Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Korozja błotnikow A4 B8 2008


djmostek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
ostatnio żywo przeglądam niemieckie fora motoryzacyjne i wiele ludzi (naprawdę wiele) skarży się na pojawiająca się korozje w swoich B8-kach. Wielu z nich dokonywało już kilku napraw w ASO na koszt producenta.

Pierwsze niepokojące wpisy dotyczyły rdzewiejącego podwozia (auto rocznik 2008):


11406988_918332458212604_400510437354464


http://a33.pl/cdn/1.jpg
http://a33.pl/cdn/2.jpg
http://a33.pl/cdn/3.jpg

Przyznam szczerze, iż sam będąc posiadaczem A5 B5 FL podwozie mam w dosłownie idealnym stanie w porównaniu do zdjęć powyżej...

Zagłębiając się dalej w lekturę, przejrzałem mnóstwo wątków nt korozji nadkoli w B8kach, jak np.:

http://a33.pl/cdn/4.jpg
http://a33.pl/cdn/4c.jpg
http://a33.pl/cdn/5.jpg
http://a33.pl/cdn/5c.jpg
http://a33.pl/cdn/6.jpg

To dość przerażający widok (i nie są to tylko tych pięć odosobnionych przypadków - jest ich całe mnóstwo - po prostu nie chce forum zaśmiecać).

Co więcej, niemieccy koledzy zwracają również uwagę na rdzewiejące progi i klapy bagażnika...:
http://a33.pl/cdn/7.jpg


https://www.drive2.ru/l/9524215/

*******************************************************************************************************


MONTAZ listew ochronnych z POLIFTA

Dla wszystkich zainteresowanych, jak wygląda adaptacja listw ochronnych na błotnikach A4 w jasnym kolorze przesyłam zdjęcia. Listwy te kupiłem w ASO AUDI w Krakowie za cenę ok.43zł/szt., zamontowane są od 2 miesięcy i jestem b.zadowolony. Listwy te nieszczególnie rzucają się w oczy, poza tym większość nowych aut z grupy VW/AUDI ma właśnie takie listwy, stąd wygląda to naturalnie. Listwy pasują idealnie, polecam przed ich montażem wyłamanie plastikowych kołków (jest to konieczne przy starego typu błotnikach) oraz naklejenie na całej ich powierzchni dobrej taśmy montażowej (fabrycznie nałożona taśma może być niewystarczająca).

FOTKI. ZdjÄcia, darmowy hosting zdjÄÄ, album, fotka, wrzuÄ zdjÄcie -CAM00992.jpg

FOTKI. ZdjÄcia, darmowy hosting zdjÄÄ, album, fotka, wrzuÄ zdjÄcie -CAM00991.jpg

FOTKI. ZdjÄcia, darmowy hosting zdjÄÄ, album, fotka, wrzuÄ zdjÄcie -CAM00990.jpg

FOTKI. ZdjÄcia, darmowy hosting zdjÄÄ, album, fotka, wrzuÄ zdjÄcie -CAM00989.jpg

FOTKI. ZdjÄcia, darmowy hosting zdjÄÄ, album, fotka, wrzuÄ zdjÄcie -CAM00987.jpg

FOTKI. ZdjÄcia, darmowy hosting zdjÄÄ, album, fotka, wrzuÄ zdjÄcie -CAM00986.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie praktycznie B6 gniją na B5 wszystko co się wiąże z dobrą blachą się skończyło :wink: nawet nie chcę myśleć co się będzie dziać już z taką B8:facepalm: Jeszcze trochę i ludzie którzy przetestują dobrze np B9 wrócą do B5 a te dalej będą śmigać :decayed: Audi A4 solidne jest do 2001roku w budzie B5. Wyglądem nawet się nie odzywam bo B8 to B8 :naughty: ale to tyle ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi gnija 2 blotniki w mojej b6 praktycznie do wymiany, nowy jee w aso ok 1100zl :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na te zdjęcia to mi to wygląda na poważne wady fabryczne, problem z procesem produkcyjnym danej partii elementów. Fiaty kiedyś nie były w ogóle zabezpieczone i trzymały się dobrze tylko w rodzimej Italii a mimo wszystko po 5 ciu latach tak kiepsko to nie wyglądało. Owszem podwozie a raczej elementy zawieszenia mogą nosić jakieś znaki korozji ale to akurat niczemu nie wadzi, kosmetyka. Gorzej z tymi blachami bo to jest katastrofa i z pewnością nie jest to efekt "oszczędności" na materiałach czy procesie produkcyjnym. Za młode auta żeby takie coś się działo bez wyraźnego podwodu a zakładam optymistycznie, że właściele prezentowanych samochodów nie ukrywają "prawdy" o przeszłości swoich aut. Dzisiaj nawet wyśmiewany latami Fiat tak nie gnije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm

jezdze swoim juz 6 rok, ael z tego co pamietam z ostatnich ogledzi spodu auta, nic niepokojacego nie zauwazylem

zadnych najmniejszych ognisk

moze fart, kto to wie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem kiedyś błotniki do b8 i do a5, byłem u "hurtownika" wybierać, co drugi błotnik na kantach pognity jak na foto, dodatkowo od środka uchwyty mocujące też gniły. Lakier jest mało odporny na uszkodzenia, kamień się odbije i odpryskuje zaraz - nie to co kiedys.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cost savings policy.... :facepalm:

niestety - dotyka wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem kiedyś błotniki do b8 i do a5, byłem u "hurtownika" wybierać, co drugi błotnik na kantach pognity jak na foto, dodatkowo od środka uchwyty mocujące też gniły. Lakier jest mało odporny na uszkodzenia, kamień się odbije i odpryskuje zaraz - nie to co kiedys.

i tu cenna uwaga na temat lakieru

z innej branzy ale od ok 10 lat uzywam niemieckiego lakieru

kupuje hurtowe ilosci prosto z fabryki i co jakis czas distaje info i zmianie skladu z powodu wytycznych EU

teraz aby uzyskac efekt i gr. powłoki daje podkład + 4 warstwy lakieru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w b6 nic nie gnije nawet blotnik bez farby prawie rok i nic.tylko na grodzi przy pedalach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku sprzedałem moje drugie B7 ze względu na rdze właśnie. Auto było garażowane, regularnie myte i woskowane. Oczywiście audi uznało gwarancje. Ze względu na przebieg(170tys.) powiedzieli ze przejma 70% kosztów. W pierwszym momencie ucieszyłem się, ale mina mi zrzedła po usłyszeniu ze te pozostałe 30% to 3tys. euro... Auto sprzedałem za 8,3:facepalm:

Na B8 maska w białe cętki była już przy 40kkm.( nie pracuje przy budowie autostrad)

A sąsiad parkuje pod chmurką swoje stare B6 i się śmieje:decayed:

PS. Kupie B4 2.0 benzyna:slina:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błotniki to najsłabsze ogniwo w B8 przynajmniej w przedlifcie. Trochę B8 już rozebrałem i naoglądałem się tego. U mnie z resztą w tamtym roku dostałem kamykiem w błotnik za raz przy progu i co się okazało po zimie ? muszę dać błotnik do malowania :) był odprysk i po zimie zeszła farba. Błotniki to porażka schodzi lakier na rantach błotników widziałem dużo takich przypadków. Co do podwozia jest elegancko i nie widziałem w żadnej innych problemów niż błotniki właśnie. Tak jak piszecie wcześniej miałem VW z 2001r i nawet o takich problemach nie było mowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem - masakra. A jak oceniacie stylizacje wnętrza A4 B5/6/7 vs B8?? Obiektywnie wydaje mi się, że B8 nie jest żadnym wielkim krokiem naprzód a nawet śmiem twierdzić, iż w niektórych elementach sporo przyoszczędzono...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby pozasłaniać te wszystkie bajery jak liczniki kolorowe, navi itp to dla mnie środek słaby.Plastiki deski, słupków i innych rzeczy są takie chropowate jak np w skodzie fabi.Zdziwiło mnie to trochę auto znajomego nowy z salonu i sline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2008 rok i ruda już na obu przednich błotnikach na wewnętrznych rantach więc potwierdzam słabość tych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie praktycznie B6 gniją na B5 wszystko co się wiąże z dobrą blachą się skończyło :wink: nawet nie chcę myśleć co się będzie dziać już z taką B8:facepalm: Jeszcze trochę i ludzie którzy przetestują dobrze np B9 wrócą do B5 a te dalej będą śmigać :decayed: Audi A4 solidne jest do 2001roku w budzie B5. Wyglądem nawet się nie odzywam bo B8 to B8 :naughty: ale to tyle ;p

Czy aby lipa z błotnikami nie zaczęła się juz w b5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzedniej a4 b6 nigdzie nie miałem korozji rocznik 2002 nawet kamyki które obiły maskę nie powodowały korozji. A tu w b8 taka kicha. nic trzeba malować i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w b6 tez jest pełno odprysków od kamieni na masce i korozja nie postępuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tak czytam to widze ze na b5 sie nie nauczyli... zamiast podgiac blotnik od wewnarz tak zeby bylo jak najmniejsz prostopadlej powierzchni do kierunku latania odpryskow tak robią ranty na centymetr i potem sie dziwi czlowiek ze ocynk a rdzewieje

jakbym mial fabryczny nowy samochod odrazu bym zrolował ranty z przodu żeby została sama krawędź błotnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ciekawe w moim byłym Passacie B5 nie było centymetrowych rantów w przednich błotnikach i tym samym rdzy nie było :wink: bardzo się ździwiłem jak zobaczyłem takie ranty w A4 B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...