Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z tempomatem


dynamiquedci

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z tempomatem, nie działa.

Sprawdziałem w VAG czujnik sprzegła, hamulca, manetki. Wszystko działa, tempomat aktywowałem, lecz pomimo tego podczas jazdy tempomat sie nie załącza.....

Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktywowałem w VAG wg instrukcji która znalazłem w internecie. Zastanawiam się czy zmiana kierownicy mogła mieć coś z tym wspólnego że to przestało działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła. Montujac u siebie po zmianie modułu walnalem się w kodowaniu. Kiera była trojramienna, kodowanie na zwykłą standardową. Niby żadna różnica, obie bez multifunkcji jednak tempomat nie działał. Po zmianie kodowania tempomat ruszył.

Wysłane z mojego GT-i9100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a podpowiecie jak mam to zrobić ? bo znalazlem tylko informacje o kodowaniu tempomatu, ale komputer go normalnie wykrywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców' date=' ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.

Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :

01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin.

Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT

Wszystko brałem Category:Fault Codes - Ross-Tech Wiki

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

0 = Manualna przekładnia

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało)

Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com

Pojawią się błędy :

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

**** W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555

Audi A4 , hamulce FN315" , benzyna ,manual , loginem jest : 09575

Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy :

Układamy CODE z poniższych informacji

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manulana

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

**** W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255

Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod)

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Mi sie pojawił taki błąd

ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie

i błedu juz nie ma

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 3429

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01486 - System Function Test Activated

35-00 - -

46 - Comfort System

tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik

Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 AR

Component: Komfortgerát T85 1310

Coding: 06976

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

00955 - Key 1

35-00 - -

00956 - Key 2

35-00 - -

Korzystamy z informacji na ross-tech.com

Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10],

wpisujemy kanał 21.

[Read]

Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz)

[Test]

Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu.

Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized.

[save]

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

u mnie te błedy sie nie pojawiły

ale kluczyk nie działał

Aktywacja Tempomatu

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

i powinno wszystko działać

Wszystkie niezbędne części do zamontowania kierownicy MF zamiast standardowej czteroramiennej w b6 wraz z dołożeniem tempomatu.

Poniżej podaję numery i zdjęcia poszczególnych elementów (bardzo pomocne przy kompletowaniu):

1). Poduszka z MF: 8P0 880 201 K

2). Moduł kierownicy: 8E0 953 549 L lub 8E0 953 549 N (nie S i nie F)

3). Taśma kierownicy: 8E0 953 541 D lub 8E0 953 541 E (16 pinowa)

4). Wiązka do Airbaga: 8E0 971 589 S

5). Moduł trapezowy (montowany w kierownicy): 61340390B

6). Wiązka do MF: 8Z0 971 589 E

7). Manetka do tempomatu: 8E0 953 521 D

http://e-nexto.com.pl/AUDI/a4/mf-foto2.jpg

Montaż i kodowanie jak w pierwszej wiadomości tego wątku.

W razie pytań lub problemów piszcie - pomogę...

PS - Efekt u mnie:

http://e-nexto.com.pl/AUDI/a4/mf.jpg

Instrukcja pre_pl

Poprawki Boberek

Dzięki alvaro za support przy airbagu.

Materiał powstał dzięki współpracy sasha , pre_pl i Boberek

Wysłane z mojego GT-i9100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak, błedów zadnych nie ma. win wszedzie zakodowany, zrobilem jak kazałeś i tempomat nadal nie działa.... W blokiu engine/ 66 wszysttkie wskazniki chodzą. Juz nie wiem co jest grane....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

Jesteś pewien że ten krok się udał?

U mnie były z tym problemy, chyba z racji chińskiego kabla udało się dopiero po kilkunastu próbach.

Jeśli jak mówisz sprawdziles czujniki oraz manetke i jest ok to nadal bym obstawial coś z kodowaniem. Może wrzuć autoscan z vag/vcds? Tam pokazywalo kodowania sterowników oraz błędy, może ktoś czegoś się w tym dopatrzy...

Wysłane z mojego GT-i9100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zero jakichkolwiek błedów. mam tylko bledy spalonej zarówki i nie zakodowany climatronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób auto-scan w vcds i wrzuć nam logi, może tam coś znajdziemy. U mnie było to samo, wszystko działało, ale tempomat się nie załączał, dopiero po kodowaniu w ecu odpalił, ale jak to robiłeś i się powiodło to nie wiem :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się że auto ma jakiegoś chipa, gdzieś na forum znalazłem że to może być powodem nie działania tempomatu. Jest na forum gdzies ten temat

---------- Post dopisany 22-07-2014 at 14:36 ---------- Poprzedni post napisany 20-07-2014 at 14:01 ----------

Temat do zamkniecia, wymiana komputera załatwiła sprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...