Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w usunięciu usterek na podstawie logów VCDS


3d0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

Moja "bita" A4-ka (>>TU<<) już pięknie jeździ aczkolwiek zostało do usunięcia kilka poważnych błędów/usterek po stronie elektroniki.

Prośba o pomoc/potwierdzenie moich przypuszczeń:

------------------------------

01-Engine -- Status: OK 0000

03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010

04-Steering Angle -- Status: OK 0000

05-Acc/Start Auth. -- Status: Malfunction 0010

07-Control Head -- Status: Malfunction 0010

08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010

09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010

0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: Malfunction 0010

16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010

17-Instruments -- Status: OK 0000

19-CAN Gateway -- Status: OK 0000

37-Navigation -- Status: OK 0000

42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

46-Central Conv. -- Status: OK 0000

47-Sound System -- Status: OK 0000

52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010

56-Radio -- Status: OK 0000

62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000

72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels: 03L-906-022-CAG.clb

Part No SW: 03L 906 022 JM HW: 03L 906 022 B

Component: R4 2,0L EDC H01 3173

Revision: 11H01---

Coding: 0104002C18072018

Shop #: WSC 06335 000 00000

ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022JM A01005

ROD: EV_ECM20TDI03L906022DL.rod

VCID: 79F92B19F83EFBA41EAB29

No fault code found.

Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 8K0-907-379.clb

Part No SW: 8K0 907 379 AA HW: 8K0 907 379 AA

Component: ESP8 front H04 0060

Revision: -------- Serial number: --------------

Coding: 160500

Shop #: WSC 06335 000 00000

VCID: 78FF2E1DCB34E2AC61A534

2 Faults Found:

00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)

012 -- Electrical Fault in Circuit - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11101100

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 107

Mileage: 113298 km

Time Indication: 0

Date: 2008.02.08

Time: 01:08:02

Freeze Frame:

Hex Value: 0x0000

Hex Value: 0x0380

Hex Value: 0x0036

Hex Value: 0xB1A0

Hex Value: 0x00FF

Faktycznie nie działa czujnik na prawym kole (tam dostała). Widziałem, że kostka jest lekko uszkodzona ale piny w teorii stykają. Przez weekend będę szukał przyczyny - jest to albo kostka albo ucięta wiązka przez jakiś kawałek blachy podczas dzwona.

00474 - Control Module for Immobilizer

013 -- Check DTC Memory

Freeze Frame:

Fault Status: 01101101

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 107

Mileage: 113298 km

Time Indication: 0

Date: 2008.02.08

Time: 01:08:02

Freeze Frame:

Hex Value: 0x0000

Hex Value: 0x0380

Hex Value: 0x0013

Hex Value: 0x02A0

Hex Value: 0x00FF

Wygląda na błąd sterownika AirBag. Crashdata nie była jeszcze kasowana, bo dopiero dziś montuję prawidłową (2 ładunkową) poduszkę pasażera. Czy po wyczyszczeniu sterownika AirBag powinno mi to poznikać czy problem jest gdzieś indziej?

-------------------------------------------------------------------------------

Address 05: Acc/Start Auth. (J393) Labels: 8K0-907-064-05.clb

Part No SW: 8K0 907 064 M HW: 8K0 907 064 M

Component: BCM2 1.1 H70 0134

Revision: 00002001

Coding: 030200

Shop #: WSC 06335 000 00000

VCID: 3A7BF415B5B830BC57519E

Subsystem 1 - Part No SW: 8T0 959 754 D HW: 8T0 959 754 D

Component: FBSAUDIB8 IDG H37 0060

Subsystem 2 - Part No SW: 8K0 905 852 D HW: 8K0 905 852 D

Component: ELVAUDIB8 H36 0041

1 Fault Found:

02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met

000 -- -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 1

Reset counter: 103

Mileage: 113298 km

Time Indication: 0

Date: 2008.02.08

Time: 01:13:41

Kierownica mi się nie blokuje po wyłączeniu zapłonu, ale nie wiem czy to jest mechaniczna usterka (coś przeskoczyło podczas dzwonu) czy to czysta elektronika i mam rozbierać kolumnę i sprawdzać przejścia na taśmach?


Bardziej natomiast niepokoją mnie błędy szczegółowe na powyższych komponentach:

00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45) - jak wyżej

00474 - Control Module for Immobilizer - jak wyżej

03351 - Bulb for DRL and Marker Light; Left - ???

03352 - Bulb 2 for DRL and Marker Light; Left - ???

03367 - Supply Voltage for Display Module - ???

03358 - Adaption-Run for Seat Fore/Aft Adjustment: Back - ???

02759 - Operating Switch for Instrument Cluster - ???

02751 - Control Module for Cornering Lights and Headlight Range (J745)

Jedyne co mi tu pasuję to światła LED, które mi czasem wariują (wyłączają się albo przyciemniają po 30min jazdy w dzień). Na FIS mam taką kontrolkę:

20130905629.jpg

Co ciekawe pomaga ustawienie daylights na off a poźniej na on (LEDy znowu się palą ale też gasną po jakimś losowym czasie - przeważnie ~30min).

20130905630.jpg

01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time - ???

03157 - Functionality limited due to Communications Disruption - ???

01043 - Control Module; Incorrect Software Version - ???

02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met - jak wyżej

01316 - ABS Control Module - pali się kontrolka ABS na desce - pewnie dlatego, że nie działa czujnik prędkości prawego koła i komp nie wie co ma robić (right?)

*przez powyższy błąd nie działa również funkcja Parking Brake oraz ESP - mam nadzieję, że zadziała jak namierzę wadliwą wiązkę

9437466 - Igniter 2 for Driver's Airbag B1001 1A [137] -- Resistance Too Low - założyłem nową poduszkę od rocznika 2010 (mój 2008)... możliwe, żeby układ poduszek w 2010 miał inną rezystancję?

9441307 - Rear; passenger's side; side-airbag igniter B1010 1B [137] -- Resistance Too High - nie mam zamontowanej poduszki (dziś to zrobię i mam nadzieję, że błąd zniknie)

9445139 - ROD - Unknown Error Code - 00 [136] - ??? nie wiem co to jest... sprawdzę jeszcze jutro po wyczyszczeniu crashdaty

---------- Post dopisany 10-09-2013 at 17:31 ---------- Poprzedni post napisany 06-09-2013 at 14:39 ----------

=============================================================================

Po weekendzie udało mi się naprawić ESP/ABS i tak jak przypuszczałem tym samym zniknęły błędy na hamulcu postojowym oraz co ciekawe zaczęła działać blokada kierownicy!:) Został mi tylko błąd poduszki i wariujące światła LED oraz 1 dziwny błąd, który nic mi nie sugeruje:

9437466 - Igniter 2 for Driver's Airbag

B1001 1A [137] -- Resistance Too Low

Sprawdziłem wiązkę na kierownicy i jest OK. Więc wygląda na to, że poduszka od 2010 nie pasuje do 2008 :sad:

Ktoś może potwierdzić?

03351 - Bulb for DRL and Marker Light; Left

012 -- Electrical Fault in Circuit - Intermittent

02746 - Bulb for Daytime Running Light; Right

012 -- Electrical Fault in Circuit

To błędy odnośnie wariujących LED-ów. Nie mam opcji auto na przełączniku. Jest tylko ta powyższa opcja dostępna z MMI + czujnik światła na konsoli. Lampy są modyfikowane (h7->bixenon), więc tu może być problem. Jakaś podpowiedź gdzie szukać?

01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time

008 -- Implausible Signal - Intermittent

Tu nadal nie mam pojęcia. Żadnych negatywnych objawów odnośnie tego błędu nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w B8 się nie wymienia sterownika. Jak się okazało kasuje się automatycznie sam po wykasowaniu błędów poduszek. Operację można powtórzyć 3 razy i dopiero wtedy sterownika pada i jest do wymiana.

Udało mi się też uporać z pozostałymi błędami także opiszę w 2 zdaniach dla potomnych....

--------------------------------------------------------------------------------------

00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)

012 -- Electrical Fault in Circuit - MIL ON

Czujnik był delikatnie nie na swoim miejscu (po uderzeniu) w związku z czym dostawał sygnał jakby miał spięcie. Po wyjęciu, przedmuchaniu i naprostowaniu wszystko zaczęło działać jak należy (ABS/ESP/hamulec postojowy - powiązany z czujnikiem prędkości na kole).

9437466 - Igniter 2 for Driver's Airbag

B1001 1A [137] -- Resistance Too Low

Do tej pory nie jestem przekonany co było nie tak. Pomogła wymiana wiązki łączącej poduszkę z kolumną kierownicy i obsługującą multifunkcję. Sprawdziłem miernikiem stara wiązkę i wszystko jest niby OK, ale jakimś cudem komp widzi na niej spięcie :eusathink:

03351 - Bulb for DRL and Marker Light; Left

012 -- Electrical Fault in Circuit - Intermittent

02746 - Bulb for Daytime Running Light; Right

012 -- Electrical Fault in Circuit

Tutaj błąd natury konstrukcyjnej. W modyfikowanych lampach (H7->Bixenon) zabrakło 2 diodek blokujących powracający prąd co powodowało dyskotekę na LED-ach.

01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time

008 -- Implausible Signal - Intermittent

Tutaj nadal nie wiem o co chodzi. W każdym razie błąd ma niski priorytet i kumpel kazał mi się tym nie przejmować, ale ja lubię jak jest w 100% OK. Dziś może nic nie znaczyć a w zestawieniu z czymś innym może spowodować kosztowną usterkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o błędy poduszek to impedancja jest w granicach 2,4 Ohma więc bardzo mała wystarczy, że masz luźny lub delikatny nalot na styku, wtedy opór rośnie o ohm czy dwa i masz błąd (to high)... w Twoim przypadku, nie miałeś dobrze podłączonego zapalnika nr 2 :wink:

Intermittent - oznacza od czasu do czasu :wink:

01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time

Possible causes:

Switch the ignition switch is defective

Wiring between Instrument Cluster Control Module (J285) and Control Climate Control Module (J255)

Instrument Cluster Control Module (J285) faulty

Rule Climatronic Control Module (J255) faulty

Possible solutions:

Check ignition switch

Check wiring between Instrument Cluster Control Module (J285) and Control Climate Control Module (J255)

Check (output tests, measuring blocks) Instrument Cluster Control Module (J285)

Check (output tests, measuring blocks) Control Module Climatronic Control (J255)

Additional info:

Error Code 01206 I also had, after resetting is he never came back. What I understood at the time that the computer collects data from eg the outside when you turn off the car. Depending on the time elapsed from when the car is turned off the computer, when restarting the car, the valves of your air conditioning system set again (depending on different values ​​including the outside temparature in setting and time elapsed ). At one point, the computer can not determine how long it's been since the car is removed and will contact the valves at a drop 'default' value and from there will be the lot re-balanced. There will be an error code stored at that time indicating that the phenomenon occurred. I'm just assumed here, I reset the whole thing and that is not returned.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zauważ, że tu było "too low" :) co przeważnie ma miejsce gdy jest spięcie na wiązce. Podłączenia sprawdzałem 100x, ale w każdym razie i tak winna była wiązka skoro wymiana pomogła.

Co do 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time to widziałem ten opis, ale niestety u mnie po wykasowaniu błędu na włączonej klimatyzacji wraca od razu przy ponownym skanie. Fakt jest taki, że odłączałem akumulator niezliczoną ilość razy podczas naprawy, także coś mogło zgłupieć. Ewentualnie muszę poszukać gdzie to się koduje i sprawdzić czy tam jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zew. to jest na miejscu i mierzy poprawnie z tego co pokazuje komputer. Jeśli chodzi o wewnętrzne to szczerze nie mam pojęcia gdzie się znajdują:) jakoś ich nie zarejestrowałem przy rozbieraniu... W każdym razie co sam mogę sprawdzić? Jedynie czy są podpięte a czy działają poprawnie to już inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury jest połączony z czujnikiem ciśnienia klimy i z czujnikiem wilgotności powietrza, może jeden z nich świruje?

Może jak dostał strzała to rozszczelniło się przy mce (uszczelka, zaraz pod wlewem płynu spryskiwaczy, pod sterownikiem silnika) i zalało delikatnie mce.... Takie coś tez widziałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co może być przyczyną zapalenia się kontrolki airbag w B8, podłączyłem pod VCDS, ale w module poduszek nic, żadnego błędu? Dodam że w cokolwiek nie wszedłem by np. coś zakodować koledze, to widniał czerwony napis w VCDS że jakby program ma ograniczoną bazę coś takiego i by się skontaktować z ROSSTECH, czy dlatego nie widzi błędu? Napisałem do gościa od kabla i kazał zaktualizować bazę w programie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja 11.6

---------- Post dopisany 02-02-2014 at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany 31-01-2014 at 10:09 ----------

I co może być przyczyną wrclaguna?

zdjęcie jak wchodzę w moduł 09 lub 46

4kna.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z pewnością tam jak ma internet wyłączony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja 11.6

---------- Post dopisany 02-02-2014 at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany 31-01-2014 at 10:09 ----------

I co może być przyczyną wrclaguna?

zdjęcie jak wchodzę w moduł 09 lub 46

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/811/4kna.jpg

to normalny komunikat w VCDS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie komunikat był jeszcze przed aktualizacją, i nie aktualizowałem na w/w stronie, wgrałem tylko pliki labels jak dobrze pamiętam, od producenta kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie etykiety wgrałeś z 12.12 jak leciało? I LBL i CLB i ROD... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie z 12.12, z gryzonia polecone pliki od producenta kabla, taki był opis: Jest to zaktualizowana baza plików do VCDS 11.3/11.6 Millenium. Pliki lbl są świeżością porównywalne do wersji 12.12.0, pliki clb również są stopniowo aktualizowane.

A i co z tą poduszką może być, świeci a nie widać błędu.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E-serwis to nie producent tylko pośrednik chińskiego towaru. ;) Jak dorzucili Ci nie wiadomo co to ich zapytaj. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejsza o to, tu zauważyłem podobny komunikat, więc nie sądzę żeby była to wina kabla: http://a4-klub.pl/audi-a4-b8-133/vcds-vag-com-kodowania-238118/index19.html#post4067735 . I prosiłbym o pomoc z tą poduszką, kabel zostawmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...