Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka kierownicy przedliftowej na poliftową i problemy wynikające z wiązkami.


trepek

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnimi dniami wziąłem się za przekladkę kierownicy przedliftowej na poliftową. Napotkałem kilka problemów z wiązkami od poduszki powietrznej jak i manetkami wycieraczek (które są z wersji poliftowej).

Wiązka poduszki: w przedlifcie były dwie wtyczki, łącznie 3 kabelki. W polifcie są 4 kabelki. Brązowy to masa więc się pociągnie. Reszta kabelków się zgadza. Teraz pytanie dla bardziej kumatych ode mnie: dwa kabelki w każdej z wiązki mają takie same kolory, czy jest jakieś znaczenie w jakiej kolejności połącze ze sobą kabelki tych samych kolorów?

9961e341343b05cdm.jpg 022a7edbbd6f2722m.jpg 00c8f6b6ead20e39m.jpg

Oraz mam jeszcze problem aby podpiąć nowy pająk w miejsce starego. Nowa manetka ma część przewodów innego koloru, wyposażona jest również w ... hmm... podejrzewam, że coś do ustawiania szybkości działania czasowych wycieraczek. Stara manetka tego nie posiadała.

Jak mam ze sobą podpiąć kable ze starej wiązki:

11c110c517ad328bm.jpg

Kolory kabli: biało-zielony, żółto-zielony, szaro-czarny, fioletowo-czarny.

Z kablami z nowego pająka:

db4ee5b4a2fc53d6m.jpg

Kolory kabli: zielono-czarny, brązowy, dwa fioletowo-czarne i niebiesko-fioletowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na manetkach masz opisane wejścia jak się przypatrzysz :D Wczoraj u użytkownika łukaja to robiliśmy :D I prawdopodobnie nie będziesz miał kierunków na początku :D:hi: jak coś priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wejściach w manetkach masz opisane np: 53 , 53a , 53b, int, itp ucinaj sobie kabelki pojedynczo (lub przekładaj obojętnie jak chcesz ) np:

53a utnij ze starej kostki i wepnij do nowej pod ten sam numerek powinno o ile dobrze pamiętam zgadzać się 5 numerków , kolory kabli chyba tylko w 3 się zgodzą i powinno Ci zostać 4 kabelki 3 o takiej samej grubości i 1 grubszy (+) pozostałe 3 są to prawy kierunek lewy kierunek oraz masa bodajże .

+ czyli najgrubszy kabelek ja u siebie zaślepiłem natomiast pozostałe podłączyłem z moim człowiekiem zychem ,konektorkami do "miedzianych drucików " które wystają z lewej manetki.

Prawy kierunek miałem opisany na starej manetce R , natomiast lewy to L :

View image: DSC00050

Teraz tak , patrząc na zdjęcie 1 od góry jest to lewy kierunek

2 od góry = masa

3 ten pojedynczy na dole to prawy kierunek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie sobie z tym poradziłem jakiś czas temu :-)

Ale... nie mam czasowych wycieraczek. Jest druga i trzecia prędkość oraz ruch, jak się pociągnie manetkę w dół (ale wycieraczki nie wracają do punktu początkowego po puszczeniu manetki, powrotu tez nie ma jak w trakcie ruchu na II/III biegu wyłaczy się manetki - zostają wtedy tak jak były).

Zauważyłem, że w nowej manetce jest niepodpięty pin nazwany 53WH, w starej wolny kabelek z pinu 53E. Po podłączeniu ze sobą tych kabelków, po włączeniu na 1 bieg i uruchomieniu spryskiwaczy - przepala bezpiecznik. Na 1 biegu i tak nie ma czasówek.

Ktoś mógłby poradzić, co mam zrobić? Może jakiegoś przekaźnika brakuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dd4eaff7dc3e1ff0.jpg

e5bf2bce6279fb1dgen.jpg

Wszystko działa prócz wycieraczki tylnej na spryskiwaczu działa lecz w trybie ciągłym nie. Oraz gdzie wpiąć z nowej manetki kostka 2 pin 1 oraz 2 ???:kox:

Może pomoże :D zrobiłem małą rozpiskę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa... juz wszystko wiem! Juz wiem, czemu nie mam przerywacza! Bo dostalem kostke bez jednego kabelka i myslalem, ze tak ma byc... Przerywacz nie jest podlaczony :doh:

A co z airbagiem? Niby wszystkie kolory kabelkow sie zgadzaja ale w przedlifcie byly 2 wtyczki a w polifcie jest jedna. Ilosc jak i kolory kabli sie zgadzaja, laczyc na pale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam masz od klaksonu oraz poduszki W tym momencie nie pamiętam jak to było ale 2 są od poduszki mają isć tam gdzie jest blaszka wtyczka bodajże żółta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro z rana podłącze przerywacz w wycieraczkach :-) Przelożę pina i powinno wszystko działać.

---------- Post dopisany 18-01-2014 at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany 17-01-2014 at 22:55 ----------

Przerywacza dziala, airbag nie wybuchl to chyba jest dobrze :D Ale ruszanie wichajstrem od częstotliwości na nic nie wpływa. Może jakiś przekaźnik potrzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowej manetce Kostka 2 Piny 1,2 odpowiadają za to lecz nie wiem gdzie wpiąć a nikt z forum nie chce podpowiedzieć:facepalm:

Jak nie wybuchło to raczej dobrze :banan: a klakson działa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowej manetce Kostka 2 Piny 1,2 odpowiadają za to lecz nie wiem gdzie wpiąć a nikt z forum nie chce podpowiedzieć:facepalm:

Jak nie wybuchło to raczej dobrze :banan: a klakson działa ??

Kolego, ja Ci podpowiem, gdzie je wpiąć. Jeden (chyba brązowy) do masy przy wiązce licznika. Drugi (czarno-brązowy albo czarno jakiś tam) do przekaźnika nr 377. W przedlifcie nie ma tego przekaźnika, bo był on montowany dopiero w liftowych wersjach. Ale ten przekaźnik jest dwa razy większy od standardowego przekaźnika i trzeba pozmieniać instalkę, żeby mieć regulację czasową. Jakbyś chciał schemat, to mogę Ci podesłać, a jak podłaczysz, to opisz, jak Ci poszło i jak to ogarnąć, przy jak najmniejszej ingerencji w instalację. Ja się zamierzam na to, ale nie mogę sie zebrać, bo obawiam się, że trzeba będzie mocno przerabiać instalkę i w pwenym momencie nie ogarnę tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz taki schemacik podeślij :D Jak coś to podziałam i opisze i dam na warsztat pewnie wielu ludziom się przyda :wink: A jeśli chodzi o przekaźnik to wielkość taki jak 370 do spalonych żarówek :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spalonych żarówek ma nr 387 i jest takiej samej wielkości co 377. Jakbyś potrzebował, to mam takie 2. Podeslij maila na priv, to Ci podesle schemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikujcie tutaj tez schemat, skoro temat jest temu poswiecony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A proszę bardzo:hi:

470fcbfc0dec87b2.jpg

A tu proszę bardzo nóżki przekaźnika :naughty:

rele-temporizador-limpador-parabrisa-audi-golf-4b0955531a_MLB-F-223254764_7216.jpg

Jak na to patrze to raczej wielkich problemów nie będzie z podłączeniem :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... chyba wieczorem zrobie skana jak dzialaja wycieraczki w przedlifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...