Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety silnika 1,6FSI w A2


maf

Rekomendowane odpowiedzi

Szukając z moją panią A2jki dla niej trafiliśmy na sztukę z motorem 1,6FSI. Google wypluło sporo niezbyt pochlebnych opinii na temat tego silnika. Generalnie niby są problemy z nagarem i wypalaniem się zaworów. Jak to jest z tym silnikiem ? Jak o niego dbać aby zminimalizować ryzyko wypalania zaworów i ograniczyć powstawanie nagaru ? Na jakie realne spalanie można liczyć w przypadku tego silnika ? Sztuka którą oglądaliśmy pochodzi ze Szwajcarii, posiada bogatą historię serwisowania w ASO Audi, bezwypadkowe, bardzo ładnie utrzymane. Mocno zastanawiamy się nad jej zakupem tylko ten silnik studzi nieco zapał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam takie auto z tym silnikiem w domu od 6 lat, przebieg 120 tys km, jeżdżony regularnie i jeszcze nic się nie wypaliło. Normalnie jeździć, wlewać najlepiej Pb98, dobry olej 5w30 i się nie przejmować.

Spalanie w mieście realnie w granicach 8-10, w trasie 5-8 litrów/100 km.

Uważać trzeba na łańcuch rozrządu i jego napinacz, po odpaleniu objawia się terkotaniem, które powinno najdalej po 2-3 sekundach ucichnąć. Z eksploatacyjnych problemów: cewki zapłonowe, czujnik temperatury płynu i sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Auto już kupione. Według papierów jakieś 6tys temu wymieniono pompę wody bez wzmianki o rolkach paskach itd. Niestety zaraz po odpaleniu słychać wspomniane przez Ciebie terkotanie. Jest ono bardzo delikatne i zanika bardzo szybko ale zastanawiam się czy nie robić rozrządu ? Czy ten łańcuch i napinacz pełni w tym silniku tą samą rolę co w 1.8T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest bardzo delikatne i zaraz zanika to można z tym żyć. Łańcuch spina oba wałki rozrządu jak w 1.8T. Podobno wadliwe są napinacze łańcucha, stąd to terkotanie, można to zniwelować stosując dobry filtr oleju z zaworkiem zwrotnym i dobry olej, ja lałem Knechta i olej Castrola albo Elf 5w30 i filtr szedł tylko Knecht.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja lałem Knechta i olej Castrola albo Elf 5w30 i filtr szedł tylko Knecht.

co to za olej knecht i gdzie sie go wlewa :wink:

ps powyzsze oleje to ten sam shit co lotos lub gorsze ,takze ten silnik wytrzyma każdy olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się człowiek przejęzyczy i zaraz wytkną:decayed: jakości i marki nie oceniam, ale trzymałbym się zalecanej lepkości bo na to mam wrażenie, że był wrażliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vw 504.00 albo 503.00, nie pamiętam trzeba by sięgnąć do instrukcji. Z mojej eksploatacji wynikało, że na 5W40 ciut więcej palił i głośniej pracowała góra silnika.

---------- Post dopisany at 19:28 ---------- Poprzedni post napisany at 19:25 ----------

Jeszcze jedna sprawa, koniecznie sprawdź skrzynię biegów pod kątem wycieków, jeżeli coś jest mokre to jest natychmiast do roboty. U mnie skrzynia z drobnego pocenia momentalnie się rozciekła, w trasie wywaliła olej, zgubiła 5 bieg i za 40 km była do wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza wspomnianymi szmerami auto jest wprost w doskonałym stanie. Była to 11sta sztuka którą oglądaliśmy i byłem już prawdę mówiąc zrezygnowany i wątpiłem, że uda się znaleźć dobre auto. Tymczasem udało się. Obawiałem się silnika 1.6 jednak stan ogólny auta nie pozwolił go nie kupić. Co do oleju to zalejemy Valvoline SynPower XL-III 5W-30 którego kiedyś zalałem do swojej A4 i byłem z niego bardzo zadowolony. Auto chodziło na nim najciszej z pośród tych, które do tej pory stosowałem. Do tego oczywiście płukanka LM Engine Flush. Ciekaw jestem jak po tych zabiegach silnik będzie pracował i czy ucichną te szmery zaraz po odpaleniu.

---------- Post dopisany 15-07-2014 at 18:29 ---------- Poprzedni post napisany 10-07-2014 at 21:03 ----------

Olej wymieniony na wspomniany wcześniej Valvoline. Przed wymianą zalałem płukankę LM Pro-Line Engine Flush. Zwykle silnik płukałem 10min ale tym razem zaryzykowałem i pochodził na wolnych 12 minut. Nic złego się nie stało, a wręcz przeciwnie. Szmery znikły i silnik chodzi jak zegareczek. Dla mnie jest to kolejny dowód na to, że płukanki działają i są po nich zauważalne efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...