Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z autopoziomowaniem Bi-Xenonów


pijey88

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni jestem posiadaczem B7 z Bi-Xenonem. Przy kupnie już wiedziałem że nie działa poziomowanie i jeden żarnik już przygasa (do wymiany).

FIS mi wyświetlał błąd (rysunek świateł z zaznaczonymi strzałkami regulacji i wykrzyknikiem). Po podłączeniu VAGa odczytałem błąd przedniego prawego czujnika wysokości :eusathink:

Wszystko OK, ale czujniki są w przednim lewym i tylnym lewym kole :/

Po wykasowaniu błędu autopoziomowanie nadal nie działa, mimo że błąd już ponownie nie wyskakuje :/

Zdejmowałem już czujnik przy kołach, oba są takie same, nr 8E0 907 503, niestety nie ma zamienników a oryginał kosztuje 640zł w ASO, prawdopodobnie kupię używkę z allegro.

Ale przeszła mi przez głowę myśl że może jest uszkodzony PRZEDNI PRAWY silniczek od regulacji lampy, nie wiem czy wtedy komputer automatycznie odcinał by od poziomowania lewą lampę? Po włączeniu xenonu powinny opaść w dół a następnie w górę (regulacja jak w każdym innym aucie), mam rację? U mnie stoją w miejscu.

Niestety nie wyskakuje żaden błąd, więc mam dylemat czy ryzykować i kupić czujnik poziomowania przy kole czy może silniczek lampy na próbę. Może wiecie co najczęściej w takich przypadkach daje ciała? Czy silniczek lampy można sprawdzić "na krótko" czy działa?

Kolejna sprawa to wymiana żarników, jest możliwość pomęczenia się i wymiany bez zdejmowania zderzaka i lamp? czy po wymianie trzeba robić jakąś adaptacje lub ponownie je ustawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą czujnika sprawdź czy przewody nie są gdzieś uszkodzone i czy styki nie są zaśniedziałe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtyczka jak nowa, po odpięciu wtyczki, vag wywala błąd z jakimś numerem, po wpięciu wtyczki błędy znikają, więc zakładam że instalacja widzi czujnik i przewody i styki są OK, poza tym wyglądają jak nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noe zawsze opadają i podnoszą się, jak stoisz na równym to też stoją w miejscu po odpaleniu, przynajmniej z moich obserwacji tak wynika. Ja miałem taki bląd gdy po wymianie reflektorów nie docisnąłem wtyczki reflektora, a poznałem po tym, że wywalało mi błędy poziomowania oraz kierunkowskaz za szybko migał z jednej strony, tej z niedopiętym konektorem. Stań w miejscu gdzie jest jakiś przechył i zobacz czy zareaguje przynajmniej jedna strona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem pozdejmowane koła i poruszałem czujnikami przy wahaczach i lampy nie reagowały, najgorzej że VAG nic nie wykrywa i tylko raz wyświetlił błąd... dzisiaj będę z tym walczył to dam znać co mi wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też taki błąd jak Tobie wyskoczył jak miałem wypięte wtyczki od lamp, po wpięciu wtyczek błąd zniknął, więc na pewno może też to być błąd silniczka w lampie. Vag pokazuje Ci błąd układu samopoziomowania, w którego skład wchodzi m.in. silniczek w lampie i czujnik na wahaczu. Więc skoro pokazuje Ci na Vagu prawą przednią stronę, a czujnik jest z lewej strony z przodu i z lewej strony z tyłu to na bank masz uszkodzony silniczek w lampie.

---------- Post dopisany at 08:11 ---------- Poprzedni post napisany at 08:08 ----------

A jak któryś z elementów samopoziomu jest uszkodzony to cały system nie działa, więc testu lamp przy odpaleniu Ci nie przeprowadzi. Poza tym, sam test lamp (lampy idą w górę i w dół przy odpaleniu) można Vagiem wyłączyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po dłuższej walce udało się uruchomić poziomowanie, pousuwałem wszystkie błędy, zrobiłem reset kompa i zaczęły normalnie działać, więc zakładam że nic fizycznie nie jest uszkodzone, zobaczę czy za jakiś czas znów nie wywali błędu, być może błąd pojawił się po zdjęciu lamp do wymiany rozrządu (tak sobie tłumaczę), przy okazji wymieniłem oba żarniki na nowe OSRAM, mam nadzieje że długo posłużą bo nie były tanie :kox:

Przy okazji dowiedziałem się za za poziomowanie w B7 odpowiada sterownik który jest nie jak w poprzednich wersjach gdzieś pod deską, tylko przetwornica xenonu, ponoć w niej jest sterownie poziomowania. Słyszałem również że to najczęściej padają te przetwornice a silniczki bardzo bardzo rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zdejmowałem lampy i mi tak nie świrowało. O resecie jakiego kompa mowa? Chodzi o MCE? Jaki reset?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...