Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ALARM - montaż ori instalacji alarmu


soulmaster3m

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejne ZRÓB TO SAM doktora Złota Rączka. Tym razem na tapecie montaż ori alarmu.
Prace oceniam na LEVEL: EASY, ale czasu na roboty trzeba przeznaczyć sporo.

Szukałem i szukałem, ale stanęło na tym, że montaż alarmu nieoryginalnego to zbyt dużo problemów. Głównie z brakiem kompatybilności z centralnym zamkiem, jak i ilością czujników ruchu ponieważ większość alarmów ma tylko dwa a ori ma po dwa na przód i dwa na tył. Nie wiem czy ori alarm ma czujnik wstrząsów, ale z tym to głównie są problemy zwłaszcza jak jest źle wyregulowany i przejedzie obok coś ostro z wydechu dudniącego. Inna sprawa taka, że zakup alarmu to koszt od 100zł a takiego z większą ilością czujników już powyżej 150zł. Ori komplet elementów można kupić już za 50zł max + pełna kompatybilność (bezcenne).


Zaczynamy od sprawdzenia elementów w ETCE.

9701858581_d33c0ef7fc_m.jpg

W praniu wyszło, że nie wszystko jest dokładnie tak jak w niej, więc trzeba było poszukać odpowiedniego schematu.



1) Schemat instalacji

Po przewertowaniu nastu różnych schematów do A4 jak i innych modeli najbardziej pasującym jest poniższy schemat.
W zasadzie sterownikiem alarmu jest pompka centralnego zamka posiadająca funkcję alarmu, czyli:

8L0 862 257 " " - 1996-1997 - Alarm. Pilot (433,92 Mhz)
8L0 862 257 "A" - 1996-1997 - Alarm. Pilot - brak.
8L0 862 257 "B" - 1996-1997 - Alarm. Pilot (315 MHz)
8L0 862 257 "D" - 1996-1997 - Bez alarmu. Pilot (433,92 Mhz)
8L0 862 257 "E" - 1996-1997 - Bez alarmu. Pilot - brak.

8L0 862 257 "G" - 1997-2003 - Alarm. Pilot (433,92 MHz) Zamiennik do wszystkich 8L0.
8L0 862 257 "H" - 1997-2003 - Alarm. Pilot - brak.
8L0 862 257 "K" - 1997-2000 - Bez alarmu. Pilot (433 MHz)
8L0 862 257 "L" - 1997-1999 - Bez alarmu. Pilot - brak.

8L0 862 257 "M" - 1997-2003 - Alarm. Pilot (315 MHz) Przycisk PANIC.
8L0 862 257 "N" - 1997-2003 - Alarm. Pilot (315 MHz) przycisk PANIC.
8L0 862 257 "P" - 1997-2003 - Alarm. Pilot (433 MHz) Dodatkowa syrena z aku.
8L0 862 257 "Q" - 1999-2003 - Alarm. Pilot (433 MHz) Dodatkowa syrena z aku.

8D0 862 257 " " - 1999-2003 - Alarm. Pilot. (433 MHz) Zamiennik do wszystkich 8D0.
8D0 862 257 "B" - 1999-2003 - Bez alarmu. Pilot. (433 MHz)
8D0 862 257 "C" - 1999-2003 - Bez alarmu. Bez pilota.

8D0 862 257 "D" - 1999-2003 - Alarm. Pilot (315 MHz) przycisk PANIC.
8D0 862 257 "E" - 1999-2003 - Alarm. Pilot (433 MHz) Dodatkowa syrena z aku.



Moduł (sterownik poruszenia 4B0 951 173), który pojawi się w dalszej części jest sterownikiem, ale nie alarmu samego w sobie a praktycznie tylko czujników ruchu, czyli ultradźwięków w słupkach. Pompka jak i ten moduł współpracują ze sobą.
Na schemacie na zielono zaznaczono pompka centralnego zamka (V94) a na czerwono przewody i elementy, które należało dodatkowo zamontować.

9701857715_e6009667e6_m.jpg 9705091434_d55fe65539_m.jpg 9701856033_d31a7c8356_m.jpg 9701855361_d4084fb14a_m.jpg 9701854649_93bf8166a0_m.jpg 9701854649_93bf8166a0_m.jpg 9705088658_5a5d595708_m.jpg 9701853205_c79159bd04_m.jpg 9705087208_17f1e01c61_m.jpg 9705086544_088a84cc1e_m.jpg

Jakby kto szukał jakiejś inne wersji instalacji alarmu to mam jeszcze schematy do Audi:
- Audi A4 - From MY1996
- Audi A4 - From MY1998, 8D-X-200000
- Audi A4 - From MY2003
- Audi A4 B6 - From MY2002
- Audi A6 C5 - From MY2003

Wstawiłem je na chomika.

Audi A4 B5 - ALARM - VAG AUDI VW itd - soulmaster3m - Chomikuj.pl


Dorzucam jeszcze rozpiskę PINów w pompce centralnego zamka ponieważ ta ogólnodostępna ma inne oznaczenia wtyczek niż te na schematach.

9717143040_db40a1dd88_m.jpg

*Innych rozpisek poza tą nie mam.



2) Narzędzia

Szczegółowego spisu narzędzi nie podaję, ale w skrócie to przydatne będzie to co każdy facet powinien mieć w skrzynce z narzędziami ( ją też powinien mieć ) + narzędzia do lutowania i przewody.
Przekroje przewodów podane są na schemacie, ale jako, że mam 100m szpulę 0,5mm^ czarnego to już nie szukałem poszczególnych kolorów 0,35mm^, dodatkowo potrzebne będzie z 4m przewodu o przekroju 1,5mm^.



3) Elementy alarmu

3.01) Sygnał dźwiękowy 8D5 951 113 lub elektroniczny 8L0 951 605
Sygnał dźwiękowy - 8D5 951 113 to syrena z wyjściem na dwa przewody. Mi trafił się sygnał dźwiękowy elektroniczny 8L0 951 605, czyli taki z wyjściem na trzy przewody. Ten dodatkowy przewód zasila ładowanie baterii w syrenie ponieważ ta działa przez pewien czas nawet po odłączeniu akumulatora. Dodatkowy przewód połączyć można z PINem B/8 co widziałem na jednym ze schematów od A6.

9705085838_2ebe374170_m.jpg 9705085368_8479dbf498_m.jpg

Wtyczka do syreny z trzema wyjściami:
9701849981_fe434b5b38_m.jpg



3.02) Styk maski 8D0 947 559
Na schemacie element ten oznaczony jest jako F120. Jeśli okaże się, że w zamku maski jest wtyczka jak na zdjęciu poniżej to takiego styku zakładać nie trzeba. Jeśli nie ma go to można wykorzystać taki z krańcówki drzwi i niestety, ale trzeba go pociągnąć od komory silnika aż do pompki centralnego zamka.

9705083776_04051a21cb_m.jpg 9705083018_341aa34c79_m.jpg



3.03) Sterownik poruszenia 4B0 951 173 z wtyczką 443 971 883 a
Sterownik najlepiej dorwać z wtyczką ponieważ ma ona 20 pinów i tylko kilka z nich nie będzie wykorzystanych a dorobienie takiej nie byłoby zbyt łatwe.

9701847841_e55c8a9ab5_m.jpg 9705081658_825c19233d_m.jpg 9705081068_d9ec7f2816_m.jpg
Kostka sterownika:
9705080574_81151ab684_m.jpg 9701845121_4e3cd8cc82_m.jpg 9701843897_494f6fdca3_m.jpg



3.04) Czujnik lewy 8D0 951 177 A i prawy 8D0 951 178 A
Czujniki mają wejście 4 pinowe. Wtyczek nie dostałem, ale można je dorobić z 4 pinowej wtyczki Goldpin i same piny też dorabiamy z Goldpinów żeńskich.
Kabel zgodnie ze schematem powinien być ekranowany, nie miałem 0,35mm^, więc użyłem 0,5mm^ w ekranie, sam ekran powinno połączyć się z przewodem czarnym. Oba przewody powinny być na tyle długie aby starczyły do sterownika czujników ruchu, więc ich długości nie podam bo każdy centralkę można zamontować gdzie sobie życzy.

9705078094_b9cd6db498_m.jpg 9701842503_d1fca39c84_m.jpg 9705076858_88ecc069ec_m.jpg

Dorobione przewody:
Połączenie przewodu czarnego z ekranem jest pod widoczną czarną taśmą izolującą.
Na pierwszych zdjęciach widać wtyczki i piny od GOLDPIN.
9705074154_a559fab0f2_m.jpg 9701838239_456d3a02a0_m.jpg
9705076104_bbfe077bfb_m.jpg 9701840519_9e3058af78_m.jpg 9705074848_be577ee260_m.jpg



3.05) Przycisk dezaktywacji czujników ruchu 4B0 962 109 A z wtyczką 191 972 722

Opis działania tego przycisku będzie podany na końcu opisu.
Przewody powinny być na tyle długie aby dwa z nich połączyć ze sterownikiem czujników ruchu a dwa kolejne z pompką centralnego zamka.

9701837613_36ab9ffcc5_m.jpg 9701836037_ddb011bc46_m.jpg 9701835337_798a336a32_m.jpg 9701834757_62687d5a44_m.jpg 9705068940_daec895921_m.jpg 9701836295_5afdfcb880_m.jpg



3.06) Diody w drzwi 8N0 919 238
Można kupić ori albo wyrezać samemu jednak ładniej wyglądają ori.
( Nie posiadam zdjęcia bo te założyłem zanim jeszcze zacząłem cały montaż. Pozwolę sobie dać zdjęcie forumowicza o którego całość zakupiłem ;) )

9701832793_9de1cb22ef_m.jpg



4) Przygotowanie - demontaż

4.01) Po pierwsze należy zdemontować kanapę.
4.02) Po wtóre należy ściągnąć zaślepki/pokrywy "słupka A" czyli dwie pokrywy w nogach kierowcy i pasażera. Zamontowane są one na dwie śruby - krzyżak.
4.03) Następnie ściągamy plastikowe progi wewnętrzne po obu stronach. Trzymają je trzy albo czteryzatrzaski a z tyłu przy kanapie po jednej śrubie - krzyżak.



5) Na tym etapie można zamontować diody w drzwi.
Demontaż boczków drzwi był już na forum podawany, więc pominę to. Po zamontowaniu diod trzeba przeciągnąć przewód. Ciągniemy je przez gumowe harmonijki a następnie przez piankowe zaślepki przy kratce z wtyczkami. Przewód dodatni czyli ten z opornikiem (na schemacie jest RO/BL, ja miałem SW) idzie do pinu B/8 pompki, ten drugi (u mnie był brązowy) idzie do sterownika czujników ruchu do PINu 10.



6) Montaż czujników ruchu - ściąganie plastików słupka.
Ten etap jest raczej trudny ponieważ plastiki łatwo pękają lub nawet się kruszą. Tutaj należy uzbroić się w cierpliwość, delikatność i długi płaski śrubokręt aby odczepiać metalowe zatrzaski. Demontaż zaczynami od górnego plastiku. NIE CIĄGNIEMY ZA DÓŁ !!!! Dół tej pokrywy jest wsuwany w dolną od góry i w bok nie wyjdzie!!! Lekko odciągamy górną część górnego plastiku i zobaczymy dwa zatrzaski, które można ciągnąć, ale istnieje obawa pęknięcia. Ja wolę podważyć je śrubokrętem, najpierw ten bliżej, później ten dalej. Zawsze ładnie puszczają. Lepiej to robić z tylnych siedzeń.

9705067232_8e1d629af7_m.jpg 9705066534_467fb71b24_m.jpg 9705065930_1e8c5724bc_m.jpg

Ukaże się nam goły słupek

9705065312_acfdc16345_m.jpg 9705062996_60edd50f8f_m.jpg

Dolny plastik wychodzi wyciągając go w górę.

9701829687_2e68db60d0_m.jpg 9705063710_49648e4fe9_m.jpg

Czujniki ruchu montuje się w górny plastik. Mając w ręku czujnik i odpowiedni plastik od razu widać jak i co zamontować.

9701827541_13a7bc5953_m.jpg 9705059586_d6beff4fd0_m.jpg

Oczywiście LEWY / PRAWY ma znaczenie.

9701826903_ddbc52bb98_m.jpg

Po obu stronach czujników ruchu są otwory na śrubki.
Nie miałem ori, ale jakieś się znalazły.

9701826157_b5524334af_m.jpg

Oczywiście lepiej je wkręcić aby nic się nie przemieszczało.

9705060256_dc59a2149a_m.jpg

Oba czujniki mają miejsce na przyczepienie ZIP paskiem przewodów.

9701824057_2fa320e1d2_m.jpg

Którędy w tym plastiku czy słupku idą przewody nie jestem w stanie powiedzieć ponieważ w słupku u góry jest okrągły otwór, ale nie chciał przewód przejść w dół w miejscu zwężenia a szczególnie mój bo miałem większe przekroje żył, więc i całość jest większa niż ori.
Powtykałem przewód w plastik, ale patrząc aby nie wtykać go w miejsce gdzie plastik styka się z uszczelką drzwi. Jak przewód minął mechanizm pionowej regulacji pasów to już można przełożyć go w otwór w słupku i wyjść na dole plastikowym czarnym wyjściem ze słupka gdzie idą pozostałe przewody.



7) Otwór na przycisk dezaktywacji czujników w dolnym plastiku słupka.

Zabieramy plastik na warsztat i planujemy gdzie go umiejscowić.
Dokładnej wysokości nie pamiętam, ale to można zmierzyć w samochodzie. Powinien być on z 2-3cm nad mechanizmem pasów bezpieczeństwa.

9701823239_d0dc448d7e_m.jpg

Ważne jest aby wysokość odmierzać nie wzdłuż linii widocznych na wewnętrznej części plastiku a od dolnej krawędzi ponieważ przycisk ma być równolegle do poziomu pojazdu a nie pionu słupka, który idzie nieco skośnie.

9705057468_5b7fe107cb_m.jpg

Otwór należy wyciąć kto czym ma. Dremela pod ręką nie miałem, więc zrobiłem to starą, sprawdzoną metodą.

9701821949_2906968643_m.jpg 9701821265_67ebe70af3_m.jpg

Wykończenie krawędzi otwory należy wyrównać pilnikiem aż kształt otworu będzie zadowalający a przycisk bez problemu wejdzie.

9701820797_56d71b22c5_m.jpg 9701819791_5c72242f2c_m.jpg 9705053852_8c68a69a14_m.jpg 9701818033_b770d3998c_m.jpg



8) Montaż plastików.
Zaczynamy od wsunięcia dolnych plastików. Górne plastiki montuje się wsuwając pierw dolną ich część w dolny plastik a dopiero później wtykając zatrzaski uważając aby nie połamać ich o podsufitkę.

9705051354_3005a37599_m.jpg 9705052132_3caa468849_m.jpg

Stanowcze walnięcie ręką pomaga im wskoczyć gdzie trzeba, ale należy pierw sprawdzić czy metalowe zatrzaski trafiły w otwory. No i oczywiście dopiero wtedy gdy "plastiki już obejmą podsufitkę".



9) Prowadzenie przewodów

9705050564_2782b0a0d5_m.jpg

Przewody z LEDów, czujników i przycisku ciągniemy do pompki i sterownika czujników ruchu. Wszystko zgodnie ze schematem.

9705049768_601f9d3b83_m.jpg

Sterownik czujników ruchu zamontowałem pod kanapą bo jest tam idealne na to miejsce, ale i świetlne dojście dla przewodów. No i nie wiem gdzie był on montowany w ori instalacji.

9705048744_f1491b19dc_m.jpg 9705047636_f36e0d34e3_m.jpg 9705046884_1d56c07ce3_m.jpg

Na tym etapie ciągniemy przewody z zamontowanych elementów do sterownika czujników ruchu i od tego sterownika do pompki centralnego zamka.

9701810735_8d24cb7706_m.jpg 9705045264_f3b2af1602_m.jpg 9705044648_438d515119_m.jpg

Przewody można kłaść jak leci, ale jako, że miałem parcianą taśmę izolującą to jej użyłem, myślę, że chyba nawet za dużo, ale z uwagi na większy przekrój przewodów wiązki wyszły nieco grube, jednak bez problemu wszystko się zmieściło.

9701808347_7bf4a254ff_m.jpg

Wtyczka sterownika czujnika ruchu.

9705042940_9fe298d929_m.jpg 9701806299_9f73dd45d0_m.jpg

Ostatecznie jak się wszystko ładnie poukłada i pozapina to zaczyna to wyglądać jak należy.

9705040760_85fafd525f_m.jpg 9701804611_d4188ba1d3_m.jpg 9701803831_f60e501965_m.jpg

Na tym etapie to już koniec części trudnej i pracochłonnej. Zostało przeciągnięcie odpowiednich przewodów do pompki centralnego zamka i wlutowanie gdzie należy.

9701803165_02edd74f1e_m.jpg

Ktoś mi jest w stanie powiedzieć co to za maź?

9705037618_a984ec3802_m.jpg

Jeszcze nie montowałem syreny, ale widzę, że można wykorzystać te otwory.

9705036766_5f8488a16f_m.jpg 9705036120_ec01c1853b_m.jpg

Przechodzimy do lutowania.
Wiązki idące do pompki lepiej odizolować ile się da i wyciąganąć na zewnątrz. Dzięku temu zamiast ciąnąć przewody aż do kostek wlutować można się w nie nieco wyżej co będzie estetyczniejsze.

9705035340_b91c85b1a6_m.jpg

Niektóre przewody jakie ciągnie się do pompki muszą być wpięte w puste miejsca, więc lepiej nie ciąć od razu przewodów a pierw sprawdzić ile ich potrzeba. Na szczęście puste PINy już tam są.

9701799197_91d78811ab_m.jpg 9701798479_9a7cca0b10_m.jpg

Przewody idące w puste PINy wlutowałem.

9705032470_5f54420951_m.jpg

Przewody, które łączą się z istniejącymi wlutowałem u góry.

9705032096_a59e9f8e33_m.jpg

PIN B/1 w pompce, sterujący syreną. Ten pin jest pusty, więc trzeba o sobie dorobić.

9705031414_186a329f8e_m.jpg

Jak już całość polutujemy to należy przewody ładnie zaizolować i poukładać jak były. W prawym dolnym rogu widać wtyczkę dla syreny.

9701795933_87be995619_m.jpg



10) Aktywacja alarmu
Po zrobieniu całej instalacji pozostało aktywować alarm. Oczywiście robi się to w VAG-COM lub VCDS przy użyciu kabla zwykłego do diagnostyki np. KKL.

9705029512_238b49eda4_m.jpg

Przed wykonaniem aktywacji diody nie zaczną działać.

10.01. Wchodzimy na auta.
10.02. Zamykamy drzwi.
10.03. Wyjmujemy zaślepke z popielniczka za tylnym slupkiem.
10.04. Wpinamy kabel do gniazda.
10.05. Podpinamy kabel do kompa.
10.06. Uruchamiamy VAGa.
10.07. Wchodzimy w moduł centralnego zamka.
10.08. Przekręcamy kluczyk na zapłon.
10.09. Program zczytuje ID pompki centralnego zamka i kilka innych wartości.
10.10. W najniższym polu mamy jakaś wartość. Ja miałem do tej pory 12900.
10.11. Wchodzimy w zakładke RECODE.
10.12. Wpisujemy nową wartość zgodnie z tym jakie opcje chcemy aby działały.

Do posiadanego kodu pierw dodajemy:
+00008 aktywacja alarmu (jeśli jest zamontowany)
Bo inaczej nie dawało się nic innego z alarmu dodać.
Następnie dodajemy np.:
+00002 DWA Potwierdzenie migaczami (DWA - to fabryczny alarm)
+01024 zamykanie centrala potwierdzone wyciem syrenki (jeśli mamy firmowy alarm)

Można, więc od razu wpisać: 13934


Sam sterownik alarmu można jeszcze dodatkowo kodować:

Innenraumüberwachung / Int. Monitor / Monitorowanie wnętrza samochodu
Steuergerät Codierung
STG 45 (Innenraumüberwachung) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
??xxx: 00 = Füllstellen ohne Bedeutung
xx?xx: Typ (1 = Audi A4)
xxx?x: Schärfemodus (0 = statisch)
xxxx?: Karosserie (1 = Limousine; 2 = Avant)

Monitorowanie wnętrza auta
Kodowanie sterownika
Wybierz moduł 45 - Int. Monitor
Kodowanie sterownika - Funkcja 07
??xxx: 00 = Wartość bez znaczenia
xx?xx: Typ (1 = Audi A4)
xxx?x: Typ pracy (0 = statyczy)
xxxx?: Typ karoserii (1 = sedan; 2 = avant)

Steuergerät Anpassung
STG 45 (Innenraumüberwachung) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 01 (Empfindlichkeit)
Die Empfindlichkeitseinstellung der Ultraschallsensoren für die Innenraumüberwachung kann so eingestellt werden, dass die Sensoren weniger empflindlich reagieren.
Der Basiswert ist 100 (=100%), der Wert kann jeweils in in 1%-Schritten bis minimal 50 (=50%) herabgesetzt werden.[/size]

Kodowanie 00102 - AVANT

Sterownik czujników ma opcję: BRAKE GLASS SENSOR co działa na zasadzie połączenia szeregowego tylnych szyb. W tylnej jest to grzałka szyby a w bocznych podobna ścieżka jak grzałka. Widoczna u dołu u tych co mają ori szyby z ori alarmem.
Miałem zakodowane 00102 to alarm aktywował się ciągłym 30 sekundowym świeceniem diod w drzwiach co oznaczało jakiś błąd i ciągle wywalało mi błąd wybitej szyby w tym sterowniku.
Oczywiście jeśli zakodujemy 00101 (sedan) w avancie to takiego problemu nie ma.
W przypadku kiedy zakodujemy 00102 czyli Avant to instalacja wygląda nieco inaczej.

Oryginalnie od PINu 2 w sterowniku idzie przewód łączący szeregowo wszystkie 3 okna bagażnika.
Oczywiście nie będę wymieniać szyb bocznych aby mieć te małe też pod opieką alarmu, ale tylną można podłączyć jak najbardziej.
Wystarczy znaleźć biały przewód 2,5mm idący do ogrzewania tylnej szyby i załatwione.
Czyli PIN2 odbiera masę z grzałki tylnej szyby dlatego ważne jest aby wlutować się w biały przewód dający plus na ogrzewanie szyby aby przez całą grzałkę szła ścieżka do masy. Tak wygląda ori instalacja i po włączeniu ogrzewania tylnej szyby nie ma żadnego konfliktu z alarmem.



11) Przycisk.
9705028778_183a685267_m.jpg

Zasada działania przycisku dezaktywacji czujników ruchu jest opisana w instrukcji obsługi.

9705027176_feab8abcfe_m.jpg 9701791419_97266810c5_m.jpg 9705024782_0849e08f6b_m.jpg 9701789047_e89717793d_m.jpg



12) Syrena
Jako, że baterie były wylane i nie trzymały napięcia to zamienię je na akumulatorki AA, ale ten etap dopiszę jak już przyjdą koszyk i akumulatorki.
15876890937_ac19f89a81_n.jpg

9705028236_3bc55f4c69_m.jpg

15876582739_324fbe87b9_n.jpg
16060715671_dc8dc62523_n.jpg
Oczywiście można je zamienić na inne np przez rozkrojenie syrenki i wymodzenie innego zasilania np tak:
Dwie bateryjki 3,6V dają nam 7,2V, więc bierzemy koszyczek na 6 paluszków i mamy 6x1,2V = 7,2V. Pojemność nie ma znaczenia ponieważ jak były 160mAh to nawet aku AAA mają powyżej 750mAh a AA zaczynają się chyba powyżej 2000mAh. Najwyżej nie doładują się w pełni.
15443007713_d88c9122d3_n.jpg15875372880_1121893732_n.jpg15876891217_6b229ced91_n.jpg16060715371_b567ffc75e_n.jpg15440360244_a7fa4a09bd_n.jpg15440365704_276f5e2e2c_n.jpg15876895517_106bd01f65_n.jpg15876895097_71b43e7cf0_n.jpg

KONIEC) Po zamontowaniu, zakodowaniu itd wszystko działa jak należy. Czujniki działają, kierunkowskazy migają po aktywacji alarmu, nie działa tylko syrena, ale to może być wina braku baterii albo sama syrena jest niesprawna. Będę to sprawdzać jak dojdą części.

Edytowane przez soulmaster3m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wszystko zaczęło się od tego, że szukałem ori ledów w drzwi i ori czujników aby wykorzystać je jako mocowanie na nieori :decayed:

Nie chciałem wtykać czujników przy przedniej szybie jak to jest w nieori instalacjach czy wiercić otworu na LED gdzieś na tapicerce.

Dodatkowo wyszły same korzyści:

- ori cztery czujniki,

- ori sterownik,

- ori diody w drzwi,

- przycisk do dezaktywacji czujników czego ciężko szukać w innych alarmach a to jednak przydatna rzecz jak się chce zamknąć drzwi a w środku ktoś zostaje,

- regulacja czułości czujników przez VAG,

- ori syrena działająca nawet po odłączeniu akumulatora,

- niższa cena.

W najbliższym czasie zostanie naprawa syreny bo baterie po tyle latach umarły no i wymiana ledów na mocniejsze bo te są strasznie słabe i widać je tylko stojąc przy drzwiach. Z okna nie jestem w stanie zobaczyć czy alarm działa.

Mam nadzieję, że wszystko będzie działać ładnie i nic nie nawali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś moim idolem :D

Wczoraj zrobiłem wszystkie zakupy potrzebne do montażu... mam nadzieję, że z taką instrukcją nie napotkam już na żadne niespodzianki ;)

Narzędzia do lutowania i przewody mam w skrzynce narzędziowej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że w przedlifcie dioda jest w przycisku halogena i miga na czerwono. Niestety nie mam dodatkowego przycisku do dezaktywacji czujek. Myślisz że dało by radę w przedlifcie dorezać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś moim idolem :D

Wczoraj zrobiłem wszystkie zakupy potrzebne do montażu... mam nadzieję, że z taką instrukcją nie napotkam już na żadne niespodzianki ;)

Narzędzia do lutowania i przewody mam w skrzynce narzędziowej ;)

To powtórzę. Z plastikami ostrożnie jak z jajkiem bo te metalowe zatrzaski trzymają jak cholera a plastiki z racji wieku już nie są takie skore do współpracy. Jakby był upał to by pomogło, ale już niestety zimniej się zrobiło. Mnie tylko lekkie pęknięcie się zrobiło w tym górnym w słupku, ale po założeniu nie widać.

Jeśli masz wszystko tak jak powinno być, szczególnie pompkę centralnego zamka z kontrolą alarmu, czyli którąś z tych co wymieniłem to wszystko powinno ładnie współgrać.

Dodam, że ja to robiłem przez dwa dni, fakt, że nie non stop, ale jednak. Jest sporo rozbierania i przeciągania przewodów.

Na stronie 2 i 3 schematu jest taki przewód co idzie od R10 do E150, przez strony przeskakuje jako a1 czyli od ledów do przycisku otwierania drzwi z wewnątrz. Ja tego przewodu nie przeciągałem. Wydaje mi się, że on już tam jest bo ten pstryczek chyba miał 4 przewody.

Dodam tylko że w przedlifcie dioda jest w przycisku halogena i miga na czerwono. Niestety nie mam dodatkowego przycisku do dezaktywacji czujek. Myślisz że dało by radę w przedlifcie dorezać??

No widzisz, w przedlifcie na oczy tego nie widziałem, ale to rozwiązuje moje pytanie dlaczego sąsiada przedlift miga wewnątrz auta a nie na drzwiach. :D

Co do przycisku dezaktywacji czujników to nie wiem czy zadziałają. Schemat oznaczony jest jako Edition 11.1997 a w opisie, że From model year 1998, 8D-X-200000.

Z drugiej strony jeśli masz taki sam sterownik czujników i taką samą pompkę to raczej powinno zadziałać.

Dwa PINy z tego włącznika idą do sterownika poruszenia 4B0 951 173 a dwa pozostałe do pompki centralnego PIN B/8 i PIN C/6.

---------- Post dopisany at 11:19 ---------- Poprzedni post napisany at 11:18 ----------

Jeszcze dodam rozpiskę PINów w pompce do pierwszego tematu bo tutaj jest mała nieścisłość w oznaczeniach kostek.

---------- Post dopisany at 11:35 ---------- Poprzedni post napisany at 11:19 ----------

9717143040_db40a1dd88_m.jpg

---------- Post dopisany at 11:40 ---------- Poprzedni post napisany at 11:35 ----------

Mam jeszcze schematy do Audi:

- Audi A4 - From MY1996

- Audi A4 - From MY1998, 8D-X-200000

- Audi A4 - From MY2003

- Audi A4 B6 - From MY2002

- Audi A6 C5 - From MY2003

Wstawiłem je na chomika.

Audi A4 B5 - ALARM - VAG AUDI VW itd - soulmaster3m - Chomikuj.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo. Dużo za dużo.

Nie to, żebym nic nie robił, ale chyba wolałbym przez jakiś czas coś pewnego, kartę z rana podbić i swoje godziny wyrobić niż po nocach projekty robić bo dadzą dziś a termin na wczoraj.

Po uj te studia człowiek robił. Ofert, że ja p!

---------- Post dopisany 11-09-2013 at 17:21 ---------- Poprzedni post napisany 10-09-2013 at 21:18 ----------

Dziwna sprawa.

Kodowanie centralki czujników było 00101 czyli dla Sedana i diody migały przez około 30 sekund szybciej jak powinny a później wolniej i czujniki działały.

Po zmianie kodowania na 00102 czyli dla Avanta diody po włączeniu alarmu świecą stale i oznacza to według instrukcji, że czujniki ruchu nie działają. Co jeszcze dziwniejsze to sprawdziłem i działają jak powinny.

WTF?

Oczywiście po wpisaniu 00101 znowu migają jak powinny i po ponownym 00102 już świecą.

Ktoś coś kuma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest różnica w kodowaniu sedan/avant? ilość czujników taka sama, może chodzi o tzw czujnik wstrząsów? Wiem że chyba coś takiego musi być bo jak wiązłem moją A4 na lawecie to na za zbrojonym alarmie co chwile wyło. A może coś sterownik centralnego miesza:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xxxx?: Karosserie (1 = Limousine; 2 = Avant)

No właśnie nie wiem jaka to różnica, nie wiem po co robili różne kodowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to napaliłem się jak szczerbaty na suchary... kupiłem wszystko, a na końcu sprawdziłem czy pompka obsługuje alarm... mniejsza o to pompka 8L0862257G z A8 już jedzie do mnie.

Mam nadzieję, że za pomocą kabla ją ustawie odpowiednio. Pytanie mam odnośnie Twojej rozpiski. Przy numerach pompek z literą P i Q na końcu napisałeś, że obsługuje syreny z aku, czy to oznacza, że ta z literą G takiej nie obsłuży czy może muszę poprowadzić dodatkowy przewód tak jak opisałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego o pompkach napisałem w punkcie 1) bo to najważniejsza rzecz. :wink:

Zwykłym KKL bez problemu daje się ją kodować.

Co do P i Q to ja tego nie napisałem, ja to wszystko brałem ze strony digikom czy jakoś tak, ale znowu na schematach nie ma tam żadnej różnicy.

Myślę, że końcowy numer to tylko gra rynkowa bo te z syreną na aku szły na Japonię czy gdzieś. Na którymś schemacie to napisali.

Do syreny idą 3 przewody:

- MASA, więc wszędzie tak samo.

- Sterujący, idzie od pompki.

- Zasilający, idzie od bezpiecznika, ale przy pompce.

BTW.

Jest też taka fajna rzeczy. Na jednym schemacie jest wykorzystany PIN 2 w sterowniku czujników. Wychodzi na to, że on kontroluję wybite szyby. Widziałem szyby gdzie przeciągnięta jest żyłka i kostka z dwoma pinami, więc to pewnie to. Coś mi się wydaje, że aktywuje się to w pompce tym kodem:

+16384 Side Windows with Insulated Glass ?????

bo nikt go nie potrafił odszyfrować.

A PINy 4 i 14 są według innego schematu od SOLAR CELL in A/C SYSTEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syrenę powinieneś zamontować w takim miejscu, żeby tak łatwo jej się nie dało odłączyć. W oryginale jest ona w lewym boczku, zakryta subwooferem, jest tam odpowiednie miejsce dla niej (avant)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewałem lewą stronę :D

Chyba oleję ją póki co ponieważ pamiętam co to znaczy ściągać tapicerkę z nadkola :D

Ew. jak uda się naprawić tę co mam i będę miał czas na rozbebeszanie połowy bagażnika to ją tam umieszczę, ale będzie trzeba przedłużyć przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta maź to zapewne żywica jakaś, stosowana jak był puknięty samochód ;) Miałem tak w poprzednim:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest srodek antykorozyjny,u mnie tez to bylo a auto kolizji nie mialo. taki jakby smar. bardziej bym sie obawial, jak tego nie ma :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, z tyłu nie był pukany. :decayed:

To jest cały czas lepkie, ale jak smar, nie jak klej czy żywica. W sumie też pachnie jak smar.

W Oplu Astra też takie coś mam w bagażniku a jest z salonu, więc znam całą historię.

to jest srodek antykorozyjny,u mnie tez to bylo a auto kolizji nie mialo. taki jakby smar. bardziej bym sie obawial, jak tego nie ma :wink:

Uf, dzięki za słowa otuchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Baza zainteresowania pompkami centralnego zamka z funkcją alarmu została zaktualizowana." :decayed::wink::decayed::grin::grin::grin::decayed::wink:

Czuję się taki winny a jak bardzo nie jest mi przykro z tego powodu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...