardzo dobrze odpala, dość żwawo reaguje na gaz, kąt statyczny na rozgrzanym siniku ma 32. Po wymianie sprawdzę i ustawię na 49-53 na rozgrzanym lub jak niektórzy robią na ok. 60 na zimnym. Prawdopodobnie gdybym chciał wał ustawić na znak to musiałbym przestawić go o 1 ząb. Czy taka zmiana nie pogorszy pracy silnika czy lepiej ustawić tak jak jest teraz skoro silnik dobrze chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tych zdjęć nic nie widać :facepalm: Ustawiasz znaki na kole zamachowym blokujesz pompę przez otwór ,zdejmujesz pokrywę zaworów i sprawdzasz z tyłu wałka rozrządu płaskownikiem co ma 5 mm czy wchodzi na płasko wtedy widzisz czy wałek rozrządu jest dobrze ustawiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na tych zdjęciach dokladnie to jest pokazane :) chyba, że u mnie wyświetla się co innego :) Pompa jest zablokowana trzpieniem 15,5mm, wałek płaskownikiem 4,5 mm, a znak na wale przesunięty jakies 8 mm w lewo i chciałem się dowiedzieć dlaczego bo wg mnie powinien dotykać prawej strony okienka. Blokada wałka rozrządu zapiera się o drugą część klawiatury i po zmierzeniu wałek jest przestawiony o 0,8 mm w lewo, ale pompa jest zablokowana więc regulacja dopiero po odkręceniu śruby kółka rozrządu. Jak dla mnie to całość jest przesunieta w lewo wzgledem pompy wtryskowej i teraz nie wiem czy nowy pasek zakłdać tak jak fabryka przykazała bo pewnie na wale trzeba będzie przesunąć o 1 ząb czy ustawić tak jak na starym pasku skoro silnik dobrze pracuje. Sorry za jakośc zdjęć, ale robilem je telefonem i bez lampy bo mi się bateria rozładowała.

Edytowane przez archie39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te raz otworzyłem zdjęcia w telefonie i jest ok co do tematu skoro palił dobrze ja bym zostawił tak jak jest no chyba że ustawisz go jak fabryka przekazała poskrecasz rozrząd i odpalisz go na chwile bez zakładania przodu zobaczysz jak będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, spróbuje najpierw złożyć tak jak powinno być - może będzie lepiej, chociaż podobno lepsze jest wrogiem dobrego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak zrobiłeś ustawileś fabrycznie czy zastanawiałeś jak było ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...