Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podwyższone spalanie, ocena logów.


Emejcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w związku z tym, że auto pali według mnie trochę za dużo na LPG (14-15l/100km), chciałem sprawdzić jak będzie zachowywało się na benzynie. Organoleptycznie zauważyłem, że benzyny spala równie dużo.

Nie czekając do ponownego tankowania zauważyłem, że na benzynie rura wydechowa i świece dużo szybciej się okopcają.

Porobiłem trochę logów dynamicznych, ale nie wiem czy są dobre.

Pierwsze pomiary robione na benzynie, drugie na gazie.

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Czy coś z tego wynika? Świece nie wyglądają na zajechane, dlatego nie chcę ich na ślepo wymieniać, może z tych logów da się ocenić ich stan?

Gdybym coś zrobił źle, to proszę o wskazanie co poprawić, bo jestem początkujący w tym temacie.

Zamierzam zrobić także statyczne logi i jeszcze chciałbym sprawdzić przepływomierz, turbinę i może lambdę...

czy ktoś mógłby mi wskazać na których blokach pomiarowych powinienem te logi zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz do strojenia. pozatym sprawdz sobie profilaktycznie szczelnosc dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj logi sond statycznie i temperature z bloku nr 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zrobię te logi 3 kanału. Na sondy to kanał 30 i 33?

@gregor10

Czemu gaz do regulacji? Było regulowane... nie chcę go robić znowu póki się nie upewnię, że z zasilaniem benzyną jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja Ci sie rozjedzie jak masz cos nie halo z Pb

Najpierw zrob porzadek z benzyna a potem z junkersem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem trochę tych logów, nie wiem czy dobrze.

W przypadku grupy 003 to pierwsze są parę minut po zatrzymaniu, a te następne po kilkunastu minutach stania.

Poszczególne grupy są w oddzielnych arkuszach.

http://speedy.sh/uYwVp/logi-zbiorcze.xls

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logujemy 2+7 , 13+25. logi do poprawki.

btw przeplywka glupoty pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu głupoty? 124.7 g/s przy 6000 tys. obrotów na 3 biegu to zły wynik dla tego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34.38 2760 1.50 2.98 13.19

34.64 2960 1.55 3.06 14.72

34.90 3160 1.55 2.98 15.97

35.16 3320 1.60 3.15 17.22

35.42 3520 1.70 3.23 19.09

35.68 3760 1.80 3.31 21.94

35.94 4040 1.95 3.74 25.14

36.20 4360 2.15 4.00 29.72

36.46 4720 2.35 4.42 35.48

36.72 5160 2.75 5.27 45.56

36.98 5720 3.05 5.87 55.56

37.24 6280 3.40 6.63 68.06

37.50 6840 3.50 7.05 77.15

37.76 6760 2.35 4.67 57.29

38.02 6360 1.30 2.64 26.18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34.38 2760 1.50 2.98 13.19

34.64 2960 1.55 3.06 14.72

34.90 3160 1.55 2.98 15.97

35.16 3320 1.60 3.15 17.22

35.42 3520 1.70 3.23 19.09

35.68 3760 1.80 3.31 21.94

35.94 4040 1.95 3.74 25.14

36.20 4360 2.15 4.00 29.72

36.46 4720 2.35 4.42 35.48

36.72 5160 2.75 5.27 45.56

36.98 5720 3.05 5.87 55.56

37.24 6280 3.40 6.63 68.06

37.50 6840 3.50 7.05 77.15

37.76 6760 2.35 4.67 57.29

38.02 6360 1.30 2.64 26.18

Chyba se przygazówke na postoju zrobił.:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zrobiłem :P W statycznych była przygazówka za każdym razem. Przecież obroty same nie rosną do 7 tys. :P

Logi dynamiczne zamieściłem w pierwszym poście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperature i dzialanie sondy jest ok.

Sprawdzales czy w czasie jazdy nie masz spadku temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, akurat to sprawdzałem wielokrotnie. Spadek w normie - nie schodzi poniżej 90 stopni.

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czym jest Charge Pressure (ciśnienie ładowania) na bloku 25?

Staram się to analizować po swojemu, ale do AEB nie mogę znaleźć dobrych opisów... ten silnik jest z nieznanych mi względów pomijany...

---------- Post dopisany 20-02-2014 at 21:24 ---------- Poprzedni post napisany 11-02-2014 at 22:58 ----------

Zrobiłem te logi na jałowym ponownie.

Log (4 - 013,025,013,025)

Log (1 - 002,007,002,007,002,007)

Zrobiłem jeszcze jeden dodatkowy, bo zauważyłem, że przekroczone są tam normy...

Log (2 - 016)

Log (3 - 038,016,038,016)

Czy to nie są czasem napięcia cewek? Na pierwszych cylindrach są zauważalnie przekraczane, czy to świadczy o uwalonych cewkach? Różnice są bardzo duże pomiędzy poszczególnymi cylindrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, obyś miał rację... :]

Zrobiłem te dynamiczne tak jak mi sugerowaliście. Dodatkowo żeby było ciężej to robiłem pod górkę :P

Log (0 - 002,007,002,007)

Log (1 - 013,025,013,025)

Najpierw zrobiłem na benzynie, później na gazie.

Przepływomierz chyba ok, chociaż dziś sprawdzałem i trochę przykurzony jest, a co z resztą? Jakieś knocki się tam pojawiają czasem, czy to charge pressure powinno się tak wahać?

---------- Post dopisany 26-02-2014 at 23:37 ---------- Poprzedni post napisany 21-02-2014 at 23:34 ----------

Okazało się, że n75 był odwrotnie założony. Przełożyłem go i wymieniłem wężyki od niego idące na takie dość sztywne - paliwowo/olejowe.

Po tej wymianie log wygląda tak:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Czy te wartości duty cycle nie powinny być większe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...