Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem Z Temperatura


ciapeksenior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od kilku dni mam problem z temperaturą płynu, mianowicie na zegarach pokazywał mi temp. około 80 stopni przy jeździe w korku,temp. otoczenia powyżej 30 stopni więc wymieniłem termostatwahler, czujnik temp. wymieniony parę tyg. wcześniej niestety dalej ten sam problem po wymianie termostatu. Podłączyłem pod kompa i na kompie mam temperaturę na wolnych obrotach około 87 - 88 stopni niestety na zegarach pokazuje mi dalej koło 80. Niestety nie wiem co robić. Dajcie dobrą radę. Aha dodam jeszcze że mechanik mówił, że nie ma potrzeby odpowietrzania. Więc ja się teraz zastanawiam jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ori czy zamiennik.A co do termostatu to opisywali koledzy na forum że nowe potrafią szwankować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to termostat można sprawdzić czy po pojawieniu się na kompie 87 stopni czy ten gróby wąż robi się ciepły który idzie z silnika do chłodnicy bo przy tej temperaturze termostat powinien się otwierać. druga sprawa to taka że za złe wskazanie temperatury to obstawiał bym czujnik bo to on wysyła dane do kompa i do zegarów najlepiej wymieniać na oryginał audi bo te zamienniki nie zdają egzaminu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki już na starcie potrafią fałszować. Po za tym czujnik temp ma dwa obwody. Jeden daje info do ECU a drugi na deskę. Ewentualnie jak masz klimę to jeszcze na niej możesz sprawdzić bo klima ma osobny czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego uzupełnij profil bo nie wiadomo jakie autko masz. a wracając do temeperatury to tak jak kolega pisze jeśli masz klimatronik możesz to sprawdzić poprzez wejście w opcje w klimatroniku i na kanale 49 pokazuje temperature cieczy chłodzącej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak posprawdzałem dziś wszystko i sprawa moich temperatur wygląda tak: wskazania na klimtroniku kanał 49 - 76 stopni, kanał 51 - 90 stopni. Odczyty z vaga Elektronika silnika blok 007 - 87,3 stopnia, Klimatyzacja blok 007 - 76 stopni. Temperatura na zegarach około 82 stopnie.Wszystko sprawdzane w tym samym czasie po nagrzaniu silnika. Czekam na waszą diagnozę. Może ktoś zna przyczynę ?.


Może ktoś coś podpowiedzieć bo nie wiem co trzeba wymienić?


Chyba nikt nie chce pomóc, lub wszyscy są na wakacjach.

Edytowane przez ciapeksenior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem po raz 2 czujnik w bloku ale nadal to samo kanał 49 to 75 stopni, kanał 51 to 90 stopni a na zegarach około 82, niestety nie wiem za co się teraz zabrać. Czekam na podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak, uporałeś się z problemem?


Co do ORI czujników:

Trochę się rozpiszę ale myślę, że komuś się przyda i będzie to przestroga przed atrakcyjnymi cenami oryginalnych części. :thumbup1:

A więc:
Kupiłem je w sklepie, gdzie gościu specjalizuje się głównie w sprzedaży części do SKODY.
Podałem mu numer z ETKI, powiedział że ma ori i sztuka kosztuje 42zł...
Przyniósł je i faktycznie wyglądały jak ori - zielone, z numerem takim jak w ETCE, wybite logo "oooo i vw"...
Ze zdziwienia, że tak tanio wziąłem aż dwa na wszelki wypadek. :grin:
Dodam, że na starym czarnym czujniku temp na blacie 90st, na klimie i vaginie 75st, po czym auto przestało odpalać gdy silnik był zimny...
Po zmianie na ten niby ori zielony ze sklepu na blacie 90st, na klimie i vagu 78-84st...
Podejrzenie padło na termostat lub na koncentrat G13 że niby za słabo rozrobiony z wodą (1:1)... mimo to zaryzykowałem i włożyłem ten drugi niby ori czujnik - i tu jajca: na blacie 90st, na klimie 81st, a na vagince -26st i auto przestało odpalać gdy silnik został rozgrzany. :shock3:
No i nie ukrywam, że troszkę się wkurwiłem!
Poleciałem do ASO VW i poprosiłem o oryginalny czujnik - gościu do mnie, że jest od ręki i kosztuje ok 108zł brutto... Kupiłem go i po 15 minutach wymieniłem, efektem tego było 90st na blacie, 87-95 na klimie i na vagu 88-93st - czyli wg mnie tak jak powinno być.
Lece do gościa do sklepu i mówię, że ludziom padlinę wpierdala, że w ASO taki czujnik kosztuje prawie trzy razy tyle, zresztą w ASO SKODY też bo sprzedawca od którego kupiłem prawidłowy czujnik miał tez dostęp do katalogu SKODY... a on po cichu do mnie, bo klienci byli: "my nie mieliśmy problemu z tymi czujnikami" hahaha, no a co miał powiedzieć balas...? :polew:
A najlepsze jest to, że mimo tego iż nie miałem już paragonu na te zjebane czujniki, to gościu mi oddał od razu kasę i powtarzał ciągle, że oni problemu z nimi nigdy nie mieli heh, ot taka historia mnie się przytrafiła. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...