Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie ma mocy przy zimnym silniku. Na rozgrzanym wraca do normy


kabelek10

Rekomendowane odpowiedzi

Miał może ktos taki przypadek że przy zimnym silniku na niskich obrotach nie ma mocy. Dopiero powyżej 2200 obr/min

zaczyna ciągnąć. Problem ustaje jak silnik się rozgrzeje.

Egr wyczyszczony, zawór N18 i N75 też czyszczony i dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami mam to samo i nie wiem czy jestem przewrażliwiony czy naprawdę coś się dzieje. Wymieniłem przepływkę i map sensor i dalej raz ma moc jak jest zimny, a raz nie. Wywaliłem też katalizator, egr, wyczyściłem dolot, wymieniłem wężyki od podciśnienia, turbo było sprawdzane (czyste, brak luzów, wszystko chodzi jak w zegarku) i nadal raz ma moc, na zimnym a raz nie. Byłem w Tune-upie, auto było kilka razy podłączane do kompa i nic nie pokazało- może dlatego, że do tune up mam kilka ładnych kilometrów i auto odzyskuje moc jak się rozgrzeje :kwasny: został mi jeszcze do sprawdzenia N75 i vakupompa. Chciaż vaku było podpinane do miernika i daje dobre ciśnienie na ciepłym silniku, na zimnym nie było podpięte. Wszystko w układzie jest szczelne, IC suchy.

Na razie dałem sobie spokój bo zima była i to przynajmniej mnie motywowało żeby nie zapierdzielać na zimnym silniku :wink:

U mnie raz auto na zimnym ma moc, a raz nie. Silnik 1.9 TDI AVF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odgrzewam kotleta bo mam ten sam problem. Przeryłem każdy zakamarek internetu i jedyne sensowne wytłumaczenie, jakie ktoś podał na forum chyba golfa, to uszkodzony zawór n239(sterowanie klapą gaszącą). Gościu pisał, że w czasie kiedy silnik jest zimny klapa gasząca przymyka się minimalnie a egr otwiera. Ktoś tam wymienił ten n239 i auto na zimnym zaczeło latać jak na rozgrzanym silniku. Nie wiem ile w tym prawdy, ale może warto to sprawdzić. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem tego nie ruszałem, warto by było zrobić test i wyrzucić na chwilę klapę gaszącą i wstawić flanszę :eusathink: jakby odzyskał moc to to by było to. Ja mam wyrzucony całkowicie EGR, klapa gasząca wyczyszczona i dalej raz muli na zimnym, raz nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ogarniety. Egr zaslepiony i grucha od klapy gaszacej też, bo membrana miała nieszczelnosc. Teraz idzie na zimnym jak pociąg elektryczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego chyba pomyliłeś to z gruchą od EGR... zaślepiłeś wężyk wchodzący do srebrnej większej gruchy czy do czarnej mniejszej z ramieniem- wydaje mi się, że jakbyś zaślepił wąż od kalpy gaszącej to by pozostała w pozycji zamkniętej i byś auta nie odpalił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego chyba pomyliłeś to z gruchą od EGR... zaślepiłeś wężyk wchodzący do srebrnej większej gruchy czy do czarnej mniejszej z ramieniem- wydaje mi się, że jakbyś zaślepił wąż od kalpy gaszącej to by pozostała w pozycji zamkniętej i byś auta nie odpalił...

Nic nie pomyliłem. Podejdz sobie do auta i odepnij wezyk. Klapa zostaje otwarta i w tej pozycji trzyma ją sprezyna w czarnej gruszce jak to nazwales :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok, tylko klapę gaszacą przydałoby się naprawić. Chroni dwumas i poduszki przed szarpaniem podczas gaszenia. Czasem te aktuatory są na allegro nowe.

http://m.allegro.pl/aktuator-zawor-sterujacy-egr-20-tdi-20tdi-vw-i4487207910.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, też tak uważam i dlatego szukam używki jakiejś. Na allegro nówki są, znalazłem nawet taką jak mi potrzebna ale ~130zł a to troche dużo jak dla mnie :wink: Szkoda że zrobiłem zaślepienie egr i sterowania klapy gaszącej za jednym razem bo nie wiem co było przyczyną braku mocy na zimnym. :P W każdym razie problem rozwiązany. Gdyby nie to że miałem problem z mocą to w życiu bym sie nie dowiedział, że nie działa mi klapa gasząca, bo telepało minimalnie i czasami nawet mniej niż inne tdiki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, muszę to sprawdzić i zdjąć ten wężyk. Tylko czy u mnie na desce błędu nie wywali- mam B6 z 2004 r i tam przy zaślepieniu EGR błąd wywala, czy czasem tak samo nie będzie jak odepnę wężyk od klapy gaszącej :eusathink:

klape czyściłem, siłownik w gruszce od klapy chodzi dobrze, przy gaszeniu nie szarpie... to mimo tego mówisz, klapa może robić problemy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja teoria jest taka ze przez dziurę w membranie w gruszce uciekalo podcisnienie i dlatego przez jakiś czas po rozruchu nie wszystko chodziło jak powinno. Jeżeli membrane masz całą a podcisnienie nie ucieka to chyba nie tedy Droga :wink: ale spróbować możesz. Ktoś tam z seacie wymienił n239 i problem znikl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w a3 1.9 tdi ahf tez tak miałem.Vag nie pokazywał błędów.Po wymianie map sensora problem się juz nie pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyną utraty mocy może być pompa vacum a właściwie luźny króciec nietrzyma prawidłowego ciśnienia i nie podaje go na turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...