Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wspomaganie chodzi cięzko po wymianie maglownicy.


~adam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

posiadam a4 b5 AVV 2000rok

Kilka spraw dotyczących mojego audi

Pierwszy kłopot to wspomaganie. Wymieniłem już maglownicę na nową, pompę na taką która nie wyje i obecnie mam zalany odpowiednik oryginalnego płynu do wspomagania firmy SWAG i ciągle nie jest tak jak powinno być. Kierownica kręci się ciężko, do tego jak jest zimno i rano odpalam samochód to na początku nie mogę skręcić kierownicą, dopiero jak zejdzie ze ssania to lekko ruszam kierownicą w lewą stronę później lekko w prawo przy czym słychać pstryknięcie i później już da się kręcić, ale nadal ciężko. Ktoś może wie o co chodzi?

Druga sprawa to taśma od airbagu, pali się czerwona kontrolka od airbagu i nie mam klaksonu. Problem pojawił się po wymienia krzyżaka kolumny kierowniczej, przed naprawą kierownica była skierowana lekko w lewo przy jeździe na wprost, a teraz jest lekko w prawo, czy możliwe, że niewpasowanie w rowki spowodowało uszkodzenie taśmy, bo ten paprak który mi to robił wykłóca się że to nie z jego winy. Dodam jeszcze, że usterka pojawiła się zaraz po wyjeździe z podwórka od tegoż „fachowca”.

Chłopaki pomóżcie bo już mnie H strzela i załamkę mam bo tyle co w niego kasy władowałem, a ciągle chodzi gorzej niż moje stare C4 100.

Dzięki za ewentualne odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płynu to spora większość zaleca płyn LHM do citroena. Może to jego wina.

Jeśli chodzi o taśmę to mogła zostać zerwana. Możliwe, że jak kierownica była odpięta od magla gość ją przekręcił a Ty w skrajnym skręcie podczas jazdy zerwałeś taśmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mi napisać jak krowie na rowie jaki to ma być płyn dokładnie, a najlepiej podesłać jakiś link do niego? Bardzo bym prosił.

dziś zauważyłem, że ster wraca po mocnym szarpnięciu i puszczeniu do jazdy na wprost (tak przy 90km/h) tylko po skręcie w lewo, po takim samym manewrze przy skręcie w prawo ster blokuje się parę stopni przed ustawieniem 0 - podobnie jak rano blokada jest bardziej przy skręcie w prawo. Na moje to mogą być pozapychane zaworki w maglownicy albo coś nie tak z wężem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem w aso może o 10 zł jest droższy do zielonego febi Ale co oryginał to oryginał. tym bardziej że nie oszczędzasz kilku stówek ale parę złotych. kup orginalny płyn w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytam głupio... wąż od wspomagania (z tym guzem) założony na ten uchwyt przy filtrze paliwa??

Co do klaksu i airbaga ..może nie powpinał kostek. Podepnij vaga jak błąd airbaga skasujesz to poduszka jest w porządku jak nie to nie powpinał bądź uszkodził. A to że klakson nie działa no to nie mam pojęcia. Poczytaj wątek o wymianie licznika na FIS tam jest opisane jak dobrać się do kierownicy i osprzętu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magiel nowy tzn regenerowany czy używka????

Kolega nie dawno miał ten sam problem tzn z rana tez nie było wspomagania i kiera po pewnym przeskoku zaczęła normalnie pracować.

Okazało się ze magiel zdycha po wymianie magla jak ręką odjoł.

Sam wymieniałeś magiel???

Możliwe ze mechanik podkręcił śrubę od kasowania luzu a nie dał nowego magla,już nie raz tak było.

Płyn lej ori albo łatwo znaleźć na alle TOTAL LHM PLUS 1L - OLEJ HYDRAULICZNY CITROEN (3658194985) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bez zmiany pompy itp zmieniłem płyn na Febi potem po około roku na ori i uwierz mi jest różnica a lhm jest nawet tańszy od Febiego:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam kolegów ale jeszcze dorwał mnie super ból bleców i cały tydzień pżeleżałem na podłodze bez możliwości ruchu, dlatego nie odpisywałem.

Maglownica jest nowa fabrycznie, nie regenerowana, w starej był podobny problem tylko miała luz większy, ta już od szarpania też dostała luzu. Ręce opadają 1400zet za magiel, pół roku i luz bo coś nie działa jak powinno.

Co do ori płynu to mam za daleko do ASO.

Taśma się zerwała bo tak jak kolega napisał paprak po rozłączeniu kolumny złożył na skręconej kierownicy i przy max skręcie zerwało.

"Spytam głupio... wąż od wspomagania (z tym guzem) założony na ten uchwyt przy filtrze paliwa??" - a to jakaś różnica jeśli tak to się dowiem szybko czy tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ori płynu to mam za daleko do ASO.

ASO VW? Skody? Seata?

W każdym z nich kupisz G004 i to w tej samej butelce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kurier chodzi???To kup na alledrogo.

Maglów już nie masz nowych.wsio jest regenerowane i sprzedawane jako nówki.

Fakt full kasy poszło w błoto.Tym bardziej ze z tym maglem mogłeś zapytać to połowę byś zaoszczędził.

Obstawiałbym tak:

Dupowaty montaż skoro nawet kiery nie zablokował.

Mało kto wie że na jak dokręca się drążki to trzeba to robić jednocześnie.

Do tego dochodzi złe płukanie lub brak płukania całego układu i efekt taki a nie inny:kwasny:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryg. płyn układu wspomagania VW AUDI SEAT SKODA 1 (3735115586) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

znalazłem taki na allegro :) co ciekawsze jest tańszy niż SWAG

maglownica była kompletna czyli z gumami i końcówkami w całości

dokładnie taka jak ta NOWA MAGLOWNICA AUDI A4 VW PASSAT B5 PRZEKŁADNIA (3726672478) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

tylko bez malowania na czarno

kierownica przekręciła się przy wymianie krzyżaka już jakiś czas po całej sytuacji z wymianą maglownicy.

Ale nie o tym podejrzewam, że musiało nalecieć jakiegoś syfu do układu przez co blokują się zaworki więc zacznę od płukania układu. Może ktoś mi napisać co jest potrzebne i jak to zrobić, pójdę do mechanika i będę dosłownie stał mu nad łbem żeby wszystko zrobił wg waszej instrukcji.

A... jeszcze o co chodzi z tym przewodem wspomagania z guzem, czy to że jest zawieszony na coś wpływa?

AUDI A4 B5 PRZEWÓD PRZEWODY WĄŻ WSPOMAGANIA

ten z guzem to ten ze skrętką oznaczony numeren 1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "skręcona nakrętka"to tłumik drgań,jak on dolega do karoserii itp to powoduje buczenie itp.

Sam przepłukasz układ oto masz instrukcję,trzymaj się jej a będzie oki:wink:

2min szukania i proszę:

- [A6 C5 (ALLROAD) 2.5V6 AKE] Wymiana płynu we wspomaganiu. • .: AUDI KLUB POLSKA :. •

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

W końcu znalazłem czas żeby przepłukać układ + wyczyścić zbiorniczek, siateczka teraz błyszczy jak nowa, zużyłem około 1,trochę flaszki płynu.

Pierwsze odczucia takie że chodzi jeszcze gorzej ale zobaczę po kilku km.

Co mnie jeszcze zaniepokoiło, podczas spuszczania płynu wyraźnie słychać chlupotanie powietrza w przekładni, tak chyba nie powinno być, dźwięk taki jak nie ma wody w kranie i później puszczą, albo dopuszczanie wody do grzejników.

---------- Post dopisany 18-12-2013 at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany 16-12-2013 at 01:23 ----------

Nic się nie poprawiło ewentualnie pogorszyło :) rano nie da rady przekręcić kierownicy, blokuje się mocniej niż przed wymianą :)

Apropo węża od pompy do przekładni (ten z guzem) nie jest podwieszony, dziś to zauważyłem przy okazji wymiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waż od pompy do magla jest podwieszony za mocowanie na poduszce silnika:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie pisałem o tym na PW do kolegi który pisał o wężu parę postów wyżej, i tak wąż leci sobie bez żadnego mocowania.

W poniedziałek zobaczę jak to jest zrobione u kolegi z takim samym samochodem i zrobię tak samo u siebie. Zobaczymy czy to coś da.

chyba że jakiś dobry samarytanin zrobi foteczkę to ogarnę całą sprawę w niedzielę, bo tylko w niedzielę mam czas na grzebactwo ;(

---------- Post dopisany 28-12-2013 at 17:25 ---------- Poprzedni post napisany 20-12-2013 at 18:11 ----------

Zamontowałem podtrzymanie przewodu, poniżej wstawię rzeźbę którą zrobiłem, przykręciłem ją do poduszki silnika, efekt - nic się nie poprawiło. Generalnie od czasu wymiany płynu jest jeszcze gorzej. Z początku wspomaganie chodzi jak cie mogę ale na dłuższej trasie robi się źle ciężko skręcać poniżej 120km/h, kierownica nie wraca, trzeba się z nią siłować przy korygowaniu toru jazdy bo się przycina, no i jest juz luz.

Może trochę źle się wyraziłem w tytule posta, przed wymianą było tak samo. Po wymianie była tylko ta różnica że ster wracał lżej do punktu 0, ale teraz jest coraz gorzej.

kierowanie tym samochodem odbiera całkiem przyjemność z jazdy, kupa szmalu już w tym utopiona i nie wiem co dalej

http://zapodaj.net/images/f50bab576e78b.jpg

---------- Post dopisany 01-01-2014 at 13:11 ---------- Poprzedni post napisany 28-12-2013 at 17:25 ----------

wczoraj przy mocnym mrozie kierownica zablokowała mi się na dobre, teraz kręcenie kierownicą przypomina bardziej odkręcanie i zakręcanie zardzewiałego zaworu.

kolejna próba przywrócenia sprawności to będzie wymiana śruby z zaworem przy maglownicy na wężu biegnącym od pompy i śrub drążonych przy pompie i wężu odpływowym z magla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...