Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie nagrzewa się (Wymiana nagrzewnicy i termostatu)


Emejcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj kupiłem a4 1B5 1.8t i dopiero w drodze do domu zauważyłem, że się on nie nagrzewa. Nawiew na maks odkręcony daje jedynie letnio ciepłe powietrze podczas jazdy na trasie, dodatkowo jak jechałem to pokazywał temperaturę 60 stopni i dopiero wzrosło trochę na stacji, po czym dalej w trasie znowu temperatura niska. Jeżdżąc po mieście, jest trochę cieplejszy - 70-75 stopni, standardowo na postoju jest lepiej. Czy to kwestia termostatu czy czegoś innego?
Czy ktoś mógłby mi na jakimś zdjęciu zaznaczyć dokładnie położenie termostatu i powiedzieć mniej więcej czego potrzeba do wymiany?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat to moze byc jedna rzecz, drugie to moze byc zapowietrzony uklad chlodzenia

Wysłane z mojego onetouch EVO7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to bedzie wina termostatu (cały czas otwarty lub jego brak?:shock3:) do wymiany termostatu potrzeba Ci klucz 10 najlepiej jakiś przegubowy przynajmniej u mnie jest taki dostęp że nawet wygiętym nie można odkręcić. Termostat znajduje się w obudowie pompy wody od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po jego odkręceniu wyleci mi cały płyn?
No raczej :naughty:

Noł rejczel:decayed: dla Twojej wygody, zdejmij najpierw wąż z króćca za którym jest termostat i spuść płyn, potem najlepiej spuścić płyn korkiem w obudowie pompy wody, albo po prostu odkręcić króciec wyjąć termostat i przy tej operacji popłynie płyn z bloku także tego:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko termostat winny, wode jak spuszczasz to tym zaworkiem w chłodnicy najlepiej

+1 :thumbup1:

Po zdemontowaniu kratki w zderzaku od strony kierowcy:

mu7z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś czuję, że bez kanału nie da rady, a że nie mam do takowego dostępu to i będę musiał to zlecić jakiemuś mechanikowi ;/

Zauważyłem jeszcze na postoju, że wentylator mimo niskiej temperatury się kręci, czy tak w nim powinno być?

Póki co zrobiłem jeszcze test VAGiem. Usunąłem jakieś stare błędy poprzedniego właściciela, po czym się przejechałem/zgasiłem/zapaliłem silnik i oto co mi wyświetlił:

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 557 T

Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D05

Coding: 04001

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111

Component: ABS 5.3 FRONT D11

Coding: 0273004132

Shop #: BB 24303

No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 919 034 B

Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D10

Coding: 00142

Shop #: WSC 00259

2 Faults Found:

00769 - Coolant Temperature Sensor at Engine Outlet (G82)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

00771 - Fuel Level Sensor (G)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

Address 25 -------------------------------------------------------

Controller: 4A0 953 234 F

Component: IMMO AUZ9Z0V0054992 D77

Coding: 00000

Shop #: WSC 00745

1 Fault Found:

01176 - Key

07-10 - Signal to Low - Intermittent

Czy to potwierdza termostat? Bo ja tu widzę jakiś czujnik....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik temperatury na plastikowym króćcu wody z tyłu głowicy.

Instrukcja diagnozy czujnika cieczy chłodzącej G2 G62.pdf - A6 C5 - xoslox - Chomikuj.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tylko test VAGiem póki co, wyszło około 5-6 stopni różnicy. Przy czym ten od temperatury na zegary zaczyna się dopiero uaktywniać przy 45 stopniach. Na obecną chwilę wstrzymuję się z wymianą termostatu, bo okazało się, że jest pęknięty wąż chłodzący cieczą turbinę i przez niego wywala płyn pod ciśnieniem, więc niewykluczone, że to z tego powodu występuje problem z temperaturą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie niedogrzewania to na 100% termostat,swoja b5 kupilem w sierpniu i bylo wszystko ok a jak sie zrobilo zimniej to jezdzac do pracy 20km nagrzewal mi sie do 65 stopni.wymienilem termostat na wahlera zalalem koncentratem g13 i po przejechaniu 5km mam juz 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz po uruchomieniu auta wentylator chłodnicy się kręci,tak ma być ale też powinieneś umieć go zatrzymać

---------- Post dopisany at 16:49 ---------- Poprzedni post napisany at 16:48 ----------

a co do niedogrzewania to na pewno termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, wymienię także ten termostat. Zamówię coś w poniedziałek, pewnie jakiegoś Verneta tudzież Wahlera, bo na forum widzę wielu z nich korzysta, chociaż osobiście miałem pozytywne wrażenia w innym aucie też z EPS/Facet.

Jestem dość mocno przeziębiony dlatego póki co gromadzę wiedzę teoretyczną, zostawiając praktyczną na później :P Nadal nie jestem pewien, czy da się ten termostat wyjąć od góry czy też nie... czy ktoś może mi jednoznacznie odpowiedzieć? Miałem póki co do czynienia jedynie z malutkimi silnikami, gdzie do wszystkiego miałem bezproblemowe dojście i np. wymiana rozrusznika czy alternatora zajmowała mi 5 minut... tutaj jest trochę inaczej.

W ogóle mam 3 elementy układu chłodniczego które spowodują wyciek znacznych ilości płynu i po wymianie każdego powinienem trochę pojeździć i sprawdzić czy działa, dlatego też zamierzam na parę kilometrów dolać wody zamiast płynu, a płynem zalać jak już wszystko będzie pracowało jak trzeba, chyba nie powinno się nić złego zadziać? (no pomijając możliwość zamrożenia, ale do tego nie dopuszczę).

Czy termostat znajduje się w takim samym miejscu jak w tym silniku? http://images29.fotosik.pl/303/0256081e4c985e7c.jpg I trzeba zdejmować osłonę rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, termostat jest z boku przy pompie wody od strony kierowcy.

Dokładnie jak wyżej Maniek pisze, a o wymianie od "góry" zapomnij. Ostatnio wymieniałem u siebie i bez kanału, najedź przednimi kołami na jakąś grubszą deskę albo jakiś krawężnik tak abyś się zmieścił głową pod przód auta i wymienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję tak zrobić. Znalazłem na jakiejś ETCE internetowej rysunek i na youtube filmik

Jedno jeszcze co mnie tylko zastanawia, to jakie klucze są mi tutaj potrzebne, bo muszę sobie kupić grzechotkę :P

Są tam zwykłe sześciokąty czy imbusy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza śruba którą odkręca na filmiku to 13 zwykła 6-ciokątna, następnie odkręca 2x 10 też sześciokątne. Tyle Ci trzeba, a i bez przesady dasz radę bez grzechotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wpełznąłem dziś pod auto aby obczaić jak to będzie wyglądać i dam radę. Teraz tylko usunąć główną usterkę i zmienić termostat.

Zapytam już profilaktycznie, czy odpowietrzanie aeb jest standardowe w takiej sytuacji tzn.

-dolewamy płynu do zbiorniczka wyrównawczego, po czym

-zapalamy silnik i czekamy aż się zagrzeje i termostat otworzy, po czym

-uzupełniamy braki płynu

-(cały czas odkręcony korek zbiorniczka)

Czy może jeszcze jakiś odpowietrznik jest albo co? bo widzę, że co silnik to inaczej.

Po tym wszystkim chyba zaleję go wodą i dam mu pochodzić, po czym dopiero zaleję płynem, bo wlany jest zielony, a zakupie sobie jakiś G12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wpełznąłem dziś pod auto aby obczaić jak to będzie wyglądać i dam radę. Teraz tylko usunąć główną usterkę i zmienić termostat.

Zapytam już profilaktycznie, czy odpowietrzanie aeb jest standardowe w takiej sytuacji tzn.

-dolewamy płynu do zbiorniczka wyrównawczego, po czym

-zapalamy silnik i czekamy aż się zagrzeje i termostat otworzy, po czym

-uzupełniamy braki płynu

-(cały czas odkręcony korek zbiorniczka)

Czy może jeszcze jakiś odpowietrznik jest albo co? bo widzę, że co silnik to inaczej.

Po tym wszystkim chyba zaleję go wodą i dam mu pochodzić, po czym dopiero zaleję płynem, bo wlany jest zielony, a zakupie sobie jakiś G12.

Wszystko w porządku tylko przed wlewaniem płynu zdejmij, znaczy zsuń wąż powrotny od nagrzewnicy (ten bliżej akumulatora, z dziurką) tak aby ta dziurka właśnie mogła puścić powietrze z nagrzewnicy- taki odpowietrznik możesz sprawdzić jakimś drucikiem czy już wystarczy tego zsunięcia czy nie:wink:. Jak zacznie wypływać płyn z tej dziurki to nasuwasz go z powrotem i ewentualnie uzupełniasz płyn. Teoretycznie powinien się odpowietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...